Francouzská značka je v posledních měsících spíše v ústraní, to ovšem neznamená, že by intenzivně nepřipravovala automobilové novinky. Jednou z nich je i vlajková loď vyšší střední třídy.
A to před těmi 8 roky určité předpoklady/zázemí pro budování prémiového modelu ještě trochu měli (třeba 6 válcový motor, originální odpružení), kdežto dnes mají techniku sotva dosahující na mainstream (už vidím jak jdou po krku D3 s "vrcholným" motorem 1.6).
Pravdu mas jen castecne. Je pravda, ze ze studie DS9 nakonec nic nebylo, ale predstavili novou generaci C6, ktera se ovsem v Evrope neprodava, takze o ni vetsina lidi nevi. A priznam, ze vubec netusim, jak si stoji prodejne v Cine, protoze se o tenhle trh nezajimam...
Pokud prijde Citroen s novou vlajkovou lodi, bude to podle me v Evrope opet zalezitost pro par fanousku znacky a "povinne" sluzebaky pro francozske politiky, ale v Asii by mohli mit uspech.
Kdyby chtel Citroen v Evrope opravdu konkurovat nemcum, tak se podiva do historie na uspesne modely CX a XM, prevezme z nich to dobre (originalni design, obrovsky vnitrni prostor, extremne pohodlny podvozek), proc si je tenkrat lidi kupovali a zapracuje na tom spatnem (kvalita, zejmena dilenske zpracovani a spolehlivost hydraulickeho podvozku), kvuli cemu maji dnes spatnou povest.
Nekdy mam pocit, ze francouzi vedou na dalku s italama soutez o to, jak se NEMA vest automobilka. Oba maji smulu, protoze v tehle discipline uz pred x lety vyhral British Leyland, jehoz neschopnost neprekona snad ani Marchionne. >:-[]
Zase "půjdou po krku" a za rok je z toho vyrachtaný, nespolehlivý žabožrout. A odlišení přídě provádí Citroen už pár let. V patrových garážích apod. ryje čumákem v zemi. Není divu, když má nápravu až ve dveřích.
preco vlastne zacali s DS? ved mohli spravit nastupcu C6 .... a aj nastupcu C5 .... popri tom urobit aj nejake sikovne SUV ako nahradu povedzme za ten niekdajsi C4 aircross ktory bol len prekapotovany outlander ... proste tu vidim medzeru ... ale priestor pre znacku DS co by "premiove" nepremiove citroeny tu ozaj nevidim ;-\ ... aj ked dnes je mozne uz asi vsetko... aj predavat premiove nepremiovky a nepremiove premiovky... zalezi len od sikovnosti no :*)
dnes som opat uz videl ten novy C3 aircross doobedu ... velka skoda ze to nema 4x4... lebo v 4x4 to kludne mohlo aj takej vitare natrhnut * ... ale tak co uz .. chce to za mna prave tieto medzery vychytat a nevymyslat nejake dalsie nepredajne kusky a ine loga .... mne by sa pacilo keby citroen spreavil novu xantiu aj nove XM a aj nejake 4x4 SUV ... a popravde to DS mi teda vobec na trhu nechyba :*) peace
cela D3 sa uz teraz trasie ;-) .. ach jo.. to su zase nadpisy ... aj P307 mal ist kedysi golfu po krku.. a vieme ako to dopadlo ... uz vacsi sunt ako P307 sme v danej triede svojho casu davno nevideli ... dodnes si na tie clanky o nahanani golfa pamatam...
Ja som 307 mal a bol som spokojný. Pohodlný priestranný. Muchy mal, vibrácie prednej nápravy a radičky. Niečo má každé auto, terajší Golf 6 má zase chrastiacu prevodovku.
Aspon nemusi mavat ako mi volakedy na 1 Maja , ta ruska vlajka tam ostavala vzdy posledna a malokdo s nou chcel mavat francuzke vlajky sme nemali... Inak Renault ma u mna respekt ze je v motorsporte celkom OK . Vo F1 pozera Mercedesom presne tam kde aj v civilnom svete len na chrbat >:D
Mně ani tak nejde o značku, i když ano, za francouzský Mercedes byl vždy považován Peugeot a Renault byla značka běžného lidu, spíš mě pobavil ten Espace, francouzský prezident jezdí v MPV, nevím, prostě v takovém autě vidím kufr nacpaný kočárkem a plínkama, vzadu dětstké sedačky nebo naopak sedačky ven a v kufru horská kola, jako prezidentské limo mi to přijde, bohužel, jen jako prezentace nemohoucnosti francouzského autoprůmyslu. ;-)
DS.
Lebo o nich je dlhe roky pocut len raz za cas, ked vydaju novy model a na cestach na nich natrafit je zazrak. By ma zaujimalo, kolko penazi do nich tlacia, ta automobilka/znacka nemoze byt ziskova.
PSA tvrdě ziskový je = předloni 1730 milionů eur loni eště o čtvrtinu víc. To je včetně značky DS eště bez Opelu = ten je dlouhodobě ztrátovej. I když ho na cestách určitě potkáváš
Viz odkaz DS má bejt zajímavý až tak za 15 let. Teď teprve začíná nabíhat 2. generace modelů = první byla tak trochu = co dům dal :-)
Díky koupi Opelu už předstihli Renault = když dobře sladěj používanou techniku = neni důvod aby něco z těch vydělanejch miliard eur nevrazili do vývoje. Už se rozhodli přejít na vlastní převodovky = to v milionech vyrobenejch aut ročně asi taky přinese úsporu
Jako první zavedli 8st. automat do nižší střední = i pro motůrek 1.2 PureTech. Současnej management to dělá zdá se velmi dobře
Uvidíme jaká bude tahle nastupující 2. generace DS zajímavá bude nejspíš až ta další. I když i současný modely patřej mezi zlomek aut co plní Euro6d a tak = nechci to neoslovuje mě to = ale myslim že firmu vedou docela dobře