neinvestuje do nových modelu Fiatu a sejmul Lancii. Až po jeho smrti jsem pochopil, že uznal, že tyto značky už jsou pro reálné kupující nepřijatelné a dal se jiným směrem. Lancia je v podvědomí jen Integrale a Fiat je pro Evropu symbol poruchy.
Jsou neprijatelne do te miry, ze Fiat Panda je nejprodavanejsim autem na italskem trhu a znacka Fiat pak nejprodavanejsi znacka v mnoha evropskych zemich... Ono jestli to neni tim, ze realny kupujici spise kouka na pomer cena/vykon nez na nejake nerealne euro-testy, ktere jsou dobre akorat tak pro lidi, kteri radi najizdeji konstantni rychlosti do zdi.
Ja bych do zdi nechtel najizdet vubec, proto me nejaky NCAP vubec nezajima. Nicmene je trochu rozdil mezi aktualni a konstatni rychlosti. V realu to je totiz tak, ze kdyz uz se nekdo k te zdi blizi, tak slape na brzdu a rychlost klesa (=neni konstatni), takze ty simulace vubec nereflektuji drtivou vetsinu realnych situaci.
Ty testy jsou v relativně malých rychlostí. Reálné nehody jsou i v mnohem větších rychlostech. Navíc pokud se střetnou auta proti sobě, tak se rychlost nárazu sčítá. Simulace tedy více než dost reflektují reálné situace. Pokud budou testovat auta v menších rychlostech tak to nebude o ničem vypovídat, protože čím menší rychlost, tím menší rozdíly.
Nevím, o jakém "symbolu poruchy" to mluvíš. Projevuješ se jako typický český autoprosťáček, který tupě papouškuje hospodské žvásty vycházející z 30-40 let starých zkušeností nějakých dědků nad hrobem. Fiaty jsou naopak tak od cca r. 2005 nadprůměrně spolehlivá auta, která vyžadují jen minimum svolávacích akcí. A když už se někdy něco pokazí, většinou se jedná jen nějakou drobnost v elektroinstalaci, jejíž odstranění bývá velmi levné. Zejména kvalita a odolnost motorů Fiatu je obdivuhodná a takový koncern VW v tomto směru před Fiatem jen bledne závistí! :-):yes::yes::yes:
Tak určitě, a proto jsou mezi 10 vozy s nejvíce závadami dle TUV 2 Fiaty (2-3 roky stáří). (A taky 4 dacie,1 renault, kia atd.)
A nejvýše umístěný fiat je panda na místě 115 ze 127. >:D
[odkaz]
To je prostě waterloo pro fiat. Kvalita Fiatu je již několik dlouhých desetiletí naprostá tragédie. Takže ty hospodský žvásty šly z pusy tobě.
Fiatov sme mali v rodine 4, daktore este stale su a porucha su jedine jedinci ako ty.
V jednom sa ani olej nemenil, lebo foter na to kaslal a aj tak to jazdilo skoro 100tis. km. A teraz je prec z domu a jazdi na rovnakych SPZ po vymene tesnenia pod hlavou dalej.
Jedine, co na napr. Crome po 250tis.km odislo bolo uchytenie zadnej napravy.
Víš co je zajímavé? Že ty "katastrofální" výsledky v dlouhodobých testech a statistickách spolehlivosti italských (a taky francouzských) aut vždy vycházejí v německých médiích! >:-[] >:-[] >:-[]
Proboha Vy v otázce SPOLEHLIVOSTI argumentujete výsledky ÚŘEDNÍ TECHNICKÉ KONTORLY? Byl jste někdy v životě na STK, nebo jste tento čistě úřední akt alespoň zpovzdálí viděl? Možná byste se divil, že tam je zcela lhostejné, zda má auto třetí nebo pátý motor, převodovku po šesti generálkách a každý týden se tam mění polovina všech dílů. Na to na STK kašlou zvysoka!
Na STK je závadou nesvítící žárovka osvětlení registrační značky, sjeté pneumatiky nebo podle úředníka nápadné číslo na počítadle ujeté vzdálenosti!
A jakou má takováto závada asi hodnotu z hlediska spolehlivosti vozu, Halík?
Žádnou, kur.. žádnou!!!
Že si umíte uplatit českou stk neznamená, že by se vám to povedlo i v německu.
