Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU schválila Francii půjčku pro Peugeot-Citroën

Kvůli záchraně koncernu PSA nateče z francouzské ekonomiky do automobilky půjčka ve výši 1,2 miliardy euro.
Zpět na článek
12. 2. 2013 13:14
12. 2. 2013 19:20
12. 2. 2013 23:55
12. 2. 2013 13:19
12. 2. 2013 13:37
12. 2. 2013 14:27
12. 2. 2013 14:32
12. 2. 2013 14:40
12. 2. 2013 14:49
12. 2. 2013 15:26
12. 2. 2013 16:26
12. 2. 2013 18:09
12. 2. 2013 18:52
12. 2. 2013 19:44
12. 2. 2013 23:50
13. 2. 2013 08:43
13. 2. 2013 10:52
13. 2. 2013 11:56
13. 2. 2013 11:53
12. 2. 2013 18:03
12. 2. 2013 18:46
13. 2. 2013 00:06
13. 2. 2013 12:20
13. 2. 2013 12:31
13. 2. 2013 13:12
12. 2. 2013 18:00
13. 2. 2013 05:46
12. 2. 2013 19:08
12. 2. 2013 19:40
12. 2. 2013 19:54
12. 2. 2013 20:35
12. 2. 2013 22:49
13. 2. 2013 00:08
13. 2. 2013 11:00
12. 2. 2013 23:04
13. 2. 2013 09:12
13. 2. 2013 10:30
13. 2. 2013 11:04
13. 2. 2013 12:08
13. 2. 2013 05:45
13. 2. 2013 13:30
Avatar - moreczech
12. 2. 2013 13:14
Chápu,
že jde o zachování pracovních míst a subdodavatelů. Ale než cpát peníze do ßračkoidního PSA měla by francouzská vláda rozhodněji stát více za jedniným schopným domácím výrobcem....
Rozbalit vlákno
2
12. 2. 2013 19:20
Re: Chápu,
Nevím proč by měla stát vláda za Renaultem.

Ten asi nemá výraznější problémy.
Avatar - Stejsn
12. 2. 2013 23:55
Re: Chápu,
Za Renaultem, který už ani nemá vlastní vývoj a vyrábí licenční Samsungy ;-\
12. 2. 2013 13:19
hmm
Tak tento krok neschvaluji a dle mého názoru je to jen oddálení problémů na pozdější dobu a zvětšení problémů pro další schopnější automobilky. PSA nemá právo na život (neb prochrápali dobu konjunktury).
Mimoto velký problém PSA je v tom, že Renault je zjevně úspěšnější a mimo to FRANCIE neuživí dvě nezávislé automobilky a 3 značky. Pro PSA by byla jediná schůdná cesta zaříznout jednu značku a vrhnout veškerou svoji energii na značku jedinou, zeštíhlet a začít od píky.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - del42sa
12. 2. 2013 14:27
Re: hmm
a Itáli tři značky uživí Wolffe ?
12. 2. 2013 14:32
Re: hmm
No vypadá to že ne. Na druhou starnu se zdá, že Fiat směr globalizace chytl dřív než PSA a mám takový pocit, že mu neujel tak vlak... Mimo toho neudělal predkrizové investice, které se mu nevrací. PSA udelalo masivni investici do nových modelů, ale ty NIKDO nechce... Jako prodávat 308 za 240 tis. (nebo kolik) se nemůže rentovat... U Citroenu jsou takové ceny standardem.
Kvalita motorů dělaných ve spolupráci s BMW je v *, cena vysoká... (není možné,aby PSA ustálo prodej auta se stejným motorem jako prodává BMW o 300 levněji (např. ve srovnání cen u Mini)... atd.. atd... Tyhle problémy FIAT nemá (např. motorově je plně soběstačný, naopak prodává druhým stranám atd..).. Takže srovnávat pozici PSA a Fiatu NELZE!!!.
Avatar - del42sa
12. 2. 2013 14:40
Re: hmm
Nemyslím si že by se Fiatu něco podařilo zachytit. Fiat se v současné době jen "veze" na úspěchu Chrysleru v USA. Ale zkus si představit, že by se Chrysler tak dobře neprodávala a recese v USA pokračovala. Jak by to vypadalo u Fiatu pak ? Asi by nebylo tak veselo.... PSA má mnohem modernější a modelově vyváženější porfolio než Fiat. Ten by byl bez Chrysleru úplně v háji. ( Lancia: pouhé dva vlastní modely, Alfa to stejné, Fiat: jediné opravdu nové auto je Panda... )

