Společnost Škoda Auto bude uvažovat o dovozu dílů z Asie. Na svých webových stránkách to dnes uvedl týdeník Ekonom s odvoláním na člena představenstva společnosti zodpovědného za ekonomiku Holgera Kintschera.
asi by som mal cítiť zadosťučinenie a škodoradosť ako majiteľ japonského auta, ktorému sa škodověnkári smiali a hovorili niečo o "rejži" ale je mi to skôr tak nejak smutno...
Po stránce ekonomiké je to docela pohopitelné. Na druhou stranu je asi každému jasné, ze které asijské země ty díly poputují. Japonsko to si nebude >:-[] Je to takové pokrytectví dnešního světa. Na jednu stranu tu všichni odsuzují čínu jako porušovatele lidských práv a já ani nevím čeho dalšího, na stranu druhou se z číny a její levné (nestydím se říct otročící)pracovní síly stává šlágr posledních deseti let. Doufal jsem že škoda bude v číne maximálně montovat vozy pro místní trh a ne si nechat ve jménu šetření vyrábět rovnou díly do aut a nepřímo podporovat komouše, držící v číně vládu pevně ve své moci... :-(
anobo jinak myslíte si tu někdo, že cena dejme tomu česko-čínské fabie bude snad nižší?? 8-s:no:
Pokud vím, tak aby cizí automobilka mohla v Číně vyrábět, musí mít podíl v nějaké stávající firmě. Tento podíl nesmí umožnit převzetí této čínské automobilky. A dalším požadavkem je nákup dílu od zdejších dodavatelů. A pokud už se tyto díly vyrábějí, proč je nedovážet do Evropty?
Škoda je automobilka, jejíž hlavním důvodem existence je zisk. Na čínském trhu má slušnou pozici a velmi dobře našlápnuto, prodeje stále stoupají. Díly používané na montování třeba Octavii musí splňovat stejná kriteria jako ty evropské. Pro splnění těchto kriterií bude třeba dodržet jisté požadavky i na pracovní prostředí ve firmě, kde díly vznikají. U dodavatele v Číně jsem samozřejmě nebyl, ale rozhodně to tam nebouchaj potmě.
Máš pravdu. Tak ako som to napísal už pred časom pod článok o Číne ako najväčšom svetovom producentovi plynov vytvárajúcich sklenníkový efekt. Svet neustále kecá o Číne a jej postoji k ľudskýcm právam a životnému prostrediu, ale keď ide o prachy,tak je čína kámoš. A tak miesto toho, aby bola Čína odsunutá na úplný okraj svetového záujmu, tak je z nej prudko sa rozvíjajúca krajina, samozrejme za výdatnej pomoci západu, ale aj zvyšku sveta, kde sa tie čínske *** dovážajú. Dosť veľký klinec tomu dal aj skvelý olympíjsky výbor, ktorému by som chcel v mene všetkých umučených a väznených Číňanov poďakovať za podporu ich trýzniteľov. Gratulujem.
P.S. Ospravedlňujem sa všetkým za neautomobilový príspevok do diskusie.
Dobře se prohlídni, jestli taky nemáš na sobě nebo doma něco z tý nenáviděný Číny, hlavně doporučuju nahlídnout do svýho počítače. Abys nebyl taky číňanův "kámoš" ;-)
Jsem zvedavej, jakym zpusobem budou Cinani dodavat just-in-time primo na linku. Ve Skodovce je pomerne slusnej bordel uz ted, neustale resime "potrebujeme do tydne suroviny, jinak zastavime Skodovku, zapomeli objednat...". Pak taky nechapu, jak bude Skodovka resit zakaznicky audity, procesni audity a podobny krizovky. Ano, to bude paradni costsaving, az do Ciny poleti par lidi ze Skodovky "resit problem". Byt dodavatel, tak se na Skodovku vy*eru. Uz vidim, jak z Ciny posilaj kontejnery plny vzduchu (narazniky, palubky, sedacky, interierovy dily...). Dneska se uz nevyplati vozit velky dily z CR ani do Francie... jinak se uz dneska vozi spousta "zeleza" z Ciny.