A ano na stk se kontroluje zda v danou chvíli je auto správně funkční, tedy nevykzuje vady typu brzdy, světla, emise, koroze, ztráta oleje atd. Tedy je to dost relevantní pro provoz auta.
To není nikomu divné, že by se během pár let výrobní procesy a výbava u jednoho auta zhoršily/změnily natolik, že bezpečnost auta spadne z 80% jakési stupnice na 0%?! Podle mně to víc než o čem jiným vypodívá a kvalitě a konzistenci stupnice, než o kvalitě auta...
To mi tak nějak ještě došlo, jenom nevěřím, že se nároky EuroNCAP zvýšily za těch pár let více než osmkrát (pokud bychom zaokrouhlovali, že 9% už je nula), a pokud ano, tak euroncap imo prostě nepoužívá dobrou stupnici, protože pak se výsledky nedají navzájem v podstatě skoro porovnávat - maximálně tak u aut stejného roku výroby (a testování).
Probarvení figur je velmi dobré (jen břicho řidiče je slabší), kabina je neporušená, náraz s chodcem velmi dobrý, ..... Hvězdy opět nic nevypovídají.
Na tak malé auto (cca 3,5 m dlouhé!) je to velmi pěkný výsledek i po těch letech !!!
Evidentně před sedmi lety ten hrudník byl dostatečně OK na to, aby auto dostalo 4 hvězdy. A opět jako zaseklá gramodeska: pokud se podmínky za tu dobu změnily tak zásadně, tak je to test k ho*nu, protože ztrácí srovnávací hodnotu.
Nesnažim se obhajovat kvality a nekvality auta, ale spíš kvality a nekvality metodiky.
Třeba to, že změnou metodiky znehodnotíš všechny dosud nasbíraný data. Což je ale obecně problém, kterýmu čelej všechny testy s omezenou stupnicí hodnocení...
Proto bych to viděl na zrušení hvězd, nechání bodů a zrušení stropů. Pak můžeš jednoduše srovnat pandu, která v r 2011 dostala 70b a v BMW 3er, který v roce 2018 dostalo 300b. Například.
Jak už jsem psal: EuroNCAP jakoby spřísnil hodnocení testů, ale ve skutečnosti je v tom spousta nefyzikálních aspektů, které pak vstupují do bodů.
Objektivní jsou však barvičky figurín.
A jak někde píšu: jiní pokročili v testování dále (např. IIHS, Volvo), zkoušejí staré věci lépe a zkoušejí další nocvé věci - dle zkušeností z provozu. EutoNCAP ustrnul a něco zkouší dokonce blbě. například náraz s chodcem, kdy má rozděllenou figurínu na 3 oddělené části, takže i vysoká SUV mu mohou dát uspokojívíé výsledky (přičemž prakticky SUV chodce odhodí, než by se na něj mohl položit).
Dobré ráno, jsme rádi že jsi se probudil a zjistil že ENCAP jednou za čas změní metodiku. :-)
Ano je to tak, není to plynulá změna, ale skoková a proto se auta před skokem a po něm srovnávat nedají. Pro ostatní je to obecně známo, že 4* v roce 2000 nejsou 4* v roce 2018.
A je to v pořádku, zpřísňování hodnocení odpovídá zvyšování standardů bezpečnosti v oboru.
Ale možná bys chtělů stále metodiku z roku 96, kdy se s hodnocením začalo co? Sice by všechny vozy měly 5*, mrtvých na silnicích milion, ale bylo by to srovnatelné. ;-)
Proto ty testy opakují, protože se změnili pravidla. Proto nyní zjistíte, že jiná automobilka tak, pokročila (a po pravdě celé odvětví - hlavně v bezpečnostních asistentech), že se to nedá srovnávat.
Oukej, dejme tomu. V tom případě to ale znamená, že se průměrná bezpečnost aut v roce 2018 zvýšila oproti roku 2011 více než osmkrát. Což je skutečně extrémně dobrý výsledek a pokud tomu tak skutečně je, pak před carmakery smekám.
