Já myslím, že další logický krok, který EU musí nařídít je, aby všechny automobilky v Evropě vyráběly Smart a bude po problému :-)))). Vergeugenův návrh je asi jediný rozumný, co jsem kdy od tohoto eurobyrokrata slyšel. A ten řek co tak strikně trvá na dodržování emisí? Nikde v Evropě jsme neviděl bezohlednější přístup k životnímu prostředí než v Řecku (stavem odpadních vodo počínaje a belohledným vypalováním lesů konče) a horší vozový park a nebezpečnější silnice než tam....
My v EU sa tu môžme aj posrať. Halvne keď to zaplatíme my všetci. A majstri Amici alebo Čínania + Indovia serú nato ! Pokial sa nespamätá Čína a Amíci je všetko márne.
Freeman s tvojim pristupom by sme dopadli. Ked oni nic tak preco by sme mali no vies niekto zacat musi ;-) . Co sa tyka tej cenovej polityky preco nie ja som za nech na Suv a sportove auta daju priplatok ano ked niekto chce velke SUV aj ked v nom jazdi sam a tym viac zatazuje zivotne prostredie nech si priplati. Podla mna je toto cesta lebo ak by len stale oddialovali tie normy tak by sa tie automobilky mohli aj na to vykaslat a myslim ze SUV patria k najziskovejsim modelom automobiliek tak keby aj oni nieco ukrojili nebolo by zle. Zase sa mi zda chore vyzadovat dodrziavanie tych limitov podla toho ministra ZP. Ako napisal jeden autor clanku na stranke autoweb.cz odlakat vyrobcov aut na vychod takymito nariadeniami za kazdu cenu neni urcite logicke lebo tym by EU utrpela velky ekonomicky sok a doplatili by sme na to ty, ktory by prisli o pracu a neviem co by potom na to pan minister ked by us nemalo Grecko z kade cicat peniaze z EU, lebo prave Grecko patri k tym krajina, ktore viac beru a ako davaju ale povedzme si uprimne ved to dobre pozname on by sa urcite nemal zle ved politici si vzdy najdu nejaky vedlajsi prijem ;-\
to je jako srovnani automobilek podle prumerneho obsahu motoru :-)jinou vypovidaci schopnost to asi bohuzel nema... a nebo ze by melo porsche tak katastrofalni motor zatezujici zivotni prostredi a nase fobia hto na tom byla tak skvele? 8-s
Pokud jí tvořil nkědo s aspoň trochou statistickýho vzdělání, viděl bych to tak že to je váženej průměr emisí CO2 jednotlivých motorů, které ta daná automobilka vyrábí. Dejme tomu že by třeba naše Škodovka prodávala jenom 1,2 HTP a 2,0 TFSI, HTP má emise CO2 třeba 100 a tvoří 75% prodejů Škodovky. 2,0 má emise třeba 200 a tvoří 25% prodejů. (všechno aby se to dobře počítalo) Takže vezmeme těch 75 pro HTP (100*0,75) a sečtem to s 50 pro TFSI (200*0,25). Vychází nám 125, což by se dalo chápat jako průměrný emise který vypustí jedna nově prodaná Škodovka za 1 km jízdy.
No je to trochu inak ale skoda z hladiska jej modelovej ponuky by tu cestu k tym limitom nemala as tak daleko zatial ich nesplna ale na rozdiel od vyrobcov sportovych automovilov a terennych automovilov by to bolo v urcitom casovom horizonte dosiahnutelne aj ked za cenu urciteho zvysenia cien.
No co sa tyka postupu pri vypocte nemam namietky ale nevsimol som si u teba "dejme tomu" ;-) Inak som tym myslel ze to ze skoda ma v sucasnosti okolo 162 co nie je daleko od pozadovanych 140.
Jo jo, chápu. Sem línej a nechtělo se mi hledat přesný hodnoty:o) Daleko to není, ale bohužel to nakonec stejně odskáčem, my. Buď vyšší cenou nebo nižším výkonem... Ale lepší než chodit do deseti let v plynovejch maskách!!!!
Presne tak, Smart a Porsche na opacnych koncich mluvi za vse. Je to cele jen o prumernem obejmu motoru, ktere maji luxusnejsi auta vetsi nez Skoda. Samozrejme ne uplne jen o objemu.
No, neni snadne se k tomuto vyjadrit. Za poslednich nekolik desetileti nam auta pekne pribrala, coz prinasi vetsi bezpecnost, ale taky vetsi spotrebu a emise. Smart je v tabulce prvni, pac je nejlehci! Co kdyby naridili trend odlehcovani aut? pouziti lehcich materialu? Sice by se to taky prodrazilo, ale alespon za cenu logickeho posunu. Povolenky jsou blbost, to snad nemuze projit. No snad jim konecne dojde, ze cestou jsou mestska minivozitka (nejlepe na alternativni palivo) a omezeni nakladni dopravy (napr pouzitim zeleznice). Bohuzel doba, kdy jsme si porizovali naslaply kary na bezny jezdeni se uzavira, je treba zacit myslet na maticku Zemi.
nemám nič proti tvojej reakci až na tie minivozítka...do mesta suhlasim, do mesta na semafory a zacpy ti je väčšie auto na nič...a dokonca niekedy je rychlešie ísť na bicykli (cz. na kole :) ) ale skus byvať 30-40 km od nejakeho mesta a pechadzat kazdy den cez kopce s nizkovykonnym minivozitkom a voziť v tom piatich ludi + naklad ..to je trošku obtiažnejšie
...ale podla mna pojde vyvoj alternativnych paliv prudko hore a mozno nebudeme musieť presadať do krabičiek s 10palcovymi diskami
Návrh pro úředníky EU. S okamžitou platností nesmí úředník EU používat jakékoliv automobily a letadla. Pro svoji potřebu služební i soukromé přepravy může používat jen prostředky hromadné dopravy.
