Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz C 300 e kombi – Nejlepší plug-in hybrid?

Elektrifikovaná auta spojující pohon spalovacím motorem a elektromotorem se dělí na hybridy a plug-in hybridy. No a pak je tady ještě Mercedes C 300 e, jehož karosářskou verzi kombi jsme vyzkoušeli. 
Zpět na článek
9. 6. 2023 08:20
9. 6. 2023 09:41
9. 6. 2023 10:41
9. 6. 2023 10:42
9. 6. 2023 10:59
9. 6. 2023 11:35
9. 6. 2023 12:31
9. 6. 2023 16:45
9. 6. 2023 12:44
9. 6. 2023 12:59
9. 6. 2023 08:20
rychlonabijeni
rychlonabijeni ma i RRS/RR phev, stejne jako dalsi MB phev

dojezd kolem 100km na el ma i x5 50e nebo ty RRS..

coz nijak nesnizuje kvality tohodle c
Rozbalit vlákno
7
9. 6. 2023 08:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 6. 2023 10:50
Re: rychlonabijeni
Rychlonabijeni mel uz Mitsubishi Outlander...

55kw fakt neni srovnatelne s modernim nabijenim EV.

"Čili vůz lze nabíjet stejně rychle jako každý moderní elektromobil." :no:
Avatar - Emel
9. 6. 2023 16:51
Re: rychlonabijeni
Na druhou stranu, s baterkou o velikosti 25kWh to asi není tak dramatické... pokud máš v nádrži benzín, tak asi nemáš extra velkou motivaci snažit se s tím jet jako s EV a být každých 100km na rychlonabíječce... najednou nemusíš, takže já osobně bych nabíjel jen pokud by se mi to zrovna hodilo (většinou doma, občas v práci nebo nákupáku, ale na dálnici asi ne).
9. 6. 2023 23:12
Re: rychlonabijeni
No ja taky spis postradam smysl rychlonabijeni u hybridu.

Kdo by chtel nabijet na ceste, ten si mel koupit skutecne (B)EV. Ne PHEV.

Ale tak kdyz bych byl dostatecne movitej a chtel kombinaci obou svetu, tak ziskam jiste prijemny univerzal.
Ale mozna BYCH si v tom pripade rikal, proc si nekoupit radeji auta dve, resp. prodlouzit zivot stavajiciho fosilu.... :D
A jako idealni druhy auto poridit treba Mazdu MX30 nebo Hondu e - obratnejsi EVcka s malou baterkou.
Avatar - Emel
10. 6. 2023 09:32
Re: rychlonabijeni
Důvody můžou být různé... mít dvě auta taky zabírá dvakrát víc místa a tak... a to dojíždění do práce může být i kus dálnice a tam bych radši jezdil v céčku než v éčku (Hondě).
Honda e se mi dost líbí... ale za mega? Tak to ani omylem. A to mám ještě obavu, že ťuknout ten hezký čumáček by mohla být dražší sranda, než u toho Mercedesu.
10. 6. 2023 18:56
Re: rychlonabijeni
Za mega je ecko samozrejme nesmysl.
Za to mas skoro TM3.
Jinak i ecko zvladne kus po dalnici...
Avatar - Emel
10. 6. 2023 22:58
Re: rychlonabijeni
Jistě zvládne, ale pokud by to měla být pravidelná "náplň práce", tak už bych radši hledal jinde. Jednou za čas klidně... ale ta cena to posouvá mimo racionální úvahy
9. 6. 2023 08:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
9. 6. 2023 08:57
Co jízdní vlastnosti? (to auto váží 2140kg!)
.... když čtu že to auto má pohotovostní hmotnost 2140kg, což je o nějakých 350kg (!!!!!) víc než má PHEV Superb, tak si říkám, jak to bude jezdit? Superb je pohodlný, ale hodně měkký, naklání se, víme všichni.... Tak jak to odladil Mercedes na menším autě při podstatně vyšší hmotnosti?? v testu se o tom nepíše defacto nic.... Přecejen, u takové hmotnosti to odladit tak, aby to bylo pohodlné i přiměřeně hbité, to není jen tak....