Proč osmkrát? Asi těžko dojdete k nějakému číslu, kolikrát se zvýšila bezpečnost. Samozřejmě každá generace se staví lépe, z lepších materiálů. Do statistik nyní začínají mluvit asistenti. Hodně nyní vychvalují přednárazový systém, který zabrání hodně nehodám (nepamatuji si čísla). Každopádně metodiku můžou měnit podle aktuálních trendů
Poškození hrudníku může být změnou volantu, jeho uložení, tyče řízení, patrony airbagu, změnou sedadel... z výsledků je jasné, že reální pasivní ochrana hrudníku řidiče JE HORŠÍ NEŽ V ROCE 2011, kdy byl řidičův hrudník po čelním nárazu (stejně jako stehna a levá holeň, a levá holeň spolujezdce) hodnocen výsledkem chvalitebný, všechna ostatní hodnocení čelního testu byla výborná (ochrana dopsělých osob činila 82 %). Rozdílnost dílčích výsledků v tomto směru není způsobena rozdílem kritérií. Rozdílnost kritérií je citelná na celkovém hodnocení, které představují hvězdičky, kde jsou v současnosti akceptovány tzv. "aktivní bezpečnostní prvky", které Vám při střetu s kamionem opravdu v ničem nikdy nepomohou. Tam pomůže jen železo, které se proti roku 2011 evidentně zhoršilo.
To mě na tom právě zajímalo - pokud ten test nemá vadnou metodiku, tak jak je možný takový drastický propad? To by tu Pandu museli v roce 2018 dělat snad z papíru... a na to to podle fotek ani nevypadá..
Do "hvězdového" hodnocení dnes v EuronCAP vstupuje spousta věcí, které s bezpečností při nárazu vůbec nesouvisí - všelijaké věci, které jsou jen v autě připravené a přitom nefunkční přidávají body - hvězdy.
Metodiky EuroNCAP v posledních letech se odpoutaly od fyzikální podstaty. Teoretický podklad, dříve tak jadrný a promyšlený, je dnes na vodě.
Navíc se netestuje řada věcí, které jiné instituce testují: málo přesazený náraz, náraz zezadu, šikmo zezadu atd.
Ne, test nemá vadnou metodiku. Požadavky se zkrátka zpřísnily. Jak to, kolik je potřeba bodů na zisk nějakého počtu hvězd, tak i to, jaké působení sil musí testovací "lidi" přežít. A je to v pořádku.
Nemá vadnou metodiku, rok co rok tam vstupuje stále více podpůrných funkcí, které se samotnou nárazovou bezpečností nemají co do činění, ale ovlivňují bezpečnost posádky, například vypínání airbagu spolujezdce, kontrolky nezapnutých pásů, různé informační nálepky atd. Doporučuji blíže nastudovat, než tu budete zase hejtovat.
Sorry - ale požadavky jsou vytvářeny v kancelářích.. a už dávno ztratily vazbu na realitu.
Panda je výborné auto pro lidi, co potřebují levně, bezpečně a pohodlně jezdit... v autě této velikosti a poslání fakt nepotřebuješ senzor únavy, senzor opuštění jízdního pruhu, senzor přiblížení se k vozidlu před Tebou.. ani senzor nutnosti výměny ponožek. :-)
Připomíná mi to situaci s Puntem. Úředně tristní výsledek, ale fakticky vidíme pevnou kastli u které neprasklo ani čelní sklo, nic se nezkroutilo, neposunulo, vše zůstalo na svém místě. Oskara spacifikovali airbagy a zřejmě nic jiného.
Na technicky 8let staré auto v nejmenší a nejlevnější třídě to považuji spíše za dobrý než špatný výsledek. O tom, že je Panda již v důchodu a nástupce by měl ťukat na dveře není sporu, ale hodnocení 0 z 5? 8-s
Probarvení figur je velmi dobré (jen břicho řidiče je slabší), kabina je neporušená, náraz s chodcem velmi dobrý, ..... Hvězdy opět nic nevypovídají.
Na tak malé auto (cca 3,5 m dlouhé!) je to velmi pěkný výsledek i po těch letech !!!
Probarvení figurín je dobré když je zelené a žluté, tady je naopak katastrofální, červenou, hnědou a oranžovou se to jenom hemží, jedna zlomená krční páteř, jeden hrudník na kaši, druhý hrudník skoro na kaši, jedna hlava skoro na kaši, děcka to mají za sebou. Hůře nárazový test dopadnout nemohl.
Přední figuríny jsou přeci zelené a žluté, až na hrudník řidiče = mezní. Krční páteř je mezní.
O dětech nelze nic objektivního zjistit. Ale fakt je to, že je obecně nepochopitelné, proč mají přední postavy čelní airbagy, kdešto zadní nic - to, co zadní postavy (zde děti) při nárazu "vyvádějí" je strašlivé. A neprobarvují se.
