Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2016: Suzuki Baleno – Dva výsledky dle výbavy

Suzuki Baleno nabízí systém automatického brzdění jen za příplatek. Proto si podle nových pravidel Euro NCAP zaslouží dvě hodnocení.
Zpět na článek
21. 4. 2016 17:05
5 hviezdičiek nech si dávajú iba keď ľudia v autách nebudú u
Nechápem, ako môžu mať autá 4 a 5 hviezdičiek a 80-90% a podobne, keď ľudia pri nehodách umierajú. Keď budú mať autá 1-2 hviezdičky, bude ich to nútiť do vyššej úrovne bezpečnosti a nie honba za elektronickými "pomocníkmi".
Rozbalit vlákno
4
21. 4. 2016 19:36
Re: 5 hviezdičiek nech si dávajú iba keď ľudia v autách nebu
Celé hodnocení hvězdičkami je úplně nanic - malá auta jsou hodnocena jinak než velká a tak reálně velké auto 5* a malé mají úplně jinou úroveň bezpečnosti. Neexistuje ani žádný přepočtový klíč ani se nelze dozvědět, které auto bylo hodnoceno jako "malé" a které už jako "velké". Reálně tak může nastat, že při čelní srážce velkého a těžkého auta se 3* a malého s 5* budou lidé v malém "bezpečném" autě na kaši, protože doslova odletí mimo silnici a ti ve velkém budou v pohodě.

Hodnocení * je už jen marketing aby výrobce stejně dobře prodal maličké rakve stejně jako těžké velké tanky.
Avatar - twistedTSD
21. 4. 2016 20:22
Re: 5 hviezdičiek nech si dávajú iba keď ľudia v autách nebu
Narážíš na to, že se hodnotí srážka se stejně těžkým objektem a malá auta dostávají stejné hodnocení jako X5? Je to sice paradox, ale výsledky je zkrátka nutné vztahovat ke konkrétní třídě. Bezpečnost při čelním střetu je holt zpravidla přímo úměrná hmotnosti, a to si musí uvědomovat každý, kdo si menší /pětihvězdičkové/ auto pořídí.

a k příspěvku dyna15 - faktem je, že EuroNCAP podobným principem skutečně zvedl bezpečnost evropských modelů z pojízdných rakví až na dnešní velmi vysokou úroveň. Dnes se zjevně orientuje se hlavně na rozšíření elektronických asistentů, aktivní bezpečnost...Zcela zabránit tomu, aby lidé na cestách umírali, se lépe řekne, než realizuje. V první řadě nelze dost dobře zabránit vzniku vnitřních zranění při nárazech ve vysokých rychlostech.
22. 4. 2016 12:22
Re: 5 hviezdičiek nech si dávajú iba keď ľudia v autách nebu
Malá auta jsou hodnocena jinak než velká? Můžeš to rozvést, o ničem takovém nevím. Vždy to bylo tak, že hodnocení je stejné, ale samotný náraz simuluje srážku dvou stejně těžkých vozů. Což není úplně pravda, protože ta překážka není konstruovaná jako auto.

Je třeba dbát na ekonomickou stránku věci a dělat 900 kg auto tak, aby vydrželo náraz do 2500 kg auta, prostě není ekonomické (lehká auta bývají levná). Významnější faktor je rychlost a i tam se drží při zemi, protože dosažení stejných výsledků v 90 km/h by stálo mnohem víc peněz.

To mi spíš vadí, že netestují ani kompatibilitu. V testu je ten náraz vlastně ideální (za daných podmínek). Vyztužené části se vždy mají do čeho opřít. Ve skutečnosti může jít náraz "do měkkého," tak říkajíc (vyztužené části jednoho auta se potkají s nevyztuženými druhého auta). Deformační zóny tak nemusí být efektivně využité. Hlavně u SUV je to potenciální problém, protože mají vyšší stavbu karoserie.
22. 4. 2016 12:41
Re: 5 hviezdičiek nech si dávajú iba keď ľudia v autách nebu
Logika je, že ten elektronický pomocník dokáže za stejné peníze udělat větší rozdíl. Pasivní bezpečnost je hodně drahá. A omezuje tě, co tělo vydrží, tedy riziko vnitřních zranění. Už teď jsou auta tak pevná, že na to zavedli test.

Oproti tomu je elektronika celkem levná a jsme v bodě, kdybychom měli být schopni udělat slušné asistenty. Například autonomní brzdění může udělat ve vyšších rychlostech ohromný rozdíl. V nižších je to pak spíš otázka toho, že bude méně nehod, pojišťovny vyplatí méně peněz a pojistky by tedy měly být levnější (ochrana krční páteře také přišla "odtud", bylo to časté zranění a pojišťovny to stálo dost peněz).
Avatar - pumpkin
21. 4. 2016 21:28
Prekvapivé Baleno
Včera som sedel v novom Balene a celkom príjemný interiér. Prekvapilo ma, že vyzerá solídnejšie ako vo Vitare... ak keď ten teda nie je veľký problém prekonať. Som zvedavý na predaje, lebo pri rozumnej cene to asi bude slušne konkurovať Rapidu Spaceback.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
21. 4. 2016 21:46
Re: Prekvapivé Baleno
To si nemyslím. Zrovna na příkladu Vitary můžeš vidět, že stačí pohlednější zevnějšek a prodeje jdou nahoru. No a tím pohlednějším zevnějškem Baleno (stejně jako S-Cross) zrovna nedisponuje. Solidněji vypadající vnitřek mu bude houby platný. Oproti tomu Rapid je zvenku celkem hezké auto.

Jen tak na okraj, byl jsem teď na servisu se Swiftem. Na prodejně v tu chvíli byla jen dvě auta, zato před ní snad dvanáct čerstvě přivezených Swiftů, z toho dva Sporty, a osm Vitar. Jako předváděčky k půjčení (nikoliv jen projetí 20 km s prodejcem) tam měli běžného Swifta FWD i Sporta, Vitaru FWD i AWD v benzínu a dokonce i Vitaru S. Ani jednoho S-Crosse nebo Celerio. Baleno podle mého nemá šanci.
Avatar - pumpkin
22. 4. 2016 08:36
Re: Prekvapivé Baleno
No ja len vychádzam z toho čo som videl na autosalóne. Iba chvíľu som sa motal okolo a už sa tam traja ľudia pýtali na cenu a kedy bude v predaji. S dizajnom exteriéru, to súhlas, Rapid je krajší a asi vie ponúknuť aj bohatšiu výbavu.

S-Crossy na cestách síce stretávam, ale zámer ponúknuť väčšiu (a aj drahšiu) SX4-ku im moc nevyšiel. Už som dokonca videl aj jedno škaredé Celerio. >:D

Podľa mňa by tu mohol mať úspech nový Ignis, hlavne ak by ho búchali v Ostrihome.

S tým Balenom máš asi pravdu, ale také predaje na úrovni S-crossu si ešte viem predstaviť. Či myslíš, že bude na našich cestách vzácnosťou podobnou Kizashimu?
22. 4. 2016 17:43
Re: Prekvapivé Baleno
na nemeckej stránke je cena na baleno už od nižšia ako za 5 dverový swift, tak to by mohol byť silný argument. S-cross je nielen škaredý, ale aj drahý a baleno by zdá sa mohlo mať takú cenu, že sa začne páčiť aj mne ;-)