Prodeje aut s palivovými články na vodík ve Spojených státech za první letošní čtvrtletí spadly o hrozivých 70 procent. Alternativě ke klasickým bateriovým elektromobilům proto v osobácích asi zvoní umíráček.
zkoušel, ale neplatil. Pak by člověk prozřel. To je jak s novináři. Slibují úžasný motor, rozplývají se nad tím, jak výkon graduje v otáčkách a pak to člověk chce používat na denní jízdu a zjistí, že to při nešetrném ovládání spojky chcípe na křižovatkách (příklad). Taky nikdo neřeší provozní náklady. Že by se zeptal - auto si chci nechat 250k km, ukažte mi na toto období servisní plán.
molekula vodika nepatri ako nosic elektrickej ci dokonca tepelnej energie do dopravy...
ale inak ma buducnost...ako sucast benzinu, nafty, plynu ci metanolu...
Ta v Neratovicích je sice funkční, ale neveřejná, navíc umí jen 350 barů pro autobusy a nákladní auta, kdežto osobní auta pracují s tlakem 700 barů. Reálně jsou tři.
I kdyby jich bylo 400, tak si vodíkové auto koupí jen blázen. Mirai je pětimetrové auto, místa v něm není ani jako ve čtyřmetrovém, dynamika (0-100 za 9 a Vmax 175) je zoufalá a stojí skoro 2 mega při ceně vodíku 500 Kč/kg. Vedle BEV a ICE zcela bez šance. A navíc je to dnes nejméně ekologický pohon ze všech dostupných, protože všechen vodík na čerpačkách je šedý, tedy vyráběný z fosilu a s největší uhlíkovou stopou na ujetý km ze všech pohonů.