Elektrifikovaná auta spojující pohon spalovacím motorem a elektromotorem se dělí na hybridy a plug-in hybridy. No a pak je tady ještě Mercedes C 300 e, jehož karosářskou verzi kombi jsme vyzkoušeli.
Na druhou stranu, s baterkou o velikosti 25kWh to asi není tak dramatické... pokud máš v nádrži benzín, tak asi nemáš extra velkou motivaci snažit se s tím jet jako s EV a být každých 100km na rychlonabíječce... najednou nemusíš, takže já osobně bych nabíjel jen pokud by se mi to zrovna hodilo (většinou doma, občas v práci nebo nákupáku, ale na dálnici asi ne).
No ja taky spis postradam smysl rychlonabijeni u hybridu.
Kdo by chtel nabijet na ceste, ten si mel koupit skutecne (B)EV. Ne PHEV.
Ale tak kdyz bych byl dostatecne movitej a chtel kombinaci obou svetu, tak ziskam jiste prijemny univerzal.
Ale mozna BYCH si v tom pripade rikal, proc si nekoupit radeji auta dve, resp. prodlouzit zivot stavajiciho fosilu.... :D
A jako idealni druhy auto poridit treba Mazdu MX30 nebo Hondu e - obratnejsi EVcka s malou baterkou.
Důvody můžou být různé... mít dvě auta taky zabírá dvakrát víc místa a tak... a to dojíždění do práce může být i kus dálnice a tam bych radši jezdil v céčku než v éčku (Hondě).
Honda e se mi dost líbí... ale za mega? Tak to ani omylem. A to mám ještě obavu, že ťuknout ten hezký čumáček by mohla být dražší sranda, než u toho Mercedesu.
Jistě zvládne, ale pokud by to měla být pravidelná "náplň práce", tak už bych radši hledal jinde. Jednou za čas klidně... ale ta cena to posouvá mimo racionální úvahy
.... když čtu že to auto má pohotovostní hmotnost 2140kg, což je o nějakých 350kg (!!!!!) víc než má PHEV Superb, tak si říkám, jak to bude jezdit? Superb je pohodlný, ale hodně měkký, naklání se, víme všichni.... Tak jak to odladil Mercedes na menším autě při podstatně vyšší hmotnosti?? v testu se o tom nepíše defacto nic.... Přecejen, u takové hmotnosti to odladit tak, aby to bylo pohodlné i přiměřeně hbité, to není jen tak....
Jinak to teda vypadá že využitelnost toho auta je parádní, e-dojezd ke 100km už je velká pohoda, to drtivé většině lidí stačí na dojetí do práce i zpět.... :yes: osobně by mi vadil ten kompletně dotykáčový interiér, ale tak co už..... Jinak auto pěkný zvenku i zevnitř.
Ono zas udávaná spotřeba elektřiny je mnohem vyšší. Tzn dalo se víc jezdit na elektřinu, než v testu.
Nemění to ale nic na tom, že při průměrné ceně rychlého nabíjení v Praze a benzinu, mi vychází cena kolem 2,5 až 3 Kč/km. To je teprve žalostný výsledek pro konečného spotřebitele, když obdobný naftový kombik má 1,7-2 Kč/km.
Mimochodem zajímalo by mě srovnání s Volvem V60 T6 AWD Recharge s novou třívrstvou baterií. Podobná ceníková cena, trošku jiná technologie...jen to rychlé nabíjení chybí...
a kdyz nabijis za soucasnejch 7 kacek ze zasuvky, tak jezdis za korunu ctyricet
a u tedomu za 70 haliru
to je tak, kdyz si vyberes vzdycky tu nejhorsi moznost
nejlepsi pres leto je vlastni FVE, nebo dobijet ve spotu kdyz je cena elektriky zaporna
navic standardni u CEZu je dnes v NT za 6.44 vcetne distribuce a pristi rok tipuju pod 5 bez hledani vyhodnejsi nabidky
vubec nechapu, proc bys mel prednostne dobijet za draho na stojanu, kdyz muzes vyhodneji doma
mít doma auto za 1,8 M CZK a pořád mít v hlavě/na displeji myšlenky, kolik to ho mám v baterce, abych nejezdil jen na ICE a tedy popíral smysl toho auta... Děkuji nechci, opravdu mám jiných starostí dost..
