Nová generace populárního Porsche Macan se v zemích Evropské unie bude prodávat výhradně s čistě elektrickým pohonem. Hlavním důvodem jsou nové evropské předpisy pro kybernetickou bezpečnost.
Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Elektrického Macana rozjedete na maximální rychlost a po 10 minutách už hledáte dobíječku.
I benzín byl užraný a diesel nebyl v nabídce.
V levých pruzích dálnic v SRN už Macana neuvidíte, uvidíte ho v pravých pruzích bok po boku Tesel :-[]:-[]:-[] 100 km/h mezi kamiony to jistí, aby s tím vůbec někam dojeli :-[]
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
porsche se zbavilo smrdutejch a problemovejch dizlu a kam sly prodeje je videt. Nahrazeno phev a nikomu to nevadi ani u Cayennu. A ze tech turb se hybridu jezdi na to co za nesmysl to stoji
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
To že všichni v EV jezdí za kamiony je blbost, ale procentuálně jich je MNOHONÁSOBNĚ víc, co se plouží v pravém, než jiných aut. Skoro si troufám říct, že to bude v desítkách procent, kteří jedou v pravém kolem kila.
"Porsche Macan se představí už brzy na nové elektrické platformě vyvinuté ve spolupráci s Audi a sourozencem modelu bude nový elektromobil Q6 e-tron."
Nedáváš pozor dvojkový večerníčku, stejně jako ve škole... ;-)
Na jaké spalovací platformě? Máš to snad v článku napsané jasně, "nové Porsche Macan se představí už brzy na nové elektrické platformě vyvinuté ve spolupráci s Audi a sourozencem modelu bude nový elektromobil Q6 e-tron." https://media.porsche.com/…ng-series-models
Mluvi se tam o novem spalovacim Macanu.
Ja myslim, ze zadny novy spalovaci nebude.
Ze tim bylo mysleno ten stavajici.
Toto je dnes uz druhy velmi nesrozumitelny clanek.
A nevim, jestli je to A) zpusobeny tim, ze jsem blbej nebo B) tim, ze je to blbe (nesrozumitelne) napsano nebo C) tim ze autor vubec nevi o cem vlastne pise.
Teto vete nerozumim:
"Nová generace úspěšného Macanu se spalovacími motory neumí splnit nejnovější požadavky UNECE WP.29 pro kybernetickou bezpečnost a ochrannu proti hackerům."
Ja jsem se tedy na netu docetl toto:
You see, the next-generation Macan will in fact be all-electric, based on Porsche's new “PPE” electric vehicle platform. However, Porsche will continue to sell the gas-powered, first-generation :-O model alongside it in dealerships for as long as the market demands it.
O případném dalším! faceliftu současného spalovacího Macanu dost pochybuji, a už vůbec ne v míře jaká proběhla u Cayenneu a Panamery, ty totiž mimochodem nové evropské předpisy pro kybernetickou bezpečnost splňují, takže potom by tento článek vůbec nedával smysl.
Prostě to nejspíš Macan se spalováky dojede tak, jak je teď (po posledním faceliftu).
Ohledně EV verze je to napsané jasně, bude na nové elektrické platformě. Tady není o čem.
Ohledně ICE verze je napsán špatně, ICE verze bude pokračovat v současné verzi na platformě Audi MLB dokud o něj bude zájem (mimo Evropu).
Aha, tak potom to znie celkom logicky. Niečo ako Škoda Karoq a chystaný Elroq. Budú sa vyrábať súčasne. Nový Macan so spaľovákom je blbosť, nechajú dožiť súčasný, maximálne mu ešte dajú nejaký update pre posledné roky výroby a hotovo.
Mne sa len vždy páči, ako to PR oddelenia automobiliek hrajú na to, či ešte bude o spaľováky dopyt. Aj keby bol a im takýto záujem kvôli flotilovým emisiám nevyhovoval, tak nikdy sa nikto nedozvie, koľko mali objednávok a museli ich odmietnuť, lebo by to nevykryli elektro modelmi.
Tlak v Evropě na elektromobilitu do 2 let způsobí, že kdo bude jezdit ve spalováku bude považován za škůdce lidstva a pak odhaduju další 2 roky a budou veřejně pranýřování. ;-)
A zbytek světa si bude ťukat na čelo a smát se. :no:
V EU je podil BEV pod 20%, ale v Cine asi 25%.
O Norsku ani nemluvim.
Jedinej kdo si tuka na celo je zaostalej Cech v TDIcku, kterymu jedovatej smrad jeho auta nevadi, protoze ho sam cuchat nemusi. Narozdil od matky s detma jedouci za nim. :no:
A ten samej clovek pise do diskuzi o tom, jak EV neni bezemisni a tezba kobaltu skodi detem v Africe.
