Cena kilowatthodiny u li-ion akumulátoru za posledních deset let klesla více než sedminásobně. Přesto se elektromobily ekonomicky ani tak nedostávají na dohled uživatelsky příjemnějším konkurentům se spalovacími motory.
Nadešel den D, namísto vylodění spojeneckých vojsk v Normandii ovšem budeme moci v nočních hodinách sledovat slavnostní předání vůbec prvních produkčních Tesel Cybertruck. Jde nicméně o pouhé divadlo, které má zřejmě uchlácholit investory a fanoušky značky, že se alespoň něco pozitivního děje. Ve středu dění totiž bude pouhých deset aut, jichž se navíc nedočkají regulérní zákazníci. Místo toho je Tesla předá svým zaměstnancům, kteří za elektrický pick-up ani nemuseli platit. Mají jej pouze zapůjčený, neboť je třeba odladit spoustu zbývajících problémů
:D:D:D:D takže jdeš do něj, jako ukázkovej fanatik :yes:
Kouknul jsem se. Trochu jine nez u klasických automobilek.
Jiste Tesla muzes ignorovat. Ignoruje ji krome clickbait nadpisu i auto.cz.
Ale aktualne je to top co v automotiv sledovat. Udávají smer, kdo se chce orientovat nemuze Tesla ignorovat.
Mne to zlacnovanie nedava zmysel. Koli ev podstatne zdrazili ice, takze aspon maju z coho davat zlavy a aj tak fajne zarobia, ev nevyzeraju potom take drahe. A aj keby boli ev lacnejsie predajom to vyrazne nepomoze. Stale tie parametre su slabe a dobijacia siet zalostna. A hlavne, mozno by dotacie stratili vyznam a to by politici prisli o jednoduchy/rozumej bez prace/nastroj na boj za zelensiu planetu.
Do zdejsich flejmu, ktere zapaluje redakce hned uvodnikem.
"Přesto se elektromobily ekonomicky ani tak nedostávají na dohled uživatelsky příjemnějším konkurentům se spalovacími motory." :no:
Muj elektromobil ma velmi nizke TCO a setrim desetitisice rocne ve srovnani s mym predchozim fosilem.
A je obzvlast v zime, kdyz si ho vytopim predem a nemusim ani skrabat okna mnohem, mnohem uzivatelsky prijemnejsi.
To, ze nemusim dychat smrad studenyho motoru (na ktery nevyzraje ani zmirnena EU7) je skoda slov.
Bohužel, ale dnes už opravdu musím říct bohužel, nemám dieslová auta. Dřív jsem ty diesel desoláty právě nesnášel. Chování zdejších elektrofanatických ekodobytků mě přivedlo k myšlence, že si pořádný čmoudící diesel musím pořídit a čmoudit s ním pro radost.
tak třeba tady: https://zpravy.aktualne.cz/…24be41ad553a49d/
Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká: "Řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu." Delší stání se motorem na volnoběh je tedy výslovně zakázáno.
"Na místě může policie za porušení tohoto předpisu udělit pokutu až 2000 korun, ve správním řízení se pak postih pohybuje ve výši 1500 až 2500 korun," varuje tisková mluvčí Ministerstva dopravy Lenka Rezková.
Podobné předpisy platí i v okolních zemích. "V Rakousku se běžně pokuty za takový přestupek pohybují mezi 75 až 150 eury (tedy asi 1900 až 3800 korunami, pozn. aut.)," upřesňuje právník rakouského autoklubu ÖAMTC Alexander Letitzki. Jedná se přitom o obecné porušení zákona, které může znamenat postih dosahující až pěti tisíc eur.
Chyť mě když to dokážeš. :-!:-!:-!:-[]:-[]:-[]:-[]
Jo a jak vlastně chceš toto vymáhat když se to děje na vlastním pozemku, kde Zákon co uvádíš neplatí?
Doporučuji rozhovor se šéfredaktorem sveta motoru.
O umírání auto časopisu a o tom ze musi psat spatne o EV protoze to čtenáři chteji mluvi docela otevřene.
Proč jako? Jízda s moderním dieslem je nákladově dražší jak s benzínem, o LPG vůbec nemluvě :-)
A nejde jen o spotřebu ale i o servis.
Benzín z roku 2023 stále nemusí mít turbo, dpf, přímý vstřik, nemusí se do toho lejt longlife vody s výměnou po 30 tis km = karbon všude už mezi 80-120 tis km, a další perly co maj moderní sazomety. :-)
Nepleť. Aspoň 90% benzínov má turbo, o niečo, ale predsa len vyššiu spotrebu ako diesel, ani rozdiel v cene dieslových a benzínových áut už nie je taký markantný. Čo píšeš o karbóne alebo oleji u niekoho môže byť pravda, u mnohých nie. Turbobenzíny tiež nemusia byť a nie sú na 100% spoľahlivé, takže o nákladoch to je skôr len tvoj názor, nie fakt.