.... neboj, v praxi je to mnohem jednodušší.... přijedu z práce, dám do nabíječky. Jedu do práce, vyndám z nabíječky. A tak furt dokola. Asi jako s mobilním telefnonem ;-):yes: Věř mi že se to dá zvládnout (pro ty co mají potřebu pořád přesně znát detaily to má i appku v mobilu, kde vidíš aktuální stav nabití).
a i když ti občas elektrika dojde, nebo jedeš někam dál, tak pořád to "smysl auta nepopírá", neboj.... ;-);-)
jestli das 3tis cyklu po 100km za 4 roky, tak to jezdis nadstandardnich 75tis km rocne
uplne si nejsem jistej, jestli je tohle to nejvhodnejsi auto na takovejhle najezd
v tom pripade ta baterka vydrzi cyklu mnohem vic, protoze pocet cyklu souvisi s hloubkou vybiti a nabiti
vubec nechapes souvislosti kdyz mas nazor jakej mas
S ujetými km to má společného naprosto všechno, protože cyklus je nabití 100% baterky, ne připojení k nabíječce (když telefon 1000krát na pár sekund připojíš k nabíječce, možná tak odrovnáš USB konektor, ale baterka bude mít 100% kondici). Pokud to připojíš 2krát denně a nabíjíš 80-100%, nabil jsi 2×20%, tzn. 40 %, 0,4 cyklu. Připojení k nabíječce není totéž co cyklus. Abys měl 2 cykly denně, musel bys najet 2krát těch 100 km, teda 200 km každý den.
3000 cyklů, kdy jeden cyklus je 100 km, je circa 300 tisíc km (když zanedbám stárnutí baterie). A je jedno, zda to k nabíječce připojíš 3000krát nebo 100tisíckrát.
3000 cyklů znamená 300 000 najetých km čistě na elektřinu. Protože to auto najede i něco na ICE, tak po půl milionu km majitele asi nezajímá kolik stojí baterka, protože auto už budou dávno olizovat bazaroví kovbojové.
já mám PHEV Supa už přes 3 roky a nabíjím denně. Tzn. zatím tak těch 1000 cyklů. Degradace baterie nepozorovatelná.... zatím jsem čistě na ty baterky najel tak 30.000km.
Naopak, pokud někdo jezdí krátké trasy a sem tam dálku, tak plug-in dává smysl a pro takového jezdce spojuje to nejlepší z obou světů. Samozřejmě kdo létá dálky tak diesel je dosud nepřekonaný a pokud někdo lítá po městě a okolí, tak je nejlepší alternativa EV.
přesně jak píšeš. 14 dní spalovák nenastartuju a pak prostě otočím třeba Miláno a mám na to jedno auto.... Najedu 20.000 ročně a dlouhodobou spotřebu mám 3 litry. PHEV není pro každého, ale při určitém režimu naopak smysl dává, a to velký.
A troufnu si dokonce říct že i když budu mít prázdnou baterku, tak Česko z jedné strany na druhou přejedu za míň než s naftou. Samozřejmě od tempomatových 130 nahoru už s naftou prohrávám, ale stačí nějaká kolona, omezení, okreska, město, a ten hybrid to hravě dožene.
Nemůže být nejlepší, kočkopes mezi spalovákem a elektromobilem je vždycky k ničemu :no:
Buť
Spalovák, nebo
Hybrid (Toyota,Lexus,Honda atd.), nebo
Full elektro
Žádný kočkopes!!!!!