WTF
Mne se libi heslo:
Think globally, act locally
Ale vyse
Ja psal o tom, ze na nas nikdo nebude koukat divne.
Na prodeje jsem zvedavej. Myslim, ze parametry Macanu budou super. A cenove se dostat v techto tridach pod spalovak neni problem. Takze co muze branit v prodejich? Predevsim predsudky.
Ale Macan bude pomalu treti generace EV na zcela nove platforme, takze posun by mel byt znat. :yes:
Vykony v primce i rychlosti nabijeni ocekavam brutalni... Co ze by melo hovorit proti Macanu v elektrice? Myslim, ze potencialni zakaznici by nemeli byt takovy chudaci, co musi cestovat 700km bez zastavky, aby splnili svuj obchodni cil... Ty at si koupi diesel od VW.
PS Kolik je majitelu dnesnich Macanu bez moznosti domaciho nabijeni? :-!
mluvilo se o 116kwh baterie, s tim by to melo v lete dat v kombinaci 600 a i v zime to bude jistejch 400. Navic po etronech a taycanech hadam rychly nabijeni a jim se to uchladi i v extremu. Muze to bejt zajimavy. Otazkou je android automotive…
Done Vito, ty máš dost, koukám. Podlehnout marketingovým floskulím a ohánět se jimi je hezké ale realita je a bude jiná.
Mohl bych se pustit tady s tebou do dlouhého školení o energiích ale já položím jenom pár otázek a když si na ně odpovíš popravdě, tak se ti otevřou oči (možná?)
Takže otázky jsou:
1. kolik nových zdrojů elektřiny bylo v ČR a v EU postaveno za posledních 30 let?
2. kolik nových výkonných zdrojů bude postaveno do 5-ti let v ČR a EU?
3. kolik těchto zdrojů se dá do provozu v Číně?
Děkuji za odpovědi já a myslím, že i většina čtenářů
Jenom pro zamyšlení - víš kolik stojí 1 kW elektřiny v současné energeticky turbulentní době v Číně? Odpověď - 8,8 centu USD. T,j. 2 Kč. Kolik stojí u nás? 5 Kč po slevě od ledna 2024 :-O
ano vím, mám plug in hybridní BMW a včera mi přišel nový ceník od BMW platný od 1. února 2024 a mohu ti ho poslat k náhledu, když mi dáš email ;-)
Takže pro zajímavost v Česku AC ( to je to pomalé pro neznalé) - 7,50 Kč/ kW, Slovensko - 0,24 €/kW, Portugalsko - 0,08 €/kW . Ne není tam ćhyba, je to 0,08€.
Ještě tě trochu naštvu. Dnes platím za 16 MW elektriky ročně 70 000 Kč, od ledna budu platit 110 000 Kč. Když dám tuto spotřebu do kalkulačky v maďarsku, tak mi vychází platba 50 000 kč ročně.
A tak si my tady žijeme a huráááá do green dealu!!
Ano dotazy mam.
Neplati Green deal nahodou i pro Portugalsko???
Takze je to jen smula, ze zrovna u nas muze ten zly Green deal za zdrazovani.
Ale v Portugalsku je hodny a energii zlevnuje. :yes:
Muzes mi to objasnit?
Resp. zkus se radeji zamyslet pred tim, nez vypotis prispevek. :D
Jinak nechapu, proc by me melo stvat, kolik ty platis za energie. :D:D
Energie a nova elektricka auta jsou dnes drahe.
Dal by me zajimalo, k cemu bys mel proboha dobijet s plug-inem dlouhe hodiny na verejnych nabijeckach? Jeste ke vsemu za "super" cenu BMW, ktera je dost srovnatelna s CEZem a tim padem s tvym autem ani neusetris ;-)
PS Skoleni o energiich me zajima. Na jake tema konkretne? Mohl bys zacit s V2G a obchodovanim na spotovem trhu? Energetika je moje hobby. Jsi obchodnik s energii nebo pres co jsi expert, ze davas skoleni? O cene za kW? Ne, spravne je to kWh. Prej skoleni. Nejdriv si sam nastuduj alespon fyzikalni jednotky, ty joudo. :D:D:D
Tak k tomu co jsi napsal je moje odpověď krátká a jasná. Nejhorší je srážka s volem. Howgh! Goebels by měl z tebe radost. Ten by řekl, podívejte se, jak se moje dítě potatilo😄
Diskuze s nimi nemá cenu, sou to fanatičtí zelení utopisté, následníci sovětských STALINISTICKYCH UTOPISTU, a jsou placeni Čínou za podporu OZE a EV pleček. Kde je čína dodavatel 45-98% komponent :-)
to jsem zjistil také, že je to negramotný utopista a proto jsem ho už dal do ignorace.