Itálie je mnohem menší země než Francie a také mnohem chudší. Francouzské autmobilky a PSA především doplácejí na svoji silnou závislost na Evropském trhu, protože krize postihuje všechny bez vyjímky, včetně VW. Ten se drží v zisku hlavně díky USA a Číně, stejné je to u Fiatu. PSA navíc přišla díky alianci s GM o značnou část svých příjmů z prodeje aut v Iránu a nemají bohužel žádný ekvivalent Chrysleru, který by je podržel nad vodou.
12. 2. 2013 14:49
Re: hmm
Seš mimo, odkopal si se sám. Co slovo to perla...
Nezbývá než napsat...

Kdyby byly v * ryby nemuselo by býti rybníků... Bohužel pro PSA těch rybníků je stále potřeba...

O Fiatu nevíš vůbec nic, o Itálii taky ne.. Pokud je u tebe Itálie mnohem menší a mnohem chudší než Francie..., tak si žij svůj sen dál..., ale být tebou tak držím ústa, neb ty šmejdy platíme my všichni a ne jen Francie.
Avatar - del42sa
12. 2. 2013 15:26
Re: hmm
Máš pavdu Wolffe, ne nadarmo se v bibli píše : "neházejte perly sviním..." Na tebe to sedí jak * na hrnec >:-[]
12. 2. 2013 16:26
Re: hmm
Jistě...
zkusím to naspat tak, jak by si to ty mohl i pochopit...

