Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Emise CO<sub>2</sub> v ČR jsou u nových aut pod evropským průměrem

V roce 2007 klesl v Evropě průměr emisí CO2 u nových aut poprvé pod hranici 160 g/km, Česká republika je dokonce pod touto průměrnou hodnotou. Vyplývá to ze studie agentury R. L. Polk.
Zpět na článek
19. 3. 2008 15:58
neregistrovaný "petr_lc"
20. 3. 2008 10:21
neregistrovaný "petr_lc"
19. 3. 2008 09:11
anonym
20. 3. 2008 10:26
neregistrovaný "e.t."
19. 3. 2008 09:15
anonym
19. 3. 2008 16:23
anonym
19. 3. 2008 11:56
neregistrovaný "M3 E-46"
19. 3. 2008 16:37
neregistrovaný "mam_las"
21. 3. 2008 01:36
neregistrovaný "RychlikX"
19. 3. 2008 08:49
čím to asi je?
Čím to asi je, že se u nás prodávají méně objemné motory než v německu a dalším západě? (teda nepočítám jižní státy tam mají rádi malý auta od jakživa) Ale u nás je to jasně dáno tím že auta jsou relativně drahá a lidé kupují základní motorizace ... naopak v německu jdou na odbyt nejvyšší verze :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
19. 3. 2008 09:05
Re: čím to asi je?
Souhlas, v tom kontextu je celkem jasně vidět i obliba menších aut s menšími motory na jihu Evropy, z druhého konce určitě nepřekvapí umístění Švýcarska, ale celkem mě zaujalo, že Švédsko tolik jede na silných motorizacích.
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2008 09:11
Re: čím to asi je?
Švédi dost často vlastní mohutná kombi (z vlastní zkušenosti) a tam malé motory prostě nejsou. Celá infrastruktura a rozložení osídlení severských zemí jsou úplně jiné, než to, co známe u nás. Větší vzdálenosti velkých měst, mnohem méně těch malých a dost velké množství porůznu roztroušených osad o čtyřech, pěti domech (farmách či různých usedlostech). Z dvou týdnů na severu (Norsko, Švédsko) jsem vypozoroval, že přibližně každé druhé auto je velké kombi (Volvo V70, V70XC, Mondeo, Saab 9-5, ale také dost Octavií, minimum japonských). Pak už to není tak nepochopitelné.
Avatar - Dinar
19. 3. 2008 10:00
Re: čím to asi je?
Jo, to zní logicky. ;-)
neregistrovaný "petr_lc"
19. 3. 2008 15:58
Re: čím to asi je?
celkem taky souhlasím,až na ty japonce. toyota tam je hodně, ale opravdu hodně vidět, ostatní japonci ne. podíl toyoty ve švédsku (podle toho, co jsem vypozoroval na silnici, ne z tabulek) bych přirovnal k zastoupení vw u nás. asi to bude ale nějak daňově přiškrceno,protože to končí ravkami a avensisy, landcruisera jsem tam zahlédnul asi 2x. z německých vozů jsem viděl výrazněji zastoupené snad jen audi (a opět max. a6).jinak pohyboval jsem se po západním pobřeží až k norským hranicím).petr
Avatar - Blue Sun
20. 3. 2008 07:36
Re: čím to asi je?
Možná záleží na oblasti, já byl v obou případech více ve vnitrozemí, kde není taková hustota osídlení. Hodně jsem potkával Toyoty Prius, to bije do očí. A pak to, co jsem viděl... vždycky s pořádnou hrazdou vpředu a dvojicí mohutných světel.
neregistrovaný "petr_lc"
20. 3. 2008 10:21
Re: čím to asi je?
je to možné, ale zdálo se mi to veliké území na to, aby to bylo jen místním schopným prodejce. jinak já jsem jel od trelleborgu nahoru po e6 a viděl jsem hlavně oblasti okolo gotteborgu, uddevally a kolem jezera vanern (hlavně oblast dalsland). to se světlami je pravda, asi kvůli delší tmě.petr
anonym
19. 3. 2008 09:11
Re: čím to asi je?
Pětiválce Volva a turbomotory Saabu nepatří k šetřílkům a když vezmeme v úvahu velikost těchto "švédských standardů" není se asi čemu divit.
Avatar - Dinar
19. 3. 2008 10:01
Re: čím to asi je?
Máš pravdu. ;-)
neregistrovaný "e.t."
20. 3. 2008 10:26
Re: čím to asi je?
podle me severske zeme a svicarsko maji vetsi podil aut 4x4. Treba ty audiny i skodovky, je logicke ze ve ctyrkolce si stejne auto vezme treba o 10%vic (hmotnost, vyska atd..) takze to znamena ze maji o 15-20 g vetsi emise.
anonym
19. 3. 2008 09:15
no a co
ten cirkus kolem CO2 je k smíchu; a za pár let budou všichni křiklouni tvrdit, že oni mezi těma, kdo to papouškovali, nebyli :no:
Rozbalit vlákno
1
anonym
19. 3. 2008 16:23
Re: no a co
není
když EU donutí snížit výrobce CO2 o 10% tak to mimo jiné znamená snížení spotřeby o 10%. To je důvod proč se to dělá.
Zaráží mne, že tohle, ač to byl prvotní důvod, se nějakým způsobem nediskutuje a zdůrazňují se pouze ty emise, jako by CO2 bylo všechno :'-(
neregistrovaný "M3 E-46"
19. 3. 2008 11:56
CO a auta na bioethanol
Zajímalo by mě, když uvádějí, že auta na bioethanol mají o tolik nižší emise, jak to počítají? Jakože automaticky když má auto úpravu na toto palivo, tak netankuje nic jiného? To by pak automobilkám stačilo vyrábět všechna auta upravená na bioethanol a mají vyhráno, i kdyby všichni nakrásno tankovali dál jenom klasické benzíny....???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mam_las"
19. 3. 2008 16:37
Sorry
Jaký je podíl uvedených prodejů na celkového počtu provozovaných aut? Vzhledem k tomu, že u nás je průměrné stáří osobních aut asi 14 let, tak to nejspíš nic moc nebude. Pokud se dále započítají i nákladní auta, tak pochybuji, že jsme na tom se znečišťováním tak dobře, jak je tu v článku podsouváno skrz neúplnou a z kontextu vytrženou informaci.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "RychlikX"
21. 3. 2008 01:36
EMISE JSOU JEN KOMEDIE
Víte proč? Protože už dávno mohou jezdit elektrická výkonná auta ale jsou zamítaná vládou, viz. případ elektromobilu Chrysler před cca 30 lety v USA. Auta byla stažena. Proč? Kdo by pak vlády bez benzínu živil? Takže zvysoka kašlu na tohle divadlo a kupuju si 2.2TDCI Mondeo a je mi fuk kolik má CO2, klidně bych šel do HUMMERA kdybych na to měl.
Rozbalit vlákno
0