Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP dával známky: Yaris (5 hvězd), Croma (5 hvězd), Sirion (4 hvězdy)

Ondřej Láník Ondřej Láník 27. 10. 2005 • 08:17
3
28
Pětihvězdičkový výsledek nového Yarise je druhým nejlepším ve třídě a vůbec nejlepším pro Toyotu. Na výbornou obstála také Fiatova Croma, velmi dobře pak skončil nový Sirion od Daihatsu, přímý konkurent Yarise.

Nejdůležitější z trojice včera zveřejněných výsledků testů Euro NCAP - hodnocení Toyoty Yaris - dopadlo excelentně. Druhá generace malé Toyoty tedy přinese nejen rozměrnější karosérii a interiér, ale také vyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Ani CRASHTESTprvní Yaris na tom však v tomto směru nebyl špatně, když v roce 2000 posbíral v testu Euro NCAP 29 bodů, což stačilo na 4 hvězdy a celkově šlo dokonce lepší výsledek než u robustnější Škody Fabia (celkem 26 bodů).

Nový Yaris se k testu dostavil s početnou sadou airbagů (přední, boční, okenní, kolenní pro řidiče), které přispěly k zisku 15 bodů (95 %) v čelním a 18 bodů (99 %) v bočním nárazu. Celkově tedy 35 bodů za ochranu posádky a magických 5 hvězd. Ochrana dětských pasažérů je organizací Euro NCAP ohodnocena 34 body a třemi hvězdami, což stále není přesně to, co by si Euro NCAP přálo, ale patří to k tomu lepšímu na trhu. Lepší než Yaris je jen Peugeot 1007 se 36 body, za nimi jsou pak Clio, Punto a Modus se 33 body.

Ještě větším problémem současných vozů je dle metodiky Euro NCAP nedostatečná ochrana chodců. Yaris zde získal 18 bodů, tj. 49% možných.

Toyota v tiskovém prohlášení vydaném při příležitosti zveřejnění výsledků testů Euro NCAP připomíná, že Yaris je první Toyotou navrhovanou podle nových interních předpisů jejichž součástí jsou testy simulující vzájemnou kolizi vozů jedoucích 55 km/h, s kontaktem s 50% přesahem, přičemž protivníkem Yarise je dvoutunový agresor. Testy Toyoty zahrnují také nově definované nárazy zezadu a přísnější crash test z boku.

Konkurenční Daihatsu Sirion si odvezlo za ochranu posádky jen 29 bodů a tedy pouze 4 hvězdy, děti na palubě si vysloužily 35 bodů (71 %) a utkání chodci versus Sirion dopadá stále ve prospěch plechů - 15 bodů (42% z maxima).

Rozměrné kombi Fiat Croma si odváží z Euro NCAP protokol, ve kterém je chválena ochrana cestujících (34 bodů, z toho 2 body za připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů, lepší je mj. Citroën C5 se 36 b.), vysoké skóre získala Croma za ochranu dětí na palubě (39 bodů, 80% maxima), horší je to s kontaktem chodců a přídě velkého Fiatu. Ta, ačkoli vypadá na pohled přívětivě, je bez výrazných hran, má podle Euro NCAP většinu povrchu kapoty nevhodně tvrdou, což by negativně ovlivnilo zdraví chodce, který vstoupí tomuto Fiatu do jízdní dráhy.

Vše o testech Euro NCAP naleznete v CRASHTESTsekci magazínu Auto.cz CRASH-TESTY, kde jsou stručně popsány postupy, kterými je vozidlo ohodnoceno (k dispozici jsou také odkazy na podrobný popis metodiky) a jsou zde také výsledky více než dvou set testovaných modelů.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku