Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2015: Lancia Ypsilon – Jen dvě hvězdy, začala hořet

Lancia Ypsilon letos prošla faceliftem a kvůli tomu si po letech vyzkoušela nárazové zkoušky Euro NCAP. Moc se nepředvedla.
Zpět na článek
2. 12. 2015 18:51
Avatar - Stejsn
2. 12. 2015 12:32
Vzhledem k tomu,
že Lancii čeká útlum výroby a pak zřejmě likvidace, tak to Fiat asi ani moc netrápí.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Individualita
2. 12. 2015 12:47
Re: Vzhledem k tomu,
Jo, co na tom že pár lidí uhoří >:D
Avatar - Barrichello
2. 12. 2015 12:49
Re: Vzhledem k tomu,
>:D >:D >:D NO, drsný. Navíc po pohledu na listopadové výsledky v USA asi fiat moc důvodu k radosti nemá. Osobáky pokles 22% proti 11/2014. Slušnýý >:D
2. 12. 2015 12:55
Re: Vzhledem k tomu,
Celkový růst FCA v USA oproti listopadu 2014 o 3%. GM o 2% a Ford o 0,3%. Jo takže slušný, opět zvýšení tržního podílu. ;-)
Avatar - Barrichello
2. 12. 2015 13:01
Re: Vzhledem k tomu,
Nebýt Jepu a mizernýho 1% RAM, maj všude pokles, takže se směj, ale směješ se špatně >:D

Už i 200 došeldech no, spolu s tradičně úspěšným Dartem fakt hodně silná sestava osobáků, japonci , koejci i GM už se třesou strachy >:D

A podívej se na chevrolet colorado a jeho boom a co v tomhle segementu má FCA. Velký kulový >:-[]
2. 12. 2015 13:04
Re: Vzhledem k tomu,
Jo Bariku, to je problém tvých komentů a předpovědí. Pořád jen nebýt toho a nebýt tamtoho, tak mám pravdu. Zatímco FCA od vstupu Fiatu do Chrysleru v USA stále roste a zvyšuje svůj tržní podíl navzdory tvým předpovědím.
Avatar - Barrichello
2. 12. 2015 15:08
Re: Vzhledem k tomu,
Pokud mam postavený úspěch JEN A POUZE na SUV a pikapech, tak je to hodně krákozraké a je to přesně to, nač us značky dojely. Je to jen otázka času.

A v čistě v těch cars, tedy osobákách tedy FCA v USA opravdu neválí a v listopadu teda už vůbec ne.....
2. 12. 2015 13:30
Re: Vzhledem k tomu,
Přesně tak, nebejt toho že rostou, tak by určitě klesali. Matláci.
Avatar - Barrichello
2. 12. 2015 15:08
Re: Vzhledem k tomu,
Zajímej se o to co roste a co klesá >:D
Avatar - Individualita
2. 12. 2015 13:12
Re: Vzhledem k tomu,
Čísla neznám, ale kdo zvyšuje tržní podíl? Ten který roste o 2% z např. 3mil vozidel, nebo ten co roste o 3% z např. 0,5mil vozidel? ;-)
Avatar - Emel
2. 12. 2015 13:16
Re: Vzhledem k tomu,
Spíš ten, kdo roste o 3%.
Avatar - Individualita
2. 12. 2015 13:29
Re: Vzhledem k tomu,
Nevíme o jak velký koláč se jedná, ale jeden roste o 60tis aut a druhý o 15tis aut. Z teoretického koláče 10mil aut při stagnaci ostatních značek je to nárůst podílu o 0,37%u GM a 0,11% u FCA. A čím víc budeš započítávat růstů ostatních značek, tím menší podíl na trhu FCA bude mít. Snad jsem to nepodělal :-)
2. 12. 2015 13:40
Re: Vzhledem k tomu,
V tvém modelovém případu máš pravdu. Tržní podíl zvýší oba, ale ten větší hráč o víc. Jinak ano, závisí to na vývoji celkového trhu.
Avatar - Emel
2. 12. 2015 13:51
Re: Vzhledem k tomu,
Podělal. Základní poučka je strašně jednoduchá. Trh roste o x%. Pokud jedna značka roste o y větší než x, pak roste její tržní podíl. Pokud roste o y menší než x, pak její tržní podíl klesá, bez ohledu na absolutní čísla.

Ve tvém případě může tržní podíl obou růst, nebo obou klesat, nebo může tomu se 3% růst a tomu se 2% klesat, pokud trh roste třeba o 2,5%. Nikdy ale nemůže nastat to, že by ten se 2% zvyšoval tržní podíl a ten se 3% ztrácel.

