Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi A4 Avant 40 TDI – Dlouhé nohy za skvělou cenu

Od nejmenšího audi s podélně uloženým motorem jsem očekával bravurní stakilometrové přesuny s příznivou spotřebou. Dostal jsem navíc i perfektní ergonomii z doby, než světu aut začaly dominovat obří televize. Vystupovat se mi vážně nechtělo.
Zpět na článek
19. 4. 2024 13:13
19. 4. 2024 13:38
19. 4. 2024 18:33
19. 4. 2024 13:39
19. 4. 2024 14:43
19. 4. 2024 14:53
19. 4. 2024 15:21
19. 4. 2024 15:36
19. 4. 2024 16:01
19. 4. 2024 23:31
22. 4. 2024 19:25
19. 4. 2024 15:23
19. 4. 2024 15:53
19. 4. 2024 15:59
19. 4. 2024 19:21
19. 4. 2024 22:16
20. 4. 2024 20:36
22. 4. 2024 10:12
19. 4. 2024 21:01
20. 4. 2024 20:36
21. 4. 2024 12:27
21. 4. 2024 13:54
21. 4. 2024 15:12
21. 4. 2024 21:44
19. 4. 2024 15:49
19. 4. 2024 16:04
19. 4. 2024 18:32
20. 4. 2024 00:48
20. 4. 2024 02:01
22. 4. 2024 19:30
19. 4. 2024 14:05
19. 4. 2024 14:21
19. 4. 2024 14:24
19. 4. 2024 14:30
19. 4. 2024 14:32
19. 4. 2024 14:37
19. 4. 2024 16:40
19. 4. 2024 17:28
19. 4. 2024 18:35
19. 4. 2024 19:43
19. 4. 2024 19:48
19. 4. 2024 20:25
19. 4. 2024 20:55
19. 4. 2024 20:13
20. 4. 2024 06:15
20. 4. 2024 20:44
20. 4. 2024 21:37
20. 4. 2024 22:34
19. 4. 2024 14:49
19. 4. 2024 18:03
20. 4. 2024 20:45
19. 4. 2024 14:33
19. 4. 2024 15:23
19. 4. 2024 15:54
19. 4. 2024 17:15
19. 4. 2024 17:43
19. 4. 2024 18:25
19. 4. 2024 20:04
20. 4. 2024 08:56
20. 4. 2024 12:46
19. 4. 2024 16:37
19. 4. 2024 16:51
21. 4. 2024 22:31
19. 4. 2024 17:44
22. 4. 2024 10:52
19. 4. 2024 22:39
20. 4. 2024 13:46
20. 4. 2024 14:22
20. 4. 2024 14:57
22. 4. 2024 20:26
22. 4. 2024 20:32
20. 4. 2024 12:54
Avatar - Horký Rom
19. 4. 2024 13:13
moc líbí
❗️VÁŽENÁ REDAKCE ACZ/CZECH NEWS CENTER ❗️
—————————————————————————-
Krásný páteční den přeji.

Chtěl bych požádat redakci webu o úplné zrušení hodnocení komentářů na diskusním fóru auto.cz.
Současná metoda hodnocení pomocí lajků a palců je zastaralá a často zneužívána diskutéry, kteří si zakládají více účtů a uměle tak zvyšují hodnocení svých komentářů, jako součást manipulace a propagace svých názorů.
Navrhuji najít modernější a objektivnější metody vyhodnocování obsahu diskuse, které lépe odpovídají současným potřebám uživatelů webu.
Děkuji za pochopení.

S přátelským pozdravem,
HR
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2024 23:17
moc nelíbí
K té výzvě výše: doporučuji redakci se vrátit k původnímu oceňování příspěvků s kladným i záporným hodnocením, aby bylo možné vyjádřit svůj odpor k řadě nesmyslných bludů, které jsou tu hlásány.
Děkuji za pochopení.


K článku: Nevím, zda je řidič té A4ky totožný s autorem textu, ale vidím, že stejně jako ten Vaculík neumí řídit,protože sedí za volantem zcela špatně, a to s brutálně skrčenýma rukama. Už jim někdo řekl, k čemu ten volant je? Je těžké potom ten článek číst a brát jeho obsah vážně... :no:

PS: najezdil jsem už téměř 2 mil. km, ale to, co tady prezentujete, to se opravdu na silnici nevidí...
Avatar - chcíplý pes
20. 4. 2024 00:45
Re: moc nelíbí
Jsem tvůj největší fanoušek, Aleši DrAgoune!
https://aaaaada.rajce.idnes.cz/

