Nejdriv priplatky za kazdy gram vrazedneho CO2 navic, ted si priplatime jeste za kazdej dB. Nebo radsi za kazdyho pul dB, aby se lip delala tabulka.
Dneska jsou auta celkem tichy, dle myho skromnyho mineni nebylo treba utracet penize za dalsi stohy papiru, experty na vsechno atd.
EU jednou zakaze sama sebe.
EU jednou zakaze sama sebe??? Ne. EU jednou zakáže svým obyvatelům žít.
Právě že jde právě o ty peníze. Chtějí přerozdělovat čím dál vyšší daně. Bují korupce, atd.... .
Ovčané? Ovčané jen nadávají v hospodě a jinak jsou neškodní.
Ti největší ovčané sedají na lep médiím a nadávají na EU místo toho, aby se starali o to, co se děje u nás. Třeba by pak zjistili, že je u nás mnohem větší byrokracie než v EU (je jich asi 1/10). A to nebudu hodnotit vzdělanostní a inteligenční úroveň bruselských a českých úředníků. Drtivá většina českých úředníků by neprošla ani základním vstupním testem. Bláboly o národních zájmech a hledání vnějšího nepřítele vždy bylo pro ty jednodušší jedince. A pokud někomu vadí evropské normy. tak ať svým dětem objednává hračky a oblečení z Číny. Čínské auto, které nevyhovuje těmto normám si asi tak jednoduše nedoveze, zatím mu musí stačit autodíly. Snad to na svobodné zahýkání bude stačit. A může si taky vzpomenout na to, že i bolševici u nás na ekologii a lidi kašlali. Stejně jako ti čínští.
S hlukom motora si poradia. Par antihlukovych panelov okolo motora, kryt dole a tichsi vyfuk.
Problem bude s aerodynamickym hlukom kasne a hlukom pneumatik pri vysokych rychlostiach!
Jestli chcete pro nás něco udělat, zakažte si vy 2 přispívat do zdejších diskuzí podobné skutečně imbecilní příspěvky.
A nezapomeňte, že zákazy se snadno zřetězí, po dieselech jsou na řadě hned benzíny a zůstanou eketromobily - a ty si budete MUSET koupit, protože všechny ostatní alternativy podobní (slabí duchem) jako vy zakážou.
No prave, tak proc nezakazat diesely do osobaku hned? Aby je ti slabi duchem nemohli pouzivat. Do doby elektroaut muzeme jezdit relativne ciste a tiche benziny.
...EU rozpustit, Merkelovou a celý EU parlament poslat na léčení k Chocholouškovi 8-s . Sice možná spousta lidí s "Vaškem" nesympatizuje, ale v otázce budoucnosti EU jsem s ním na jedné lodi.
Sice neviem, kto je u vas "Vasek" (zeby Klaus?), ale inac s tebou suhlasim. Co pride od EU nabuduce? Najprv motory, kdesi som cital, ze chcu zaviest i povinne kamery do aut, uz urcuju ake maju byt poistenia aut, dnes hluk, zajtra asi ktoru farbu si mozem dat nastriekat...tie nezmysli idu kazdym rokom vyssie a vyssie...naposledy ma EU nastvala, ked nam chcela zakazat svätoziaru na Cyrila a Metoda...to raz neskonci dobre, kym sa nejaka krajina nezobudi a neda im to tam najavo :-!
Máš recht, měly by se celoevropsky zakázat bílá auta, jsou špatně vidět v mlze, černá - ve tmě, červená - vzbuzují agresivitu.
EU dělá všechno pro to, aby se EU stalo nekonkurenceschopné. Např. viz. limity céódva. Auta jsou pak dražší a dražší. A vůbec nevadí, že se nám tu prohánějí kamióny víc a víc, jablka se vozí do Polska, jablka se vozí z Polska,maso do Němec a z Němec a tak dál a tak dál, existuje průmyslová turistika - než se vyrobí jedna součástka, obcestuje půl Evropy několikrát. A skvělý systém Just In Time nutí jezdit se zbožím every day, za každého počasí.
Holt žijeme v době, kdy je všechno postavené na hlavu. :-(
Idealisto. Pokud budou kamery v autě povinné, budou mít GPS a taky budou propojené s ŘJ - jakmile někde o kilometr překročíš rychlost nebo zaparkuješ kde se nesmí, automaticky to bude vědět "velký bratr" a počítám, že automaticky ti zmizí z účtu příslušné peníze za pokutu. A to nemluvím o tom, že někdo bude mít naprosto přesný přehled o tom, kde kdy člověk jel s autem.