Jinak to teda vypadá že využitelnost toho auta je parádní, e-dojezd ke 100km už je velká pohoda, to drtivé většině lidí stačí na dojetí do práce i zpět.... :yes: osobně by mi vadil ten kompletně dotykáčový interiér, ale tak co už..... Jinak auto pěkný zvenku i zevnitř.
Rozbalit vlákno
3
9. 6. 2023 09:45
Re: Co jízdní vlastnosti? (to auto váží 2140kg!)
Kdysi v testech byly i naměřené hodnoty hluku v určitých rychlostech...dávná historie
9. 6. 2023 12:28
Re: Co jízdní vlastnosti? (to auto váží 2140kg!)
čísla, hodnoty, koho to zajímá??? dnes se měří velikost displayů :yes: :yes: :yes: 8-s :-[]
Avatar - Mokrous
9. 6. 2023 17:19
Re: Co jízdní vlastnosti? (to auto váží 2140kg!)
Dobrej postřeh. Za mne je teda ještě ten novej hnus fialovej s názvem volant totální NO-GO.
Avatar - KANKUNEN
9. 6. 2023 09:05
Udávaná spotřeba je vrchol lhaní ze zákona
Udávaná 0,6 litru, reál 3 litry a 17 kWh, Otázkou je co palubák počítá, jestli jen elektriku nabitou nebo i rekuperovanou.
Rozbalit vlákno
5
9. 6. 2023 09:38
Re: Udávaná spotřeba je vrchol lhaní ze zákona
Ono zas udávaná spotřeba elektřiny je mnohem vyšší. Tzn dalo se víc jezdit na elektřinu, než v testu.
Nemění to ale nic na tom, že při průměrné ceně rychlého nabíjení v Praze a benzinu, mi vychází cena kolem 2,5 až 3 Kč/km. To je teprve žalostný výsledek pro konečného spotřebitele, když obdobný naftový kombik má 1,7-2 Kč/km.

Mimochodem zajímalo by mě srovnání s Volvem V60 T6 AWD Recharge s novou třívrstvou baterií. Podobná ceníková cena, trošku jiná technologie...jen to rychlé nabíjení chybí...
9. 6. 2023 10:55
Re: Udávaná spotřeba je vrchol lhaní ze zákona
a kdyz nabijis za soucasnejch 7 kacek ze zasuvky, tak jezdis za korunu ctyricet
a u tedomu za 70 haliru
to je tak, kdyz si vyberes vzdycky tu nejhorsi moznost
Avatar - Fomax
9. 6. 2023 11:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 6. 2023 12:19
Re: Udávaná spotřeba je vrchol lhaní ze zákona
nejlepsi pres leto je vlastni FVE, nebo dobijet ve spotu kdyz je cena elektriky zaporna
navic standardni u CEZu je dnes v NT za 6.44 vcetne distribuce a pristi rok tipuju pod 5 bez hledani vyhodnejsi nabidky
vubec nechapu, proc bys mel prednostne dobijet za draho na stojanu, kdyz muzes vyhodneji doma
9. 6. 2023 16:36
Re: Udávaná spotřeba je vrchol lhaní ze zákona
Přednostně ne. Ale na delších trasách, když nejsi v noci doma...když nemáš garáž atd.
9. 6. 2023 09:31
Přináší hlavně to co nechci
mít doma auto za 1,8 M CZK a pořád mít v hlavě/na displeji myšlenky, kolik to ho mám v baterce, abych nejezdil jen na ICE a tedy popíral smysl toho auta... Děkuji nechci, opravdu mám jiných starostí dost..
Rozbalit vlákno
15
9. 6. 2023 09:40
Re: Přináší hlavně to co nechci
.... neboj, v praxi je to mnohem jednodušší.... přijedu z práce, dám do nabíječky. Jedu do práce, vyndám z nabíječky. A tak furt dokola. Asi jako s mobilním telefnonem ;-) :yes: Věř mi že se to dá zvládnout (pro ty co mají potřebu pořád přesně znát detaily to má i appku v mobilu, kde vidíš aktuální stav nabití).

a i když ti občas elektrika dojde, nebo jedeš někam dál, tak pořád to "smysl auta nepopírá", neboj.... ;-) ;-)
9. 6. 2023 10:37
Re: Přináší hlavně to co nechci
Nekde jsem cetl, ze baterky v hybridech a el autech daji 3000 nabijecich cyklu. Vic nez baterky v mobilech, pry teda parada.

Pokud nabijis 2x denne, v praci a doma, dosahnes 3000 cyklu za 4 roky. Kolik stoji vymena baterie?
9. 6. 2023 10:52
Re: Přináší hlavně to co nechci
jestli das 3tis cyklu po 100km za 4 roky, tak to jezdis nadstandardnich 75tis km rocne
uplne si nejsem jistej, jestli je tohle to nejvhodnejsi auto na takovejhle najezd
9. 6. 2023 10:59
Re: Přináší hlavně to co nechci
Co to melete o ujetych km? Proste on da auto nabit vecer doma a pres den v praci. Bez ohledu na ujete km.