Pan Vaculík je tvůj kolega, není to hezké a je to ryze české.
20. 4. 2024 11:43
Re: moc nelíbí
Dobrý den, v tomto případě je řidič na fotkách totožný s autorem článku. Kde prosím vidíte ty brutálně skrčené ruce? Při natažení ruky mám zápěstí nahoře na věnci volantu, jen mám prostě velkou hlavu :-) Taky, odhaduji, zkresluje dlouhá ohnisková vzdálenost objektivu. Nicméně, pokud to dělám špatně, rád se nechám poučit.
Avatar - KANKUNEN
19. 4. 2024 13:38
Červenka
ty tu máš diskuze.
Rozbalit vlákno
1
19. 4. 2024 18:33
Re: Červenka
kamo ale ty k té kvalitě taky moc nepřispíváš :-)
Avatar - KANKUNEN
19. 4. 2024 13:39
Paráda,
až na tu spotřebu. 7 litrů na naftu je dost.
Rozbalit vlákno
28
19. 4. 2024 14:43
Re: Paráda,
Zda sa mi to nejak moc, ja mam na 2.0 TFSI 150kw priemer 7.3l za cca 9tis km, pol na pol mesto dialnica.
Avatar - Mikesus
19. 4. 2024 14:53
Re: Paráda,
Je to daleko od těch hodspodskych řečí. Ale dle mých zkušeností s různými dvoulitrovymi naftami napříč automobilkami, těch 6.5l odpovídá všude. Passat se 147kw nám taky v rodine jezdi za 6.5, cca 20% město, 40% okresky a 40% dalnice. Ozzy se svým mondeem byl taky na takové spotřebě tuším.
Dnes je u benzinu rozdíl 0.5-1l oproti nafte. Takze to tak odpovídá.
Avatar - lamal
19. 4. 2024 15:21
Re: Paráda,
Pri spotrebe 6.5 s dieslami ktore spominas je jazda na dialnici dynamickejsia nez s benzinakmi obdobneho vykonu... tie musis vyslovene solichat aby to odjazdili s 0,5-1l rozdielom, zatial co diesel tlacis 140-150kmh.
Avatar - Ozzman
19. 4. 2024 15:36
Re: Paráda,
Tak samozrejme, ze kdyz jedes s dieslem rychle na dal ici, uz to tolik neleze. Mne to pri te svizne jozde 180-200 uz lezlo jen nad 8 a dal uz ne, benzin by byl podstatne vys
Avatar - lamal
19. 4. 2024 16:01
Re: Paráda,
jj spotreba na dialnici je siroky pojem, zrovnavat okraje spektra je osemetne..
19. 4. 2024 23:31
Re: Paráda,
Dávno není pravda. Včera Brno Praha v nočních hodinách, 2 lidi, vzadu dvě prázdné dětské sedačky, půl kufru věci. 150 tempomat, prakticky celá dálnice volna, občas jsme se podívali vys, občas jsme brzdili za kamiony, výsledná spotřeba 7,3/100km, bmw 330i, 258 koni, zimní pneu. Pokud bych jel sam, budu kolem 7/100km, otestováno.za mě 6,5l/100 v pouze 200 konove naftě neni žádná sláva, tam nevidím žádnou reálnou výhodu oproti obdobně silnému benzinu. Pro srovnani vykonoveho rozdílu, 330i má proklamovany 0-100 čas za 5,5s (verze 2020 xdrive), tohle 7,1s. Jinak na výběhovou A4 avant twd mají všude obrovské slevy na skladové modely, dobře vybavena v S-line je za podobné či menší peníze než skladovky noveho passatu. Nepotrebujeteli vozit každý den bojler a skakaci hrad, jasná volba.
22. 4. 2024 19:25
Re: Paráda,
No ta audi spotreba je 6,7 v testu. Celem. Quattro, coz je dulezite. Rychly presuny, coz neni tacho 150. Takze ok. Jako predokolka by to bylo ca o 0,5 l min.
Avatar - Ozzman
19. 4. 2024 15:23
Re: Paráda,
Ja jezdil asi za 7.3 dlouhodobě (i spopojizdkama), dalky min, ale mel jsem generacne starsi motor a 4x4 a Mondeo bylo tezsi urcite (slavne nadvahou). Mne to i presto, ze diesel nepotrebuji, prijde jako skvela nabidka v te akcni ceně. Je to sice starsi o generaci, nez passat/sup, ale to auto ma vse, co ma kombik mit, jedine mozna ta ctyrkolka by se hodila (edit: ona to je wuattro, zmatlo mne, ze v nadpise to neni :) )A ta bila A4 sekne.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 15:53
Re: Paráda,
Hlavně nám to soudruzi všude otestovali až s křížkem po funuse. Už je po akci.
Jinak auto skvělý a jediný mínus oproti Sup/Pass je méně místa vzadu i v kufru. Teda za ty akční love. Za plnou cenu to je nesmysl.
Avatar - Ozzman
19. 4. 2024 15:59
Re: Paráda,
Jo, po napsani prispevku jsem cetl tvuj koment nize… to je pak test k nicemu :D Ze je A4 mensi to vim, byla vzdy oproti Passatu/Supu, ale osobne bych to prezil.
19. 4. 2024 19:21
Re: Paráda,
Je ten passat 4x4? Ja za +-6,5l jazdím s 530d. Passat 140kw mi jazdil za +-6,2l. Ale ta 4x4 urobí 0,5l väčšinou.
20. 4. 2024 20:36
Re: Paráda,
to máš hneď liter na 100 km navrch ;-)
Avatar - fOE
22. 4. 2024 10:12
Re: Paráda,
dtto, po 60tis km 6,6 po dotankovani (6,4bc) s 30d v 5er.
Avatar - Jenik3
19. 4. 2024 21:01
Re: Paráda,