1) PSA žádá spolu s francouzskou vládou orgány EU, aby mohlo dát za tuto automobilku záruky... Nikoliv Fiat
2) EU orgány souhlasily, takže nejspíš je PSA už definitivně v háji (ale z toho radost obecně nemám), páč to neznamená nic jiného než to, že PSA už není konkurenčním výrobcem, protože v opačném případě by to nikdy ve vztahu k volnému trhu a nepřirozeným zásahům s ohledem na monopol a související legislativu nemohlo projít
3) Fiat má nutně prořídlé portfolio ne proto, že by nechtěl a nebo neuměl vyrábět, ale jaksi nevyrábí bezpodmínečně modely, na kterých nevydělá, případně je trh nechce, narozdíl od PSA, které má teď v portfoliu sice ucelenou modelovou řadu, ale není schopen ji prodat ani za výrobní ceny, což jsou ceny, za které v současné době PSA prodává.
4) Fiat ZATÍM nezavírá žádnou fabriku, naopak novou i v Evropě otevřel (Srbsko) a pro nevytížené fabriky má připravený produktový plán, což se o PSA říct nedá. Tam se teď bude nějaký plán (krizový) kut.
5) Fiat NENAKUPUJE od extrerní strany žádné motory, naopak motory externím stranám dodává, což se o PSA říct nedá. Dále má Fiat ev svém portfoliu největšího dodavatele automotive dílů, tedy MM, PSA nic podobného nemá.
6) Fiat narozdíl od PSA prodá pomalu tolik aut v jižní Americe (tedy trh v konjunktuře) co PSA v Evropě, která padá...a neustále (nikliv v souladu s prognózami na tomto trhu roste) Není tedy chybou Fiatu, že PSA se soustředilo pouze na evropský trh
7) Fiat Chrysler koupil, investoval do něj, oživil ho a teď z něj přirozeně těží, věřím, že nebýt Chrysleru (tady neplatí ale kdyby byly...) vedl by svoji politiku (takový byl plán) stejným směrem, tedy trhy Číny a USA, které zažívají konjunkturu, stejně tak jako to udělaly jiné zdravé automobilky (vč. renaultu).
8) Fiat není jen automobilka (téměř narozdíl do PSA), tedy není principielně odkázán jen na auto průmyslu a jště k tomu v Evropě... Opět chyba PSA, která už musela prodat i své sídlo, aby měla vůbec nějakou hotovost.
9) Francie má cca 65,4 mil obyvatel, 544 tis. km2, HDP 35068 , Itálie 60,1 mil. obyvatel, 301,3 tis. km2, HDP 30,5, tedy počtem obyvatel jsou si ty země naprosto srovnatelné, rozdíl v HDP není velký (spíše zhledem ke francouzskému švindlérství zanedbatelný), takže jediné co platí je, že je rozlohou na km Francie větší, ale to je ve vztahu k automobilismu bezvýznamný údaj. Průmyslová oblast pádské nížiny je ale co se výkonosti ekonomiky týče jiná liga ve srovnání se zbytkem Francie... Takže větu, cituji: "Itálie je mnohem menší země než Francie a také mnohem chudší." mohl naspat jen koko.
10) PSA končí ať se ti to líbí a nebo ne, ale není třeba zoufat, francouzi to zacálujou (osobně teda nevím z čeho) a holt budou jezdit v Renaultech.. Svět se z toho nezblázní... Poplačeš si a jede se dál. Evropský trh je z tohoto pohledu už dnes skutečně bezvýznamný...
12. 2. 2013 18:09
Re: hmm
U HDP nevidím jednotky, tak to nějak neporovnám (i ta čísla jsou v řádech jiná). Rozloha je jasně mimo argumentaci, do jisté míry i počet obyvatel - spíš by rozhodovala kupní síla It versus Fr (a to nevím).
Jinak dobře popsáno.
12. 2. 2013 18:52
Re: hmm
ad. 9) tak i když jsem velký italofil tak si přiznejme, že Itálie není ekonomicky tak silná jako Francie.
ad.10) Zatím si nemyslím, že by PSA úplně končilo, ale má to hodně nahnuté.

Jinak s ostatními body souhlas :yes:
12. 2. 2013 19:44
Re: hmm
No já netvrdím, že je Itálie silnější než Francie, ale... byl bych ochotný debatovat na téma, že je Italská ekonomika na tom fakticky líp, neb si Italové neměli potřebu hrát 40 let na velmoc kteoru nejsou, což si Frantíci hráli... Mimoto, Francie nemá nějak extra vyvinutý průmysl v porovnání právě s pádksou nížinou... Itálie má chudý jih (takový rozdíl ve Francii není), ale vzhledem k turismu to není tak fatální...Rozdíl 4000 UDS v HDP na halvu není zásadní. Rezervy zlata má Itálie větší než Francie. Ty státy jsou krom rozlohy naprosto srovnatelné. Jinak když se podíváš na ekonomické ukazatele, ty francouzské jdou šupem dolů... za pár let budou mít dluh jak italové, ale na rozdíl do nich ho nebudou mít čím platit.
Avatar - del42sa
12. 2. 2013 23:50
Re: hmm
wolffe ty jsi ukázkový příklad duševního prosťáčka:

1.) a co je na tom divného ? PSA je druhá největší Evropská automobilka. Postoj francouzské vlády je zcela logický. Jak už napsal někdo v diskuzi pode mnou, vláda USA také zachraňovala své významné automobilky a u nás v ČR se zachraňovaly daleko méně významné podniky jako např. Tatra nebo Zetor ve srovnání s PSA..... Navíc peníze dává PSA francouzská vláda, nikoliv EU !