Kamery v autě jsou užitečné, ale nařizovat jejich použití by bylo svinstvo.
Takych, ktorym o toto ide by som vesal bez milosti za gule na vystrahu do centra mesta. Nebude to doba daleka, ked sa tak za daktoru cast tela aj budu hompalat.
Kdepak, šrouby se budou utahovat pěkně pomalu, takže si toho běžný člověk ani nevšimne a postupně ztratí veškerou svobodu. Tyhle sledovací šmejdy v autech už jsou realita - oficiálně to bude kvůli větší bezpečnosti aby si člověk mohl přivolat pomoc a ta pomoc měla hned jeho GPS souřadnice. Za pár let to bude povinná výbava jako dnes ESP. Lidem se to podá nějak chytře marketingově a budou to chtít sami - absence zařízení se třeba projeví i na * v crash testu.
Pravda je, že všechno lze zneužít. Chci mít v autě funkci, která mi automaticky po nehodě zavolá pomoc? Samozřejmě. Bez debat. Včera bylo pozdě. Problém je v lidech.
Největší hluk dělají šaliny, největší smrad vypouští autobusy MHD. To je vždycky oblak sazí přes který není vůbec vidět. Další hluk způsobují zpomalovací prahy - někdo na nich prostě nezpomalí a to je potom v noci rána jako z děla. Taky výtluky a hrby na silnici způsobují velký hluk, stejně jako nekvalitní hrubý porézní povrch který se teď všude objevuje a díky poréznosti vydrží tak 1 zimu než se začne drobit.
No neřekl bych. Ty nové šaliny "Porsche design" rachotí hrozně a díky extrémní hmotnosti a tuhým podvozkům z nich duní celá zem. A zavření/otevření posuvných dveří by probralo i mrtvýho jaká je to rána. Zlatý harmonikový dveře na starých šalinách.
Troubení na prazích nepraktikuju, ti lidi okolo s prahem většinou stejně nesouhlasí tak je nemá cenu trestat - prahy prosazují aktivní zkorumpovaní zastupitelé - když jsem viděl kolik jeden práh stojí, z toho musí být slušnej vývar do něčí kapsy. Příklad - 3 prahy u nás - 1,5 milionu. Původně se za ty peníze měla opravovat cesta, byla na to i dotace kraje, ale starostka na poslední chvíli rozhodla, že na cestu kašle a postaví se místo ní 3 prahy v místě, kde stejně nelze jet rychle...
Extrémní hmotnosti? Nevím o tom, že by soupravy dvou modernizovaných T3 byly výrazně lehčí. Nebo taková KT8D5. Lehké tramvaje mívají na některých místech problémy s výjezdem kopců, pokud vím.
A kolik hluku, dýmu a smradu nadělá řekněme 60 aut, kterými by jelo těch 60 pasažérů z busu? Nemluvě o tom, kolik prostoru zabere autobus a kolik kolona aut.
Největší randál dělají vlaky, tramvaje, kamióny a autobusy.
Tím pádem je naprosto nepochopitelné, proč chtějí regulovat zrovinka osobní auta. Ta dělají hluk hlavně na kostkách - stačí odstranit a dojde k rapidnímu zlepšení (viz. nově zrekonstruovaná Letenská pláň).
EU se stává pomalu peklem pro své občany. Samá omezení a regulace. Teď je to hlučnost, před tím to byly emise CO2, co bude další? Proč to dělají?
Budou omezovat nařízením třeba kolik smíte sníst zmrzliny?
Začínám mít pocit, že EU je tu jen pro to aby regulovala a omezovala protože její občané nemají dostatek rozumu.
Býval jsem proEU zaměřen, ale důkazy mne převedly na protiEU.
EU by měla uzákonit montáž omezovače otáček motorů. Maximální povolené otáčky motorů budou od roku 2015 na hodnotě 4000 RPM a každý rok se bude hodnota omezovače snižovat o 100 až do limitního stavu 3500RPM. Tím se v EU také automaticky eliminují zastaralé benzínové motory, které stejně mají malou energetickou účinnost a na světě produkují většinu škodlivého skleníkového plynu CO2. :yes:
Komu se to nelíbí, může emigrovat do Číny, kde žádné podobné emisní a hlukové limity nejsou... >:-[]
Aha, vyzkoušejme to tedy kdo vydrží víc. Já tipuji remízu. Ale při nižším obsahu smrtelně jedovatého CO v exhalacích dieselů bude na márách dříve ten, kdo koštoval exhalace z benzínového motoru.
