Diskuse

Elektromobily? Se současnými bateriemi je lidé chtít nebudou, říká šéf Lexusu

26.9.2017

Také Lexus pracuje na svých technologiích pro elektromobily, jejich uvedení na trh je však naplánované až za několik let.

 

  • 11 Reagovat !

    foto Korendir

    Korendir 26.09.2017  17:14

    Souhlas

    Ještě více zapracovat na dojezdu a době nabíjení. Poté to bude mnohem lépe příjímané. Znám pár majitelů Tesla a jsou to spíše fandové a navíc to auto je prostě jiné a odlišuje. Nemám nic prosti Teslám, líbí se mi, ale v této podobě baterií bych do nich taky nešel. Navíc mám rád ten zvuk zážehového motoru :-)
    • 21 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 26.09.2017  21:22

      « Re: Souhlas

      No ja znam minimalne jednoho pablba, ktery si mysli ze neni lepsi auto nez Tesla. Divim se ze tu jeste nesiri svoje odkazy zasypane spoustou smajliku >:D
      • 11 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 26.09.2017  23:24

        « Re: Re: Souhlas

        Ano, zatím to vypadá jako slepá ulička vývoje. Auto dává lidem svobodu. Natankovat za 3 minuty a potom jet dalších 1000 km. Třeba až do nekonečna. Tuhle svobodu se jim snaží auta na baterky vzít a proto v současném stavu, kdy je průmysl těch samohybů závislý na chemických akumulátorech s těžkými kovy a dalšími jedovatými sloučeninami nemohou elektromobily uspět. :-!
        • 01 Reagovat !

          foto norday

          norday 26.09.2017  23:53

          « Re: Re: Souhlas

          Před nějakou dobou probleskla médií zpráva o vědcích co omylem objevili techniku výroby nějakého alkoholu ze vzdušného CO2 pomocí elektrické energie. Od té doby jsem o tom už nikdy neslyšel, přesto že by to byla revoluční odpověď na problém globálního oteplování a uchovávání el. Energie ve formě kapalného paliva ( tedy zachování 90% současné auto infrastruktury a návyků) současně. Obecně je zarážející, že na pozadí vědeckotechnické revoluce posledních desetiletí nedošlo k žádnému výraznému pokroku v technologiích uchovávání elektrické energie. ( viz mobily... )
          • 11 Reagovat !

            foto SamanAR

            SamanAR 27.09.2017  07:22

            « Re: Re: Re: Souhlas

            dalsi nouma co si mysli ze za vsim je CO2? muzes si jit pak smele poplacat po hrudi s evropskym urednikem, toho zajimalo taky jen CO2
          • 00 Reagovat !

            foto Niemand

            Niemand 27.09.2017  08:38

            « Re: Re: Re: Souhlas

            Spôsoby ako spracovať CO2 sú a nie je ich málo, problém je ich nízka energetická účinnosť.
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 27.09.2017  09:53

            « Re: Re: Re: Souhlas

            Představ si, že se takhle dá vyrobit klidně benzín. Proč se to nedělá? Tedy v nějakém větším měřítku. Protože je to drahé a sežere to spoustu energie. Američané zkoumají výrobu syntetického paliva na palubách letadlových lodí. Z mořské vody. Tam je ta ekonomika jiná, protože je zásobování svazů nákladné. A na palubě mají jaderný reaktor. Princip není překvapivý, ale původní odhady ekonomiky byly velmi zajímavé (ale víme, jak je to s odhady).
  • 21 Reagovat !

    foto comper

    comper 27.09.2017  07:38

    Suhlasim

    A zaroven dodavam ze okrem noveho typu baterii to bude vyzadovat aj nove zdroje elektrickej energie, pretoze ked sa dnes 80% ziskava z fosilnych paliv, elektromobil moze za ekologicky povazovat len clovek zblbmuty reklamou.
    • 01 Reagovat !

