Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojeté BMW 7 E65/E66 s motory N62: Cesta z bludného kruhu?

Rostoucí bezpečnostní a emisní nároky způsobily, že dnes i malé auto stojí přes 400.000 Kč a lepší už to nebude. Parta nadšenců z Žerotína u Olomouce vynalezla lepší způsob: za 200.000 Kč koupit staré BMW řady 7 a za 150.000 Kč jej kompletně opravit. Pak superpohodlný kočár vydrží už napořád a jeho cena neklesá.
Zpět na článek
28. 3. 2024 08:04
Avatar - Horký Rom
28. 3. 2024 08:04
moc líbí
BMW i7 M70 xDrive :yes:

https://youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2024 09:17
kasicka na penize
neverim tomu, ze za 150tis das dohromady 20 letyho sedmickovyho bavoraka tak, abys na nej pri dennim jezdeni nemusel dalsich 5 roku sahnout
navic samotnej provoz taky nebude uplne levnej, urcite ne pro cloveka, kterej takhle "setri"
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Barrichello
28. 3. 2024 09:50
Re: kasicka na penize
ono záleží, v jakém se to koupí stavu, tedy jak se o to strali předchozí majitelé. Sou auta co jezdí i se 400 tis km úplně v pohodě
28. 3. 2024 10:07
Re: kasicka na penize
400tis km na hrbu je asi nejmensi problem
ja bych se bal vsech tech mechanickejch problemu, ktery na aute zacnou uz po 5 letech jezdeni a u 10 letyho auta resis kazdej rok minimalne 1 mechanickej problem
mit to jako auto pro radost - tomu fandim, ale na denni jezdeni mi to prijde draha hracka, mozna pro nejakyho sedivyho multimulionare
nastesti si ale vsichni muzeme +- delat co se nam libi a na co mame
Avatar - Barrichello
28. 3. 2024 10:18
Re: kasicka na penize
Já jezdím jako daily s V8 Chargerem a střídám to V8 Jaguarem.
A nejsem šedivej ani multimilionář :-)
Avatar - Dinar
28. 3. 2024 10:38
Re: kasicka na penize
Kdyby byl ten článek obecný, pak proč ne, koupit staré auto za dvě kila, stovku plus do něj vrazit a spokojenost. Jenže si k demonstraci vybrali úplně špatné auto, E65 je z doby vrcholného german inženýringu, to auto je jednak prošpikované elektronikou, jednak cokoliv i mechanického na něm je uděláno max. luxusně, tj. komplikovaně a proto je každá oprava jednak drahá, jednak ji neumí každý. Udržovat v chodu (bez x závad a nefunkčností) dvacet let starou E65 není pro každého, srovnání s chargerem je jako srovnání počítače a ruských sčotů. ;-)
Avatar - Barrichello
28. 3. 2024 13:23
Re: kasicka na penize
Vidíš mě v tom chargeru nic nechybí.
Adaptivní tempomat mam, duální klimu mam, forward collision warning, blind spot monitoring, hill assist, vyhřívaný a ventilovaný sedačky, vyhřívaný volant, nappa od Poltorna Frau, 20" origo ALU, LED zadní světla, DRL, mlhovky, ukazuje mi to hdonoty tlaku oleje, teploty oleje, chladící kapaliny, atf v převodovce, voltmetr, el. ovl.všechna okna, zrcátka, přední sedačky, volant a vše s pamětí, pedály, dálkovej start, bezlíčkový vstup i start atd

Co mělo to bawo navíc? Vícezonovou klimu a masáže sedaček?

a 6st převodovku....to bylo tak asi všechno

A když chci braát zatáčky 90, tak na to mam toho Jaga a ten je projíždí líp jak celý to bawo protože je nižší a lehčí, má prd najeto a ještě udělanou přední nápravu a nový tlumiče :-)
A hlavně to nemá nalítáno 3 kila jako tyhle káry :-)
Avatar - Dinar
28. 3. 2024 15:11
Re: kasicka na penize
I ty vtipálku, adaptivní tempomat ve dvacet let starém chargeru. :-[] Já si to auto pamatuju, jako novinku, mělo to klimu, plastový volant a cédéčko s papírovými repráky, taková oktávka pro Američany. Dávat tohle auto do jedné věty s E65, to snad ani nestojí za komentář.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2024 19:08
Re: kasicka na penize
samozřejmě že to má adpativní tempomat,mam full výbavu. A nad rámec ní ještě origo kola z modelu SRT8 a sedačky a područky na panelech dveří z Chrysler 300C Luxury Series.

Chceš poslat brožurku?
Navíc ho za příplatek mělo adaptivní tempomat už jedničkový 300C po faceliftu od 2008 do 2010. Stejně tak vyhřívaný zadní sedačky.

A není to 20 let starý, jenom 12 :-) A cd resp. dvd to má, krom toho taky bluetooth, vstup na usd a sd kartu a huba jde pouštět i z mobilu.
Repráky sou Beats, starší byly Alpine, mimochodem ty měl i Daimler z roku 1996 třeba .V cadillacu sem měl třeba Bose.
Naopak v Jagu je Pioneer nebo Phillips .

neuč orla létat, já měl ty auta a interiéry rozebraný, tak vím co tam je. Já narozdíl od zdějších dikuteérů vím co je to šroubovák, ráčna, klíče, imbusy atd
V chargeru sem sei i sám vyměnil sedačky a tu ventilaci sem si sám aktivoval na diagnostice no.
Umíš to u BMW? :-)
Avatar - Dinar
29. 3. 2024 08:13
Re: kasicka na penize
No, znám tě jako starého demagoga, vím co čekat, ale přiznávám, že tentokrát jsi mě dostal, ani já bych nečekal, že v debatě o dvacetiletém autě za dvě stě nebudeš argumentovat jiným (ve tvém případě chargerem) dvacetiletým autem za dvem stě… Ale to ty ne, ty v klidu argumentuješ něčím o deset let mladším a za dvojnásobnou min. cenu. Jaký má mít taková diskuse smysl? Barik z toho jako obvykle udělal bramboračku.
Avatar - Barrichello
29. 3. 2024 17:03
Re: kasicka na penize
to auto jde koupit za 400 000 kč.... samozřejmě netvrdím že ve výbavě co mam já, je otázkou co je vždy k mání, těch aut je na trhu málo...

Nebo se dá stále přivést z USA, protože hranice 8 let už padla a přihlásit jde všechno co plní Euro 3. A v USA v aukcích to jde koupit za 150 tis kč
Avatar - Barrichello
29. 3. 2024 17:10
Re: kasicka na penize
https://www.sauto.cz/…rada-7/202808674

Když to nemám mít najeto 350+ tis a má to nějakou servisní historii, tak to kilo jaksi nestojí vid
Avatar - Barrichello
28. 3. 2024 19:17
Re: kasicka na penize
brožuru máš v SZ, můžeš si počíst
Avatar - Ozzman
29. 3. 2024 07:41
Re: kasicka na penize
Je to kasička, kamarád to koupil před pár lety, cca 150/160 tisíc za to dal, 730d, dnes + 400 tisíc, jen za podvozek vytekl za skoro 200 tisíc, aby ho dal dopořádku.

btw docela mne překvapil takový nehezky plastový interiér, možná to jen na mne tak působí (má takovou světle béžovou barvu).
Avatar - Barrichello
29. 3. 2024 17:05
Re: kasicka na penize
no vidíš, na chargeru stojí kompletní podvozek na předek včetně tlumičů 28 tis kč. A to sou tlumiče Bilstein nebo KYB a díly náprava Lemforder a Mevotech.
Kdo si tam koupí noname, dá seto to i za 20....