A problém bude vyřešen. Pokles emisí zaručen.
Já ti nevím. Ale raději napiš do Bruselu. Oni vytvoří dvě nezávislé komise, požádají experty o 27 posudků, všecko přeloží do 28 unijních jazyků a potom ti odpovědí (asi za 14 let). To už budeš žít v Austrálii, a budeš jezdit na bicikli po dobrej i špatnej fazulovici. Proti větru je to lepší, hale.
Jo a do tý Austrálie, pokud si mladý raději hned.
"a na bicykli po dobrej fazulovici budem moct ???"
To je sporny, protoze nebyla provedena revize tvyho zazivaciho ustroji se zamerenim na toxicke plyny, nasledna analyza revize se zamerenim na toxicke plyny, vyhodnoceni analyzy revize se zamerenim na toxicke plyny a zaverecne ustanoveni o analyze vyhodonceni analyzy revize se zamerenim na toxicke plyny vice nezavislymi subjekty analyzujicimi taktez revize zazivaciho ustroji se zamerenim na toxicke plyny a to vse opatrene asi padesati tisici razitky na peti tunach papiru o vysoke gramazi, protoze na obrazovku pocitace se nedaji davat razitka a tenky papir nevydrzi to veskere prevazeni z jedne budovy uradu do druhe...
Tak se stejně z místa nehneme. Dál tu existuje jeden faktor, a to je, že velkým příjmem státu (teď myslím všech států, nejenom ČR) je daň z PHM. Náš profesor na odpady, největší kapacita u nás, vymyslel celkem jednoduchej způsob výroby metanolu, ze kterého jde opět velice jednoduše vyrobit bioetanol z odpadního papíru. Ale jeho nápad nezaujal úředníky u nás. Ale i tak to s tou ekologií zase tak slavný není v celý EU. Protože peníze byly, jsou a budou vždycky až na prvním místě. :no:
ekologicke riešenia v takýchto prípadoch nepripadajú do úvahy...jednoducho ceny áut musia hore...farebné papiere s ciframi hýbu svetom, nie odpadový papier :'-(
už sem to vyděl na jinym serveru ale napíšu to i zde.... Až znečistíme poslední kapku vody , až pokácíme poslední strom a všechen vzduch se stane nedychatelný tak teprve potom zjistime že peníze se jíst a dychat nedají.... :-!
Co je to "náš profesor" a kdo to je konkrétně, pan Homeless? Jde jednoduše říct kolik stojí výroba litru ethanolu dle vynálezu naší největší kapacity ? A proč vůbec by se měl dělat ethanol z methanolu, náklad navíc, když se může v motoru použít už methanol ? Na takováto jednoduchá řešení se často přichází v hospodě po nějakém to pivě (4 a více), ale po vystřízlivění přichází realita.
Proc se tu tolik lidi opira do uredniku EU. Vzdyt to neni nic jineho nez manipulace. Je to nekolik let, kdy se automobilky sesly s cinovniky EU a tam se dohodlo - nechte automobilkam volne ruce, nesvazujte je predpisy a any se dobrovolne zavazi, ze snizi emise CO2 na 140g. Na zaklade tohoto slibu komise EU nestanovila striktne nektere predpisy tykajici se ekologie, ale pokud si dobre vzpominam, tak i bezpecnosti a dalsich oblasti. A ted se ukazuje, ze z dobrovolneho zavazku automobilky nesplnily temer nic a aby to zamaskovaly, tak krici, ze je EU likviduje a bla bla. A spousta lidi jim na to skoci. Napr. v Kalifornii plati prisnejsi emisni predpisy jiz dnes. Krici snad evropske automobilky, ze je stat Klifornie likviduje? Nikoliv, pracuji, sec jim sily staci, na vyvoji novych ekologictejsich motoru. Proc to nejde v domovske Evrope?
Já bych řekl že by potřebovali dostat přes držku třeba George Bush, akcionáři haliburtonu, někteří šejkové a vůbec ti co jsou angažovaní v těžbě ropy. Četl jsem že už dlouho existují různé ekologické motory, ale kdykoliv se podobný motor objeví tak tito lidé tučnou sumou odkoupí patent, tím výrobci zavřou hubu a uzamknou ho do šuplíku. A abych řekl pravdu tak tomu věřím. Kdyby oni nebyli tak lační peněz získaných z ropy, mohli jsme už dávno chodit ve městech a dýchat mnohem čistější vzduch než dnes.
s temi loby castecne souhlasim... loby budou porad a radsi budu poslouchat boj zemedelskych(vyroba etanolu) a ekologickych loby (preziti lidstva) namisto ekologu a ropaku...