Fiat Panda ve své aktuální generaci absolvoval testy organizace Euro NCAP poprvé v roce 2011 a získal tehdy čtyři hvězdy. Fiat Panda Cross pak v roce 2015 dosáhl na tři hvězdy.
Ve své současné podobě pak malý městský hatchback nezískal žádnou hvězdu. Důvodem jsou závažné nedostatky napříč všemi kategoriemi od ochrany dospělých i dětí přes ochranu chodců až po asistenční systémy.
Předmětem testu byl Fiat Panda Easy 1.2 Fire s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 940 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. V případě řidiče byla ochrana jeho hrudníku hodnocena jako slabá a ostatních části jeho těla dobrá nebo dostačující, zatímco u spolujezdce na předním sedadle byla ochrana hrudníku dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla u řidiče ochrana hlavy a krku slabá, hrudníku mezní a pánve i nohou dobrá. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu hodnocena v oblasti hrudníku jako nedostačující a ochrana krku jako slabá.
V případě bočního nárazu byla ochrana hrudníku řidiče mezní a ostatních hodnocených částí jeho těla dobrá. Nárazový test na sloup nebyl proveden.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 5,7 | 4,2 | 6,4 | 1,1 | 0 | 17,4 | 45% |
crashtest fiat euroncap video malevozy |
Ochrana dětí
Fiat Panda nezískal v nárazových testech za ochranu dětských cestujících žádné body. Důvodem je nedostačující ochrana hlav a krků figurín desetiletého i šestiletého dítěte při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazu.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 0 | 0 | 1 | 7 | 8,0 | 16% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dostatečnou, mezní až nedostačující ochranu jeho hlavě. V okolí A sloupků karoserie je ochrana nedostačující. Ochrana nohou chodců je převážně mezní, zatímco v případě pánve je uvedeno hodnocení dostačující a dobré.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 12,9 | 5,6 | 4,5 | 0 | 22,9 | 47% |
Asistenční systémy
Fiat Panda má z asistenčních systémů vyžadovaných pro testy organizace Euro NCAP pouze systém připomínání nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Ten bohužel nefungoval zcela podle požadavků Euro NCAP a byl hodnocen pouze pro přední sedadla.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 0 | 1 | 0 | 0 | 1,0 | 7% |
Celkový výsledek: Nula hvězd
Fiat Panda ve své aktuální podobě nezískal v testech Euro NCAP žádnou hvězdu a důvodem jsou výše zmíněné výsledky v čele s hodnocením výsledků ochrany dospělých i dětských cestujících po nárazových testech. Svůj vliv na tento výsledek pak má samozřejmě i slabá výbava asistenčními systémy.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 17 | 45% | 8 | 16% | 23 | 47% | 1,0 | 7% | 32% |
Počet hvězd | 0 |