      foto martinST

      martinST 27.09.2017  09:13

      « Re: Suhlasim

      Někde jsem četl, že v ČR průměrně vyjde výroba 1kw/h emisně na 610g CO2. Tzn pokud budu počítat prům spotřebu elektromobilu na 15kw/h na 100km + řekněmě 5kw/h jako ztráty na vedení a uložení energie, jsme na 20kw/h na 100km. Tedy 12 200g Co2 na 100km jízdy elektromobilu. Což +- odpovídá dnešním přímovstřikovým turbobenzínům. Asi tak. Takže emisně to vyjde +- nastejno, akorát se emise přesunou do oblastí elektráren.
      • 20 Reagovat !

        foto nippon

        nippon 27.09.2017  09:46

        « Re: Re: Suhlasim

        A do toho benzinoveho auta si zaratal aj emisie ktoré vzniknú pri ťažbe ropy, preprave ropy, výroby benzínu, preprave benzínu? Nie som fanúšikom el. aut, ale treba byť spravodlivý.
      • 20 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 27.09.2017  10:17

        « Re: Re: Suhlasim

        Pak bys ale musel započítat emise ze zpracování a distribuce benzínu. To by ti s tím číslem pěkně hnulo. A dalo by se to rozšířit až k těžbě. Lokalita emisí CO2 je pak buřt. Neškodí nám. Lokalita se řeší u škodlivin. Opravdu by neškodilo trochu vyčistit města. A zatímco u elektřiny se můžeme do budoucna snažit rozšiřovat nefosilní zdroje, u benzínu to jde těžko (ano, syntetický by umožnil CO2 neutrální provoz, ale někde na jeho výrobu musíš vzít energii; a sice jsou taková paliva lepší, ale spalování je pořád špinavé). Současná situace je, jaká je, ale je třeba myslet na budoucnost. Elektřina má výhodu v tom, že ji dokážeme vyrábět všelijak. A i stará auta by těžila z pokroku.
        • 00 Reagovat !

          foto martinST

          martinST 27.09.2017  12:57

          « Re: Re: Re: Suhlasim

          Distribuce PHM s čísly nic moc neudělá, výroba už trochu ano (k uváděným emisím lze připočíst 5-10% CO2), není to pořád ale nic hrozného. Jistě, tam kde mají čisté zdroje elektriky se elektromobilita vyplatí, u nás až tak ne. Navíc nevím, jak moc je ekologická výroba akumulátorů.. Pak se můžeme dostat do diskuze, zda je např jádro čistý zdroj nebo ne atd.. Ale to už je jiné téma, o kterém moc nevím a nerad bych se do něj pouštěl.

          Já ale souhlasím s Toyotou. Elektromobily jsou jasná budoucnost, ale energie bude uložena ve formě vodíku, ne akumulátorů. Do té doby, než se vodíková technologie vyvine k masové produkci je nejlepší alternativou hybrid. Město projede čistě a nemusím dlouze nabíjet. Elektromobily na akumulátor zde budou, ale jen chvíli, je to slepá větev. Samozřejmě jen můj názor, nikomu nenutím ;-)

          Pěkné články k tématu elektromobil vs. spalovací motory, řekl bych, že nezaujaté:

          [odkaz]
          [odkaz]
      • 20 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 27.09.2017  11:35

        « Re: Re: Suhlasim

        Krásny výpočet, ktorý zabúda na fakt, že benzín treba tiež vyrobiť a distribuovať keďže nerastie na strome ;) . Zarátaj do toho výrobu ako pri elektrike a máš úplne iné čísla :-)
    • 20 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 27.09.2017  09:36

      « Re: Suhlasim

      Ako kde. Napr. na Slovensku sa z fosilnych paliv ziskava menej ako 40%. Vacsina je z jadra + nejake to percento je z vody. Vo Francuzsku je z jadra vyse 70%. V Norsku je drviva vacsina z vody. Takze pausalne tvrdit ze vyse 80% sa ziskava z fosilnych paliv je nezmysel.
      • 11 Reagovat !