2.) EU souhlasila i s daleko rozsáhlejší pomocí zadluženému Řecku, tak proč by nesouhlasila s pomocí francouzské vlády druhé největší automobilce v EU ? Pokud by padla tak velká firma oslabilo by to ve finále celou EU. Je to něco zcela jiného pokud krachne malá automobilka jakou byl SAAB (byť mi je to velice líto) nebo když krachne taková velká automobilka jakou je PSA. Není to totiž jen PSA samotné, ale i mnoho další firem, které s touto automobilkou přímo nebo nepřímo spolupracují.To ti ale asi nějak uniklo...

3.) Fiat má prořídlé portfolio, protože nemá dostatek financí na vývoj vlastních modelů a protože v celé evropě trvá recese automobilového trhu, nikoliv protože by to byli takoví borci jak ty se domníváš. Fiat v Evropě denně prodělává miliony.
Porovnej si modelovou nabídku Peugeotu a Citroenu s nabídkou Fiatu, Lancie a Alfy.

4.) PSA snad zatím také žádnou fabriku neuzavřelo , takže co je to za argument? To že má Fiat nějaký plán ještě neznamená, že do budoucna nějakou ze svých fabrik také neuzavře. Fiat už měl tolik plánů..... Zavírat bude muset i Opel. Mimochodem když se tu oháníš těmi fabrikami, tak nebyl to náhodou Marchionne, který vykřikoval, že by měla EU řešit nadbytečné výrobní kapacity v EU ? Tady ti to ale nevadí, že ?

5.) PSA že nedodává motory externím stranám ? OMG a jaké motory jsou v Mazdě, Volvu, Fordu ? Jestli narážíš na benzínový motor vyvinutý s BMW, tak na této spolupráci není nic zvláštního. Děje se to naprosto běžně např. Renault a Daimler.

6.) Fiat prodal loni v Brazílii 838 219 vozů, zatímco PSA prodá v Evropě cca 1,9 milionu vozů. Kolik vozů prodá Fiat v Evropě ? ( Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati )

7.) Fiat do Chrysleru nemusel investovat žádnou hotovost ( kterou stejně neměl ). Všechyny peníze do Chrysleru nalila vláda USA a Kanady, nikoliv Fiat ! Fiat získal Chrysler za splnění tří podmínek: "1.zpřístupní americkému partnerovi svoji mezinárodní distribuční síť, 2.zahájí výrobu úsporného vozu, který na galon pohonných hmot (3,8 litru) ujede alespoň 40 mil, a 3.začít v USA vyrábět úsporný motor. " Vlády navíc poskytly další finanční záruky.
Všechno si můžeš na webu najít a několikrát to tu na auto.cz bylo diskutováno. Marchionne hrál s nákupem Chrysleru celkem slušný vabank. Nikdo totiž nedokázal předem zaručit, že se automobilový trh v USA vzpamatuje, protože už dříve Chrysler obdržel od vlády několik půjček, které bohužel automobilku od krachu nezachránily. Dlužno dodat , že tenhle riskantní tah Marchionnemu vyšel. To je bez debat.
Ovšem všechny modely díky kterým Chrysler nyní vydělává peníze vznikly ještě před vstupem Fiatu. Jediný "evropský" model přímo od Fiatu je DART a F500, který byl zároveň podmínkou k získání Chrysleru.

8.) Fiat je firma jako jakákoliv jiná. Je úplně jedno kolik má dceřinných společností a jaké je jejich zaměření. Jedna výdělečná část nemůže dotovat jinou která prodělává. Fiat na tom není v Evropě o nic lépe než PSA. Fiat prodělává v Evropě denně 350 mil. a opakuji nebýt Chrysleru, tak jsou úplně v pr.eli a pravděpodobně další žhaví kandidáti na restruktulizaci a na finanční pomoc od EU...

