S datem narození je to trochu složitější, oficiálně se Enzo narodil 20. února, ale skutečně spatřil světlo světa o dva dny dříve. Venku bylo takové počasí a tolik sněhu, že se rodičům podařilo na příslušný úřad (nevím, zda byl rovnou pokřtěn) donést synka až 20. února 1898....
Myslím že by se sem mnohem víc hodil obsáhlejší článek než jen pouze tenhle výcuc.
Enzo neodešel z okruhů kvůli jeho ženě Lauře, ale kvůli zdravotním problémům které ho pronásledovaly.
Rozchod s Alfou Romeo podmíněný 4 letou pauzou. Enzo tuhle úmluvu porušil.
Jeho syn Dino, měl jasnou vizi, velkou oblibu v 6ti válcích, na jeho počest proto vzniklo malé Dino s 6ti válcovým motorem, nejde o ryzí Ferrari, šlo prostě o Dino jako značku.
Enzo měl prostě svojí hlavu a nenechal si jen tak něco vymluvit.
Příkladem může být zaryté používání listových per a bubnových brzd na všech kolech v době let 50tých. Je známý jeho spor s Lamborghinim. Od té doby vznikl boj, díky němuž se oba dva přetahovali o pomyslné vedení.
Další zajímavou etapou byl boj o Ameriku, zejména s Fordem GT40 na závodních tratích.
O pár let nebojoval pouze na závodních tratích ale i s Americkou legislativou a emisemi, vysvobozením se stala Testarossa.
Bylo toho mnohem víc, ale nejpodstatnější bylo, že se díky jeho přístupu k obchodu a financování závodního týmu povedlo přivést na normální silnice takřka ryze sportovní nářadí a takové skvosty jako F 250GTB, F 275GTB4, 365GT4 - božskou Daytonu a samozřejmně další kousky.
To vieš, že keď hovorí Marko, musí to mať extra rozmery. Je to dobrý článok, ale nič nové sa nedozviem. A na takúto osobnosť svetového rozmeru, nielen v autách dajú, ako si povedal-výcuc. 8-s:no::no: