Audi oficiálně odhaluje očekávaný elektromobil Q6 e-tron. Nový sourozenec elektrického Porsche Macan se zatím bude prodávat ve dvou specifikacích a v budoucnu se můžeme těšit i na další verze.
Autobranze už je za křižovatkou. Zákazníci se rozdělili na velmi informovanou menšinu a zcela neinformovanou a částečně nepřátelskou většinu.
Každé nové EV a je tak detailně analyzováno tou první skupinou a ta si rychle udělá informovaný názor. Většina to odignoruje, protože pod vlivem masáže o EV nestojí.
Jenže komu budou technický průměrná a nesmyslně drahá elektroauta evropské značky nabízet, když většině to znechutili a znalcům jejích nabídka nesedí?
Aspoň konečně (evropské) prémiové EV, u kterého parametry celkem odpovídají tomu, co bych od prémie očekával. Maximálka vyšší než u tříválcové Fabie, baterie akorát, udávaná spotřeba ok, rychlost nabíjení cca na úrovni dnešního technologického maxima. Co se designu týče, těžce nesu hmyzí xicht, ale je docela vkusně maskován.
Pokial prejdu planovane nariadenia o navysovani poctu tlacidiel na ovladanie klucovych funckii, tak po aplikacii do Euro NCAP tie auta nebudu mat nikdy 5*. Jedine po FL palubky :-)
zvenku to bude fungovat ... v černočerném s lajnu to bude působit dokonale, okázale, mastodontně, podobně jako první generace... ale ten vnitřek je bezradná slátanina.
Tady je třeba ukázat na dokonalost, kterou dosáhlo BMW.
Vážený uživateli,
Při používání diskusního systému na www.auto.cz dlouhodobě porušujete Pravidla diskusí (odkaz). V našem zájmu je poskytnout návštěvníkům diskuse, které je obohatí o nové názory nebo informace.
Záleží nám na tom, abyste v našem systému mohli svobodně a bez zásahů administrátora diskutovat. Proto vás vyzýváme, abyste začali respektovat Pravidla diskusí a přestali je porušovat.
Pokud naši výzvu nebudete brát v potaz, budeme přinucení zablokovat vaše konto a znemožníme vám přístup do diskusí. Upozorňujeme vás, že zablokováním konta nebudete moci používat svou původní přezdívku a přijdete tím i o další výhody, které vám používání registrací na portálech vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. přináší.
Re: Vážená redakce, děkuji předem za kladné vyřízení
Redakce na to jde chytře. Když zabanuje všechny oběti Horkého Roma, tak bude muset chtě nechtě skončit i on. Považuji to za geniální tah. Takže vy luláni, neflákejte se a banujte mě.
Dne 2. 1. 2024 13:03, nick rohor napsal své “citové vydírání”:
Já tady taky nemusím bejt. Redakce má raději trolly tak toto je můj skutečně poslední příspěvek.
Sbohem Roman Horký a sbohem rohor.
Šmejde máš tady poslední šanci na mě sprostě reagovat. Tebe nezablokujou, ty jsi redakční kolega.
Vážený uživateli,
Při používání diskusního systému na www.auto.cz dlouhodobě porušujete Pravidla diskusí (odkaz). V našem zájmu je poskytnout návštěvníkům diskuse, které je obohatí o nové názory nebo informace.
Záleží nám na tom, abyste v našem systému mohli svobodně a bez zásahů administrátora diskutovat. Proto vás vyzýváme, abyste začali respektovat Pravidla diskusí a přestali je porušovat.
Pokud naši výzvu nebudete brát v potaz, budeme přinucení zablokovat vaše konto a znemožníme vám přístup do diskusí. Upozorňujeme vás, že zablokováním konta nebudete moci používat svou původní přezdívku a přijdete tím i o další výhody, které vám používání registrací na portálech vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. přináší.
Re: Vážená redakce, děkuji předem za kladné vyřízení
To máš z toho, že těm nevzdělaným diletantům tady přeješ furt rakovinu. Kdyby si jim napsal jako normální civilizovanej člověk ať chcípnou, tak je to třeba v pohodě :-D
To můžeš psát až bude 100 procent té energie vyrobeno buď bezemisně (což vlastně ani nejde) a nebo se 100 procentní účinností (a to taky nejde). Takže to psát nemůžeš.
u nas je "bezemisne" vyrobena 1/3 elektriky, v nemecku lehce pres 1/2, na slovensku 2/3, ve francii 70%, v norsku 100%
i ta 1/3 je lepsi nez spalovat benzin tak, ze 3/4 energie poustis skrs chladic a vejfuk do luftu
nebyt babise, kterej v 2014 zariz necasem a kalouskem pripravenej tendr na dostavbu temelina, za 3-5 roku jsme mohli strihat pasky a mit bezemisni podil 1/2
překvapivě, opět pan Smutný (předpokládám, že to je ten samý jako psal a blogoval o těch EV předtím, co se v jiné diskuzi na něj odkazovalo). To už bylo vidět na jeho dřívějších příspěvcích co sem postoval ryccardo s aresem. A i když to bylo vyvráceno, stále to opakuje.
On uz ten jeho "zivotopis" napravo hodne napovi. Ja mel fakt snahu si to precist, vzdycky je dobre koukat se na veci nezaujate. Ten clanek tak perfektne micha jablka s hruskami, az to na prvni pohled vypada, jako kdyby to davalo smysl. Ale uz na druhy je videt, jak jde o naprosto ucelovou manipulaci s cisly.
Jseš jeden z mála nezaujatých a nekonfliktních diskutérů zde.