9.) srovnáváš naprosto nesrovnatelné. Francouzská ekonomika je mnohem silnější než Italská. Itálie patří k nejzadluženějším státům v EU. Zadlužení Itálie dosahuje asi 1,9 bilionu eur (zhruba 47,8 bilionu Kč). To je nejvíce z celé eurozóny. V poměru k hrubému domácímu produktu zadlužení dosahuje zhruba 120 procent, což je po Řecku druhý nejhorší výsledek. Itálie má přitom před sebou těžký úkol: v nejbližších letech musí takzvaně překlopit velkou část splatných závazků. Jen příští rok bude muset sehnat asi 300 miliard eur (asi 7,6 bilionu Kč), aby měla na splátku dluhu a mohla si vzít další úvěry.

10.) naštěstí o tom jestli PSA končí nebo ne nerozhoduješ ty ;-)

prostě tady jen vykřikuješ a přitom nevidíš, že jsi za idiota :no:
13. 2. 2013 08:43
Re: hmm
Idiot si ty, já ti svoje stanovisko už napsal, nemá cenu tedy dál cokoliv psát.
Jen snad k tempu zadlužování státu... Francie ho má teď daleko vyšší než Itálie, zatímco Itálie dluhy pomalu splácí, Francie si je tvoří, ale chápu, že to se ti nehodí do argumentace. Mimoto Francie své ratingy držela jen díky tomu, že Sharky lezl Angele do zadnice, což teď už nepaltí a teprve teď bude fičák. Jinak samozřejmě všechno co si napsal je tvůj úhel pohledu se kterým tady NIKDO nesouhlasí. Je to jen snůžka pitomostí, případně i polopravd, které si ale vysvětluješ úplně jinak. Mimoto je to opravdu jen a jen kdybyjáství... a zásadní nepochopení ekonomického fungování evropského trhu, stejně tak jako to, že pokud je něco 2. největší evropskou automobilkou, ještě to neznamená, že to má z globálního pohledu nějaký význam. V případě PSA jak je vidět to význam nemá.
Avatar - del42sa
13. 2. 2013 10:52
Re: hmm
tak ty už jsi tady i za ekonoma ? >:D

jinak k tomu zbytku cos tady vyplodil : no comment ......
13. 2. 2013 11:56
Re: hmm
Souhlas, věcně máš naprostou pravdu, bohužel diskutovat s wolffem nemá cenu, toho by bylo asi nejlepší vzít bassebalkou po hlavě. Bohužel sem chodí diskutovat čím dál tím víc úplných * (což mi vadí mnohem víc, než ona "bulvarizace" Auto.cz), nicméně wolff je mezi nimi stále králem, i když stále víc z nich dělá všechno proto, aby se mu co nejvíc přiblížila.

Ale zpět k tomu lepšímu, tvoje příspěvky mají hlavu a patu, rád jsem si je přečetl.
13. 2. 2013 11:53
Re: hmm
Špíno země, marně se tady rozčiluješ, marně tady nadáváš, na logicky a věcně diskutující, jako je v tomto případě del24sa nemáš ani náhodou. Každý, kdo je soudný vidí na jedné straně (del24sa) věcnou a logickou argumentaci, fakta a schopnost je správně v souvislostech interpretovat a u tebe žvanění pologramotného prosťáčka, který svými hysterickými výlevy ukazuje jenom vlastní ubohost.

Že nerozumíš autům víme už léta, že tvoje "výplody" vzbuzují jenom útrpný úsměv a tvoje "předpovědi" zase přinášejí jedinou jistotu a totiž tu, že jak to tvrdíš, tak to zcela určitě nebude.