Je to nějaká pětiletka, co jsem měl naposledy 2.0 TDI. Jezdilo to lehce nad 6l na 100. Co si tak matně vybavuju, tak motor točil na dálnici kolem 2200-2500 rpm (cz/de).
Teda v Belgii na jejich dálnicich (tacho 125kmh), jsem byl na 5.5l, ale jízda pekárna.
20. 4. 2024 20:36
Re: Paráda,
Asi mi dali pokazeného passata B8, môj priemer 5,5 ale je tam nejaký počet km s ťazkým vlekom. Bez vleku 4,7 , s vlekom pod 10. Ale zajazdím s väčšinou vozidiel za menej ako moje okolie, nie som veľmi dobrá vzorka na spotrebu. Zimná a letná spotreba sú rovnaké, zimné kolesá sú žebrácke plecháče, letné sú na litých diskoch (takže o dosť ťažšie ako zimné)
Avatar - Mokrous
21. 4. 2024 12:27
Re: Paráda,
Taky mám pokazeného. Ale ne tolik jako ty. :D
Já za 4,7 jedu jen občas při klidné jízdě na státovkách.
Jinak mám průměr cca 5,3-5,4/100 dlouhodobý.
17” ALU 215/55 2,3BAR. V zimě to samé. Na dálky v zimě žere cca o 0,1/100 a na kratších trasách o něco víc, podle toho jak mrzne a jak dlouho se ohřívá.
Ty máš taky 147kW, nebo 110kW. 110 totiž umí v klidu jezdit ještě za méně.
Ve střední zátěži bych řekl, že jezdí skoro za to samý.
A na plný plyn zase za méně, protože prostě nedává tolik paliva.
Avatar - Mokrous
21. 4. 2024 15:12
Re: Paráda,
Jojo, ta 110kW umí zázračný spotřeby, když se jezdí v klidu a plynule.
Já taky nejezdím pomalu (někdy jo, někdy jedu i po dálnici jen 120, když se vracím a nespěchám) ale jindy zase jedu dost nad limit. Dodržuju především v obci. Hlavní je ale jet plynule a pracovat s hmotností, terénem, provozem a ne jako většina idiotů, co jedou stále stylem tahací harmonika/brzda plyn. Samozřejmě, že si někdy dám plnej, když chci předjet, ale nemusím pořád marnit kinetickou energii v brzdách.
A taky nepoužívám zásadně tempomat. Ten spotřebu vždy zhoršuje.
21. 4. 2024 21:44
Re: Paráda,
Plynulá jazda je základ pri akomkoľvek motore. Ja tempomat hlavne po obchvate BA využívam kde sa len dá , alebo keď idem večernou Bratislavou. Na preplnenej diaľnici je acc na nič, tam to spravím pravou nohou výrazne plynulejšie a výrazne úspornejšie ja....
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 15:49
Re: Paráda,
Je to samozřejmě nesmysl a taková ta redakční spotřeba (město, dálnice, plnej...)
Quattro a 19" salámy tomu nepřidají taky.
Tenhle motor jezdí úplně normálně za 5-5,5/100.
Jde to i za méně a jde to i za víc, ale hlavní zóna je tady. Pokud se s tím teda jezdí dál, než na poštu a do Lidlu. V pondělí jsem jel trasu kochačkou za 4,1/100 a druhej den tu samou v protivětru za 5,4/100. Trochu víc plynu, možná vypalovaní DPF? Z jedené jízdy nelze udělat závěr.
Všechno je to mezi sedačkou a pedály a taky o tom, kde se jezdí. Mimo kolon ve velkoměstech to ale umí v pohodě jezdit za WLTP a pod. Tzn. i na dálnici při dodržování to pojede do 5,5/100.
Já mám ale předohrab a 17" kola o šířce 215mm. Takže zde bych spíš odhadoval 5,5/100 klidná jízda mimo dálnice a v mixu 6/100.
19. 4. 2024 16:04
Re: Paráda,
Ako som pisal inde, mam odjazdene Passat B8 a Superb 3, dohromady cca 200tis, 140kw diesel. Spotreba sa mi drzala na 6.1 ako prikovana. Prevazovali dialnice asi 70%, na okreskach to islo tak na 5.7. Styl jazdy taky, ze som spotrebu v hlave vobec neriesil, ked bolo treba dat podlahu, dal som podlahu. Takze to koresponduje s tym co pises - redakcna spotreba :) ale je fajn to sem napisat pre niekoho, kto nad tym motorom uvazuje a este ho nikdy nemal.
20. 4. 2024 11:48
Re: Paráda,
Spotřebě 5,5-6 l/100 km při klidné jízdě mimo dálnice věřím. Já jezdím svižně a z těch +- 1600 najetých kilometrů tvořily dálnice ne-li z 3/4, tak rozhodně aspoň z 2/3. Rozsah katalogové spotřeby je 5,4-6,6 l/100 km v kombinaci (zastaralý formulář na testová data nám neumožňuje tam napsat rozsah, na úpravě se pracuje) a že jsem se svým stylem jízdy dostal na hodnotu jen o 0,1 l/100 km vyšší oproti katalogovému číslu, považuji za slušný úspěch.
19. 4. 2024 18:32
Re: Paráda,
kamo ale ty k té kvalitě taky moc nepřispíváš :-)
20. 4. 2024 00:48
Re: Paráda,
Já mám dlouhodobej průměr 7l s BMW 750d :-)
Avatar - chcíplý pes
20. 4. 2024 00:51
Re: Paráda,
Já mám pro změnu u své M760i dlouhodobý odběr 5,74 l/100km
20. 4. 2024 02:01
Re: Paráda,
:D :D :D vůbec socka
22. 4. 2024 19:30
Re: Paráda,
Jenze to je prumerny objem motoru a ne spotreba. 😄