Jestli nejsem barvoslepý, tak přední figuríny mají:
hnědý hrudník řidiče (Frontal Offset)
hnědou hlavu řidiče (Full Width)
oranžový hrudník řidiče (Lateral Impact)
oranžovou krční páteř řidiče (Rear Impact)
oranžovou levou holeň spolujezdce (Frontal Offset)
Takže v žádném případě nejsou zelené a žluté
Zadní pasažéři mají dvakrát červenou (Rear Impact, Full Width)
Crash Test dětí (figuríny se samozřejmě probarvují, stačí si kliknout na test)
4x červená hlava dítěte
1x hnědá barva hrudníku dítěte
Dále je třeba si uvědomit rozdíl malého a velkého vozu při čelním nárazu. Jasně: malý vůz je lehčí a má i míň tuhou kostru než velký. Takže poměrná deformace se může zdát podobná, ale:
1) Poměrné zatížení malého vozu pasažery (stejnými jako u velkého) je větší ! A je větší jeho proměnnost vůči pohotovostní hmotnosti v závislosti na obsazení vozu !
2) Deformační zóna malého vozu je přirozeně kratší, než velkého. Lehce se spočte, že aby byla velikost zpoždění při čelním nárazu jakš-takš slušná, je potřeba mít degormační zónu aspoň 0,5 m. A ta je u tak malého vozu, jako je Panda na hranici - i v tom je obrovský kumšt konstrukce malého vozu. A to mluvíme o max. zpoždění v řádu desítek g (!!!) jak u malého, tak velkého vozu.
Malá auta rozhodně nemají tak katastrofální výsledky nárazového testu jako Panda, 4* nebo 5* je dnes standard třídy (ty 4* jsou většinou za chudší výbavu asistenty, vlastní nárazový test je většinou OK). Takže uvedené problémy lze evidentně bez problémů vyřešit.
Wrangler je auto jak stodola, těžké jako kráva a všechno co popisuješ má přesně naopak než ta Panda (dlouhá deformační zóna, malé poměrné zatížení vozu pasažéry v závislosti na obsazení vozů) a přesto má výsledek nárazového testu skoro stejně katastrofální.
Myslím, že problém bude jinde než v typu karosérie/kategorii vozu. Svět prostě ušel dost dlouhou cestu ve zlepšování bezpečnosti a tudíž nemá problém plnit zpřísňující se nárazové testy, ovšem FCA s některými prastarými modely jenom s kosmetickými změnami nemá šanci tytu limity přeskočit. Nové konstrukce (viz třeba Giulia), takové problémy nemají a patří k nejlepším.
Právě, a to je ta ostuda, že kolikrát má mohutný vůz (terénní a SUV) horší samostatné nárazovky, než malý "plechový" - a přitom je to zde konstrukčně mnohem snazší. Ale - "pane Jonáš" - ve vzájemném střetu s malým je to pro malý vůz katastrofální: ten malý svou deformací pomůže (je měkký - pro sebe), tem velký ne (je tušší - pro sebe) a ještě na ten malý vyjede.
Dojem lidí, že se v SUV cítí bezečněji, je z pohledu samosttaného nárazu SUV kolikrát mylný a z pohledu druhých nebezpečný.
PS: U terénního vozu (jako je Jeep) je nebezpečný vzájemný střet omluvitelný, protože musí splňovat tuhost v terénu, ale u SUV je to trestuhodné - proti přírodě.
Pokud se podívám na výsledky SUV za poslední rok, dva, tři, tak jsou vesměs velmi dobré a podobné třeba sedanům. To co v nárazových testech propadá jsou staré konstrukce a pak je jedno jestli je to Panda nebo Wrangler. Prostě starou kisnu novým kouskům nenaučíš a je jedno jestli je to čivava nebo dobrman.
Symbol poruchy?
Kupuju Fiaty temer vyhradne uz radu let... a vis proc?
Protoze se nekazi.
Kdyz uz neco prestane fungovat, a nebo jen nefunguje k me spokojenosti, tak to servis opravi.
A naklady na bezny servis i opravy po zaruce jsou zlomkove, ve srovnani s "etalonem kality". A ano, zkousel jsem i ten.