Takže, všechno nejhorší, hlavně žádný zdraví a dus se dál ve vlastních křečích, óbrblbe......
12. 2. 2013 18:03
Re: hmm
K prvnímu odstavci: 1) Ono "Zkus si představit..." je opravdu kdybyjášství. 2) Lepší zboží (PSA) ještě neznamená, že se prodá samo (jen tím, že je lepší a kompletnější nabídka).
Ke druhému odstavci: Ano, tady souhlas (se závislostí na evropském trhu).
12. 2. 2013 18:46
Re: hmm
Dejme tomu, že se Fiat jen "veze" na úspěchu Chrysleru (což není tak úplně pravda), ale Fiat si ten Chrysler KOUPIL a už to je ukázkou toho, že Fiat nějaký plán na expanzi měl a má (chytře se zaměřil na jiné trhy než jen Evropské). Kdežto PSA se zaměřil se svou nabídkou na Evropu a jak je vidět to byla chyba. Teď se to snaží dohnat aliancí s GM, ale nevím jestli se to nějak pozitivně projeví.
Avatar - del42sa
13. 2. 2013 00:06
Re: hmm
zkus si najít fakta o tom, kolik Chrysler Fiat doopravdy stál ;-)
13. 2. 2013 12:20
Re: hmm
Jen se chci zeptat:
Je opravdu tak důležité kolik Chrysler Fiat stál?
Nemělo PSA stejnou možnost koupit Chrysler?

Nechci se s nikým hádat, jen mě to prostě zajímá.
Avatar - del42sa
13. 2. 2013 12:31
Re: hmm
možnost mělo, ale takovéto rozhodnutí nepřichází ze dne na den. PSA s GM jednalo o společné alianci dlouho předtím, než vůbec došlo k recesi automobilového trhu v EU. Logická odpoveď je tedy, že PSA Chrysler nekoupila, protože už v té době jednali s GM. ;-)
13. 2. 2013 13:12
Re: hmm
Díky za jasnou odpověď :yes:

Vidím to tedy tak, že nemá smysl neustále "zdůrazňovat" to, že zisky Fiatu plynou od Chrysleru.Marchionne prostě udělal krok, který se Fiatu zatím vyplatil a tečka.Jak s tímto "úspěchem" bude dále nakládáno ukáže až čas.

Co se týče PSA nezbývá než počkat jak se věci vyvinou.

Pokud jde o mě tak doufám, že dobře, protože bych nerad sledoval konec dalších výrobců automobilů.
12. 2. 2013 14:50
předložení věrohodného plánu restrukturalizace
"..bude ale požadovat předložení věrohodného plánu restrukturalizace..."

Pochybujem, ze socialisti budu toto povazovat za verohodny plan:

"...PSA má v plánu zcela uzavřít továrnu u Paříže a propustit část zaměstnanců v dalších fabrikách..."

Zaplatia to asi z 80%nych dani od bohatych, takze si to asi mozu dovolit - solidarita v praxy, ale pracovne miesta takto dlhodobo neudrzia, o tom sa presvedcili uz sudruhovia v RVHP.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
12. 2. 2013 18:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - matii
13. 2. 2013 05:46
Re: no konečně
JJ je to tak, pro SM je nejlepším autem na světě Škoda Fabia HáTéPé >:D >:D >:D
12. 2. 2013 19:08
PSA
Je mi trochu líto většiny příspěvků zde.

Češi jsou samozřejmě nejchytřejší a umí vše ihned zhodnotit / odsoudit.
Bohužel mám čím dál intenzivnější dojem, že analytické myšlení chybí. ;-)

Takže uvedu jen dvě věci:

Americká vláda zachránila americké automobilky a nyní se ukazuje jak to bylo dobře.
[odkaz]

Kdyby nám tady krachovala Škoda, tak bychom se asi nerozmýšleli, zda ji podpořit, vzhledem k tradici, domáckosti značky atd. :-)
Rozbalit vlákno
12
12. 2. 2013 19:40
Re: PSA
Čumáčku, zlatíčko, broučku... smutno ti být může, ale má to jeden háček.

Spojené státy Americké fungují na úplně jiném principu, než EHS... To zaprvé...