PS: tržní podíl je podíl, tj. je to hodnota v procentech... v tom si snad rozumíme.
Avatar - Individualita
2. 12. 2015 15:25
Re: Vzhledem k tomu,
No ano i ne. Z celkového počtu prodaných aut na tom trhu máš jeden rok jako koncern nějaké procento z trhu a druhý rok taky nějaké procento. I když jsi druhý rok prodal o něco víc než ten první, podíl na trhu může být menší.

Ale to je vlastně o ničem, chce to ta US čísla :-)
2. 12. 2015 17:36
Re: Vzhledem k tomu,
stačí hledat na netu :-)
podíl na trhu USA 1-10/14:
GM: 17,7%
FCA: 12,6%

USA 1-10/15:
GM: 17,7%
FCA: 12,8%
Avatar - Emel
2. 12. 2015 21:42
Re: Vzhledem k tomu,
Pořád platí ta moje poučka. Prodal jsi o 5% víc a trh stoupl o 6% - tvůj tržní podíl se zmenšil. Trh stoupl o 4% - tvůj podíl se zvětšil. Bez ohledu na absolutní čísla.
2. 12. 2015 13:31
Re: Vzhledem k tomu,
Ten, kdo roste o 3%, za předpokladu, že jsou na trhu jenom oni dva. Jinak to záleží na tom, jak se celkově vyvíjí trh.
Avatar - TeeJay
2. 12. 2015 13:29
Re: Vzhledem k tomu,
Za 11 měsíců má FCA nárůst 6,8 %, což je nejlepší výsledek z velkých koncernů. Že to zachraňuje hlavně Jeep a Ram je ale pravda. I když nárůst Chrysleru je taky slušný.
Avatar - Individualita
2. 12. 2015 15:23
Re: Vzhledem k tomu,
Řeč je ale o US trhu...
2. 12. 2015 16:04
Re: Vzhledem k tomu,
No to můžeš uhořet v každým autě. Nejbezpečnější seš v dieselu nebo v autě na plyn s prázdnou benzínovou nádrží ;-)
Avatar - Aladeen
2. 12. 2015 14:14
To by nebola Lancia
To by nebola Lancia, keby nezačala horieť. Riziko úrazu plameňom je pri Lancii aj tak malé, pretože to by musela byť najprv pojazdná, aby mohla niekde nabúrať. >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
2. 12. 2015 23:03
Re: To by nebola Lancia
Kolikpak jsi, rozumbrado, těch Lancii měl? :-!
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2015 14:24
Seicento style
Tak to je ostudný výsledek...hlavně by mě zajímalo, zda chystají svolávačku na již prodané vozy.
Rozbalit vlákno
6
2. 12. 2015 16:07
Re: Seicento style
Myslíš, že budou dělat svolávačku kvůli tomu, že při bouračce může chytit? To může chytit každý auto, ty jako konstruktér můžeš jen minimalizovat riziko, ale vyloučit, že se něco neschruje tak, že auto chytne nemůžeš.
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2015 17:39
Re: Seicento style
Když kvůli tomu chystají i změny ve výrobě, pak je rozhodně na místě i svolávačka již vyrobených vozidel.
3. 12. 2015 09:09
Re: Seicento style
V průběhu výroby každého modelu proběhne mraky úprav v procesu výroby i designu některých dílů a svolávačka se kvůli tomu svolává velice zřídka. Takže ani tady bych žádnou nečekal.
2. 12. 2015 22:01
Re: Seicento style
Neviděl bych výsledek tak černě. Kabina zůstala stabilní, neprolomila se střecha ani podlaha. Btw. v Seicentu jezdím 6 let, do města ideální auto. A že to není tank se super pasivní bezpečností? Zase má vysokou bezpečnost aktivní, což považuji za mnohem důležitější. Z dnešních bezpečných aut není přes malá okna a dvojité silné A sloupky vůbec vidět, takže sice jsou bezpečná, ale zase mnohem víc bourají. Btw. paradoxně znám člověka, který se hodně drsně vyboural v Seicentu, šel i přes střechu a vylezl jen s oděrkami. Seicento na odpis. Naproti tomu rodina známých bourala v Meganu (tehdy nejbezpečnějším autě) a na zadních sedadlech jedno dítě mrtvé a jedno těžce zraněné. A to pouze sjeli do příkopu. Je to celé asi hlavně o štěstí - koho mají pověsit, ten se neutopí...
Avatar - euro89
2. 12. 2015 23:15
Re: Seicento style
Kvůli zkratované baterce? Nedělal bych z toho bulvárního nadpisu takovou tragédii. Jakkoliv si o Ypsilonce myslím své a dle mého to není auto, které by zasloužilo logo Lancia, tak výsledek Euro NCAP testu nemá u mě žádnou váhu. Životní prostor posádky zůstal neporušen, hodnocení "nutného zla" v podobě různých asistentů stejně jako náraz do ***, kterej bude přebíhat na červenou, mi je ukradenej. A jestliže vyzkratovaná baterka zapálila brzdovou kapalina, tak věřím tomu, že půjde o skutečně velkou náhodu, která by se mohla stát i u jiných aut. Pochybuji, že kdyby k tomu došlo při testování auta v továrně ještě před spuštěním výroby, že by to neupravili. Prostě zrovna u tohodle kusu byla smůla, že se to stalo během testu Euro NCAP a pak se to u dalších stovek nehod stát nemusí.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 12. 2015 07:16
Re: Seicento style
No, v zásadě souhlasím. Přijde mi to víc legrační, tenhle článek, než že by avizoval nějaké drama.
Přesně jak píšeš.
A přitom by stačilo naučit software rozlišit, že na autě probíhá crash-test a vypnout elektriku, nebo tak něco.
;-)

