Švédové se oficiálně rozloučili s produkcí kdysi populárních vznětových motorů. Z výrobní linky odjel poslední vyrobený kus, který míří do továrního muzea.
Volvo se tímto idiotským krokem dobrovolně střelilo do vlastní nohy. Jejich blbost, o jejich naftomilné zákazníky se rády postarají jiné značky, např. BMW, nebo Mazda... :-)
O tomhle rozhodují v Číně - Geely. A jelikož Volvo sice prodává v Číně o třetinu méně jak v EU, tak tam roste mnohem rychleji. V Číně na EV přejdou, protože stát je k tomu donutí řádově v letech. Nedivil bych se, kdyby v roce 2026 kupovali jen EV. Holt když si Číňan koupí ICE a pak si ho nemůže jen tak zaregistrovat a stojí mu doma v garáži, tak si teda nakonec raději koupí EV, v kterém jezdit může hned i když si ho kupovat nechtěl.
No me by hlavne zajimalo co ted chteji nabizet? Maji vlastne nejaky schopny benzin nebo hybrid? EV neni reseni pro vsechny zakazniky, takze co budou nabizet za motorizace misto tech dieselovych motoru?
Chudinko,co je na elektromobilitě udržitelné?My máme nekonečné zdroje materiálu pro výrobu baterií a zdroje pitné vody pro jejich recyklaci a dostatek stabilních zdrojů výroby el.? Co je ekologického na Bev které vydrží max 10 let a kvalitním spalováku ,který vydrží 20 a více se spotřebou do 4 litrů a teď si vemte, že by spaloval jen syntetická paliva, lidé podobní vám musí mít hezký bezstarostný život,tak to bývá u lidí bez kritického myšlení, což je rovnítkem i IQ....😉
Super nabídka, původní dojezd skoro 400km, nyní píšou 150km a to kdo ví jestli, za rok to může být 100 a za dva mrtvý. :D To už radši za ty peníze hezký kolo, stojí stejně.
Takze michas papírový dojezd nového auta s reálným u ojetého. A ještě k tomu 400km jsi vycucal z kterého prstu?
Zoe měl v roce 2013 podle NEDC dojezd 240km. Takze jestli má reálný dojezd 150, tak se nějak moc nesnizil tedy. Kdyz si vezmu, že i u spalovaki bylo NEDC tak o 25% optimistictejsi, někdy i víc, tak by odpovídal reálný dojezd nového auta kolem 180km.
Otázka za 100 bodov - koľko spaľovákov s priemerkou do 4 litrov poznáš? A koľko ich reálne jazdí po cestách? Jak rozšírené je syntetické palivo a koľko stojí? Je aj jeho výroba ekologická?
Aspoň argumentuj reálnymi dôvodmi. Týmito výmyslami padáš na jeho úbohú úroveň.
pokud se bavíme o aktuálních spalovácích, tak si troufám tvrdit, že 20 let nevydrží skoro žádné luxusnější auto. Tahle auta popravují fleetové servisní intervaly 30k km, u benzinů přímý vstřik, u dieselů čím dál větší recirkulace spalin. Ale i volnější pístní kroužky (šetří palivo) s větším průsakem paliva do oleje. Je i složitější chladící systém, protože teplo = energie. Končí to vydřenými nebo i prasklými válci, opotřebovanými vačkami, poškozenými ventily a hlavami ...
Oni se dlouhé roky touží prosadit se v Evropě. Neúspěch byl pro ně ponížení. Je vlastně ostudné, že až nyní miliardová země dokáže dovážet konkurenceschopné auta a ještě jsme je to museli naučit. No, 2x se pokoušeli tu prosadit a 2x byli k smíchu. Teď mají poslední možnost a nechtějí si zase udělat ostudu a zase přijít o miliardové zisky. Připravovali se na to roky, obsadili zdroje, nějaké know how šlohli, k jinému přišli tak, že v Číně nebylo možné patentovat např. baterie a něco jim automobilky dali svou hloupostí a důvěřivostí.
má geografickou výhodu. Ve skandinávských zemích jsou elektromobily populární díky zdrojům a masivní vládní podpoře. Takže Volvo klidně může dlouhou dobu vyčkávat na vlastním území, jak se bude situace vyvíjet a o odbyt mít nouzi nebude, protože v severských zemích bude silné. I kdyby to jinde ve světě delší dobu moc nešlo, díky čínskému vlastníkovi má na severu Evropy a v Číně své jisté. Kdyby zůstalo pod Fordem, je dávno mrtvé.
