VW chystá novou samostatnou značku. Chce prodávat rychlé elektromobily? Či rychle elektromobily?
To je jako studená vařící káva. BEV nebývají s top speed hodně vysoko. Obvyklé je 160-180. Výjimky si dají ale najít. Ale BEV co umí 280 či 300 jsem ještě neviděl.
Není problém dosáhnout vysokých rychlostí. Elektromotor je motor jako každý jiný. Už i dvoustupňová převodovka udělá své a sníží otáčky. Problém bude dlouhodobá zátěž - chlazení. Pokud by to mělo vydržet to samé, co sporťák a nebo nadupaný HH na okruhu, kdy se jezdí, co vydrží pneu a pak se vymění a jezdí dál, tak rotor se chladí poměrně obtížně. Jsou možnosti jak chladit přes trubku dutou hřídel, ale je to komplikované a je to další možná netěsnost. Co jsem se dočetl ve studiích, tak chlazení, které by šlo zavést do běžného provozu a ne do elektrické formule, pouze zlepšuje snížení teploty, ale nikdy neudělá to, že by se teplota postupně nezvyšovala resp prodlouží se tím doba, kdy je možné požadovat vysokou zátěž. Limitní teplota pro motor s magnety je 150 stupňů a pak dojde k demagnetizaci. No a když si chce zařádit šejk, když je venku 50 stupňů, tak bude kumšt něco podobného vyrobit.
Mně z toho vyplývá, že VW chce značku, které bude vyrábět supersporty v částkách dalece přesahující 10 milionů Kč. Něco na úrovní McLaren v případě Mercedesu.
Takze te uplne nechapu s tim co "by" slo zavest...
O jakem modelu jsi konkretne cetl?
Ne, omezenim sportovnich EV obvykle neni motor.
Ale predevsim dimenzovani chlazeni a baterka.
Novy Taycan dokazuje, ze dosazitelne jsou slusne vykony. Samozrejme neznam zatim presne dlouhodobou zatizitelnost Taycana, ale myslim, ze bude vyssi nez u vsech HH. ;-)
Ve vysledku bude dlouhodobym omezenim spis kapacita baterky, nez chlazeni.
PS Vubec nechapu, proc potrebuje VW novou znacku, kdyz ma Bugatti, Lambo, Porsche, Cupra atd.
Kdyby se radeji soustredil na zatraktivneni levnych EV. Treba ve stylu Skoda Rapid nebo Octavia. Misto toho ma ted v nizsich tridach skoro jen SUV...
Podle me jen dalsi vyhozeny penize za marketing. :no:
Tak nevím, když něco napíšu, tak není třeba psát znovu to samé. Není to "běžná věc", ale výjimečná. Navíc jak jsem psal, tyhle řešení neudrží rostoucí teplotu, ale pouze zpomalí ohřívání. Špičkový výkon má i to Audi a trvalý výkon je nižší - je to dokonce v tom článku. Třeba super drahý Rimac to vyřešil elegantně tak, že si zjednodušil vektorování čtyřmi motory a tím pádem nemusí nacpat do dvou 2x takový výkon. Jenže to musí někdo zaplatit a taky to něco váží. A sportovní jízda s víc jak dvoutunovým krámem je všechno, jen ne sportovní.
Podle mě má VW plán takový, že rozjede novou značku s luxusními cenovkami a nebo značku, která výhledově vytvoří elektrické Lambo. Pokud to vymyslí a pokud by Lambo mohlo ztrácet kvůli nástupu EV, nebude nic jednoduššího, než tak vypilovanou techniku použít v boloňských klenotech a "novou značku" postupně odepsat.
Aplikace PRE Charge umí nově ovládat dobíjení. Dosud bylo nutno k dobíjení použít fyzický čip PRE. Apka ukazuje i dobu dobíjení a vhod přijde také přehledná historie dobíjení, kde se ukazuje doba a počet odebraných kWh, nikoliv však cena.
Tu uvidíte vždy až na konečném měsíčním vyúčtování :yes: https://apps.apple.com/…rge/id1542311679
P.S. E.ON zlevňuje od 1. 4. ultrarychlé DC nabíjení na 12 Kč vč. DPH / kWh. Rychlé DC nabíjení je za stejné peníze.
Jak bude reagovat konkurence?
12 Kč / kwh? Fiiiiiiiha. Dost vysoká cena, což?
To dělá 2.4kc/km. To umí kdejaký benzín. Nafty a LPG nepočítám, ty jsou daleko níž.
BEV se moc nevyplatí. Když nepočítám servis a amortizaci. Nebo to je jinak a píšu nesmysly?
Když kdysi dávno bylo DC za 8 Kč, tak jsem si říkal, že se blíží doba, kdy to bude výhodné. Tohle je všechno je ne výhodné. Já jezdím za 1,9 Kč. Až se DC dostane na 9 Kč jako standard, tak začínám řešit EV. Jo a nabíjení 200+ kW s výbornou křivkou. Prozatím TM3 LR dá 10 - 90% s průměrnou rychlostí cca 80 kW.
Logiku to má... Jakýkoliv prodejní úspěch bude oslavován a obdivován a na ACZ si budou trhat rodidla a vzývat VW. A pokud bude neúspěch a tristní prodeje, nikde se nebude tato značka spojovat s VW a ta si zachová tvář úspěšné automobilky...
Bylo vždy o silném benzinovém motoru, výkonu a zvuku, ideálně v hatchbacku. Proč si VW myslí, že tito lidé budou vůbec uvažovat o EV? Zvlášt o jejich EV… vážně nechápu :-[]
Myslím že evropský trh úplně nečeká na "rychlé EV"...
.... ten trh spíš čeká na funkční, dostupné, praktické a efektivní EV.... Potřebuji do firmy EV Octávii s dojezdem 400km v zimě a za nějakých 800 bez daně....
Už se těšíme až začne F1 na elektromobilech.
Za řídicí konzole s displejem usednou:
-Teplý Rom a Don Vito v dvojjediné roli
- Kňakuněn
- Jamme
- Hendly a několik dalších fanatiků
a my se podíváme, jak skončí postupně ve 2-3 kole okruhu ve Spa nejlépe aby jim mohla tleskat von Lejnová se svými hloupými přisluhovači a kejvači
Na podél tratě budou loga sponzorů - ČEZ, SImenes, General Electric, Tan GOn wung battery company, WUN-LI electric motor. HUN PO CUNG Racing, Duracell Battery atd
To budou závody, tak na to se faakt dívat nebudu..... :-)
Taky zakázat všechny starý baráky včetně panelů, garáže, stodoly, kolny starší 20 let a všechno povinně zbourat.
To samé fabriky haly, sklady a všechny průmyslové, zemědělské a armádní objetky
je to neekologický , máš to vysokou spotřebu energie a ztráty.
A zdanit každýho kdo topí něčím jiným než je teplený čerpadlo roční daní ve výši 70-300 000 Kč
zbourat komoušské paneláky už slíbil potroubený Havel a 35 po sametu se tyto zlé a hnusné králikárny v Praze a okolí prodávají za cenu mírně jetého Rolls Royce. A tí co nemají na to, tak platí nájmy jak by bydleli v Hiltonu.
Tak dobře to tady vedou naši unijní přisluhovači!
no bohužel to budou muset zbourat zelený bolševici. A pokud nezbouraj a lidi dál budou bydlet v 90 let starý barabizně, tak já chci dál jezdit 90 let starým autem.
Kdyby spíš udělali značku na výrobu čistě spalovacích aut pro normální lidi. Klidně by mohl být strop 3.0 V6 🤣 ať si nechají asistenty co furt pískají a upozorňují na auto kilometr od vás, ať si nechají volant co se s váma pere. Ovládání každýho nesmyslu na obrazovce
Kdyby spíš udělali značku na výrobu čistě spalovacích aut pro normální lidi. Klidně by mohl být strop 3.0 V6 🤣 ať si nechají asistenty co furt pískají a upozorňují na auto kilometr od vás, ať si nechají volant co se s váma pere. Ovládání každýho nesmyslu na obrazovce
Kdyby spíš udělali značku na výrobu čistě spalovacích aut pro normální lidi. Klidně by mohl být strop 3.0 V6 🤣 ať si nechají asistenty co furt pískají a upozorňují na auto kilometr od vás, ať si nechají volant co se s váma pere. Ovládání každýho nesmyslu na obrazovce
Kdyby spíš udělali značku na výrobu čistě spalovacích aut pro normální lidi. Klidně by mohl být strop 3.0 V6 🤣 ať si nechají asistenty co furt pískají a upozorňují na auto kilometr od vás, ať si nechají volant co se s váma pere. Ovládání každýho nesmyslu na obrazovce
Kdyby spíš udělali značku na výrobu čistě spalovacích aut pro normální lidi. Klidně by mohl být strop 3.0 V6 🤣 ať si nechají asistenty co furt pískají a upozorňují na auto kilometr od vás, ať si nechají volant co se s váma pere. Ovládání každýho nesmyslu na obrazovce