Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Fiat Panda – Nárazové testy s výsledkem 0 hvězd

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 12. 2018
123
73
Zobrazit náhledy (123)
Euro NCAP 2018: Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda
Fiat Panda z testů organizace Euro NCAP za rok 2018 odjíždí bez jediné hvězdy, což je nejhorší výsledek roku.

Fiat Panda ve své aktuální generaci absolvoval testy organizace Euro NCAP poprvé v roce 2011 a získal tehdy čtyři hvězdy. Fiat Panda Cross pak v roce 2015 dosáhl na tři hvězdy.

Ve své současné podobě pak malý městský hatchback nezískal žádnou hvězdu. Důvodem jsou závažné nedostatky napříč všemi kategoriemi od ochrany dospělých i dětí přes ochranu chodců až po asistenční systémy.

Předmětem testu byl Fiat Panda Easy 1.2 Fire s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 940 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. V případě řidiče byla ochrana jeho hrudníku hodnocena jako slabá a ostatních části jeho těla dobrá nebo dostačující, zatímco u spolujezdce na předním sedadle byla ochrana hrudníku dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla u řidiče ochrana hlavy a krku slabá, hrudníku mezní a pánve i nohou dobrá. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu hodnocena v oblasti hrudníku jako nedostačující a ochrana krku jako slabá.

V případě bočního nárazu byla ochrana hrudníku řidiče mezní a ostatních hodnocených částí jeho těla dobrá. Nárazový test na sloup nebyl proveden.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých5,74,26,41,1017,445%

crashtest fiat euroncap video malevozy crashtest fiat euroncap video malevozy

Ochrana dětí

Fiat Panda nezískal v nárazových testech za ochranu dětských cestujících žádné body. Důvodem je nedostačující ochrana hlav a krků figurín desetiletého i šestiletého dítěte při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazu.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí00178,016%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dostatečnou, mezní až nedostačující ochranu jeho hlavě. V okolí A sloupků karoserie je ochrana nedostačující. Ochrana nohou chodců je převážně mezní, zatímco v případě pánve je uvedeno hodnocení dostačující a dobré.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců12,95,64,5022,947%

Asistenční systémy

Fiat Panda má z asistenčních systémů vyžadovaných pro testy organizace Euro NCAP pouze systém připomínání nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Ten bohužel nefungoval zcela podle požadavků Euro NCAP a byl hodnocen pouze pro přední sedadla.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy01001,07%

Celkový výsledek: Nula hvězd

Fiat Panda ve své aktuální podobě nezískal v testech Euro NCAP žádnou hvězdu a důvodem jsou výše zmíněné výsledky v čele s hodnocením výsledků ochrany dospělých i dětských cestujících po nárazových testech. Svůj vliv na tento výsledek pak má samozřejmě i slabá výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1745%816%2347%1,07%32%
Počet hvězd0

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - BassHunter
bezpečnost
BassHunter
| 16. 12. 2018
Dobrý vědět, co nekupovat.
ochrana dětí - zubatá s kosou
Arese
| 8. 12. 2018
Jak si přišel na to, že Panda se používá(v masovém měřítku) jako "mama-taxi"? >:D Nevím jak v Itálii, ale v Česku tedy určitě ne. A ani jiné minivozy. :-!
pro Kankunen...
Arese
| 8. 12. 2018
Tak to u naší služební Octavie III je s ekl. stahováním předních skel od počátku potíž - skla při zavírání opakovaně sjíždějí kus dolu a zase nahoru znovu a znovu. Dvakrát se to řešilo v záruce, ale bezúspěšně. A nejhorší je to, že to dělá jen někdy. Tak už jsme pak s kolegy rezignovaly a někdy ty přední okna zavíráme na několik pokusů. 8-s
Hloupě jsem napadal pana Účetního, že
Arese
| 8. 12. 2018
Víš co je zajímavé? Že ty "katastrofální" výsledky v dlouhodobých testech a statistickách spolehlivosti italských (a taky francouzských) aut vždy vycházejí v německých médiích! >:-[] >:-[] >:-[]
Bravo, Pando!
Adamantium
| 7. 12. 2018
Nejposlouchanější rádio v ČR je Impuls a nejčtenější noviny Blesk. Otázka za 2 bludišťáky - svědčí to o kvalitě Impulsu a Blesku nebo o úrovni většiny obyvatelstva?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku