Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Enzo Ferrari by dnes slavil 110. narozeniny

Italskému konstruktérovi a výrobci závodních a sportovních automobilů Enzovi Ferrarimu přichystal osud řadu šťastných i tragických zážitků.
Zpět na článek
18. 2. 2008 13:49
neregistrovaný "Mileator"
18. 2. 2008 15:58
anonym
18. 2. 2008 23:10
anonym
18. 2. 2008 22:14
18. 2. 2008 11:56
Datum narození....
S datem narození je to trochu složitější, oficiálně se Enzo narodil 20. února, ale skutečně spatřil světlo světa o dva dny dříve. Venku bylo takové počasí a tolik sněhu, že se rodičům podařilo na příslušný úřad (nevím, zda byl rovnou pokřtěn) donést synka až 20. února 1898....
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mileator"
18. 2. 2008 13:49
Re: Datum narození....
Rovnako sa svet dozvedel aj o Jeho smrti, až po pohrebe.
anonym
18. 2. 2008 15:58
Re: Datum narození....
ano a to na přání samotného Enza, nechtěl moc humbuku kolem svého pohřbu. Inu starý pán byl celý život svůj.

JInak nemanželský syn se jmenuje Piero Lardi-Ferrari
Avatar - Enzo
18. 2. 2008 17:02
Je toho mnohem víc!!!
Myslím že by se sem mnohem víc hodil obsáhlejší článek než jen pouze tenhle výcuc.
Enzo neodešel z okruhů kvůli jeho ženě Lauře, ale kvůli zdravotním problémům které ho pronásledovaly.
Rozchod s Alfou Romeo podmíněný 4 letou pauzou. Enzo tuhle úmluvu porušil.
Jeho syn Dino, měl jasnou vizi, velkou oblibu v 6ti válcích, na jeho počest proto vzniklo malé Dino s 6ti válcovým motorem, nejde o ryzí Ferrari, šlo prostě o Dino jako značku.
Enzo měl prostě svojí hlavu a nenechal si jen tak něco vymluvit.
Příkladem může být zaryté používání listových per a bubnových brzd na všech kolech v době let 50tých. Je známý jeho spor s Lamborghinim. Od té doby vznikl boj, díky němuž se oba dva přetahovali o pomyslné vedení.
Další zajímavou etapou byl boj o Ameriku, zejména s Fordem GT40 na závodních tratích.
O pár let nebojoval pouze na závodních tratích ale i s Americkou legislativou a emisemi, vysvobozením se stala Testarossa.
Bylo toho mnohem víc, ale nejpodstatnější bylo, že se díky jeho přístupu k obchodu a financování závodního týmu povedlo přivést na normální silnice takřka ryze sportovní nářadí a takové skvosty jako F 250GTB, F 275GTB4, 365GT4 - božskou Daytonu a samozřejmně další kousky.
Rozbalit vlákno
1
anonym
18. 2. 2008 23:10
Re: Je toho mnohem víc!!!
To vieš, že keď hovorí Marko, musí to mať extra rozmery. Je to dobrý článok, ale nič nové sa nedozviem. A na takúto osobnosť svetového rozmeru, nielen v autách dajú, ako si povedal-výcuc. 8-s :no: :no:
18. 2. 2008 22:14
Enzo
jeho tvrdohlavost, vytvalost a laska k autam urobila z jeho stajne legendu. niet na svete inej znacky, ktora by mala za sebou taku auru a zmyselnost.

Cest jeho pamiatke.
Rozbalit vlákno
0