Tak loni u nás Volvo prodalo 3020 aut, z toho 1243 dieselů (u XC 90 je diesel víc jak 60%, 541ks), takže v klidu odepíše třetinu prodejů. No a to se vyplatí ;-)
Evropa asi na tom nebude jinak, ale je to jejich rozhodnutí...
tak polovina z té 1/3 zákazníků stáhne po hybridním benzinu a zůstane u Volva. Nějaký drobek možná okusí i tu full elektriku. Třeba EX30 se prodává prý více než dobře.
jj i Stellantis už také propouští 3000 lidí a říkají tomu "energetická a technologická transformace” :D
Volvo taky pachá dobrovolně elektrickou seppuku :yes:
To, že jsou BEV ve Skandinávii populární píše u nás jen propaganda. Vysokých prodejů je tam docíleno brutálním zdaněním fosilů na takovou úroveň, že vycházejí dráž, než elektriky. To není popularita, ale fašismus.
takze kdyz byla za komunistu brutalne draha napr. elektronika, ale levny pivo, tak to byl vlastne fasismus ??
no, je fakt, ze komousi k fasistum meli blizko
toptene, nedělej ze sebe blbce a běž si to spočítat na toll.no ;-)
iD.3 Highline Pro 204k 58kWh tam vyjde na 370tis NOK s DPH + 21200 Registrační daň = 392tis NOK = 850tis Kč.
Golf 1,5TSI 110kW Style na 340tis NOK (musíš si ho dovézt ze zahraničí, u nás 745tis Kč) + 85tis DPH + 110tis registrační daň = 535tis NOK = 1,2mio CZK
Tohle je zelený aktivismus a pokrytectví v Norsku, jak píše kruskar v první příspěvku ;-) Nebýt vysokých daní, elektro se tam prodává jako tady, tedy 2-3% nových prodejů...
kruskar ale pise o fasismu
presne tak se vyjadruje putin a ostatni rusaci hnizdici v kremlu o kazdym, kdo ma jinej nazor
je kruskar rusak nebo co?
a ty ses co, ze ho tady obhajujes ???
Reaguj na kontext a ne na jedno vytržené slovo z něj, které tam nemá být. Btw já bych to tak nenapsal, spíš bych volil slovo zelený fanatismus a pokrytectví, jelikož tu svou zelenou politiku financují z ropy a plynu :no:
ja reagoval na kruskare, kterej ani nevi co slovo fasismus je a co znamenal, ale je dnes modni tim oznacovat vsechno s cim nesouhlasi podobne, jako to delaj rusaci
nez kratkodoby zvyhodnovani novy technologie me vic vadi po desetileti danovy zvyhodnovani nafty proti benzinu a jako fasismus bych to teda neoznacil, ale jako zeleny fanatismus a pokrytectvi v urcity dobe kazdopadne jo a bohuzel to trva dal
a nerikej mi na co mam reagovat
to je parketa fasitu a komunistu
A u nás je nafta dlouhodobě zvyhodnovana oproti benzinu, takže taky fašismus nebo jiný ismus? Taky spousta lidí koupi diesel, protoze na stojanu je pár haléřů levnější.
Ale prd, Volvo vyrábí pro EV zásadní části v Číně a Polsku. Zda vyrábí v Rumunsku a nebo ve Skandinávii, to je jim jedno. EU je bezcelní, tak si ho tam z opačné části EU klidně dovezou. Naopak, moc dobrou polohu nemají, protože jejich evropské továrny sídlí tam, kde je drahá pracovní síla - Torslanda and Skovde.
Kdyby Volvo mělo stavět továrnu a ještě tu žádnou nemělo, tak si ji postaví někde v Maďarsku apod.
Skandinávie je mrňavý trh a továrny musí točit stovky tisíc aut za rok a k tomu jim ta Skandinávie fakt nestačí.
No nevím, podívej na Lancii. Ztracená značka, ale s pár desítkami tisíc se na domácím trhu urputně drží. Já vím, má za sebou Stellantis, ale Volvo má za sebou Čínu, v tom je situace podobná.
Když si Stellantis chce Lanciu držet a dál na ní prodělávat, tak ať si to dělá. Volvo nevyrábí po zoufalých desítkách tisíc jako Lancia s klesající tendencí, ale po stovkách tisíc s rostoucí tendencí. EX30 vyrobit ani neumí, tak si ho nechává vyrobit v Číně v továrně, kde se vyrábí všemožné elektromobily na zakázku. Na něm neprodělává. Továrny v Evropě jsou úplně na prd. Nejsou stavěné na výrobu EV a jsou na špatným místě. Lepší by bylo je zavřít a vozit z Číny, jenže hrozí, že bude clo a postavit továrnu v příhodnější zemi je na dlouho a drahé.
I když zde s radostí mne vlastnosti hejtuju místní elektronadšence, tak tady tomu konceptu už bych dal svůj hlas. I když je to zatím pouze plán ale u Číňanů víme, že cesta k realizaci velice krátká
To těžko, když minimálně 4 roky říkají, že s nimi končí.
https://www.autocar.co.uk/car-news/confidential/autocar-confidential-toyotas-mite-sized-suv-volvos-diesel-rejection-and-more
jeste nedavno tady behali dinosauri
cas je relativni
je jen dobre, ze smradlavej a zvyhodnovanej dyzl po pulstoleti konci
jeste bude trvat tak 2 desetileti, nez se ty stavajici rozpadnou a smrad zmizi uplne
Je hodně naivní myslet si, že ukončením provozu dieselových osobních aut zmizí smrad z dieselů. Dieselelektrické lokomotivy ČD neplní ani Euro -10, dieselový pohon v říční dopravě dtto, letecký provoz je v podstatě také spalování nafty a emise jsou ještě daleko větší humus než z těch lokomotiv, řada menších českých tepláren vesele jede na mazut a jsou na tom s emisemi jako ta letadla, miliony kamionů (které jsou oproti přechozím článkům dopravy sice nejčistější) také produkuje kvanta (vzhledem k objemu přepravy) no a tisíce starých stavebních stavebních strojů (dodnes jezdí na stavbách staré ruské buldozery, tatry 138 etc.) mají také svůj podíl, takže odbourání dieselů z osobních aut (které jsou dnes z uvedených druhů dopravy nejčistší) je jen plácnutí do vody a na čistotě ovzduší to příroda vůbec nezaznamená.
ja ale nejvic na silnici potkavam, hlavne ty smradlavy osobaky v nafte
lokomotivu, letadlo, zaoceanskej parnik nebo teplarnu moc ne
a i ty stary tatrovky nebo vejtrasky jsou spis uz takova rarita, ze si kolikrat rad pricuchnu, podobne jako k trabantu
To jsem teď na Václavaku na semaforech stal v koloně nastartovanyvh letadel, dieselovych lokomotiv a trajektů. Musím s tebou souhlasit, na tom vaclavaku fakt smrdí vic nez dieselové auta. To samé Anděl, Pavlák, nuselák. Tam jsem potkal dokonce i celou kolonu spaloven v jednom pruhu a též je to podobné jako ten zaoceánskej parník.
Ano, všechny spaliny z 40 let staré dieselelektrické lokomotivy, která jede přes celou Prahu, zastaví třeba na Vršovickém nádraží (a blafe na volnoběh) se nikdy nedostanou k žádnému Pražákovi, protože všechno zachycují do igelitových pytlíků a ty pak ČD dopravují na Mars, kde nikomu neškodí. Babička by řekla "svatá prostoto".
Až to tou cenou a užitnými vlastnostmi skutečně bude, tak si ho s radostí koupím. Zatím pro jistotu zůstávám u nafty. Ale spíš to bude tím, že fosily a naftu zdraží tak, že na to normální člověk nebude mít.
tak, američani vlastně diesly nikdy nevyráběli a firma DETROIT DIESEL dělala dětský kočárky
Jedeš bomby dneska :-):-):-):-)
To že to necpali do osobáků souviselo s tím, že us govermenet není zlodějna co okrádá vlastní občany a neprodává benál za 40 kč litr :-) kde jsou daně 27 kč z celkové ceny :-)
barel ropy $87 * 23 kacek deleno 159 rovna se 12.58 kacek za litr ropy + doprava k rafinerce a muzes teprve zacit rafinovat
budes rad kdyz budes mit za 13 kacek jen surovinu
ty ses takovej nestastnej neuyspesnej dezinformator balliku
kremelska skola
má asi desetileté Volvo v naftě. Nedal na něj dopustit, dokud mu neodešlo čerpadlo paliva. To se stane. Ale ačkoli ho nechal už potřetí vyměnit značkovým! čerpadlem, to nové mu nejpozději do dvou týdnů vždycky zdechlo.
Nad Volvem už asi udělat kříž, a nejenom pro pitomou elektro politiku.
značkové čerpadlo nemusí být originální. Kdo opravuje auta, tak kolikrát žasne, jak upadá kvalita kdysi vyhlášených značek jako je Bosch, Valeo, Lemforder, SKF ...
Kdyby to dal do autorizáku, tak má doživotní záruku na onen díl.
Ve střední Evropě my všichni naftou odkojení a milovníci zrychlení a výkonu půjdeme od Volva pryč a je to škoda ..dokonce i Volvisti budou přecházet ke konkurenci Audi, BMW, Mercedes kde ještě naftový motory pár let budou. Od Volva předčasnej a špatnej krok co je bude stát zbytečně moc prodejů :no:
to je zajimavy, ze skodovka, ktera ma vlastni vyvoj i vyrobu v cechach je nemecka, ale cinska tesla vlastne amikama s vyvojem a sidlem v USA, vyrabena v chine, je chinska ...