Znama ma to male elektricke bmw a kazdy vecer ho proste vrazi do zasuvky. Co to ma spolecneho s km???
9. 6. 2023 12:13
Re: Přináší hlavně to co nechci
v tom pripade ta baterka vydrzi cyklu mnohem vic, protoze pocet cyklu souvisi s hloubkou vybiti a nabiti
vubec nechapes souvislosti kdyz mas nazor jakej mas
11. 6. 2023 11:25
Re: Přináší hlavně to co nechci
S ujetými km to má společného naprosto všechno, protože cyklus je nabití 100% baterky, ne připojení k nabíječce (když telefon 1000krát na pár sekund připojíš k nabíječce, možná tak odrovnáš USB konektor, ale baterka bude mít 100% kondici). Pokud to připojíš 2krát denně a nabíjíš 80-100%, nabil jsi 2×20%, tzn. 40 %, 0,4 cyklu. Připojení k nabíječce není totéž co cyklus. Abys měl 2 cykly denně, musel bys najet 2krát těch 100 km, teda 200 km každý den.

3000 cyklů, kdy jeden cyklus je 100 km, je circa 300 tisíc km (když zanedbám stárnutí baterie). A je jedno, zda to k nabíječce připojíš 3000krát nebo 100tisíckrát.
Avatar - Ham.
9. 6. 2023 10:53
Re: Přináší hlavně to co nechci
3000 cyklů znamená 300 000 najetých km čistě na elektřinu. Protože to auto najede i něco na ICE, tak po půl milionu km majitele asi nezajímá kolik stojí baterka, protože auto už budou dávno olizovat bazaroví kovbojové.
Avatar - Barrichello
9. 6. 2023 12:48
Re: Přináší hlavně to co nechci
akorát že v tu chvíli bude to auto neprodejný :-)
9. 6. 2023 12:30
Re: Přináší hlavně to co nechci
já mám PHEV Supa už přes 3 roky a nabíjím denně. Tzn. zatím tak těch 1000 cyklů. Degradace baterie nepozorovatelná.... zatím jsem čistě na ty baterky najel tak 30.000km.
9. 6. 2023 12:45
Re: Přináší hlavně to co nechci
No to ti verim. Ale 3 roky jsou nic, prumerne stari vozu v cr je 16 let
9. 6. 2023 10:40
Re: Přináší hlavně to co nechci
to mi ale potom unika zmysel so sebou nosit spalovaci motor a mat taku malicku baterku. klasicky. plugin = to najhorsie z oboch svetov.
Avatar - Ham.
9. 6. 2023 11:01
Re: Přináší hlavně to co nechci
Naopak, pokud někdo jezdí krátké trasy a sem tam dálku, tak plug-in dává smysl a pro takového jezdce spojuje to nejlepší z obou světů. Samozřejmě kdo létá dálky tak diesel je dosud nepřekonaný a pokud někdo lítá po městě a okolí, tak je nejlepší alternativa EV.
Avatar - Fomax
9. 6. 2023 11:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 6. 2023 12:32
Re: Přináší hlavně to co nechci
přesně jak píšeš. 14 dní spalovák nenastartuju a pak prostě otočím třeba Miláno a mám na to jedno auto.... Najedu 20.000 ročně a dlouhodobou spotřebu mám 3 litry. PHEV není pro každého, ale při určitém režimu naopak smysl dává, a to velký.