A za druhé... Spojené státy mají 3 automobilky, Evropa jich má 10. Už jen to, že Francie má v podstatě tolik automobilek jako USA je jasný nepoměr. Totéž platí o Německu, ale to to má postavené ještě trochu jinak. Mimoto, ty peníze co americká vláda nacpala do automobilek buď dostala a nebo dostává zpátky. PSA nemá z čeho dávat zpět... Je tady druhá záruka, aniž by byly splaceny dluhy za tu první..., která byla výměnou za to, že nezavřou fabriku Ta krize v Evropě jaksi nepomine a znovu připomínám, PSA má obnovené portfolio (v podstatě nemají s čím novým přijít) a neprodávají, páč nemají kde... a oni vlastně ani nemají kde konkurenčně vyrábět (když už i zavřeli v podstatě jedinou evropksou mimo francouzskou fabriku... Podívej se jak jede třeba Fiatí Zastava, či polské Tychy.

A další věc.. evropský trh má silně protimonopolní legislativu a pokud francouzi nalijí peníze do PSA udělají to stejné Italové s Fiatem a to stejné Němci s VW, či Opelem a ničemu to nepomůže, jen to oddálí problém.
12. 2. 2013 19:54
Re: PSA
Díky za roztomilé oslovení :-)

Co to je za frázi, že USA fungují na jiném principu? V čem se to projevuje?

Krize v GM a Chrysleru se zdála být také neodvratitelná..

Já doufám, že bude teď stačit takováto podpora v kritické době. A za pár let nebo snad měsíců bude líp..
Jinak tato podpora určitě nevyústí v podporu VW od německé vlády nebo v podobné výše zmíněné akce.

Je to prostě o pohledu na věc. Někdo (zdejší diskutéři) by nechal padnout slabé jako v přírodě na úkor ostatních, samozřejmě především nefrancouzských automobilek.
Já plně chápu francouzskou vládu, stejně jako jsem chápal americkou. Je to naprosto logický krok.
12. 2. 2013 20:35
Re: PSA
Ještě k té analýze:

[odkaz]

Nejdřív je dobré se poučit z minulosti. A potom dělat závěry.

Já neříkám, že bude PSA zachráněna. Ale každopádně stojí za to se o to pokusit.
12. 2. 2013 22:49
Re: PSA
No já jen podotknu, že není tomu náhoda, že se GM spolčilo právě s PSA... ;-)

Zajímavé je, že Ford celkem šlape a o Chrysleru nemá cenu vůbec debatovat....
To je jedno.. ať pomůžou..., ale pokud ta pomoc bude mít efekt, ostatní to napadnou a budou chtít stejnou pomoc od svých vlád, protože fin. investice pro konkurenta od státu netvoří konkurenční prostředí... A oni ostatní je mohou dostat taky, né že ne..
Avatar - del42sa
13. 2. 2013 00:08
Re: PSA
Ford celkem šlape ??? Wolffe tvoje debilita mě dokáže vždycky znovu a znovu překvapovat.... 8-s
13. 2. 2013 11:00
Re: PSA
Tož je to otázka názoru co znamená šlape. Každopádně v severní Americe zvýšil zisk v 3 čtvtletí oproti předchozímu o 50%. V Evropě prodělal za čtvrtletí pár set milionů. Za rok to bude asi miliarda. Ale v celku pořád víc vydělal i se ztrátou v Evropě.
Avatar - R32
12. 2. 2013 23:04
Re: PSA
Wolfe... ty nás tu hádam aj presvedčíš aký je Fiat zdravý a v akej dobrej forme sa nachádza... Vyrába len to čo sa predá >:D , akože sú predaje v pohode? Veď Fiat začína hrať v EU úlohu štatistu. Nehnevaj sa ale ich portfólio je zastaralé, ešte aj "nová" Panda je vlastne prebúchaná stará, Bravo - škoda rozvádzať. O značke AR človek len číta ako presúvajú začiatok výroby každého modelu, Lancia - je to vlastne ešte Lancia?
Výrobný závod v Srbsku Fiat nepotreboval a ani nepotrebuje no funguje len vďaka silnému lobby a štátnej dotácii resp. daňovým úľavám, v Taliansku výroba viazne a keby nepresunuli výrobu Pandy z Poľska tak zatvárajú továreň, v Poľsku to viazne a vypomáhajú si aspoň Fordom no aj KA bude zrejme v blízkej dobe stopnuté bez náhrady... Žiaľ taká je realita, a ešte k tomu dodávaniu motorov pre PSA, oni od BMW motory neodoberajú, jedná sa o kooperáciu oboch značiek. ;-)
13. 2. 2013 09:12
Re: PSA
Ty mozek taky nepotřebuejš a asi ho máš (byť ho nepoužíváš)...
Žák je stejnej blb jako ty a nebo ten druhej místní píp, nicméně tady má pravdu do posledního slova:
[odkaz]

