Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU chce drasticky snížit hlučnost automobilů

Michal Fokt
Diskuze (109)
Současná legislativa prý nedostatečně chrání občany EU před hlukem z automobilové dopravy a je třeba ji dramaticky zpřísnit.

Poté, co se Evropa stává pomalu, ale jistě peklem pro automobilové výrobce, tlačené ke zdi extrémně přísnými emisními limity, je v plánu další utažení šroubů, byť v trošku jiné oblasti - mělo by dojít k výraznému omezení hlučnosti všech vozidel, přičemž v některých oblastech se naopak plánuje nutnost jejího zvýšení.

První plošná regulace hluku v rámci Evropské Unie vešla v platnost v roce 1970, kdy byly sjednoceny tehdejší regule jednotlivých členských států a od té doby došlo k několika úpravám, přičemž ta poslední platí od roku 2007. Průzkumy ale naneštěstí pro nás ukázaly, že polovina populace EU je vystavena pravidelně hluku, převyšujícím 55 dB, což je hodnota, která může přinášet zdravotní rizika a EU nás tedy chce opět ochránit...

Minulý týden členové Evropského parlamentu schválili nadpoloviční většinou potřebu zpřísnění hlukových limitů, nebylo to ale rozhodně přesvědčivé vítězství - pro hlasovalo 30 poslanců, 27 bylo proti a dva při hlasování chyběli. I tak je ale jasné, že ke změnám dojde. Bylo také doporučeno zavedení hlukového štítkování pro automobily, podobného jako v případě emisí nebo pneumatik a naopak zazněla potřeba učinit hlučnějšími elektromobily a hybridní vozy, které svým tichým provozem pro změnu ohrožují chodce.

O konkrétné podobě nových limitů se bude jednat v březnu 2013 a pokud schválení proběhne, v platnost přijdou o šest let později. Podle některých jsou ale tyto plány příliš ambiciózní a budou mít za následek zejména to, že tohle odvětví průmyslu, které v současnosti neprožívá zrovna nejlepší období a současně patří v EU ke klíčovým, dostane další těžký zásah.

Na tomto místě bych si dovolil menší zamyšlení - které nové, sériové auto vás v poslední době obtěžovalo hlukem? Daleko větším problémem je dle mého skromného názoru hlučnost pneumatik, respektive výsledek jejich interakce s různými povrchy silnic. Nedávalo by větší smysl zaměřit se právě na tyto oblasti?

Michal Fokt
Diskuze (109)
Avatar - Aladeen
30. 12. 2012 10:29
To si odporuje
Na jednej strane chcú aby boli tiché a na druhej strane dávajú na elektromobily repráky aby ich bolo počuť .. Mali by riešiť dôležitejšie veci ako toto ! ;-\
29. 12. 2012 22:20
Re: A čo MHD?
:yes:

Největší randál dělají vlaky, tramvaje, kamióny a autobusy.

Tím pádem je naprosto nepochopitelné, proč chtějí regulovat zrovinka osobní auta. Ta dělají hluk hlavně na kostkách - stačí odstranit a dojde k rapidnímu zlepšení (viz. nově zrekonstruovaná Letenská pláň).
Avatar - vabis
29. 12. 2012 03:50
dej blbci funkci ...
Třeba ještě přikázat správnou barvu a kulatost banánů. Auta hlučná jsou jj, ale je to věcí majitelů že většinou kupují šmejdy (vypružení či sedadla od vw grup ani nemluvě). Ale Z5 k pneu. Michelin Energy Saver popř Pilote Premacy jsou výrazně tišší, než většina gum. A v rámci šetření, většina aut "deku" pod kapotou stejně nemá atd atd. Stačí jen kupovat rozumná auta :-!
28. 12. 2012 10:03
Re: Ďalší nezmysel z EÚ
EU se snaží, ale na naši vládu nemá - ani na stávající, ani na tu socanskou předtím.
28. 12. 2012 09:59
Re: 30 hlasům v europarlamentu
Dva chyběli, čili jich tam bylo 57 z 59.