:yes: Ano vy budete učit ve škole zpět na benzín :yes:
Dnešní benzínových motorů opět ožívá, diesel využívají Slováci ve všech krajích Slovenska a skoro u všech typů karoserií nejvíce, v nyní se zvyšuje vývoj benzínových motorů ! ! ! :-!
[odkaz]
PS:- Diesel pod kapotu je to zastaralý, protože je lepší mít benzín pod kapotu. :-!
To byl milý Františku hloupý příspěvek, ne však hloupější než je ten Tvůj výše uvedený.
Jak vidíš, zakazovat se dá leccos (při dobré vůli) a té dobré vůle má EU opravdu dostatek, jako svých poslanců...
To by na tom majitele dieselu (pokud to nejsou diesely francouzske s demontovanymi DPF) rozhodne nebyli hur, nez majitele tragicky zastaralych atmosferickych benzinovych motoru :-!
Pevné částice produkují jen nejnovější benzíňáky s přímým vstřikováním. Starší s nepřímým prakticky vůbec nic. A pokud chceš mít opravdu jistotu, dáš tam LPG.
Jenze presne pro toto je od benzino-fanatiku nepochopitelne jejich zastani za primovstrikove benzinove turbomotory. Jezdim jak diesel tak benzin a nemam vyhranenej nazor, ale to me proste prijde jako hovadina :-)
Souhlasím, ale ten limitní stav otáček bych zrušil, to znamená omezovat až do 0. Samozřejmě bych zároveň zavedl speciální otáčkovou eurodaň - třeba 1 euro 1 otáčka/rok. Takže budeš chtít jezdit na 6000 ot/min a povolených je 3000 ot/min? Zaplať 3000 euro ročně nebo jezdi na kole ty neekologický šmejde! Z této daně navrhuji dotovat elektromobily, aby za ně bohatí nemuseli tolik platit.
U starých aut, do kterých nepůjde omezovač zamontovat bych rovnou napařil otáčkovou daň v maximální míře hned od začátku. A až začne většina lidí chodit pěšky, tak zavést tzv. chodníkovou daň a povinné používání krokoměru s GPS, který bude dodávat je jedna vybraná firma za 100 násobek běžné ceny. Prostě tu ekologickou společnost vybudujeme i kdyby nás to mělo všechny zabít! >:D
To je skvělé, Ado je velice správně!
Pro ty, který uvažujte o vhodné zakoupit hluku tlumení kapoty u dieselových motorů, tohoto důvodu provedení kapoty a střech stěnami kvůli snížení vnějšího hluku! >:D
Opravdu zastaralé benzínové motory nikdy nad 3500 rpm netočily ... kupříkladu Škoda Superb z 30. a 40. let dosahovala maximálního výkonu právě při 3500 rpm.
Já mám o trochu novější benzíňák (volkswagenovský osmiventilový dvoulitr vyvinutý v 80. letech) a nad 4000 rpm to taky točím málokdy, jen tu a tam, když ho prostě chci vytočit.
A co se týče Číny, tam mají emisní normu odpovídající Euro IV, v Pekingu (a možná i jiných velkých městech) dokonce Euro V.
Nepřeháněj to, jinak lidi zjistěj že si jen děláš * >:D
Benzíové motory jsou už přirozeně tišší, díky nižším provozním tlakům (čti nechcrochtaj jak Paroubek u korejtka). Co se týká omezení otáček tak by to moc nezměnilo, kdo pravidelně točí motor nad 3000RPM je prase.
V současnosti kromě náklaďáků, největší hluk produkují právě dieselové motory chrochtáním u motoru způsobeným vysokými tlaky a duněním u výfuku způsobeným velkým objemem unikajícího plynu při nízké frekvenci.
Nic, pokud nad 3k není po většinu jízdního času (bavíme se o běžným motoru v běžným autě)... Taky si rád jednou za čas motor vytočím, ale kdybych se k němu tak choval pořád, tak by moc dlouho nevydržel a žral by i trávu kolem silnice
A budou nám tu jezdit jen smradlavé diesly jo??? Tak to ani náhodou. Být stejná emisní pravidla pro benzin a diesel, tak v EU nám jezdí většina benzinů a diesly jen pro náklaďáky a traktory.
