Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonom.cz: Škoda Auto bude uvažovat o dovozu dílů z Asie

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
Společnost Škoda Auto bude uvažovat o dovozu dílů z Asie. Na svých webových stránkách to dnes uvedl týdeník Ekonom s odvoláním na člena představenstva společnosti zodpovědného za ekonomiku Holgera Kintschera.

Podle dodavatelů Škoda argumentuje možností zvýšeného dovozu z Asie hlavně proto, aby je přinutila snížit ceny. Což se ostatně už děje, píše server.

"Dodáváme plastové díly pro nový Superb a museli jsme se dopředu zavázat, že čtyři roky po sobě snížíme ceny o pět procent," uvedl Petr Krob z rokycanské firmy Eugen Wexler. "Materiál je přitom Škodou daný, výrobní postup předepsaný, takže úspor lze dosahovat jen velmi obtížně," dodal.

Čínský závod, který montuje Octavie, podle Kintschera již téměř sto procent potřebných dílů nakupuje v Číně. Kvalita je stejná jako v ČR, nákupní ceny o pět až 15 procent nižší. "Náklady na dopravu zatím tuto výhodu eliminují, ale v budoucnu by se to mohlo změnit," poznamenal Kintscher.

Podle serveru chce Škoda v Číně montovat i vozy Fabia a Superb. Čínští dodavatelé tak budou vyrábět větší množství dílů, a to by jim mohlo umožnit další snížení ceny. "Žádné rozhodnutí o dovozu z Číny ale dosud nepadlo," doplnil Kintscher.

Škoda loni nakoupila výrobní materiál (zejména díly) za téměř 120 miliard korun, o rok dříve za 109 miliard. Na české dodavatele z toho připadá asi 61 procent. Automobilka předpokládá, že letos její nákup výrobního materiálu vzroste asi o 15 procent, ale v Evropě a tedy i v Česku jen zhruba o deset procent.

Škoda Auto v prvním čtvrtletí v Číně prodala 16.212 octavií, s jejichž zaváděním na čínský trh začala loni v létě. Prodej na čínském trhu by měl dále růst, firma prezentovala minulý týden na autosalonu v Pekingu novou fabii, která se začne v Číně také prodávat.

Na všech světových trzích loni automobilka prodala celkem 630.032 vozů, což představovalo nárůst o 14,5 procenta proti roku 2006. Letos by podle prvních měsíců měl být prodej opět vyšší.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
Avatar - Shr3k
1. 5. 2008 00:26
Už se těším až sednu do nějaké Škodouky
a tam se uvelebím za palubovkou z těch recyklovaných PET lahví co jim tam i s obsahem vozíme, určitě znáte takový ten mastný čínský plastik...
Avatar - Ronault.
30. 4. 2008 21:54
Skoda - Made in China
Tato zpráva není nic, co by mělo překvapit. Dalo se čekat, že výrobci budou chtít ušetřit a nebude je zajímat původ značky atd. Však dnes sedíte v autě, které zveme německým a je poskláno z dílu z celé EU. A EU začíná být náročná pro své zaměstnance, takže přišel den, kdy třeba pokračovat dále za levné. Nemějme jim to za zlé.

Jen mi pak nevytýkejte, když si nechci koupit Fabii, že bych měl být hrdý na svou národní značku, když na logu její masky je nápis MADE IN CHINA. ;-)

P.S.:Nejde o výsměch, za nedlouho budou všechny auta poskládané z dílů z celého světa, globalizace ;-)
30. 4. 2008 16:30
Re: Ta naše kvalitní škoda a VW
jen aby skutečně ty čínské součástky dosahovali kvalit evropských, teda vlastně kvalit koncernových ;-)

zajímavé bylo i to vyjádření dodavatele - následující 4 roky musí vždy snížit cenu o 5%. To je hustý, hlavně když ceny ropy a energií, nemluvě o požadavcích odborářů letí hezky nahoru.
30. 4. 2008 15:12
Re: Ta naše kvalitní škoda a VW
Buď vklidu, díly musí splňovat stejná kriteria jako ty vyráběné v Evropě. A zrovna požadavky koncernu VW jsou nejpřísnější mezi automobilkami vůbec. V některých ohledech opravdu přehnané.
30. 4. 2008 14:11
Re: Hm...
staci, kdyz se jednou sprajcne na jedny z mnoha hranic celnik a na par dni zbozi zadrzi. Uz si asi nepamatujete, kdy i zbozi z Nemecka muselo pres celnici. Onehdy jsem to na jednoho celnika zkousel a v klidu mi rek, ze maj podle zakona 30 dni na vyrizeni formalit...