Je zbytečný se dohadovat co je čí ..rok sem ve Volvu prodával nový auta a jak mám tu značku rád tak její vývoj je pro střední Evropu katastrofa a jejich elektro nadšení je až na pár výjimek doslova odpuzující.. 80% zarytejch Volvistů půjde příště koupit jinou značku protože nebude ve Volvu pořádnej motor a elektrika jak všichni víme je v ČR ten nejdražší možnej pohon co jde do auta pořídit .. ( pozn. Na baráku mám FTV panely ) 👎 ..jak už tady někdo psal, jedinej dobrej motor co měli V5 tak zadupali do země 👎
Tesla klub - To zní jako kroužek zoufalých elektrotechniků… O čem to je? U které nabíječky mají nejlepší kafe nebo jak se co nejefektivněji zavěsit v pravém pruhu za kamion? :-[]
každá značka má svůj klub, který zastřešuje lidi vlastnící auto dané značky. Jsou Dacia kluby, Volvo kluby, Škodovka jich má snad několik, stejně tak jsou Tesla kluby.
O čem to je? O výměně zkušeností. Jaké příslušenství je dobré, jaký servis je dobrý, kolik stála tahle či tamta oprava, nebo jakou máme zkušenosti s životností baterie. Radíme tam i zájemcům o koupi, co, nebo kde je nejvýhodnější koupit (dá se levněji jak na webu).
Ano, i o tom, kde mají nejlepší kafe, resp. které Superchargery při cestě např. do Itálie minout a jaké naopak stojí za to navštívit. Je to rozhodně příjemnější diskuze jak furt dokola řešit "jaký je nejlepší olej do tohoto motoru?" přičemž se vždy najdou hlupáci, co si melou svoji, i když jim dva automechanici s 30 letou praxí tvrdí něco jiného.
Na tu blbost s pravým pruhem nebudu reagovat, nemíním se snižovat na tvoji úroveň.
Milovníci zrychleni a výkonu právě půjdou do EV, nebudou se zdržovat s naftou nebo benzinem, kterým trvá světelný rok než zareagujou na seslapnuti plynu.
Když si za to všechno budou ochotni zaplatit, tak Ano, ale to je jenom promile lidí a Volvisti nepotřebuju TOP zrychlení nebo výkon, ale celkovou hospodárnost a jak už jsem psal, elektro je zatím ten nejdražší pohon ze všech
Čím? Že říkám fakta? Však psal milovníka zrychlení a výkonu, a to spalovak EV nemůže opravdu konkurovat.
Nebo chceš tvrdit, že EV nemá lepší zrychlení? Že nema lepsi reakci?
Jo ale dělá to sterilně, tj aděláš to jednou, dvakrát a přestane tě to bavit. Prostě nuda :no: Já myslel tvůj přístup, začínáš se chovat jak hendly, topten a hamuna… :no:
Zdeněku, Zdeněku :D milovnící výkonu a zrychlení rozhodně nejezdí v dieselu. Jezdíte v dehtu jen proto, že to méně žere a ješte se tu zvýhodňuje nafta oproti benzínu. Všechny ostatní jezdí v benzínu, protože je prostě lepší, živější, kultivovanější a rychlejší.
Zamořím oči, když je to 6 válcový diesel, ale vy jezdíte 2.0 dieslama a myslíte si jakou to máte raketu. :D
žádná škoda těchto nepovedených motorů. Nebyly nijak extra spolehlivé, nebyly nijak extra úsporné, neměly charakter. Volvo zcela nesmyslně pohřbilo svoje ikonické pětiválce před 11 lety a tím pro mě tato automobilka skončila už dávno.
jinak pro tvoji informaci - Volvo přišlo s pětiválci v roce 1991 a to odebráním válce z R6 z roku 1990. Existovaly i R4 založené na těchto motorech (řada S40/V40 - společná Mitsubishi platforma).
Motory dodávalo i Renaultu do Laguny a Safrane. A pak právě i do Fordů. Takže ty jejich pětiválcové ST a RS používaly techniku starou přibližně 12let, pokud budeme počítat až od vzniku oturbené varianty Volvo R5. Dokonce ani převodovka od Volva se samosvorem nebyla invencí Fordu, tu jsme měli v modelu 850R v roce 1996.
Zase blbost článek. Takze každý jeden člověk půjde koupit naftu jinam nebo si koupí jiné volvo? Ano, někteří zoufalci půjdou pro diesel jinam, ostatni si budou vybírat volvo dal.
Vvo u mně skončilo dávno. Dnešní Volvo nemá s původními hodnotami pranic společné. Neříkám, že to Číňani dělají špatně. Jen říkám, že už to není Volvo.