Jo a ještě do kamen patří nafta. Wow. :-!
Těžko vynášet soudy nad něčím, co nikdo pořádně nečetl a na koho to je namířeno. Pravda je taková, že originální výfuky od výrobců mají krásně sytý zvuk, ale nedělají kravál a nejsou slyšet na kilometry daleko. Ať jde o Ferrari Scuderia nebo o Harleye s původním výfukem.
Pak se na silnicích vyskytuje další specialita (ČR v tom má náskok několika světelných let) východní Evropy. Vidláci a jejich laděné laufy. Tunéry na Feliciích s uřízlou lešenářkou trubkou nechám stranou. Ty, které mám na mysli, se vynořují s prvními teplými dny jara a pak až do podzimu neskutečně se*ou všechny, kdo bydlí ve vzdálenosti několika kilometrů od profláklých motorkářských cest. Výmluvy s ohledem na údajnou lepší bezpečnost- být slyšet, jsou opravdu úsměvné 8-s
Prázdná hlava = prázdný výfuk. Stačí jeden takový imb*cil a celé sídliště je vzhůru. K tomu ještě zásadně jezdí ve dne v noci s dálkovými světly - to aby byli líp vidět. Někteří to dovedli k dokonalosti: výfuk bez tlumiče hluku + dálkové světlo s nelegální xenonovou výbojkou. Nejhorší je, že policajti na to kašlou, přitom by jim mohli na místě odebrat techničák a zakázat další jízdu...
HIDaře už PČR bere, navíc lidem (vč. mě) došla trpělivost a dávám jim dálkový- byť je to stejná prasárna. Dokonce mám pocit, že boom těchto idiotů skončil a jsou na ústupu. Což se bohužel nedá říct o střelcích s vykuchaným výfukem :no:
Jo jo. Takove jsme meli uz nas taky - kazdej patek mezi 1-3 rano (takze spis v sobotu) se ozrali a zhuleni sli projet nam pod oknama (v lete otevrenyma) a vzbudili decka na cele ulici. Udelali to dvakrat. Potreti si majetny soused najal nejakeho chlapika v cernem, ten si pockal u vjezdu, autem jim zablokoval cestu to ctvrti a co se delo potom nevim, akorad je od te doby klid. Skoda ze se to musi obcas resit takhle.
Kazdopadne - hlucnost sportovnich aut (pro mne hlavne) motorek mi vadi ale neni to hlavni.
Hlucnost jineho harampadi jako jsou levne skutry, motorky a ctyrkolky ze supermarketu je treba okamzite omezit ze zakona. Takove harampadi se do mesta nehodi a ja bych jeho pouziti oznacil za naruseni obcanskeho souziti a trestal podle existujicich zakonu.
EU nám začíná ze života dělat jen peklo. Samé zákazy a příkazy, normy na emise, normy na hluk, už jen očekávám normy na hlasitost mluvení, množství spotřebovaného vzduchu či složení stravy. Kéž by se co nejdříve rozpadla. :no::no::no:
Ti naši evropští přímo volení poslanci nemohou za to, že Auto.cz píše nesmysly a plete si výbor EP s celým parlamentem. Ještě smutnější je fakt, že se najdou jedinci, kteří uvěří, že se jich tam sejde 60. Svědčí to jen o tom, že o EU toho moc nevíme. Stačí nám přesvědčení, že za vše špatné může EU. Celý tento článek je jen populistické rýpnutí do EU. Žádný zákon nebo normy nejsou hotové. Jen se poslanci rozhodli, že se s hlukem něco pokusí udělat. Od toho tam taky jsou a proto si je i každý volí.
Nevím, proč se zaměřují na auta. Nepoměrně větší rachot, než deset aut nadělá jedna motorka. Kecy o tom, že motorek jezdí míň, neberu. Pozornost bych upřel spíš k nim.
Svata pravda. Hlavne to levne harampadi ze supermarketu - skutry, motorky a ctyrkolky - to bych fakt zakazal prodavat. Dela to rachot, smrdi to a za rok dva je to nepouzitelne na smetisti.
Kde se to prodává ? To je jedno. Snad ještě platí, že vozidla určená pro provoz na veřejných komunikacích musí mít homologaci. Její součástí je i ten hlukový limit, smrad tj. zplodiny, bezpečnost atd. Tedy legislativně čisté.