Takze blby kecy. I v clanku. Kdo si to precte, tak uvidi, ze ta nula je za chybejici asistenty. Coz je zrovna vec, kterou vitam... ABS a pasy ma.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. V případě řidiče byla ochrana jeho hrudníku hodnocena jako slabá a ostatních části jeho těla dobrá nebo dostačující, zatímco u spolujezdce na předním sedadle byla ochrana hrudníku dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla u řidiče ochrana hlavy a krku slabá, hrudníku mezní a pánve i nohou dobrá. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu hodnocena v oblasti hrudníku jako nedostačující a ochrana krku jako slabá.
V případě bočního nárazu byla ochrana hrudníku řidiče mezní a ostatních hodnocených částí jeho těla dobrá. Nárazový test na sloup nebyl proveden.
Ochrana dětí
Fiat Panda nezískal v nárazových testech za ochranu dětských cestujících žádné body. Důvodem je nedostačující ochrana hlav a krků figurín desetiletého i šestiletého dítěte při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazu.
Tak zase u majitelov VW je aj vymena motora len mala porucha. Staci pozerat fora, kto co riesi.
Ked sa tam pokazi iba ovladanie okna, to vlastne ani porucha nie je, ale vlastnost.
S koncernem jezdím 15 let, ročně 40-65k km - škoda i vw. poruchu ovládání okna jsem nikdy neměl, naposledy jsem u pašíka řešil vadné relátko, nenastartoval jsem, odtáhli mě do servisu (první a jediná oprava), předtím u superbu náhlou ztrátu výkonu (něco v řídící jednotce, do servisu to dojelo, také jediná porucha).. Možná mám jen štěstí na kusy..
Tak to u naší služební Octavie III je s ekl. stahováním předních skel od počátku potíž - skla při zavírání opakovaně sjíždějí kus dolu a zase nahoru znovu a znovu. Dvakrát se to řešilo v záruce, ale bezúspěšně. A nejhorší je to, že to dělá jen někdy. Tak už jsme pak s kolegy rezignovaly a někdy ty přední okna zavíráme na několik pokusů. 8-s
Panda mi za to nestoji abych si test prosel. Ale myslim si, ze bezny podprumerny zak je trosku obet nove metodiky pri maturite. Stejne jako emise na papire, tak metodika chce z casti i bezpecnost na papire. Posledni dobou ma hodne velky vliv jak chodci pada hlava, zda nezapnuty pas signalizuje nejake svetylko atd atd. Takze na techto a jinych serepetickach se da nasbirat hodne bodu, nebo naopak ztratit. Je to samozrejme jedno z nejmensich a nejlevnejsich aut, takze je udelane tak, aby jen preskocilo latku a nic vic. Ale pri pohledu se kastle zborila normalne, zadny mega pruser se nestal. Takze presto ze vysledek samozrejme neni nic moc jako takhle a divim se, ze jsi jej Fiat nepohlidal. Tak je v podstate v praxi normalni a neni radove horsi, nez bezna mala auta. Zejmena ta, ktera byla na trhu pred 5-10 lety. Treba Felicia by podle stejne metodiky asi byla dokonce v minusu. Jinak jasne ze solidnejsi nehoda v takove krabicce od sirek vzdycky zavani konecnou, zly jazyk by rekl kapotovany skutr. Daleko divnejsi mi ale prislo jak prichazel na trh prvni Logan, tak jej ADAC vyfotil na strese, vsude se to ukazalo. Behem par dnu z ofiko stranek nenavratne zmizelo a nikdo to nikdy hodnoverne nevysvetlil a bylo ticho po pesine.
Hm, u testu, kde auto propadne v základních požadavcích, tj. hodnocení sil vznikajících při nárazu, je nějaké navážení se do připomínačů a asistentů opravdu trapné. Možná jsi měl skutečně prvně číst a pak zvracet.
Do "hvězdového" hodnocení dnes v EuronCAP vstupuje spousta věcí, které s bezpečností při nárazu vůbec nesouvisí - všelijaké věci, které jsou jen v autě připravené a přitom nefunkční přidávají body - hvězdy.
Metodiky EuroNCAP v posledních letech se odpoutaly od fyzikální podstaty. Teoretický podklad, dříve tak jadrný a promyšlený, je dnes na vodě.
Navíc se netestuje řada věcí, které jiné instituce testují: málo přesazený náraz, náraz zezadu, šikmo zezadu atd.