        foto comper

        comper 27.09.2017  10:30

        « Re: Re: Suhlasim

        Ok sory zle som sa vyjadril, k tym fosilnym palivam som ratal aj jadro, teda spravne to malo zniet ze 4/5 svetovej elektriny je z neobnovitelnych zdrojov. Lebo jadro je to iste z hladiska ekologie ako fosilne paliva a palenie benzinu v autach.
        • 10 Reagovat !

          foto Mino-1

          Mino 1 27.09.2017  11:59

          « Re: Re: Re: Suhlasim

          Z jadra vznika odpad ale neprodukuje CO2 takze jadrova energia sa rata ako klimaticky neskodna.
          • 00 Reagovat !

            foto comper

            comper 27.09.2017  12:33

            « Re: Re: Re: Re: Suhlasim

            Odkedy ekologia = iba CO2? Skus vysvetlit napr. Rakusanom ako je jadrova energia v pohode. Okrem toho aj jadrove elektrarne produkuju teplo tak tiez ohrievaju planetu.
            • 10 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 27.09.2017  13:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Suhlasim

              Fotovoltaické elektrárny taky generují spoustu ODPADNÍHO TEPLA, a nikoho to netrápí protože je to přece eko-eko.
              Dokonce i větrné elektrárny produkují odpadní teplo, a tisíce větrníků vyprodukují mnoho tepla, jen se to snadno rozptyluje tak to nikdo jakoby NEVNÍMÁ.
              • 00 Reagovat !

                foto kalousek

                kalousek 27.09.2017  14:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suhlasim

                Podle mě se mýlíš. Jádro vyrábí teplo navíc, v podstatě z "ničeho". Naproti tomu FV panel jen odděluje část energie ze slunečního záření a posílá ji pryč, takže produkovaného tepla by mělo být méně než kdyby slunce jen tak svítilo na hlínu.

                Samozřejmě jinak je to v případě že místo hlíny je tam vegetace která část energie využije na fotosyntézu. Docela by mě ale zajímalo jak to vychází číselně a jestli se při odběru proudu panel fakt ochlazuje
            • 00 Reagovat !

              foto Mino-1

              Mino 1 27.09.2017  17:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Suhlasim

              Tak nacal si temu fosilnych paliv a tam sa predpoklada argument produkcie CO2. Jadro si zaratal medzi fosilne paliva, nepatri tam, tak som napisal, ze jadro sa z hladiska produkcie sklenikovych plynov povazuje za cisty zdroj. To je vsetko.
  • 01 Reagovat !

    foto Aoyagi

    Aoyagi 27.09.2017  09:15

    Hybridní LS

    LS600h existuje už snad deset let.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Špína, debaty i migranti: Souboj Zeman vs. Drahoš rozhodne 13 klíčových otázek

Špína, debaty i migranti: Souboj Zeman vs. Drahoš…

Češi se už v sobotu 27. ledna dozvědí, koho si zvolili za prezidenta na příštích pět let. Jestli se bude lépe…

Ovčáček: „Zeman přijal nabídku čtyř televizí.“  Drahoš chce dva duely

Ovčáček: „Zeman přijal nabídku čtyř televizí.“…

Prezident Miloš Zeman změnil strategii - a v sobotu připustil, že předvolební debaty přestane na rozdíl od…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: United odskočili Liverpoolu i Chelsea, Arsenal propadl

SESTŘIHY: United odskočili Liverpoolu i Chelsea,…

Fotbalisté Manchesteru United porazili v pondělní dohrávce 23. kola anglické ligy 3:0 Stoke a na druhém místě…

 

Reflex.cz

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

Blade Runner 2049, Dunkerk, Nejtemnější hodina a dalších sedm skvělých filmů roku 2017 by vám rozhodně neměly…

Na vandru v Keni: Do národní rezervace Samburu a jezerní oblasti Naivasha a Nakuru

Na vandru v Keni: Do národní rezervace Samburu a…

Zapadlo slunce, a to je čas, kdy se africká noc rozezpívá v dechberoucí kakofonii zvuků a skřeků. Jen málokterý…