Bezpečnost
Včera som sedel v novom Balene a celkom príjemný interiér. Prekvapilo ma, že vyzerá solídnejšie ako vo Vitare... ak keď ten teda nie je veľký problém prekonať. Som zvedavý na predaje, lebo pri rozumnej cene to asi bude slušne konkurovať Rapidu Spaceback.
To si nemyslím. Zrovna na příkladu Vitary můžeš vidět, že stačí pohlednější zevnějšek a prodeje jdou nahoru. No a tím pohlednějším zevnějškem Baleno (stejně jako S-Cross) zrovna nedisponuje. Solidněji vypadající vnitřek mu bude houby platný. Oproti tomu Rapid je zvenku celkem hezké auto.
Jen tak na okraj, byl jsem teď na servisu se Swiftem. Na prodejně v tu chvíli byla jen dvě auta, zato před ní snad dvanáct čerstvě přivezených Swiftů, z toho dva Sporty, a osm Vitar. Jako předváděčky k půjčení (nikoliv jen projetí 20 km s prodejcem) tam měli běžného Swifta FWD i Sporta, Vitaru FWD i AWD v benzínu a dokonce i Vitaru S. Ani jednoho S-Crosse nebo Celerio. Baleno podle mého nemá šanci.
Jen tak na okraj, byl jsem teď na servisu se Swiftem. Na prodejně v tu chvíli byla jen dvě auta, zato před ní snad dvanáct čerstvě přivezených Swiftů, z toho dva Sporty, a osm Vitar. Jako předváděčky k půjčení (nikoliv jen projetí 20 km s prodejcem) tam měli běžného Swifta FWD i Sporta, Vitaru FWD i AWD v benzínu a dokonce i Vitaru S. Ani jednoho S-Crosse nebo Celerio. Baleno podle mého nemá šanci.
No ja len vychádzam z toho čo som videl na autosalóne. Iba chvíľu som sa motal okolo a už sa tam traja ľudia pýtali na cenu a kedy bude v predaji. S dizajnom exteriéru, to súhlas, Rapid je krajší a asi vie ponúknuť aj bohatšiu výbavu.
S-Crossy na cestách síce stretávam, ale zámer ponúknuť väčšiu (a aj drahšiu) SX4-ku im moc nevyšiel. Už som dokonca videl aj jedno škaredé Celerio. >😁
Podľa mňa by tu mohol mať úspech nový Ignis, hlavne ak by ho búchali v Ostrihome.
S tým Balenom máš asi pravdu, ale také predaje na úrovni S-crossu si ešte viem predstaviť. Či myslíš, že bude na našich cestách vzácnosťou podobnou Kizashimu?
S-Crossy na cestách síce stretávam, ale zámer ponúknuť väčšiu (a aj drahšiu) SX4-ku im moc nevyšiel. Už som dokonca videl aj jedno škaredé Celerio. >😁
Podľa mňa by tu mohol mať úspech nový Ignis, hlavne ak by ho búchali v Ostrihome.
S tým Balenom máš asi pravdu, ale také predaje na úrovni S-crossu si ešte viem predstaviť. Či myslíš, že bude na našich cestách vzácnosťou podobnou Kizashimu?
Hodnocení * je už jen marketing aby výrobce stejně dobře prodal maličké rakve stejně jako těžké velké tanky.
a k příspěvku dyna15 - faktem je, že EuroNCAP podobným principem skutečně zvedl bezpečnost evropských modelů z pojízdných rakví až na dnešní velmi vysokou úroveň. Dnes se zjevně orientuje se hlavně na rozšíření elektronických asistentů, aktivní bezpečnost...Zcela zabránit tomu, aby lidé na cestách umírali, se lépe řekne, než realizuje. V první řadě nelze dost dobře zabránit vzniku vnitřních zranění při nárazech ve vysokých rychlostech.
Je třeba dbát na ekonomickou stránku věci a dělat 900 kg auto tak, aby vydrželo náraz do 2500 kg auta, prostě není ekonomické (lehká auta bývají levná). Významnější faktor je rychlost a i tam se drží při zemi, protože dosažení stejných výsledků v 90 km/h by stálo mnohem víc peněz.
To mi spíš vadí, že netestují ani kompatibilitu. V testu je ten náraz vlastně ideální (za daných podmínek). Vyztužené části se vždy mají do čeho opřít. Ve skutečnosti může jít náraz "do měkkého," tak říkajíc (vyztužené části jednoho auta se potkají s nevyztuženými druhého auta). Deformační zóny tak nemusí být efektivně využité. Hlavně u SUV je to potenciální problém, protože mají vyšší stavbu karoserie.
Oproti tomu je elektronika celkem levná a jsme v bodě, kdybychom měli být schopni udělat slušné asistenty. Například autonomní brzdění může udělat ve vyšších rychlostech ohromný rozdíl. V nižších je to pak spíš otázka toho, že bude méně nehod, pojišťovny vyplatí méně peněz a pojistky by tedy měly být levnější (ochrana krční páteře také přišla "odtud", bylo to časté zranění a pojišťovny to stálo dost peněz).