Pětihvězdičkový výsledek nového Yarise je druhým nejlepším ve třídě a vůbec nejlepším pro Toyotu. Na výbornou obstála také Fiatova Croma, velmi dobře pak skončil nový Sirion od Daihatsu, přímý konkurent Yarise.
Doufam, ze se tu uz znova nevyskytnou sproste uvahy o tom, ze Fiat nerozumi bezpecnosti... S povdekem kvituji vykony malych vozu a doufam, ze se na trhu za caz budou prodavat pouze 4 a 5-ti hvezdickove auta. Snad je taky budou ridit "petihvezdickovi" ridici :*)
Jednou dvakrát tu zaznělo i to s tou bezpečností ohledně Fiatu. Občas tu zazní skutečné perly. Moje oblíbená je, že americká auta ve snaze zvýšit bezpečnost nezpevňují konstrukci nýbrž povrchové plechy. Tenkrát jsem málem umřel smíchy. >:D
Pěkné výsledky. Možná je vážně na čase rozšířit stupnici na 6 možných hvězdiček. Takhle přestanou mít výrobci motivaci se zlepšovat. Jo a Sirion moc konkurenční není, protože patří pod Toyotu. ;-)
..přesně tak.. ono už 5 hvězd má skoro každý druhý auto ale v reale je to jiná... taky jsem pro to zpřísnit... spíš než přidávat.. rozšířit bodouvou stupnici.. to co nyní stačí na 5 hvězd.. bylo by na čtyřech... nebo trochu i pozměnit system hodnocení pro větší přehled.... Nyní už plní většinu propagačních materiálů automobilek výsledek z NCAP a *, což se pomalu stává běžnou nevyjímečnou záležitostí s nízkou vypovídající hodnotou... ;-\ ale jinak je dobře že to jde vše nahoru.. jen kdyby to výrobci nechtěli ochcávat... ;-)
a co třeba Scion, ten patří taky Toyotě, jak ten si vede?Jako myslím v U.S.A., víš kde to je, taková prde*l tam na západě jak se jede od nás ze vsi.......
Každý ze tří modelů se prodává v řádech tisíců měsíčně. xA okolo 3 tisíc, xB okolo 4 tisíc, tC okolo 5 tisíc. Jestli je to málo nebo hodně těžko říct. Záleží na tom, s čím porovnáváš. Nejpopulárnější je ale tedy zatím ten "sporťáček".
ten sporťáček nebo-li Tc je z nich nejhezčí, ty krabice mě nějak nevzrušujou, zato to coupé je paráda a docela bych rád kdyby se tady prodával.No je to určitě dost, protože Scion je mladá značka bez tradice i když ji stvořila Toyota, takže až si udělá renome auta pro mladý tak teprv se bude moc s něčím srovnávat.......
Sme v EÚ, tak plný počet by bol 12 hviezd so zachovaním spätnej kompatibility he-he. To by pár rôčkov mohlo vydržať. :-) Ja mám ale svoj súkromný rebríček, kde nezohľadňujem pripomínače. Dnes sa do 5-hviezdičkovej elity pridal len Yaris.
Samozrejme ze sa Fiat bezpecnosti nerozumie:
Ved Croma dosiahla len 15+18+2 = 34? bodov, zato "dokonaly manazersky voz" nemenovanej najlepsej znacky na svete dosiahol 14+18+2=34 bodov, cize je jednoznacne lepsi (ironia)
Octavka ma taky 17bodu za chodce, coz by meli byt tri hvezdy, ale ma jen dve protoze NCAP netusi, kde je to Csesko !! Renault stavi auta podle pozadavku NCAP, tak navrhuju tak stavet vsechna, neni prece dulezite co je na silnicich, ale co je na papire !!!!
S tím Renaultem bych prosil nějaký relevantní důkaz, nejlépe z oblasti vývoje, stačil by šéfkonstruktér,nemusí to být šéf automobilky.
Není-li důkaz, tak nelácejme hlouposti.Ti všichni ostatní výrobci kašlou na NCAP a jenom náhodou svolí s testíkem a mají to za 5*?? :-! Jinak lidé z NCAP toho tuší mnohem víc, nejenom, kde je Česko a co se tu vyrábí.Nepodceňujme lidi a jejich vědomosti, buďme tak hodní.
Vypada to, že za chvíli budou dělat ve předu gomové karoserie kvůli lepší ochraně chodců, mohl by tam být také airbag a možná i nějaká noha, která chodce odkopne mimo silnici, pokud se tam připlete
Další body by se mohli dát za ochranu milenek - kondom bude povinou výbavou a přibudou další dva body :-)
smajlíky nedávám, ale směju se, to jen , aby bylo jasno.Za pár let auta budou jak ty co se v nich jezdí když přijedou kolotočáři, víš ne, ty elektricky s gumou kolem kastle..........
co čtyři, pět!Přece nebudou šetřit na bezpečnosti.Dle mýho názoru je blbost brát v úvahu bezpečnosti nějaký připomínače atd.Nejduležitější je ochrana lidí při nárazu........
Sláva a radost z toho, že konečně stupnou prodeje báječných subaru :-)
Ale vážně - proč se jednoduše nezvýší testuvaná rychlost? body ať zůstanou, ale jestli si dobře vzpomínám na smrťáky z Novy, tak ty většinou bývají ve vyšších rychlostech než 60km/h
je to málo, ale je to náraz do pevný bariery, teda myslím, ono je rozdíl když to nabourá do auta, což není pevná bariera, a třeba do zdi, což je pevná bariera( teda pokud ju nestavěli ukrajinci na černo a šetřilo se na materiálu)....
Promiň, ale mýlíš se. Při crashtestech dle Euro-NCAP naráží testovaný vůz do deformovatelné bariéry z hliníkové voštiny, která má zhruba stejné "chování" při nárazu jako bortící se příď jiného auta. A co se bezpečnosti týká, neměli bychom zapomínat, ža každé auto je konstruováno na maximální bezpečnost při nárazech v rychlostech cca 50-60 km/h. Hustý co? Ale kdyby mělo vydržet při nárazech okolo stovky, muselo by vážit asi tak o tunu víc :-) , což není zrovna optimální.