Nesouhlasím jen s tím, že Ypsilonka není Lancia. Je, a krásná. Píšu na blogu své zážitky s Lancií letos v Římě - a veskrze pozitivní. Z mého pohledu je věčná škoda jen to, že je jediná.
:-(
Avatar - Ja Prvni 123
2. 12. 2015 14:39
No, jestli fakt horela...
Tak ji snad predelaji.
Neverim tomu, ze je jim to jedno.
A obecne nemuze byt duvod-kdyz 500 je v pohode.
Rozbalit vlákno
3
2. 12. 2015 17:14
Re: No, jestli fakt horela...
No jde o to jestli se to při současné produkci vůbec vyplatí, navíc se víceméně prodává rozumně asi jen v Itálii... ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
2. 12. 2015 18:17
Re: No, jestli fakt horela...
No, a to vadí?

Myslím, že i v Itálii chtějí mít auta OK.

;-)
2. 12. 2015 18:42
Re: No, jestli fakt horela...
JJ to netvrdím, jen to, že Lancia (bohužel) už leta strádá a stojí v podstatě jen na jednom, tomto modelu. Tak jestli má smysl ještě něco upravovat, bude to stát peníze ;-)
Avatar - pumpkin
2. 12. 2015 15:46
Myslíte, že by to tak dopadlo aj v roku 2011?
Fiat 500 získal v roku 2007 5 hviezdičiek a Ford Ka o rok neskôr 4 hviezdičky. Myslíte, že už v 2011 by Ypsilon dopadol tak biedne, alebo sa to až teraz zhoršilo?

Ešte pre zaujímavosť predajné čísla tejto trojky za rok 2014:

Fiat 500: 180 403 (po nábehu v roku 2008: 177 680) údaje bez U.S. trhu
Lancia Ypsilon: 61 396 (na začiatku v 2011: 61 474)
Ford Ka: 52 854 (na začiatku v 2009: 108 342)
Výroba Ka-čka je už zrejme ukončená, na vlakoch stretávam len 500-ky a Ypsilony
Rozbalit vlákno
0
2. 12. 2015 18:51
Dobře jim tak.
Tenhle * si nikdo normální nekoupí, a těm co v tom jezdí to přeju. Maj co chtěj.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
2. 12. 2015 21:17
Re: Dobře jim tak.
No.. ty jseš fakt dobrej mozgog... jen co je pravda.
Avatar - Stejsn
2. 12. 2015 21:27
Re: Dobře jim tak.
bezmozgog :no:
Avatar - white label
2. 12. 2015 21:47
...Jen dvě hvězdy, začala hořet...
Chtěl bych poděkovat redakci za báječný tip na vánoční dárek pro tchýni... >:D >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
2. 12. 2015 21:49
Re: ...Jen dvě hvězdy, začala hořet...
už hořela, když jsem do ní nastupoval...

;-)
Avatar - white label
3. 12. 2015 18:49
Re: ...Jen dvě hvězdy, začala hořet...
Myslíš do tchýně... :-O :*) >:D
Avatar - Fotosoutěž Moje auto.cz
3. 12. 2015 07:14
Re: ...Jen dvě hvězdy, začala hořet...
Upozorňuju, že reklamace za případně nevznícený vůz se nepřijímají. ;-)