Hybrid je taky kočkopes, ne? Tohle umí všechno co hybrid... a jako bonus se to umí nabíjet třeba z fotovoltaiky. Cenou za to je větší (dražší, těžší) baterie. Někomu ten kompromis sedne, někomu ne... za mě je to zajímavé
u plug-inu mas nejen vetsi a tezsi baterku, ale taky motor a vse co s tim souvisi
z celkovyho dopadu na zivotni prostredi nez 1 PHEV s 20kWh baterkou s elektrickym vykonem 100kW je lepsi mit 10 FHEV s 2kWh baterkou a elektrickym vykonem 20kW
Většinou to tak bývá, ale to už je menší rozdíl, než ta váha baterie.
A není z hlediska celkového dopadu lepší třeba 150 elektrických skútrů? Já bych tohle asi moc neřešil, prostě potřeby zákazníků jsou pestré a pestrá je i nabídka aut na trhu... spoustě lidí vyhoví PHEV s dojezdem do 50km (protože jim to na to denní dojíždění stačí), ale někdo třeba potřebuje víc a tak může sáhnout po Mercedesu.
Pokud si to koupí někdo, kdo najede denně 120km do práce a zpět a jednou za čas potřebuje prolétnout Evropou, tak to asi bude dobrá volba (i z pohledu ekologie).
těmhle hejtům na PHEV auta se jen směju.... chodí sem X majitelů PHEV aut napříč značkama a všichni jsou spokojení. Největší problém s tím mají teoretici....
Dojazd na elektrinu s plne nabitou batériou a spotreba s vybitou batériou začínajú byť na iných serveroch štandardom. Dokonca na nejakej bežnej trase, nech sú testy rôznych áut porovnateľné. Na auto.cz mi to chýba. Podľa mňa sú to fakty, ktoré test dosť obohatia. :yes:
Celkovo je toto auto pre niekoho čo sa pohybuje veľa v meste, na ekonomickú stránku sa nepozerá, firma s eko cieľmi z centrály, prípadne chce využiť prebytky z FVE. Ani s vlastnou FVE návratnosť dodatočnej investície nedosiahne. :-|. Ale prečo nie, niekomu to zmysel dáva. :yes:
napr.
- C300 má ešte lepšie zrýchlenie, a cenu o 161 tis. Kč nižšiu.
- Skvelý C220d s oveľa nižšou spotrebou dokonca o 230 tis Kč lacnejší.
PS: Kufor je rovnaký ako pri benzínovej a dieselovej verzii, alebo menší?
Jasné, nie je to dráma. Každý nech si vyberie.
Rád čítam PHEV testy a chcem si zdôvodniť prečo by také malo byť moje ďalšie auto. Ekonomický prepočet je jasný, finančne sa neoplatí (a to mám FVE).
Za 161 tis už máš pri C300 palivo na 60-80 tis km jazdy. Za 230 tis kč v 220d máš cca 120-140 tis km jazdy. To PHEV nedobehne. Plus získavaš často menší kufor a vyššiu váhu.
Jazda na PHEV verzii bude cca 1,5 - 2 kč/km
- od 0,5 kč/km prevažne krátke trasy + FVE
- až po 3,5 kč/km nenabíjam a prevažne dialnica
Zložitejší pohon a budúce náklady neviem odhadnúť.
Či je to ekologická voľba, ja neviem. Pohľadov je veľa (lokálne, globálne emisie, batéria, váha) a sú tu na to väčší odborníci ako ja.
Ekonomicke uvahy nad PHEV obecne, v tomto pripade nad MB C-class za 1,6M jsou trochu usmevne, ale ok. :-)
Obzvlast v porovnani s TM3 nebo i4.
Moje volba v teto kategorii BY sla timto smerrem. https://www.sauto.cz/…bmw/i4/190998982
BMW i4, eDrive40 Grand Coupe M-paket
Předváděcí, 12/2022, 2 637 km
1 438 000 Kč
Ceny EV nam zacinaji nebezpecne klesat. :yes:
PS Volba (ekonomicka) rozumu je samozrejme Tesla se svoji bezkonkurencni cenou TM3, bezkonkurencni spotrebou, bezkonkurencni nabijeci siti a bezkonkurencni cenou za kWh na superchargerech pod 10Kč.