To, že tu věc za dva roky vyhodíš, je jen tvoje volba při koupi. Když si koupíš vozidlo na tržnici, v supermarketu nebo na internetu a jmenuje se Chuan Xsching a je to výhodná koupě, takže stojí asi půlku běžné ceny i méně, tak se nemůžeš divit ničemu.
A všem povinně benzin V6, V12 je ideál. To už je šepot květin :-) . Nee teď vtipkuju.
Ale co se týče hlučnosti dnešních vozů, nejvetším zdrojem hluku nejsou samotné motory a výfuky. Ale odvalující se pneumatiky. Výrobci sportovních vozů si poradí v běžném provozu klapkami ve výfukovém potrubí. Lepší už to totiž nebude. Dlouho jsem neslyšel moderní dobře znějící motor. Píšu motor, ne výfuk. Dnešní foukané čyřválce zní jako vysavač a marně to dohání právě výfukem. Výsledek je stejně většinou žalostný. Co bych zpřísnil především je STK. Nechápu, jak některá auta mohou být ještě na značkách. Nejde ani tak o věk, znám krásná a dobře fungující dvacetiletá auta, ale o údržbu. Stačí jen stav pneu některých aut...
Najprv by mohli poriešiť zaoceánsku lodnú dopravu. Tam neplatia žiadne limity. Ani na hluk, ani na emisie. 18(!) najväčších kontajnerových lodí produkuje ročne viac emisií ako všetky prevádzkyschopné autá na svete! Vie si niekto predstaviť aký dopad na životné prostredie má kolos veľkosti mestečka, ktorý je mesiace na ceste v prakticky nepretržitej prevádzke?
Souhlasím s tebou, je mnoho dalších zdrojů, kteří produkují hluk a emise. At už je to lodní, letecká doprava, či jen produkce emisí spotřebou domácností. Jenže ty auta jsou tak snadný cíl, jsou na očích a dobře se do nich trefuje. Jen si namátkou porovnej, kolikrát se snížili emise vozů za posledních dvacet let...Jde tu jen o výběr poplatků, daní,...Ekologie tu nikoho nezajímá. Co se týče emisí, bohatě stačila EURO 4...další snižování už značně poškodilo charakter motorů, tragické těžké převody. Kde jsou ty časy, kdy auto střední třídy bylo s dvoulitrem o 120-130 koních raketa a dnes? S takovými výkony nabízejí jen průměrnou dynamiku.....
Zvyseni hlucnosti elektromobilu a hybridu beru za stejny nesmysl jako v pripade osoby s praporkem bezici pred automobilem v dobach zacinajiciho automobilismu. Tichost hybridu je znat uvnitr vozu, zvenku je hybrid hlucny skoro jako jakykoliv vuz kvuli hluku od pneumatik.
Pokud snizit hluk automobilu, potom by se EU mohla soustredit na vozy and 3500kg. Tam by bylo co napravovat.
Ta výstraha snad funguje pod nějakých 30 km/h. A v nízkých rychlostech může být auto hodně tiché. Obzvláště v místech, kde použijí "koberec", který snižuje hluk od pneumatik.
Frekvencia nezmyslov z EÚ sa neustále zvyšuje. Častokrát s zamyslím nad tým, aké sú práveže dnešné autá tiché. Najväčší hluk vydáva nie motor, ale pneumatiky a obtekanie vzduchu. Za komoušov som ani nemusel ísť k oknu, a podľa zvuku motora som presne vedel, ktorý sused ide s autom preč, a to som býval na 5. poschodí. Moskvič sa nedal zameniť s Trabantom, Wartburgom či Škodovkou, rovnako ako Avia sa nedala pomýliť s Tatrovkou.
Třeba ještě přikázat správnou barvu a kulatost banánů. Auta hlučná jsou jj, ale je to věcí majitelů že většinou kupují šmejdy (vypružení či sedadla od vw grup ani nemluvě). Ale Z5 k pneu. Michelin Energy Saver popř Pilote Premacy jsou výrazně tišší, než většina gum. A v rámci šetření, většina aut "deku" pod kapotou stejně nemá atd atd. Stačí jen kupovat rozumná auta :-!
Na jednej strane chcú aby boli tiché a na druhej strane dávajú na elektromobily repráky aby ich bolo počuť .. Mali by riešiť dôležitejšie veci ako toto ! ;-\