A troufnu si dokonce říct že i když budu mít prázdnou baterku, tak Česko z jedné strany na druhou přejedu za míň než s naftou. Samozřejmě od tempomatových 130 nahoru už s naftou prohrávám, ale stačí nějaká kolona, omezení, okreska, město, a ten hybrid to hravě dožene.
Avatar - Emel
9. 6. 2023 09:54
Re: Přináší hlavně to co nechci
Tenhle "strach" chápu u čistýho EV, aby člověk nezůstal někde viset. Ale tady... "popírání smyslu auta" není takovej problém
9. 6. 2023 09:41
Kufr
Ani v poslední generaci se nepodařilo Mercedesu odstranit tu zvýšenou podlahu v kufru? To je celkem bída. Ale u zadokoly se asi nedá svítit.
Rozbalit vlákno
2
9. 6. 2023 10:41
Re: Kufr
ved pod podlahou kufra ma 26kwh baterku ...
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2023 10:42
Re: Kufr
Ten lacny face je na tych medvedoch novych vzdy najhorsi... aj x rocny superb je voci Cecku na predok solidnejsi
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2023 10:36
Ej ale je hnusne
Z medvedov uz len Gecko stoji za tie prachy...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Fomax
9. 6. 2023 11:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 6. 2023 16:42
Re: Ej ale je hnusne
Jel jsi někdy Géčkem? Auto do Pařížský...
Avatar - Allo
9. 6. 2023 10:59
Plug in
Nemůže být nejlepší, kočkopes mezi spalovákem a elektromobilem je vždycky k ničemu :no:
Buť
Spalovák, nebo
Hybrid (Toyota,Lexus,Honda atd.), nebo
Full elektro
Žádný kočkopes!!!!!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
9. 6. 2023 11:35
Re: Plug in
Hybrid je taky kočkopes, ne? Tohle umí všechno co hybrid... a jako bonus se to umí nabíjet třeba z fotovoltaiky. Cenou za to je větší (dražší, těžší) baterie. Někomu ten kompromis sedne, někomu ne... za mě je to zajímavé
9. 6. 2023 12:31
Re: Plug in
u plug-inu mas nejen vetsi a tezsi baterku, ale taky motor a vse co s tim souvisi
z celkovyho dopadu na zivotni prostredi nez 1 PHEV s 20kWh baterkou s elektrickym vykonem 100kW je lepsi mit 10 FHEV s 2kWh baterkou a elektrickym vykonem 20kW
Avatar - Emel
9. 6. 2023 16:45
Re: Plug in
Většinou to tak bývá, ale to už je menší rozdíl, než ta váha baterie.
A není z hlediska celkového dopadu lepší třeba 150 elektrických skútrů? Já bych tohle asi moc neřešil, prostě potřeby zákazníků jsou pestré a pestrá je i nabídka aut na trhu... spoustě lidí vyhoví PHEV s dojezdem do 50km (protože jim to na to denní dojíždění stačí), ale někdo třeba potřebuje víc a tak může sáhnout po Mercedesu.
Pokud si to koupí někdo, kdo najede denně 120km do práce a zpět a jednou za čas potřebuje prolétnout Evropou, tak to asi bude dobrá volba (i z pohledu ekologie).
9. 6. 2023 12:44
Re: Plug in
těmhle hejtům na PHEV auta se jen směju.... chodí sem X majitelů PHEV aut napříč značkama a všichni jsou spokojení. Největší problém s tím mají teoretici....
9. 6. 2023 12:59
Testy spotreby
Dojazd na elektrinu s plne nabitou batériou a spotreba s vybitou batériou začínajú byť na iných serveroch štandardom. Dokonca na nejakej bežnej trase, nech sú testy rôznych áut porovnateľné. Na auto.cz mi to chýba. Podľa mňa sú to fakty, ktoré test dosť obohatia. :yes:

Celkovo je toto auto pre niekoho čo sa pohybuje veľa v meste, na ekonomickú stránku sa nepozerá, firma s eko cieľmi z centrály, prípadne chce využiť prebytky z FVE. Ani s vlastnou FVE návratnosť dodatočnej investície nedosiahne. :-|. Ale prečo nie, niekomu to zmysel dáva. :yes:

napr.
- C300 má ešte lepšie zrýchlenie, a cenu o 161 tis. Kč nižšiu.
- Skvelý C220d s oveľa nižšou spotrebou dokonca o 230 tis Kč lacnejší.

PS: Kufor je rovnaký ako pri benzínovej a dieselovej verzii, alebo menší?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Fomax
9. 6. 2023 14:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
9. 6. 2023 16:46
Re: Testy spotreby
161t u auta za 1.6 s nějakou výbavou je 10%... to není zase takové drama
9. 6. 2023 17:28
Re: Testy spotreby
Jasné, nie je to dráma. Každý nech si vyberie.
Rád čítam PHEV testy a chcem si zdôvodniť prečo by také malo byť moje ďalšie auto. Ekonomický prepočet je jasný, finančne sa neoplatí (a to mám FVE).

Za 161 tis už máš pri C300 palivo na 60-80 tis km jazdy. Za 230 tis kč v 220d máš cca 120-140 tis km jazdy. To PHEV nedobehne. Plus získavaš často menší kufor a vyššiu váhu.

Jazda na PHEV verzii bude cca 1,5 - 2 kč/km
- od 0,5 kč/km prevažne krátke trasy + FVE
- až po 3,5 kč/km nenabíjam a prevažne dialnica

Zložitejší pohon a budúce náklady neviem odhadnúť.

Či je to ekologická voľba, ja neviem. Pohľadov je veľa (lokálne, globálne emisie, batéria, váha) a sú tu na to väčší odborníci ako ja.
9. 6. 2023 23:24
Re: Testy spotreby
Ekonomicke uvahy nad PHEV obecne, v tomto pripade nad MB C-class za 1,6M jsou trochu usmevne, ale ok. :-)

Obzvlast v porovnani s TM3 nebo i4.
Moje volba v teto kategorii BY sla timto smerrem.
https://www.sauto.cz/…bmw/i4/190998982
BMW i4, eDrive40 Grand Coupe M-paket
Předváděcí, 12/2022, 2 637 km
1 438 000 Kč

Ceny EV nam zacinaji nebezpecne klesat. :yes:

PS Volba (ekonomicka) rozumu je samozrejme Tesla se svoji bezkonkurencni cenou TM3, bezkonkurencni spotrebou, bezkonkurencni nabijeci siti a bezkonkurencni cenou za kWh na superchargerech pod 10Kč.