Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Fiat Panda – Nárazové testy s výsledkem 0 hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (73)
Fiat Panda z testů organizace Euro NCAP za rok 2018 odjíždí bez jediné hvězdy, což je nejhorší výsledek roku.

Fiat Panda ve své aktuální generaci absolvoval testy organizace Euro NCAP poprvé v roce 2011 a získal tehdy čtyři hvězdy. Fiat Panda Cross pak v roce 2015 dosáhl na tři hvězdy.

Ve své současné podobě pak malý městský hatchback nezískal žádnou hvězdu. Důvodem jsou závažné nedostatky napříč všemi kategoriemi od ochrany dospělých i dětí přes ochranu chodců až po asistenční systémy.

Předmětem testu byl Fiat Panda Easy 1.2 Fire s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 940 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. V případě řidiče byla ochrana jeho hrudníku hodnocena jako slabá a ostatních části jeho těla dobrá nebo dostačující, zatímco u spolujezdce na předním sedadle byla ochrana hrudníku dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla u řidiče ochrana hlavy a krku slabá, hrudníku mezní a pánve i nohou dobrá. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu hodnocena v oblasti hrudníku jako nedostačující a ochrana krku jako slabá.

V případě bočního nárazu byla ochrana hrudníku řidiče mezní a ostatních hodnocených částí jeho těla dobrá. Nárazový test na sloup nebyl proveden.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých5,74,26,41,1017,445%

crashtest fiat euroncap video malevozy crashtest fiat euroncap video malevozy

Ochrana dětí

Fiat Panda nezískal v nárazových testech za ochranu dětských cestujících žádné body. Důvodem je nedostačující ochrana hlav a krků figurín desetiletého i šestiletého dítěte při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazu.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí00178,016%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dostatečnou, mezní až nedostačující ochranu jeho hlavě. V okolí A sloupků karoserie je ochrana nedostačující. Ochrana nohou chodců je převážně mezní, zatímco v případě pánve je uvedeno hodnocení dostačující a dobré.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců12,95,64,5022,947%

Asistenční systémy

Fiat Panda má z asistenčních systémů vyžadovaných pro testy organizace Euro NCAP pouze systém připomínání nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Ten bohužel nefungoval zcela podle požadavků Euro NCAP a byl hodnocen pouze pro přední sedadla.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy01001,07%

Celkový výsledek: Nula hvězd

Fiat Panda ve své aktuální podobě nezískal v testech Euro NCAP žádnou hvězdu a důvodem jsou výše zmíněné výsledky v čele s hodnocením výsledků ochrany dospělých i dětských cestujících po nárazových testech. Svůj vliv na tento výsledek pak má samozřejmě i slabá výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1745%816%2347%1,07%32%
Počet hvězd0

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (73)
Avatar - BassHunter
16. 12. 2018 13:13
bezpečnost
Dobrý vědět, co nekupovat.
8. 12. 2018 18:10
Re: ochrana dětí - zubatá s kosou
Jak si přišel na to, že Panda se používá(v masovém měřítku) jako "mama-taxi"? >:D Nevím jak v Itálii, ale v Česku tedy určitě ne. A ani jiné minivozy. :-!
8. 12. 2018 18:08
Re: pro Kankunen...
Tak to u naší služební Octavie III je s ekl. stahováním předních skel od počátku potíž - skla při zavírání opakovaně sjíždějí kus dolu a zase nahoru znovu a znovu. Dvakrát se to řešilo v záruce, ale bezúspěšně. A nejhorší je to, že to dělá jen někdy. Tak už jsme pak s kolegy rezignovaly a někdy ty přední okna zavíráme na několik pokusů. 8-s
8. 12. 2018 18:02
Re: Hloupě jsem napadal pana Účetního, že
Víš co je zajímavé? Že ty "katastrofální" výsledky v dlouhodobých testech a statistickách spolehlivosti italských (a taky francouzských) aut vždy vycházejí v německých médiích! >:-[] >:-[] >:-[]
7. 12. 2018 10:45
Re: Bravo, Pando!
Nejposlouchanější rádio v ČR je Impuls a nejčtenější noviny Blesk. Otázka za 2 bludišťáky - svědčí to o kvalitě Impulsu a Blesku nebo o úrovni většiny obyvatelstva?