Nerozumiem, čo to má spoločné s preferenciami a záujmom našincov? Ľudstvo nie je globálne stádo, to máš mylný pohľad. To, že je niečo v globále najžiadanejšie predsa neznamená, že je to najlepšie a najzaujímavejšie pre všetkých.
To je pravda. Z aut se pomalu stává "bezejmenné" spotřební zboží a procento populace, které je schopno pochopit technické záležitosti, klesá rychle dolů. Weby a časopisy o autech čeká složitá budoucnost.
Ale tak jako existují ti, kteří dnes chovají koně, budou i za 100 let existovat ti, kteří mají rádi "vůni benzínu" a radost z jízdy i ovládání auta.
No, hochu, dneska mi trvalo skoro čtvrt hodiny odjet z parkoviště a to mám funglovku s přídavným vytápěním spirálou v klimě a výhřev skla fólií.
Jenže když máš 12 čísel na autě a všechno je dokonale přimrzlý a potřebuješ otevřít přední i zadní vrata i kufr a nejde se prosekat ke škvíře mezi střechou a zadníma dveřma atd...
Dneska bych snad bral i to EV na jeden den. Trasa pod 100 km a to odmrazení byla teda zábava. Samozřejmě jsem ztratil škrabku, zapomněl smetáček a jako frajer bez rukavic.
Jak já byl dnes poprvé rád za výhřev volantu :D
Jojo, podobne "kvalitni" je clanek o vodikovem tahaci od Mercedesu. Tam uz se autor nekontroluje vubec a je to cista nenavist k cemukoli novemu. Podepsano "redakce AUTO.cz" - jen v textu je nejake jmeno.
No ale to je ze strany ACZ jen pouhe konstatovani faktu, ze se ti realita nelibi je tvuj problem. :D Az budou EV cenove o pulku levnejsi nez ted, tak se muzeme bavit. Do te doby je volba jasna.
A) Jaké máš, respektive jaké očekáváš TCO v Kč/km?
B) Vytopit předem lze i spalovací auto. Buď nezávislým topením, nebo elektrickým ohřevem bloku motoru či chladicí kapaliny.
C) Smrad studeného motoru souhlas. Mně docela dost překvapuje, jak moderní motory (Euro6) po studeném startu docela dost smrdí, někdy dokonce i nespáleným benzínem. Nejlepší (=nejméně smradlavý) studený start jsem měl u Fabie z roku 2005.
Taky nemusí škrábat okna, ty boční moc nenamrzaj a na čelní stačí dát večer folii.... letos sem ještě neskrábal ani jednou :-):-):-)
A nemusím mít EV.
Jo a vytopit si vnitřek umím taky, jmenuje se to dálkový start, v zimě to automaticky pouští vyhřívání sedačky, volant a když si nastavíš topení i to.
A ještě existuje nezávislé topení a garáž :-)
No, někdy se to sejde a na pár minut máš zábavu... Viz já vejš.
I když je to nový auto se vším možným, tak remote start to nemá a nezávislý jsem kvůli pár podobným dnům nepřiplácel. Folie nepoužívám a garáž nemám.
A přes noc to prostě vyšlo. Mokro krásně zmrzlo na celým autě a na to namrzal postupně i sníh přes 10 centimetrů. Do dopoledne luxusní iglú kolem celýho auta a bylo to.
Ale v 99% času nemám problém a i v zimě se dá fungovat v pohodě. Ono je často jen mokro a nad nulou, nebo naopak sucho a holomráz, nebo nachumelí na suchý a zmrzlý auto a to taky nevadí. Nejhorší je, když mrzne a chumelí a ty odstavíš teplý auto venku a nebo přejde déšť a následná ledovka do sněžení a mrazů. To pak stojí ty starty za prd. Jinak je to pohoda.
Když máš topnou spirálu ve ventilaci a výhřev všeho, tak ani nevíš, že je zima.
večer jí tam dam sucho, ráno jí oklepu a hodím před zadní sedačky nebo do kufru. Když je mokrá moc, nechám jí uschnout doma. Lidi dřív používaly i kartony, ale ta stříbrná folie je lepší.
Tak to je asi nejaka super spesl. Protoze normalne tyhle folie namrzlou stejne jako sklo a stejne to na nich drzi. Takze mas ciste sklo, ale mokrou fólii v aute.
Já na doplňky k autu peču. Vím, že to občas někdo na parkovišti má. Ale já jezdím nepravidelně a jen jedním autem. Nebaví mě cokoli kupovat, sledovat a pravidelně instalovat a deinstalovat atd... Tentokrát nic odmetat nešlo. Prostě to bylo iglú. Tvrdý a kompaktní obal celýho auta a já potřeboval na zadní sedačky i nakládat do kufru.
