Vsem kteri alespon trochu znaji us auta system OnStar asi netreba moc popisovat...ostatnim asi tolik, ze je to system pro auta GM ktery umi to same...plus vzdalenou diagnostiku nebo i otevreni auta v pripade nouze po overeni udaju majitele resp. volajiciho...takze, BRAVO EU...
GM to nabizel pres opel i v EU jen v roce 2004 to musel pro nezajem a kritiku pozastavit. Problem OnStar je, ze si pres gps celou dobu spehovany jak v bigbrother, centrala presne vi kde se pohybujes jakou jedes rychlosti, vlastnik auta - manzel se muze zeptat jestli manzelka byla skutecne v praci atd.. a nato jsou lide v EU velmi citlivi. V USA byl tento system taky velmi kritizovany, protozeho ho vyuziva FBI, promne je to jen krucek od totalniho spehovani privatnijo zivota.
eCall je neco uplne jineho, navic ma fungovat celoplosne ane pres privatni firmy
ale no tak...to, ce je se sytemem mozne jeste nic neznamena. To je jako bys rekl, ze manzel muze zavolat do telekomunikacni firmy a zeptat se komu jeho manzelka volala. Nebo rovnou jit do banky a zeptat se na aktivitu na uctu sve zeny. Myslis ze by ti to rekli? Schvalne, skus to. A kdyz sme u policie, ta se k temto info dostat muze, stejne tak jako v usa FBI k OnStaru. Technicke vybaveni systemu je vec jedna, pak ale nastupuji pravidla ktere to vsechno reguluji. Trapi te tahle problematika i s platebnimi kartami? Telefony? Internetem? Kamerama na benzinkach nebo dalnicich? Bojis se ze tva manzelka pride k tvemu ISP a zepta se ho jestli jsi nahodou nekoukal na nemravne :-! stranky? Nebo ze zavola O2 a poprosi je aby te lokalizovali? Ne? Proc? Neni to nahodou prave kvuli pravidlum ktere to vsechno reguluji?
Pravidla sou v praxi k nicemu, vzdycky se daji porusit a vzdycky se tak bude dit.. Pokud neco nebude technicky mozny, je to nejlepsi moznost.. proste by se signal nevysilal porad (to bych teda taky nechtel), ale jenom po havarce. Jestli to tak v USA nemaji, tak to je vazna piha na krase..
Onstar dokonce zabudoval mikrofony v aute aby slyseli volani o pomoc. FBI je pres soud donutila dat mikrofony k dispozici a tak odposlouchavaji ocem se lide v aute bavi :) zachvilku prijde FBI z napadem zabudovat mikrofony i z kamerami z bezpecnostniho hlediska v byte :)) v usa je ochrana privatnich dat na urovni chiny
problem je vtom, ze ty pravidla se stale posunuji a ja predpovidam ze do roku 2020 tu bude me mit totalni sledovanost. V londyne nemuzes nikde jet trochu rychleji nebo spatne zaparkovat, nemuzes se ani nekde v rohu prevlect nebo vycurat bez toho abys nebyl nafilmovany -co se ztemi nahravkami stane uz vime, jsou prodavane na cernem trhu pro uchylaky, kteri se radi divaji na ozrale zeny jak curaji nebo se prevlikaji. Ja jsem proti cerne skrince v aute, stejne jak jsem proti GPS chipu, pres ktery te cely den nekdo pozoruje, kam jedes, kde si zastavil, jakou rychlosti jedes atd..To vsechno je jen krucek od toho aby ti ten chip voperovali do tela
Nekdy mi prijde ze v CSSR byla daleko vetsi svoboda jak je momentalne v nekterych zapadnich statech
No, ono pokud je auto psané na Tebe, tak Ti ty informace asi dají. To je to samé jako když bude mít manželka mobil psaný na manžela, tak mu na konci měsíce může přijít výpis volání...
zádná automobilka v EU tohle nenabízí tak, jak je systém navrhován zde - tzn. jako celoevropsky system volani na 112 s prenosem informaci o vozidle tak, aby pomoc pri nehode byla efektivnejsi, rychlejsi atd....je tam GPS, mate pravdu, ale vzhledem k povaze - aktivace spojeni jen pri nehode, mozna na tlacitko, nehlede na moznost nebo nemoznost volat zpet do automobiu (neni jeste rozhodnuta zda pouzit SIM - nelze volat bez sim ani ven ani zpet) Onstar technologie - ano i zde,jen castecne... v systemu eCall ne diagnostika, pouze volani 112 po celé evrope