19. 4. 2024 14:05
Odborníci
Bez ohledu na závěry testu vám zdejší odborníci jistě řeknou, že DSG je ucukaná, motor má klapavej zvuk a žere to jak prokopnutý :D
Rozbalit vlákno
21
19. 4. 2024 14:24
Re: Odborníci
Mam cca pol roka model s motorom 2.0 TFSI a mozem povedat, ze ta prevodovka je odladena omnoho lepsie ako Passat, Superb (mam odjazdene obe posledne generacie). Pri klasickej situacii pomaly vjazd do kruhacu na dvojke a nasledne zrychlenie funguje vyborne. Az mi chvilu trvalo si na to preprogramovat mozog. Celkovo inak vyborne auto.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 14:30
Re: Odborníci
Zajímavé. Že by dali úplně jiné mapy pro DL382, než má DQ381?
Asi ano.
19. 4. 2024 14:32
Re: Odborníci
Mozno je to aj tym, ze tam pomaha ten mild hybrid elektromotor. Neviem to posudit.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 14:37
Re: Odborníci
To určitě bude ono. Ono to vyhlazuje rozjezdy a nenutí to skříň podřazovat apod.
Avatar - Ham.
19. 4. 2024 16:40
Re: Odborníci
No hlavně je to o tom, že DL a DQ převodovky jsou dva jiné světy po mechanické stránce.
DQ jsou stavěné "do šířky" tak, aby byly co nejkratší
https://hp.net.au/home/wp-content/uploads/2017/10/HPDQ381-tvs-e1614833465177.jpg
a vešly se s motorem napříč mezi kola a ještě zůstal zachován jakýs takýs rejd přední nápravy.
Naproti tomu DL
https://gearboxlist.com/…10/vag-dl382.jpg
mohou být dlouhé jak Lovosice a také jsou, protože u podélné zástavby na délce v podstatě nezáleží a to má zásadní vliv na kvalitu konstrukce. U příčné zástavby se musí šetřit prostě všude, protože čím víc mají dnes převodovky kvaltů a motory větší točivý moment, tím větší problém je naskládat všechno do malé délky.
Je to úplně stejné jako u měničových automatů, zatímco třeba ZF8 pro podélnou zástavbu je robustní a absolutně hladká převodovka, tak ZF9HP pro příčnou zástavbu stejného výrobce je šméčko, které se sype, cuká a kvalit ZF8 pro podélnou zástavbu ani zdaleka nedosahuje (protože ZF9 pro příčnou zástavbu musí dělat hromadu konstrukčních kompromisů aby udržela požadovanou délku).
Stačí si projet DQ381 v A3/Golfu a DL382 v A4/A6 a rozdíl pozná i nemehlo, prostě jiné světy.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 17:28
Re: Odborníci
Chápu rozdíly v konstrukci pro podélnou a příčnou zástavbu, ale méně už to, proč by jedno mělo cukat a druhý ne. Princip 2 spojek stále zůstává včetně logiky řazení.
A zbytek je jen o naladění mechatroniky, spínacích časů, otáček, atd...
Avatar - Ham.
19. 4. 2024 18:35
Re: Odborníci
Protože u DL je všechno naddimenzované, podívej se na příčné řezy a začni třeba od spojek, u DL je to masivní bago, co zabere na délku 2x víc místa protože používá 2x víc segmentů
https://4.bp.blogspot.com/…en__download.jpg
než u DQ, kde je všechno poddimenzované ve jménu úspory místa.
https://www.kaps.cz/…al_zoom_8056.jpg?…
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 19:43
Re: Odborníci
Já to chápu, ale řeč tu není o bytelnosti konstrukce, ale o tom, že to prej u Audi necuká, zatímco u VW cuká.
A já nechápu proč by to tak mělo být z principu, když ten je stejný.
Pominu-li MHEV a jiné vychytávky a pokud ponechám jen klasický pohon bez jakékoliv dopomoci elektřiny, a vezmu kombinaci R4 a DQ381 na straně jedné a R4 a DL382 na straně druhé, tak to musí řadit stejně a nebo prostě tak, jak někdo naprogramoval řídící jednotku a ty spínací časy, síly, otáčky atd...
Neřešme teď to, jestli se DQ vysype o 100.000 km dřív, než DL.
19. 4. 2024 19:48
Re: Odborníci
Tak ak má viac nadimenzované spojky môžu si asi dovoliť naprogramovať väčší preklz, to by dávalo zmysel.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 20:25
Re: Odborníci
Těžko říct, mě to klouže v déčku až moc.
Avatar - Ham.
19. 4. 2024 20:55
Re: Odborníci
Ale já nepíši nic o spolehlivosti, jestliže mám 8 nebo 9 plátů které postupně zabírají tak to bude určitě plynulejší než když mám 4. DQ381 má asi životnost dobrou (ve firmě mi Octavie v dieselu s dsg vždy vydržely min. 150tkm, co se děje potom sice netuším, ale nečekal bych žádné drama), v tom problém nevidím.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 20:13
Re: Odborníci
A tvůj obrázek je DL501.
DL382 vypadá jinak...