Na Jaguar mě stály přední tlumiče, gumy stabilizátorů, tyčky stabilizátorů cca 5500 kč a vyměnil sem si to sám. Silentbloky ramen nakonec nebylo potřeba měnit :) Ani pružiny
29. 3. 2024 22:52
Re: kasicka na penize
Co tam jako za 200 000 dělal 🤣? Přední nápravu uděláš do 15 000 Kč a zadní do 40 000 Kč, protože tam jsou nejdražší ty silenbloky co drží kostru diferáku. Je to jen cena za matroš, protože si to buď uděláš sám nebo mechanik. Jenže tyhle věci se mění na každém autě. Přední a zadní tlumiče vydrží i 400 000 km, pokud teda má adaptivní tlumiče EDC. Nesmíš kupovat vrak. Já tam za 10 roku jsem za 400 000 Kč se vším. Jenže jenom 60 000 Kč dělaji pneumatiky, montáž LPG, repas světel, prostě do toho počítám vše. Pokud si koupíš jiné auto za 500 000 Kč a necháš si ho 10 roku, tak tam stejně zahučíš na amortizaci a dalšího servisu víc. Tohle auto je tank na silnici. Pohodlné, bezpecne, rychle, vybavené. Navíc atmosféra bez přímého vstřiku a pokud ten motor pretesniš, tak vydrží i 1 000 000 km bez závady.
2. 4. 2024 08:22
Re: kasicka na penize
Ozzy, jestli je kamarád debil a jezdí se nechat okrádat do autorizáku nebo k nějakému podvodníkovi, tak beru, že do toho mohl poslat takové peníze. Když si ale najdeš dobrého mechanika s dobrým přístupem k dílům, tak rozhodně nemusíš topit takové peníze, aby si takové auto udržel v provozu. Hele já kdybych byl idiot, tak jsem v Superbu už taky utopil statisíce. Například jen nový výfuk vychází přes 20 tis nakonec byl za 3 tisíce jen musíš trochu hledat. Repase zadní víceprvkové nápravy mě vyšla na 5 tis atd. Prostě to chce zaměřit se na to kde a za kolik to budu servisovat ne dělat hejla zlodějům a dělat jim dojnou krávu.
28. 3. 2024 14:25
Re: kasicka na penize
A co by si tam cekal za devastujici naklady?
Avatar - speedfred
28. 3. 2024 17:19
Re: kasicka na penize
7-er sa dá za rozumné peniaze servisovať po e38 (okrem V12), dalšie modely sú komplikované až-až. Je jedno či podvozok alebo elektronika.
28. 3. 2024 17:50
Re: kasicka na penize
Stavitelny podvozek je uz na spouste aut a elektroniky bych se fakt nebal a jestli prestane vyhrivat sedacka nebo otevirat sibr a vyslo by to draze, tak se bez toho da klidne jezdit a nechat to tak.Nemyslim ze by to bylo neuservisovatelne (hlavni predpoklad je nejezdit teda na servis do autorizaku prirozene) 😀
28. 3. 2024 18:17
Re: kasicka na penize
...elektroniky bych se fakt nebál...no, věc názoru.

Zhruba tak po +/- 15 - 20 letech klekne CCC modul - počítač, resp. mozek k obrazovce, která se ani nerozsvítí. A to tak, že prakticky každej. Auto sice jede, ale nenastavíš klima, nejde rádio, navigace, telefon, hlášky o autě, počítač spotřeby, nenastavíš nic. CCC stojí nový se zárukou od 20 do 30 tisíc, záleží na tom, jak ho kdo dokáže šikovně sehnat. Bez toho je to půlka auta. Z vrakáče nemá smysl, přestane fungovat za měsíc, za dva. Většinou jde o nějaký studeňák. Dokonce prý existují pacienti, kteří se jej pokouší opravovat, proletovávat stovky pájených bodů, které jsou navíc v originále zalakovány a pak to po x hodinách práce to stejně končí nákupem nového.

Například.

Dá se jezdit bez toho.... to se dá. Nebude ti chodit obrazovka, šíbr se nebude otvírat a bude dobrej jen k tomu aby přes něj chcalo do auta, sedačka bude studená, nějaký to okno se nebude stahovat, přestane chodit dálka v klíčku, protože akumulátorek v něm bude na konci ....a....... a......,ale pojede.

