>:D >:D >:D NO, drsný. Navíc po pohledu na listopadové výsledky v USA asi fiat moc důvodu k radosti nemá. Osobáky pokles 22% proti 11/2014. Slušnýý >:D
Jo Bariku, to je problém tvých komentů a předpovědí. Pořád jen nebýt toho a nebýt tamtoho, tak mám pravdu. Zatímco FCA od vstupu Fiatu do Chrysleru v USA stále roste a zvyšuje svůj tržní podíl navzdory tvým předpovědím.
Nevíme o jak velký koláč se jedná, ale jeden roste o 60tis aut a druhý o 15tis aut. Z teoretického koláče 10mil aut při stagnaci ostatních značek je to nárůst podílu o 0,37%u GM a 0,11% u FCA. A čím víc budeš započítávat růstů ostatních značek, tím menší podíl na trhu FCA bude mít. Snad jsem to nepodělal :-)
Podělal. Základní poučka je strašně jednoduchá. Trh roste o x%. Pokud jedna značka roste o y větší než x, pak roste její tržní podíl. Pokud roste o y menší než x, pak její tržní podíl klesá, bez ohledu na absolutní čísla.
Ve tvém případě může tržní podíl obou růst, nebo obou klesat, nebo může tomu se 3% růst a tomu se 2% klesat, pokud trh roste třeba o 2,5%. Nikdy ale nemůže nastat to, že by ten se 2% zvyšoval tržní podíl a ten se 3% ztrácel.
PS: tržní podíl je podíl, tj. je to hodnota v procentech... v tom si snad rozumíme.
No ano i ne. Z celkového počtu prodaných aut na tom trhu máš jeden rok jako koncern nějaké procento z trhu a druhý rok taky nějaké procento. I když jsi druhý rok prodal o něco víc než ten první, podíl na trhu může být menší.
Ale to je vlastně o ničem, chce to ta US čísla :-)
Pořád platí ta moje poučka. Prodal jsi o 5% víc a trh stoupl o 6% - tvůj tržní podíl se zmenšil. Trh stoupl o 4% - tvůj podíl se zvětšil. Bez ohledu na absolutní čísla.
Za 11 měsíců má FCA nárůst 6,8 %, což je nejlepší výsledek z velkých koncernů. Že to zachraňuje hlavně Jeep a Ram je ale pravda. I když nárůst Chrysleru je taky slušný.
To by nebola Lancia, keby nezačala horieť. Riziko úrazu plameňom je pri Lancii aj tak malé, pretože to by musela byť najprv pojazdná, aby mohla niekde nabúrať. >:-[]
Myslíš, že budou dělat svolávačku kvůli tomu, že při bouračce může chytit? To může chytit každý auto, ty jako konstruktér můžeš jen minimalizovat riziko, ale vyloučit, že se něco neschruje tak, že auto chytne nemůžeš.
V průběhu výroby každého modelu proběhne mraky úprav v procesu výroby i designu některých dílů a svolávačka se kvůli tomu svolává velice zřídka. Takže ani tady bych žádnou nečekal.
Neviděl bych výsledek tak černě. Kabina zůstala stabilní, neprolomila se střecha ani podlaha. Btw. v Seicentu jezdím 6 let, do města ideální auto. A že to není tank se super pasivní bezpečností? Zase má vysokou bezpečnost aktivní, což považuji za mnohem důležitější. Z dnešních bezpečných aut není přes malá okna a dvojité silné A sloupky vůbec vidět, takže sice jsou bezpečná, ale zase mnohem víc bourají. Btw. paradoxně znám člověka, který se hodně drsně vyboural v Seicentu, šel i přes střechu a vylezl jen s oděrkami. Seicento na odpis. Naproti tomu rodina známých bourala v Meganu (tehdy nejbezpečnějším autě) a na zadních sedadlech jedno dítě mrtvé a jedno těžce zraněné. A to pouze sjeli do příkopu. Je to celé asi hlavně o štěstí - koho mají pověsit, ten se neutopí...
Kvůli zkratované baterce? Nedělal bych z toho bulvárního nadpisu takovou tragédii. Jakkoliv si o Ypsilonce myslím své a dle mého to není auto, které by zasloužilo logo Lancia, tak výsledek Euro NCAP testu nemá u mě žádnou váhu. Životní prostor posádky zůstal neporušen, hodnocení "nutného zla" v podobě různých asistentů stejně jako náraz do ***, kterej bude přebíhat na červenou, mi je ukradenej. A jestliže vyzkratovaná baterka zapálila brzdovou kapalina, tak věřím tomu, že půjde o skutečně velkou náhodu, která by se mohla stát i u jiných aut. Pochybuji, že kdyby k tomu došlo při testování auta v továrně ještě před spuštěním výroby, že by to neupravili. Prostě zrovna u tohodle kusu byla smůla, že se to stalo během testu Euro NCAP a pak se to u dalších stovek nehod stát nemusí.
No, v zásadě souhlasím. Přijde mi to víc legrační, tenhle článek, než že by avizoval nějaké drama.
Přesně jak píšeš.
A přitom by stačilo naučit software rozlišit, že na autě probíhá crash-test a vypnout elektriku, nebo tak něco. ;-)
Nesouhlasím jen s tím, že Ypsilonka není Lancia. Je, a krásná. Píšu na blogu své zážitky s Lancií letos v Římě - a veskrze pozitivní. Z mého pohledu je věčná škoda jen to, že je jediná. :-(
JJ to netvrdím, jen to, že Lancia (bohužel) už leta strádá a stojí v podstatě jen na jednom, tomto modelu. Tak jestli má smysl ještě něco upravovat, bude to stát peníze ;-)
Fiat 500 získal v roku 2007 5 hviezdičiek a Ford Ka o rok neskôr 4 hviezdičky. Myslíte, že už v 2011 by Ypsilon dopadol tak biedne, alebo sa to až teraz zhoršilo?
Ešte pre zaujímavosť predajné čísla tejto trojky za rok 2014:
Fiat 500: 180 403 (po nábehu v roku 2008: 177 680) údaje bez U.S. trhu
Lancia Ypsilon: 61 396 (na začiatku v 2011: 61 474)
Ford Ka: 52 854 (na začiatku v 2009: 108 342)
Výroba Ka-čka je už zrejme ukončená, na vlakoch stretávam len 500-ky a Ypsilony