https://www.google.com/url?…

A DQ381 takto:
https://www.google.com/url?…
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2024 23:25
Re: Odborníci
Mně u manuálu nic necuká...
20. 4. 2024 20:44
Re: Odborníci
Jo, zf9 je celkom krám, pri cúvaní to j€bne s celým autom ako keď sa žiak v autoškole učí rozbiehať a pri jazde dopredu radí ako úplný zmätok (furt len rozmýšľa čo zaradiť) - to je ale zrejme dané len sw samotnej prevodovky
Avatar - Ham.
20. 4. 2024 21:37
Re: Odborníci
To je zajímavé, že ZF8 umí naprogramovat každý blbec a ZF9 neumí nikdo. Ne, to není SW, ale konstrukcí, ZF9 je jeden obrovský kompromis po stránce HW a ani SW kouzelník s tím nic nenadělá. Na ZF9 už bylo bambilion SW upgrade a jediné čeho se dosáhlo byl bambilión žalob majitelů v US (Jeep, Honda, Chrysler a další), protože převodovka buď řadí svižně ale kope jak kůň, nebo řadí zoufale pomalu a kope málo, vyladit to na úroveň ZF8 prostě nejde. Při jízdě dopředu jak píšeš "nerozmýšlí" ale čeká na sjednocení otáček vstupního a výstupního hřídele, což nějakou dobu trvá a to z důvodu, že některé stupně se z důvodu úspory místa řadí "na tvrdo". Hezky popsané je to třeba zde
https://www.youtube.com/watch?…
20. 4. 2024 22:34
Re: Odborníci
O tých konštrukčných " limitoch " viem, mňa zaráža že to kope aj na pri zaradení spiatočky, alebo pri základnom rozpohybovaní na prvých stupňoch. Kľudne by som časť rýchlosti radenia oželel výmenou za "kultúru" chodu... čo sz týka toho radenia pri jazde dopredu, tak mi to proste pripadá že sa nevie rozhodnúť kyorý stupeň zaradiť, ani tsk neriešim rýchlosť radenia
Avatar - Mikesus
19. 4. 2024 14:49
Re: Odborníci
Spotřeba 6.7 je odpovídající nafte o takovém výkonu a v nízkém aute. Tam se nijak nevymyká. Spis jen těm hospodským kecům, jak passat jezdi za 4l a 5 při nadlimitní rychlostech an dalnici. Je jen na zvazeni, jestli to je hodne nebo malo. Treba ES 300h jezdi za 5-5.5l benzinu, pokud budu brát převážně dlouhé přesuny. Taktéž 4valcovy diesel bude vždy klepat v porovnani s čímkoliv jiným. Ano, neni to jako za dob PD, ale pořád to je nejuklepanejsi motor ( po 3valcovem dieselu ) co dnes člověk může koupit.
Dsg je v audi o dost lepší než v koncernovych variantách, ale pořád to má k hladkosti daleko, pokud člověk od ní chce nějakou práci.
Avatar - iudex
19. 4. 2024 18:03
Re: Odborníci
Ad klepanie nafty: vždy je to o tom, s čím porovnávaš. Napr. taká V6 TDI vo väčších audinách je veľmi solídne utlmený motor, to sa s R4 TDI (notabene pri priečnom uložení vo VW a Škode) nedá dať do jednej vety. Absolútne v pohode na dlhé cesty vysokými rýchlosťami, zvukovo vôbec neobťažuje, žiadne klepanie, proste veľmi utlmený a kutlivovaný motor. Ale presadneš do toho z viacvalcového TFSI a hneď tam tú naftu identifikuješ. Mal som možnosť bezprostredne presadnúť z S8 do S6 a okamžite som si tú naftu uvedomil. Na druhej strane to nie je férové porovnanie a samé osebe je ten dízel príjemný a viac než dostatočne kultivovaný.
20. 4. 2024 20:45
Re: Odborníci
spotreba je tu novinárska, žiadna hitparáda to nie je, viac menej kukni môj príspevok vyššie. Jo, v nízkych otáčkach sa dízel nezaprie, keď sa prehupneš cez nejakú rýchlosť, tak to proste celé zmizne
19. 4. 2024 14:18
Mohl by mi autor článku prosím...
...vysvětlit, jak může být "cena základní sestavy" vyšší než "cena testované sestavy" o 135 772 Kč?

Máme to chápat tak, že i přes vyčíslení jednotlivých příplatkových položek výbavy byla konečná cena milosrdně snížena pod úroveň základu nebo to jen autor pomotal?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 14:27
Re: Mohl by mi autor článku prosím...
Autor se jen nenamáhal řádně vysvětlit, že šlo o akční model, který již není dostupný.
A opravdu se nedávno daly koupit některé modely Audin za super prachy.
Šlo ale vždy o tento 150kW diesel a Quattro a S-Line + další výbava zdarma.
19. 4. 2024 16:15
Re: Mohl by mi autor článku prosím...
Inak na SK este bezi akcia a davaju celkom slusny balik vybavy v zakladnej cene. Treba ist do konfiguratoru cez Akciove ponuky - Audi Sport Edition. Mozno to bude pre niekoho zaujimave.
22. 4. 2024 19:49
Re: Mohl by mi autor článku prosím...
Motor si mohl člověk vybrat. Prezentované to bylo jako jen na tento diesel, ale šel vzít klidně benzín nebo větší nafta. Ja teda nakonec bral ten diesel 150kw, ale v A5.
20. 4. 2024 11:50
Re: Mohl by mi autor článku prosím...
Mokrous byl rychlejší, je to skutečně akční cena tohoto konkrétního vozu, v posledním odstavci třetí kapitoly je to vysvětleno.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 14:33
Redakce
Jsem moc rád, že ani po 3 dnech a popsání problému v SZ se nepodařilo, jak je tu dobrým zvykem nic a tabulka s výpalným za to, že web bude bez reklam, až na jiné reklamy, dále vyskakuje po každém kliknutí na tomto webu.
Tak jdu zase pryč, no.