Má však smysl mít V8, ale takovej pelech?
Avatar - speedfred
28. 3. 2024 19:08
Re: kasicka na penize
Presne tak. Mal som e61 a tam mi to samozrejme kľaklo. Riešení bola myslím výmena za CIC modul ale nebolo to jednoduché a nie vždy to ide vymeniť. Na podvozku môžeš mať aj stabilizátory s dymamic drive a to po rokoch tiež není lacná oprava.Takých fičúrin tam je kopec bo to je predsa 7-er.

Mať takéto auto tak by som rád aby fungovala výbava čo tam je a nie že bez toho sa obídem.
28. 3. 2024 19:27
Re: kasicka na penize
Držím sveřepě E60 545i a CCC mám samozřejmě taky novej. Všechno mi funguje (kromě televize, protože analogově se už nevysílá), ale je to každodenní těžkej boj s přírodou a nevíš dne ani hodiny a zadarmo to sakra není.

Ale k čemu by mi byly dvě tři Tesly, na co mě zatím přišel. :-)
Avatar - speedfred
28. 3. 2024 19:41
Re: kasicka na penize
Pekná e60 v m-pakete ešte vie spraviť hodne parády. :yes: 45i slušný motor len viem že sa tam musel meniť O-krúžok na jednej trubke medzi valcami čo nebolo zase až tak jednoduché.
TV som mal v e53 a pokial bol ešte analóg tak fungoval aj teletext, to občas spolucestujúci čumeli. :-!
28. 3. 2024 19:53
Re: kasicka na penize
O té trubce vím, ale dělám, jako že jí tam nemám a nikdo o ní nesmí mluvit blíž, než 100 metrů od auta.
No, m-paket nemám, ani si už nevybavím, jestli tenkrát už byl k dispozici. Mám jen lepší sedačky a sportovní podvozek, takže furt někde škrtám břichem a tlumiče za nesmysl. Dělal jsem je zrovna před třemi týdny a rána ještě pořád krvácí.... :-)
Motor miluju.....
Avatar - speedfred
28. 3. 2024 19:59
Re: kasicka na penize
:-[] :-[] :-[]
M paket dorobiť ide ale tiež som ho nemal na aute, iba v garáži a potom išiel spolu s autom preč.
29. 3. 2024 22:54
Re: kasicka na penize
Tak E66 CCC nemá 🤣. Tohle se fakt nekazí. E66 není E60.
30. 3. 2024 11:50
Re: kasicka na penize
Ok, E66 detailně neznám, ale iDrive to má, kolečko, obrazovku a funkce velmi podobné. tak něco jako CCC tam asi bude, třeba se to jenom jinak jmenuje. No, a že se to nekazí je jenom dobře, pokud se to opravdu nekazí. :-)

"E66 není E60", píšeš. Jako že prvky a komponenty iDrivu budou, co do kvality, programově odlišné u aut stejného výrobce a ze stejné doby? No, nevím.
Avatar - Ozzman
29. 3. 2024 07:39
Re: kasicka na penize
A děláš dobře :) Mám takovou ojetinu v okolí.. :D
28. 3. 2024 09:37
Jak naivní jsem byl...
....když jsem si tehdy myslel, že ošklivější Baworák už nelze navrhnout.... :-O
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2024 14:04
Nevím kdo viděl za roh, ale Bangle to nebyl
Tohle auto bylo děsně ošklivé při svém vzniku a je hnusné i dnes. Facelift to sice homeopaticky vylepšil ale v zásadě je to jeden z nejhnusnějších BMW ever. Navíc je mi nepochopitelný ten designově humpolácký interiér. Kdyby tam nebylo logo bmw, tak bych řekl že je to nějaký čínský pokus o luxus z 90. let.. Je prostě vidět že Američani nemají tu správnou míru vkusu.
Rozbalit vlákno
0