I s tou fólií bych měl problém otevřít dveře a kufr a musel bych škrábat boční okna atd...
Ve finále to přední sklo jsem měl nejsnazší díky výhřevu. Jen jsem musel prosekat kraje u střechy, sloupků a kapoty a pak to šlo celý dolů samo. Na tenhle brutus by fakt ani ta fólie nepomohla. Ta je dobrá na ty tenký námrazy, ale ty mě netrápí. To rozpustím během chviličky. A s mým stylem bych měl tejden folii zbytečně na autě a pak jel a tak 5x dokola a jednou bych zapoměl a nebo nestihl a jako napotvoru by to omrzlo a zapadalo.
Současné elektromobily jsou vyráběné s velkou ztrátou (která se dotuje jak to jde = z prodeje zdražených "normálních" aut, z dotací na vývoj, z dotací na koupi,...). Prostě teď čekáme jak bude fungovat Čína ohledně výroby a dovozu do Evropy (EU automobilky končí...) a jak dokáže (asi jako první) stáhnout výrobní cenu pod prodejní. Případně co vymyslí Elon = jestli vytvoří takový tlak na produktivitu a nízkou kvalitu, že bude Tesla konkurenceschopná.
Protože Tesla vyrábí dost jinak. Tesla 3 je Ford T dnešní doby, proto může být o x set tisíc levnější. Tesla šetří jak na autě jako takovém, tak na výrobním procesu. Šetří i na páčkách stěračů. Než aby tam dali HUD, tak radši členům Tesla sekty vsugerují, že není potřeba... Cokoliv je drahé (třeba lidar), to se snaží Tesla vyřešit jinak..
Na druhou stranu má Tesla 3 nově laminovaná okna i vzadu, konečně vyladěný podvozek a oproti modelu Y (který je ZATÍM dost hrozný) hlučnost nižší o 6 (6!!!!) decibelů (to je obrovský rozdíl), takže jo, zlepšují se rychleji, než bych čekal...
Tesla nešetří. Nová TM3 má tak bytelný a rozhodně ne levný podvozek. Celkově se na interiéru nešetřilo. Zvukovou aparaturu má jen málo automobilů tak dobrou. Už základní model má 9 reproduktorů a subwoofer, LR pak 17 reproduktorů a 2 subwoofery. Tak schválně, který auto má 17+2 a stojí 1,25 milionu?
Na páčkách Tesla nešetří. Je to další ujetá muskovina. Páčky pod volant stojí *** nula nic. HUD nemají ani mnohem dražší EV a nebo za tučný příplatek. Opět, HUD je levný, ale Tesla resp Musk to neuznává. Nemá ho ani v drahém TMS nebo TMX a tam by se pár tisíc ztratilo jak nic.
Obecně platí, že co je drahé, to tam paradoxně je a co chybí a mělo by tam být, to je levné. Nejde o prachy, ale o praštěné nápady, protože nakonec vždy rozhoduje Musk. Proto na absenci nějakých prvků pyskují zákazníci, protože vědí, že by to nic nestálo.
Naprostý souhlas. Že má Tesla výborný podvozek potvrdí každý servisák, který ho viděl. Že má Tesla super Audio potvrdí každý, kdo ho slyšel. A zbytek je taky pravda, včetně toho že ten hnusnej šulin do toho pořád nějak hází vidle.
Ten "hnusnej šulin" to ale celé vybudoval. To se mu musí nechat. Ať je jaký chce, tak od píky vytvořil regulérní velkou automobilku. Za méně jak deset let vyrostla Tesla tak rychle, že 2023 bude skoro dvoumiliónový. To prozatím nedokázal nikdo. Ani pazgřivci v Číně, kde mají mnohem lepší podmínky pro start než v USA. Osobně jsem Highland neřídil, ale třeba ten týpek z Akcelerace Electric nemá Tesly rád, ale Highland obecně chválil a s tlačítkama místo páček neměl problém a to ani na kruháči - ukazuje to přímo ve videu jak točí volantem a jak mu krásně do ruka padne místo, kde jsou "blinkry" umístěné.
Protože Musk je pošuk a tvoří vozidlo do půjčovny autonomních vozidel. Tomu ten interiér, kde je sotva volant a pedály, přesně odpovídá... (včetně elektricky nastavitelných výdechů klimatizace a pod.). Akorát pochybuju, že se té autonomie model 3 dočká, i kdyby ho ještě pětkrát faceliftovali...
To si jako fakt myslíte, že baterkárna nakupuje lithium každý den na druhej den. Jsou nasmlouvané odběry na nějakou cenu na měsíce až roky dopředu. Navíc baterie fakt neobsahuje pouze lithium. Cena kadmia roste, cena niklu je spíše vyšší, mangan stojí stejně.