Ač jsem celkem zástancem spalováků z různých důvodů ( zatím spíš z důvodu rezistentního odporu něčeho, co nám je z vrchu vnucované) ale zároveň z racionálních důvodů jsem si pořídil PHEV a po přečtení Smutného článku :-) taky mi tam nehrají jaksi čísla a čísla bez veličin. Viz:
"Své výpočty G. Metzele, který v minulosti působil v automobilovém průmyslu a také řídil závod na výrobu baterií, odvodil od situace spotřeby elektřiny v roce 2022 v objemu kdy tehdy Německo registrovalo na 700 000 čistě elektrických vozů.
Zdroj: https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…"
benzinak se spotrebou 7 litru/100km ma emise 164g CO2/km, tedy 16.4kg CO2/100km
emisni faktor vyroby elektrik u nas je 0.43kg/kWh
tedy elektromobil s 20kWh/100 km "vyprodukuje" u nas 8.6kg CO2/100km, tedy cca polovinu toho, co benzinak
a to cesko je z pohledu vyroby elektriky "spinavou" zemi
ty nejsi nejostrejsi tuzka v penalu aresi
spis hodne tupa
Pan Smutny uz ztrácí zábrany a v tomto clanku uz proste nejde ani o polopravdy, ale ciste lzi.
Podle toho lze i posuzovat “pravdivost” jeho starších clanku
Otazka je, proc to dela?
Ja osobne vidim EV jako jasnou budoucnost automotiv. Kdyz se podíváš na poslednich 10 let vyvoje v EV a OZE (coz je vec co se vzájemně výborně doplňuje) je celkem jasne, ze EV jsou budoucnost.
Jde jen o to zda evropské znacky přežijí nástup EV.
Zavislost na rope a emise ze spalovaku je jen dalsi logicky duvod.
Elektrofašismus je pro mě naprostá ignorace preferencí drtivé většiny zákazníků a odporné pošlapání všech tržních principů v oblasti automotive. Pokud nějaké technické řešení nařízují politici firmám, je to naprosto zločinné a špatné! Zvláště když drtivá většina z nich nemá žádné technické vzdělání a taky proto, že jejich partaje neměli zákáza prodeje spalovacích aut ve svých volebních programech. Je to bezprecedentní uplatňování politické zvůle na voličích a hrubé znásilnění trhu v rozsahu, které v celé historii lidstva nemá obdoby (tedy s výjimkou praxe v komunistických režimech). Proto je zcela na místě to nazývat ELEKTROFAŠISMEM! :-O Nikdo nemá právo nařizovat s předstihem mnoha let, jaké technické řešení se musí používat! Jediná cesta vpřed při dekarbonizaci je technologická neutralita, resp. volná tržní soutěž různých způsobí pohonu vozidel! :yes:
"Fašismus je označením typu politické ideologie, jejímiž typickými rysy jsou zejména autoritářský a vůdcovský princip, vypjatý nacionalismus, militarismus, sociální darwinismus, kult modernity, mládí a síly jakož i silná ekonomická role státu chápaného korporativisticky, v němž soukromé vlastnictví musí sloužit kolektivnímu prospěchu."
Co ma toto spolecneho s elektromobilitou?
Nech si sva chybna dogmata o tom, co smi a nesmi stat regulovat.
Timto si opet pobavil:
"Jediná cesta vpřed při dekarbonizaci je technologická neutralita"
Predpokladam ze technologickou neutralitou je mineno dekarbonizovani palenim fosilnich paliv (cili karbonozace). :D:D
Pouzivani pojmu fasismus je obvykle u ruskych dezinformacnich zdroju.
Ty nejsi rusky troll. :yes:
Ale retoriku v teto oblasti jsi prejal bezvadne.
To od Smutneho je nehorazny blabol. Tam pise o energeticd nekdo (Metzele), kdo nema potuchy jak energetika funguje. Jedna se o naprosto absurdni lzivy konstrukt, s prirazenim veskerych emisi EV te fosilni casti energetiky. WTF
Prestoze si treba nabijes primo ze slunicka...
Citace:
"Výše zmíněná elektrická auta měla celkovou čistou spotřebu elektřiny ze zásuvky 2,26 TWh."
"To znamená, že emise vzniklé při výrobě těchto 2,5 TWh z fosilních paliv lze přímo přičíst elektromobilitě." :D:D:D:D
Tohle nedojde jen naprostymu idiotovi.
Sorry, kluci.
Ze auta maji spotrebu 2,26 "elektriny", ale misto toho aby podle energetickeho mixu byla polovina obnovitelnych, tak cislo navysime a cele jodime na nejhorsi fosilni zdroj.
No ucel sveti prostredky. :D
Po teto manipulaci (navyseni emisi na vice nez dvojnasobek) bude mit EV asi skutecne vyssi emisni stopu nez fosil (bez zapocteni vyroby paliva...).
Chtěl jsem se zeptát, jak to děláš, že oba “údajně” tvé nicky “rohor” a horky” jsou aktivní - oba svítí zeleně najednou? Jseš redaktor fóra, že máš takovou technickou možnost?
Nemůže to v zásadě asi být jinak. Aby byla dovršena nějaká etapa, nutné musí překročit zdravou mez.
A tahle displeyová výstava nevkusu za mě tu mez značně překročila. To ze to je k ničemu, asi tak nějak tušíme už od hyperscreenu u MB. Ale to, že to musí být zpracované s vrcholem nevkusu, to je novinka.
Bohužel tentokrát u Audi... :-(
Celkově design Audi opravdu došel do slepé uličky. Tohle je mix koncernového designu. Boční partie připomíná Škodu zadní část VW. Předpokládám, že tohle je ještě výsledek dřívějšího designérského vedení.