Já stále vidím to důležité, hnědý hrudník řidiče a 16% ochranu dětí...to je na základě nárazu. Současně kvituji systém, které mě jako řidiče upozorní na nepřipoutání, či odpoutání dětí atd.
webpaja ti to už vysvětlil za mě, ale zkráceně řečeno: nemáš vůbec pravdu.
Metodiky samozřejmě stále hodnotí především to, jak náraz působí na člověka (zde nahrazeného testovací figurínou). Jak bys jinak vysvětlil, že levné Dacie bez asistenčních systémů prochází testy s třemi hvězdami? Asi kouzlo, no.
Náraz zezadu testují samozřejmě taky, mimochodem i v něm Panda vyhořela.
A tak úplně na závěr... NCAP není jen o "nárazu". Slovo "assessment" znamená hodnocení, takže oni prostě hodnotí.
Jo, taková kuriozita. Jeep Wrangler - jedna hvězda, bezpečnost dospělých 50%. Při přesazeném nárazu řidič na kaši, při plném čelním zadní spolujezdec na kaši. Ochrana dětí taky bídná.
Testy Euro NCAP pro mě už dávno ztratily objektivitu a tedy i reálnou vypovídací hodnotu. Viz např. test Fiatu Grande Punto (v r. 2005 5 hvězd) a Punta Eva (loni 0 hvězd). Zařídil jsem se podle toho a koupil ...Punto Evo! >:D >:D >:D
A s Pandou je to v bledě modrém to samé - na to, jak malé je to autíčko a jaký má konstrukční věk jsou jeho výsledky v globálu velmi slušné, zejména pak pevnost střední části skeletu! ;-):yes:
Pevnost skeletu je ti k ničemu, když budeš mít z vnitřností fašírku. Ale jo, jen si klidně dál věř na konspirace NCAP, nebo třeba na to, jak tomu tvému milovanému Fiatu chtějí strašně moc škodit... Nemusí, on si škodí sám.
A že se požadavky na konstrukci a vozidla s časem zpřísňují? Vždyť je to jen v pořádku!
Hmm, to je tedy fakt divné, že když tedy Fiat vyrábí tak "nebezpečné" minivozy, tak že je už dlouhá léta suveréně první v evropských prodejích tohoto segmentu, zatímco třeba "slavné" NSF od koncernu VW nedosahuje ani polovičních plánovaných prodejů! >:-[]
Tak tak. A to je tato Panda 2 - proti současné Pandě 3, která je o víc jak 10 cm delší - co do kumnštu obestavěného prostoru zdařilejší i při těch malých vnějších rozměrech. Moc nechápu, proč následnou Pandu tak zvětšili, čímž vlastně smazali smysl toho malého 4-místného relativně tak prostorného malinkého vozu se 4-mi bočními dveřmi do města i do blízkého okolí.Je možné ji dokonce vidět i na dálnici - jedoucí bůh ví kam.
Mám Pandu rád... a o té II jsem říkal, že když s ní jedu, vždycky se pak do večera usmívám.
Ale zkus si to, nejlépe v přímém srovnání: ta delší Panda je fakt klidnější a líp se v ní jede.
U tak malých aut hraje i 10 cm roli...
Je to asi jako krátká Fabia proti kombi ... a taky se liší jen v pár kilech vzadu za nápravou.
Nejposlouchanější rádio v ČR je Impuls a nejčtenější noviny Blesk. Otázka za 2 bludišťáky - svědčí to o kvalitě Impulsu a Blesku nebo o úrovni většiny obyvatelstva?
Fascinuje mne jak tady obhajujete pandu jako dobré auto, přitom má naprosto katastrofální ochranu dětí - auto, které slouží jako mamataxi!!!
Ale to nevadí, figuríny jsou zeleno hnědé a to jsou hezký barvy, tak co.
Někteří z vás by se měli vrátit na základku a naučit se číst, když už obrázky rozpoznávat umí.
Za mne je dobře že jsou testy takto přísné a určitě jsou pro mě vodítkem při nákupu auta. A vy ostatní si klidně masakrujte své potomky v levných a hlavně nebezpečných plechovkách.
Jak si přišel na to, že Panda se používá(v masovém měřítku) jako "mama-taxi"? >:D Nevím jak v Itálii, ale v Česku tedy určitě ne. A ani jiné minivozy. :-!