No takže tak... Zbytečný.
Avatar - R32
13. 2. 2013 10:30
Re: PSA
Okrem urážok všade naokolo (aj v ostatných príspevkoch) si nepovedal nič k tomu o čom som písal... takže o mozgovej kapacite a jej využití by si sa mal najprv pozrieť do zrkadla. ;-) Ja som nepísal ani slovo o tom, že je tá dotácia OK, ja som písal výhradne (až na posledný odstavec ohľadne motorov PSA) o koncerne Fiat. Ale čo už, je tu veľa diskutérov ktorý majú klapky na očiach a vidia len tú svoju značku ako tú najlepšiu, žiaľ život, čísla a realita ukazuje, že veci sa majú diametrálne inak - v prípade Fiatu omnoho horšie ako si sa to tu snažil podať ty... :no:
Avatar - del42sa
13. 2. 2013 11:04
Re: PSA
ten článek jse snůška nesmyslů ;-) EU nic do PSA nenalije, máš to jasně napsáno i v tomto článku na auto.cz.
Pan Dalibor Žák zřejmě neumí dobře anglicky a mylně si celou zprávu interpretoval..... Peníze PSA poskytne pouze a jen francouzská vláda !

"Francouzská vláda půjčí PSA "jen" 1,2 miliardy euro (oproti původním plánům na sumu 7 miliard euro!) se splatností 36 měsíců, bude ale požadovat předložení věrohodného plánu restrukturalizace, která automobilce zajistí přežití bez nutnosti jakýchkoli dalších intervencí ze strany francouzského státu nebo Evropské unie. Peugeot-Citroën musí tento plán předložit do šesti měsíců."

takže za blba jsi tu akorát ty :no:

PS: a ještě další věc, která ti zřejmě unikla je to, že PSA se dostala do ztráty teprve minulý rok narozdíl od Fiatu, který je ztrátový už několik let...
13. 2. 2013 12:08
Re: PSA
Nemůžeš chtít po takovém idiotovi, jako je wolff, aby fakta, která uvádíš, pochopil. Při IQ pod 70 - co tak může dle úrovně svých příspěvků mít - to prostě nejde. Navíc možná ani redaktor Auto. cz ne zcela chápe, že příslušné komise EU tuto pomoc musí schvalovat s ohledem na zachování konkurence a žádná národní vláda dneska nemůže podporovat "svého" národního výrobce na jednotném trhu tak, aby tím znevýhodňovala ostatní. Že se jedná o francouzské peníze ví každý. Tedy každý, kdo ví alespoň v základech, jak to funguje.

Jinak dle wolffových příspěvků soudě, je to snad sám jyrka paroubek, ten byl podobně blbej a ragumentační bázi měl velice podobnou.. :-)
13. 2. 2013 13:30
Klid
Co jste měli k obědu? ;-) To chce klid
Rozbalit vlákno
0