no just-in-time v Cine nepotrebuji, kdyz se linka zastavi, tak si zdrimnou a pak pojedou dal. Vsak je obecne znamo, ze smeny co nepracuji spi nekde ve fabrice....
to by platilo, pokud by byl mezi Cinou a boleslavi dopravnikovej pas, kterej by to mastil rychlosti par Machu. Do te doby musis nejdriv nalozit lod, ta lod popluje pres pul sveta, 4-5 tejdnu, pak jeste doprava z pristavu... Ujistuju te, ze kolikrat v ramci Evropy nestaci ani TNT/UPS/Fedex s dodanim do druhyho dne. Ve vyhrocenejch pripadech litaj po Evrope i helikoptery. Zastavit automobilku na 1 hodinu je pekne drahej spas.
Tak akurát minulý týždeň Slovenské Cargo skúšalo aj s ďalšími železnicami prevoz elektrotechnických súčiastok z Číny do Čiech, myslím , že do Mélníka. Tovar naložili do vagónov, vypravili vlak, a cez Čínu, bývalé ruské republiky, Ukrajinu a Slovensko za 18 dní bol na mieste. Možno tak budú chodiť do M.Boleslavy celé vlaky dielov do Škodovky. A ešte ak šikmookí budú chodiť pracovať k nám do fabrík, tak to bude sranda.
staci, kdyz se jednou sprajcne na jedny z mnoha hranic celnik a na par dni zbozi zadrzi. Uz si asi nepamatujete, kdy i zbozi z Nemecka muselo pres celnici. Onehdy jsem to na jednoho celnika zkousel a v klidu mi rek, ze maj podle zakona 30 dni na vyrizeni formalit...
Tak, pořád všem škodovákům a golfistům vadila Kia a Hyundai dělaný v evropě, protože jsou to asijské šunty a ted budou obhajovat čínskou výrobu. Ta ovšem jak víme z jiných už vyzkoušených výrobků moc kvalitou nevyniká a mnoho jich muselo být pro nevyhovující parametry staženo z prodeje, ale nevadí hurá škoda hurá VW. Všem vám opravdu přeji mnoho zdaru. >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Buď vklidu, díly musí splňovat stejná kriteria jako ty vyráběné v Evropě. A zrovna požadavky koncernu VW jsou nejpřísnější mezi automobilkami vůbec. V některých ohledech opravdu přehnané.
jen aby skutečně ty čínské součástky dosahovali kvalit evropských, teda vlastně kvalit koncernových ;-)
zajímavé bylo i to vyjádření dodavatele - následující 4 roky musí vždy snížit cenu o 5%. To je hustý, hlavně když ceny ropy a energií, nemluvě o požadavcích odborářů letí hezky nahoru.
Vážení POZOR. Bylo tam přeci napsáno, že Škoda UVAŽUJE o dovozu dílů. Ještě nic není dáno. O Škodě Tudor a Joyster se taky uvažovalo a kde jsou????:'-(. Navíc to je zpráva typu-Jedna babka povídala.
Tato zpráva není nic, co by mělo překvapit. Dalo se čekat, že výrobci budou chtít ušetřit a nebude je zajímat původ značky atd. Však dnes sedíte v autě, které zveme německým a je poskláno z dílu z celé EU. A EU začíná být náročná pro své zaměstnance, takže přišel den, kdy třeba pokračovat dále za levné. Nemějme jim to za zlé.
Jen mi pak nevytýkejte, když si nechci koupit Fabii, že bych měl být hrdý na svou národní značku, když na logu její masky je nápis MADE IN CHINA. ;-)
P.S.:Nejde o výsměch, za nedlouho budou všechny auta poskládané z dílů z celého světa, globalizace ;-)