On je momentálně zaostalý jak by řekla bába ve Vesničce. :D
Obhajuje green deal a mne se ptá, proč je v Portugalsku elektřina skoro zadarmo a u nás jak by nám to dávali na zlatém podnosu? To ať nám odpoví on nebo jeho nějaký kmotr z ČEZ-u
Jazda na elektrinu je drahšia ako jazda so spaľovacím motorom.
- Či je energia z vlastného soláru zadarmo, alebo investícia navyše do EV/PHEV/alebo auto do rodiny navyše, si musí každý zodpovedať sám podľa svojho intelektu.
- Tým nikoho od tejto investície nechcem odradzovať. Len treba vnímať realitu.
---
- Minister životného prostredia Jürgen Trittin, 2004: Podpora obnoviteľných energií stojí priemernú domácnosť len okolo 1 eura mesačne – toľko, čo jeden kopček zmrzliny.
- Frauhofer Institut 2015: Scenár 85% zníženia CO2 emisií do 2050 bude stáť Nemecko 7056 miliárd EUR
- odvtedy sa odhady znásobili, a nebola započítaná zvýšená cena energií.
Ja kdyz nabijim doma za 6Kc za kWh tak jezdim do 120Kc / 100km.
To jsou pro srovnani 4l benzinu. Se spalovakem jsem jezdil za sest...
At si to prebere kazdy podle sveho auta a podle svych nakladu na energie.
Tvrdit, ze jizda na elektrinu je drazsi (pausalizovat) je bullshit.
Sorry.
Ja jsem ti to vyvratil i bez solaru.
Dalsi prokazatelne vyvraceni tveho bludu najdes zde:
https://www.autosalon.tv/reportaze/autosalon-20/special-cesta-do-chorvatska :-O
A to autosalon neni zrovna podporovatelem EVcek. :D
Ale cesta do Chorvatska Teslou vysla nejlevneji. :-O :yes:
Viz 46. minuta. Naklady na cestu do Chorvatska dieselem cca 1.800Kc.
Naklady Teslou cca 1300Kc. :-O :yes::-!
Asi tak. To jsou tvrda zdokumentovana a zverejnena data.
Ne tve dojmy, emoce a prazdne ideologicke plky!
A víš kolik stojí v USA plyn? o 30-48% méně než u nás, dle jednotlivého státu.
Veškeré zdejší výroby jsou NAPROSTO NEKONKURENCESCHOPNE, DIKY DRAHYM ENERGIIM!!!!! a OD LEDNA BUDOU NAPROSTO NEPRODEJNE!!!!!!!!!!!!!!
České pivo už je dražší jak to německé a to je jen třešnička na dortu
No počkať. Vo švédskom Vi Bilägare o tom písali inak. Tam sa spomína, že súčasný benzínový Macan (na trhu od 2010) nespĺňa nové pravidlá kibernetickej bezpečnosti (rovnako ako Audi TT a R8) a bude jeho predaj ukončený predčasne (hoci je na trhu už dlho). Prerobenie jeho zastaranej technológie by bolo príliš drahé. To, že nástupca bude čisto elektrický sa už vie dosť dávno. No tieto dve veci tam nespájali dohromady. Tento článok na Auto.cz mi príde ako zavádzajúci.
Az na nu to Macan dopracoval... gratulujem porsatku.. a este k tomu to budu vyhodene prachy... macan domacanoval... ako tazkotonazne elektro uz preda urcite menej kusov ako v spalovaku .... a strati aj tu pomyselnu auru aku mal... este raz gratulacia do porsche... tomu sa povie tah desatrocia 8-s
Ešte si mohol dodať, že si Macan zvažoval, ale teda pokašľali si to u teba. :-[] Čaká to aj všetkých ostatných, takže čoskoro nebudeš stíhať rozdávať tieto tvoje sarkastické gratulácie. ;-)
Nerozumiem tomu pesimizmu, stačí si pozrieť predaje Taycan vs Panamera. Macan nie je Berlingo, tam diesel chýbať nebude. Aj ked sa Cayenne zbavoval dieslu tak mu prorokovali koniec... a teraz ide bomby jak este nikdy.
Že ale ty Ev a hybridy frčí :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Jako perlička, MB G, oblíbené to vozítko bárbín, 223 ks benzín, 55 nafta.
Jaktože barbíny nejsou uvědomělé a nekupují Teslu Y místo V8 Géčka . Divný co :-)