No aspoň jsem se dozvěděl, že 2.0 TDI je strašně těžký na čumák i když váží stejně jako to lehké 2.0 TSI. :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
19. 4. 2024 15:23
Re: Redakce
https://www.youtube.com/watch?…
tu je trochu zaujimavejsi pohlad na techniku
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 15:54
Re: Redakce
Já to všechno znám. Jen ryju do neschopné redakce.
19. 4. 2024 17:15
Re: Redakce
Kde si na to přišel?
Pohotovostní hmotnosti dle konfigurátoru jsou následující.
Audi A4 Avant 2.0 TDI 150 kW Quattro: 1734 kg
Audi A4 Avant 2.0 TFSI 150 kW Quattro: 1678 kg
Nádrž s močovinou je vzadu, ale ostatní hmotnost navíc bude u přední nápravy.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 17:43
Re: Redakce
No je fakt, že jsem neprojížděl technický data zrovna u A4.
Ale znám to z Passatů a Arteonů a podobně, kde jsou váhy plus mínus 10 kilo stejný.
A třeba teď koukám na německým VW na Arteon, kde nafta 4x4 má 1721kg a benzín má 1733kg. Hliníkový R4 dvoulitr vs hliníkový R4 dvoulitr. Nemyslím si, že se něco zásadního projeví.

Ale rozdíl u Audi mne teda překvapuje, protože už vypadá větší.

Nicméně teď koukám na Audi.de a je tam u novýho TFSI Quattro 1675kg vs 1700kg u TDI Quattro. Tj. 25 kg včetně močoviny a dalších katalyzátorů.

Na popisky českých webů pozor. Tam je kolikrát tolik blábolů a už jsem se i osobně dohadoval z dovozcem ohledně naprostých nesmyslů o neexistujících motorech, které měly na webu... Škoda mluvit.
19. 4. 2024 18:25
Re: Redakce
Samozřejmě, technické údaje týkající se hmotnosti je potřeba brát s velkou rezervou.

Na druhou stranu Arteon a další podobné modely nejde brát jako referenci, jelikož málokdy jsou tam srovnatelné verze. Diesel 2.0 TDI 142 kW 4x4 je dostupný jako "normální" verze, zatímco když chceš 4x4 v benzínu, tak srovnatelná "normální" verze neexistuje (2.0 TSI 140 kW je dostupný jen jako předokolka). Existuje jenom "top" verze 2.0 TSI 206 kW, kde jsou větší brzdy, adaptivní regulace podvozku apod. a je jasné, že je to pak těžší.

Já osobně bych ten 56 kg rozdíl viděl jako reálný, respektive se mi to zdá možná až málo.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 20:04
Re: Redakce
Rozumím, brzdy a DCC pár kil přihodí, ale nemyslím si, že nějak extrémně. Mohlo by to být cca do 20 kil.

Když vezmeš předokolku bez DCC a větších brzd, tak tam je nafta psaná jako těžší o 42 kg. Ale zase 110kW TDI je litinové, kdežto TDI 147(142,150)kW je hliníkové.

Jo a ještě se musím opravit. TSI není hliníkový R4, ale litinový.
20. 4. 2024 08:56
Re: Redakce
Mně by právě zajímalo, co ty "top" verze 2.0 TSI >200 kW mají navíc. Ty brzdy a DCC, to je jasné. Ale těch změn tam bude více. Těhlice, ramena, stabilizátory, podmotorový rám, to vše může být jiné než u těch běžných verzí. Na úrovni motoru lze očekávat zesílení bloku, pístů, větší chladič vody i oleje atd. Silnější převodovka, poloosy, klouby, kardan, haldex, rozvodovka. Proč by to nemohlo dát třeba 50 kg navíc?
Avatar - Mokrous
20. 4. 2024 12:46
Re: Redakce
Něco tam bude, hádat se nebudu, protože jsem to do detailu neřešil, ale na věci jako převodovka, nebo kardan a podobně zapomeň. Prostě to je do 400Nm a výrobce nemá důvod to řešit. Možné jsou ty stabilizátory.
100% vím jen o brzdách, kde je místo 312mm vepředu 340mm a vzadu jsou 310x22 kotouče s vnitřním chlazením namísto 300x12mm a DCC je v základu.
19. 4. 2024 14:44
Pohon zadní nápravy
Nepředpokládám, že by autor textu reagoval, ale někdo z diskutujících to možná ví.

