Poslední velkou limuzínu značky Alfa Romeo z let 1998 až 2007 dobové recenze příliš neopěvovaly. Viděly v ní sestru krásné 156, která však zdaleka nebyla tak štíhlá ani elegantní, aby měl člověk důvod odpouštět jí četné vrtochy.
Co je proboha na nádherné přídi původní 156 "vulgárně líbivé"?! :-O:-O:-O Připadá vám třeba Ornella Mutiová (v mladých letech) taky "vulgárně krásná"? :-O
Mě se 166 moc líbí, ale až ta faceliftovaná verze. 166 totiž patří k těm nemálo italským vozům, kterým facelift opravdu výrazně pomohl. Jinak souhlas, s Bussem 3.2 (ale i 2.4 JTD) je to fantastický kočár, ale při mé výšce skoro 1,9 m jsem prostě neměl šanci v tomto autě najít snesitelnou polohu (pro delší cesty). Jinak Kappa se mi taky moc zamlouvá. Tu jsem tedy bohužel nikdy neřídil, ale byl jsem v ní v Itálii vezen vzadu a byla to opravdu parádní jízda! :-):yes::yes::yes:
Ale Lancia byla... utulnejsi.
Dneska bych proste dal prednost Lancii, bez zavahani.
Myslim v tomto srovnani.
Pred tim byla Alfa 164 proti Lancii Thema, a tam to zase vyhravala Alfa.
Themu bych bral jen v te jedine motorizaci, kdy mela alfacke Busso 3.0
Predchozi V6 2.8 nebyl dobrej motor.
...no, to je otázka - niečo tak velké - možná o kousek, ale hmotnost nebude asi až tak rozdílná. Ten V8 má má dokonce o půl chlupu menší objem než V6 a subtilnější konstrukci už z principu že původem z Ferrari. Nechce se mi to hledat, ale tipuji, že rozdíl hmotnosti nebude žádný drama.
A hlavně to primárně nebylo myšleno jako sporťák, protože místo ploché kliky, co měl ten motor v 308 nebo v Mondialu, tam dali křížovou (ano, těžší) a změnili i pořadí zapalování, aby byl motor líp vyváženej a míň hysterickej.
Co si pamatuju, tak se nikdy nepsalo, že to jezdí jako kdyby to mělo krávu přivázanou na předním nárazníku, spíš naopak, chválili.
No takto, nejaké tech údaje som nevyhľadával ale keď som videl v reale 8.32 tak môjmu oku sa zdal ten motor celkom veľký.
Súhlas, to auto není na vymetanie okresiek ale skôr na sviznejšiu pohodovú jazdu ale mat V8 od Efka pod kapotou….
Akorát se sem tam ozve zadek (jinak výborný Miltilink https://dfens-cz.com/…166_podvozek.jpg) a když to přijde, tak je lepší udělat všechno a je zase na čas klid. Lepší, než to repasovat per partes, co dva měsíce měnit nějaký futro - silentblok, uniball, rameno, pořád na heveru a nikdy hotovo.
No a nějakou pětku to stojí, ale s věkem se cena repase zadku už dá usnést.
(Nemám prémium, tak pokud je to v článku, tak se omlouvám.)
A mě neuráží ani předfaceliftová. Akorát nesmí mít vyčpělý zažloutlý matový světla nebo vyšisovaný zadní lampy.
Za mě je příď 156ky a 166ky nebe a dudy, protože 166ka působí jaksi povadle. Ale to je těžko, protože 156ka je nejhezčí sedan všech dob. Jinak nepomůže měnit jen podvozek, musíš rozložit a složit celé auto, protože 156ka byla po 100t celá rozvrzaná.
To jo no, výraz předku předfaceliftové 166 vyjadřuje něco jako únavu a zoufalství. 156ka vypadá naprosto úžasně dynamicky, před faceliftem i po, v sedanu i kombíku.
Na rozdíl od 166 považuju facelift 156 za velmi nepovedený, a to jak na přídi, tak i na zádi. A Giugiaro si za tyhle nešťastné změny ještě dal na přední blatníky svoje štítky! :-O:no: Jinak samozřejmě souhlas, předfaceliftovaná 156ka je nejvíc sexy sedan všech dob. :-):yes: