Věkový rozdíl mezi nimi dosahuje téměř deseti let a míří na stejnou skupinu motoristů. Obstojí letité Suzuki Vitara proti módní novince jménem Jeep Avenger?
Prisla co sa aut tyka uz blba doba.... za 14 tisic eur bol pred 8 rokmi ceed 1,6gdi ... dnes za to kupis sotva malicky space star .. aj moje auto este pred 7 rokmi stalo 12 tisic ... dnes mi jeho nastupcu ( s este mensim motorom ) uz predajca ponuka za krasnych 19 tisic... no povedz nekup to... mame to dnes zda sa krasne automobilove casy ... a vraj budu cochvila ( s nabehom ev ) este krajsie ... tak uz sa ich neviem dockat :yes:
nárůst průměrné mzdy od 2016 je cca 50%, z 26,5tis na 40,3tis (medián 25tis vs 37,5tis ). Růst platů je větší než růst cen, auta nezdražila o 50%, takže jsou pořád dostupnější než v 2016.
čekám odborníky, jak vyběhnou, že je to drahé než bylo bez jediného argumentu a že i vše ostatní je dražší a nenahradí to nárůst platu.
takže. Roční inflace od roku 2016 byla 4,82 ( ke konci roku 2022 ) https://www.penize.cz/…i-koruny-inflace#…
tzn. že pokud bych měl rodinný příjem v roce 2016 100tis a náklady 50tis, v roce 2023 budu mít příjem 150tis a náklady 67tis. V roce 2016 jsem ušetřil 50tis, v roce 2023 jsem ušetřil 83tis.
V roce 2016 stála octavia ve výbavě ambition 488.900kč ( a to neměla ani tempomat, xenony , vzadu švihadla a další základní věci chyběly ) s 1,4TSI 110kw, dnes vybavenější active s 1,5TSI 110kw stojí 619tis. Nárůst ceny je cca 27%. Rozdíl je 130tis, takže ten rozdíl mám v tom nárůstu platu zaplacenej v našem příkladu za 4 měsíce.
jednoduchá odpověď 4,8% ročně. Ale jak jsem čekal, bez argumentů.
cena 1kwh u PRE v lednu 2024 6,07 bez DPH
průměrná cena 1kwh 4,02 bez DPH ( d02 )
máš nárůst o 50% stejně jako platy, co tam máš dál?
To je breku zase. O kolik se zvedl nájem?
Průměrný najem za m² v Praze byl v roce 2016 300kč,
V roce 2023 370kc. Nárůst 25%, pořád polovicni oproti růstu mzdy. Co tam je dál za nesmyslnej argument?
Není lepší si zjistit fakta než plácat své domněnky?
To asi nikdo z vas nemá tušení, že tohle všechno ukazuje inflace co?
Ale nepřekvapuje mne, že na to reaguji zrovna jména jaká reagují. Typické pro lidi, kteří své dojmy pokládají za fakta.
Fakta? Ne každý chce být celý život v nájmu, zvlášť když ví, že z důchodu tržní nájem fakt nezaplatí. A co fakta říkají o vývoji cen nemovitostí, snad víš i ty.
No vím, a taky ti něco říká realitní bublina že? A také vývoj cen nemovitostí se promítá do inflace. V roce 2016 jsem kupoval novy byt v Praze a vím, že se teď prodává za 2 násobek. Ale také jsou místa, kde ceny naopak zůstávají stejné. Praha není p*fel sveta a na důchod není potřeba bydlet tam, když sis za život nenasetril.
Pokid chceš opici, musis mít na banány. Ji ak nebudeš mít to co chceš a budeš muset bydlet v tom, na co sis vydělal. Inflace, zdražování a růst platu je proti vaším domněnkam a stále se má člověk lépe než ve 2016
Milion najede, otázka je, co se na něm bude muset všechno vyměnit. Na druhou stranu, od takového prťavého crossoveru nikdo nájezd milion nečeká. Pokud bez nějakých větších investic zvládne 300t, tak to bohatě stačí. Taková auta najedou v průměru kolem 15t ročně, to je 20 let.
Na druhou stranu, větší modely Stellantisu zase budou stát na technice FCA. Teď se pracuje na úpravě platformy Giorgio, tak aby byla vhodná na elektrifikaci.
Vitara ma jeden velky tromf - 4x4. A je neuveritelne, cez co vsetko sa dokaze preskriabat. Obcas sice so smradom spojky, lebo jej dali dlhu prevodovku, ale prejde. Keby som si mal vybrat medzi tymito dvoma, jednoznacne beriem Vitaru 4x4. Interier starosvetsky, mozno hlucnejsia, mozno menej pohodlna, ale pouzitelna aj mimo cesty. To sa o Avengeri povedat neda, staci trochu blata a koniec.