Píše se v článku ..."ve většině jízdních situací různými spojkami odpojuje kardanovou hřídel"... jen se rozpojí pohon nebo se odpojí na obou stranách a tím pádem se kardan netočí po odpojení ani pasivně od kol? A co všechno se v tom případě netočí, jenom kardan nebo i diferenciál případně i poloosy?
Rozbalit vlákno
9
19. 4. 2024 15:01
Re: Pohon zadní nápravy
čas 1:49, tam je to názorně vidět.
https://www.youtube.com/watch?…
19. 4. 2024 15:09
Re: Pohon zadní nápravy
Dík, takže se netočí kardan ani diferák, že sepnutí nejde poznat, považuji za malý zázrak. :-)
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 15:41
Re: Pohon zadní nápravy
Předběhl jsi mne. Dá to fušku na YT najít během 3 sekund video na dané téma. :D :D :D
19. 4. 2024 16:10
Re: Pohon zadní nápravy
Ano, ale proto existují podobné weby, aby sis nemusel úplně všechno hledat sám po všech čertech, pokud hledáš povšechné informace o káře...tolik smíchu si to snad nezaslouží.
20. 4. 2024 11:00
Re: Pohon zadní nápravy
:D :D
20. 4. 2024 00:02
Re: Pohon zadní nápravy
Já ten ultra systém teda nechápu vůbec. Ano zastavení kardanu může být určitou výhodou, ovšem nesmělo by být provázené roztočením jiných dílů které předtím byly relativně v klidu. Tj z hlediska ztrát řešení velmi problematické a z hlediska jízdních vlastností úplně divné protože z původně vynikající čtyřkolky preferující zadek dělá FWD s těžkým motorem vpředu
20. 4. 2024 11:52
Re: Pohon zadní nápravy
Gvick2 byl rychlejší, je to skutečně tak, že quattro ultra odpojuje kardan a zadní diferenciál v případě, že jich není třeba. Že sepnutí není poznat, přisuzuji elektronickému řízení, které je svým způsobem prediktivní; "on-demand" čtyřkolky byly ucukané někdy před 20 lety :-)
20. 4. 2024 12:27
Re: Pohon zadní nápravy
Zadní diferenciál po rozepnutí zadní spojky odpojený není, vždyť se v něm točí satelity (které navíc byly původně vůči kleci v klidu). Odpojí se pouze hnací hřídel PZ kola.
Pro odpojení diferenciálu by musela být zubová spojka i na levé hřídeli.
19. 4. 2024 16:03
Šlo si jen těžko představit...
...stupidnější označení motorizace než např. 40 TDI. Audi tím chtělo lidem zásadně znesnadnit identifikaci motorizace, zejména pak jejího objemu. Ale nyní se ještě trumflo. Chce prý prohodit označení svých typových řad, kdy dosavadní A4 a A6 budou napříště elektroplečky, zatímco spalovací modely další generace těchto segmentů ponesou označení A5 a A7. Asi si myslí, že vytvořením tohoto typového guláše si někteří z jejich zákazníků "omylem" vyberou zkratowůz, aniž by si toho všimli... :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 16:09
Re: Šlo si jen těžko představit...
Tomu říkám černej humor.
Avatar - Ozzman
19. 4. 2024 16:27
Re: Šlo si jen těžko představit...
To je vtip ? :D Hod link… :D
21. 4. 2024 22:31
Re: moc líbí
Neumíš číst, viz výše! :-[]
Avatar - Mokrous
19. 4. 2024 17:30
Re: Šlo si jen těžko představit...
No to bohužel není. Současné vedení Audi se solidně pomátlo.
21. 4. 2024 22:30
Re: Šlo si jen těžko představit...
Ne, bohužel, to je holá realita čirého zoufalství marketingu současného Audi! :-[] :no:
19. 4. 2024 17:22
Re: Šlo si jen těžko představit...
Na jednu stranu souhlas.
Na druhou stranu BMW a Mercedes na tom nejsou o moc líp, možná spíše hůř. Zatímco u Audi jsou všechna označení nic neříkající vymyšlená čísla, takže je možné je úplně ignorovat, u BMW a Mercedesu některá označení odpovídají objemu motoru, zatímco některá ne.
Avatar - iudex
19. 4. 2024 17:49
Re: Šlo si jen těžko představit...
Za mňa stále oveľa lepšia orientácia v motorizáciách BMW, ako Audi. 20i je furt dvojliter, 28i alebo 30i je silnejší dvojliter, 40i je šesťvalec, 50i je osemvalec...
Kdežto u Audi som úplne stratený, čo za motorizácia je 35, 40, 45... je 35 liter alebo 1,5ka? je 40 1,5ka alebo 2,0? Fakt pri najlepšej vôli netuším.
19. 4. 2024 18:43
Re: Šlo si jen těžko představit...
U BMW je 330i dvoulitr, zatímco 330d je třílitr. 50i u jednoho modelu je 4.4, 50e u druhého modelu je 3.0 s elektromotorem. Čili písmenko mění nejen palivo či typ pohonu, ale i objem motoru. Někde to k objemu sedí, někde ne. Pro mě více matoucí než u Audi, kde vím, že to hausnumero mám ve všech případech ingorovat.
Avatar - fOE
22. 4. 2024 10:44
Re: Šlo si jen těžko představit...
Oznaceni u BMW neodzrkadluje objem uz drahne let, ale vykonovou tridu. Obcas se to do objemu trefi (jako 20, 20d, 30d) a jindy ne. Proto 550i a 550e se snazi naznacit kde vykonove ty motorizace stoji. Proto 30i a 30d, jedno dvoulitr a jedno trilitr, ale vykonove (parametrove) velice podobne / ekvivalentni atd.
V tomto smyslu by se dalo divat na znaceni Audi stejne, ale tady jsem s iudexem, i me znaceni audi mate vyrazne vic. V tom znaceni BMW jsem se "naucil chodit".
21. 4. 2024 22:32
Re: Šlo si jen těžko představit...
No právě, takže u Audi docílili přesně toho, co chtěli! :-[]
19. 4. 2024 16:43
Pět hvězd?
Jakože 100%? To nechápu vzhledem k tomu, že motor před nápravou je nepřekvapivě na obtíž v zatáčkách, motor přenáší vibrace do kabiny a spotřeba na mild hybrid taky nic moc. Co srovnání s konkurencí? BMW 3 nebude asi tak pohodlné, ale jezdí a zatáčí skvěle, interiér víc digitalizovaný, ale pořád bych řekl na úrovni. Spotřeba po faceliftu nevim, ale horší nebude. A co pak C-class? Navíc oba konkurenti RWD…Po zkušenosti s novým E220d tipuju, že C-class bude o litr spotřebou níže. A4 teď boduje cenou, ale že by to bylo dokonalé, to teda nevim.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
19. 4. 2024 17:44
Re: Pět hvězd?
Ja myslím, že tam autor trochu premietol ten faktor ceny. Na druhej strane nemám dôvod moc pochybovať, že je to kvalitne spravené, ergonomicky vychytané, veľmi dobre jazdiace, dostatočne rýchle a úsporné rodinné auto, kde v podstate nič nevadí a nič ho nesťahuje dolu. Za mňa osobne veľmi boduje tým "starým" interiérom, jazdil som tento týždeň Audiny od A3 (RS3) po A8 a hoci najnovšie modely majú v dotykáčoch tú haptickú odozvu, furt sú to len dotykáče a klasika v A4 bola to najlepšie, čo Audi ponúkalo.
Verím, že BMW 320d xDrive by dostalo rovnako plný počet. 3er všeobecne jazdí lepšie, ale zrovna v týchto naftových rodinných verziách s AWD sa tá výhoda 3er stiera. Proste či je to 3er, alebo A4, takto nejako má vyzerať 5* auto daného segmentu.
20. 4. 2024 11:59
Re: Pět hvězd?
Nelze hodnotit rybu podle její schopnosti šplhat po stromech. To je podobné jako u toho hojně debatovaného AMG C 43 před pár týdny. BRZ nebo MX-5 bych taky hodnotil velmi vysoko, protože jsou skvělé v tom, pro co vznikly, stejně jako tahle A4. A že není dokonalá? Které auto je dokonalé?

