Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Symbioz oficiálně: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů

Daniel Fuglevič
Diskuze (34)

Případné rozšíření nabídky motorizací i o konvenční spalovací jednotky značka nezmiňuje. V tuto chvíli tedy koukáme na čistě full-hybridní novinku.

Renault dále rozšiřuje svou nabídku crossoverů o zcela nový model jménem Symbioz. Novinka zapadající do segmentu C, ve kterém francouzská značka dokončuje svou ofenzivu, má představovat ideální rodinné auto. V portfoliu Renaultu vyplňuje mezeru mezi modely Captur a Austral, přičemž dostupná bude výhradně s hybridním ústrojím.

Video se připravuje ...

Základem pro Symbioz je prodloužená verze platformy CMF-B (v normální verzi používaná menšími modely Clio a Captur). Zmíněné místo v portfoliu Renaultu potvrzuje novinka délkou 4413 mm s rozvorem čítajícím 2638 mm, zatímco na šířku má 1797 mm a vysoká je 1575 mm. Hmotnost se Renault snažil udržet pod hodnotou 1500 kg.

Pětimístný crossover je objemem kufru právě někde na pomezí kompaktních SUV a kombíků segmentu C. Standardně tedy nabízí 492 litrů v případě zadní lavice posunuté úplně dozadu (lze jí pohybovat v rozsahu 16 cm, čímž zajistí posádce vzadu až 22,1 cm místa pro nohy). V případě vysunutí lavice dopředu je možné zvýšit objem kufru až na 624 litrů. Zadní sedačky jsou sklopitelné v poměru 60:40 a zcela dole zvětší zavazadlový prostor na maximálních 1582 litrů. Praktičnost doplňuje Renault i celkem 24,7 litry prostoru v rámci odkládacích přihrádek v kabině.

Architekturu palubní desky sdílí Symbioz s novým Capturem. Před řidičem se nachází digitální přístrojový štít o úhlopříčce 10,3 palce, kdežto nejnovější OpenR Link infotainment běžící na systému Android Automotive 12 má vertikální 10,4palcový dotykový displej (standardně u všech výbav). Pro nabíjení a konektivitu má posádka k dispozici dva konektory USB-C vpředu a další dva vzadu.

Do výbavy Symbiozu míří také panoramatická střecha Solarbay s nastavitelnou průhledností, která už byla představena u modelů Rafale a Scenic E-Tech – průhlednost lze nastavit i rozděleně pro posádku vpředu a vzadu. Dále stojí za zmínku volitelný audiosystém Harman Kardon s devíti reproduktory a pro nejvyšší stupně výbavy zahrnutí souboru až 29 různých asistenčních a bezpečnostních systémů nejnovější generace (ADAS).

Pro nový crossover zmiňuje Renault jedinou dostupnou motorizaci E-Tech 145, tedy specifikaci full-hybridního ústrojí nabízenou již třeba u zmíněného Capturu. Systémový výkon 145 koní (107 kW) zajišťuje kombinace zážehového čtyřválce o objemu 1,6 litru (94 k/69 kW), dvojice elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a 18kW startér-generátor) a baterie o kapacitě 1,2 kWh. I zde pak najdete známou multimódovou automatickou převodovku (4 převodové stupně pro spalovací motor a 2 převodové stupně pro hlavní e-motor).

Prodeje Symbiozu plánuje Renault spustit už v červnu, přičemž první vozy se objeví u českých dealerů v září letošního roku. Cenu bychom se tedy měli dozvědět už zanedlouho.

Daniel Fuglevič
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
4. 5. 2024 23:18
Re: Nerozumím co tím Renault sleduje
Souhlas, FL Captur vypadá divně.
Avatar - sorpersa
3. 5. 2024 19:31
Re: Nerozumím co tím Renault sleduje
Plný zásah na komoru :-)
Avatar - sorpersa
3. 5. 2024 19:29
Re: auto není jen o kufru
Úplný súhlas, myslím ze to bude jeden z najpredávanejších Renaultov
3. 5. 2024 12:48
Re: 1500kg a 1,2kWh baterka
SUV pod 1500kg je vážne tragédia :D Aj keby to má tonu tak si najdes nejaky hejt na hybrid.
3. 5. 2024 07:53
Re: Zacinaju byt na jedno brdo
Predlzeny Captur fuj, ale Colt, na ktorom len vymenili 3 znaky je trefa do čierneho :D