Málo digitalizace v interiéru jsou u mě body do plusu, ne do mínusu; fakt, že BMW svou téměř dokonalou interiérovou ergonomii vyhodilo z okna a namontovalo do aut místo toho fošnu s displeji, odsuzuji v každém testu.
Avatar - Mokrous
20. 4. 2024 12:58
Re: Pět hvězd?
Pod to bych se podepsal.

Teď ještě odstranit to debilní vyskakovací okno s vnucováním předplatného po každé mojí akci (překliknutí se kamkoli jinam na webu, odeslání zprávy, změně pořadí diskuze ze stromu do času, atd...) Už to trvá 4 dny a nic. Psali jsme si s Mičkou SZ a stále nic.
20. 4. 2024 18:38
Re: Pět hvězd?
Jako chápu myšlenku, ale aby hodnocení aut mělo nějaký smysl, tak je potřeba to vztahovat do nějaké kategorie nebo skupiny konkurentů. Protože touto optikou teda A4 nejezdí líp než BMW 3 nebo C-class, ale dostane plný počet hvězd, protože vlastně nejsou konkurenti a kdo si kupuje A4, tak nemůže čekat že bude jezdit dobře jako BMW 3. Dokonalá auta asi nejsou, ale některá se tomu přibližují víc a některá méně a to by podle mě hodnocení mělo reflektovat.
22. 4. 2024 20:21
Re: Pět hvězd?
No podle mne proste a4 za tyto peníze je lepší volbou než BMW či mercedes v jejich cenové relaci. Co A4 ztrácí stářím, předežene cenou. Která je Quattro fakt super.
Avatar - fOE
22. 4. 2024 10:52
Re: Pět hvězd?
Nejen C Klasse, ale i o tridu vys. Podle testu jak Ecko tak 5er nejezdi za min, a to jsou 5m auta s 1850kg+ hmotnosti. 5 hvezd po precteni testu taky nechapu.
19. 4. 2024 22:39
neviem
za tie peniaze mam Teslu 3 LR.
Pre obchodneho zastupcu chapem, potrebuje vela jazdit po svete.
Bezny clovek viac ako 500 km denne nenajazdi a doma to pichne do zasuvky.
Navyse dost usetri na servise
a
vykon a pokoj na palube je uz uplne niekde inde ako v 10 rokov starej audine.

Myslim, ze VW dost zaspali dobu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - xxc
20. 4. 2024 13:46
Re: neviem
Mozno v tej najnovsej Tesle 3 je pokoj na palube, pri starsich to neplatilo :-)
20. 4. 2024 14:22
Re: neviem
Tak si ji kup, jako se ze zařízeného krásného bytu stěhovat do holobytu.
22. 4. 2024 20:26
Re: neviem
Elektroauta mám rad, ale Tesla 3 nejen ze svým interiérem a stylem jízdy nesahá a4 po kotníky, ta se v interiéru nevyrovná ani Octavii. Je to proste automobilový low cost, Elektromobilni skoro etalon. Ty dvě auta (A4 vs. TM3) proste nejsou konkurenty.
22. 4. 2024 20:32
Re: neviem
A upřímně - tohle muže napsat někdo kdo se v autech vůbec nevyzná. To je jako srovnávat duster s tiguanem. Akorát ze tam je to jinak s cenou.
20. 4. 2024 12:54
AUDI
Je to dobré auto :yes:
Rozbalit vlákno
0
20. 4. 2024 12:59
Schwejk
Der brave soldat :yes:
Rozbalit vlákno
0