Výsledky Nissanu Navara a Isuzu D-MAX budí podezření, že všechny pick-upy jsou nebezpečné. Euro NCAP na příkladě Mitsubishi L200 ukazuje, že moderní užitkový automobil může být bezpečný stejně jako osobní auto.
4 hvězdy do pevný překážy :-) To je dobrý. Ale když trefí auto o nejběžnější velikosti u nás. Řekněme Astru, Vectru. Bude na tom díky podstatně větší hybnosti ještě podstatně líp a z druhýho auta bude vrak :yes:
no s tou hybnostou mas pravdu. ono asi by v NCAP mohli namiesto pevnej prekazky urobit nieco ako "bezne/priemerne osobne auto" a burat testovane auto donho. vysledkom by bolo, ze nasledkom narazu do "priemerneho auta" mas taku a taku sancu.
v tomto zmysle ma napada, ze robit nieco ako buracku do "priemerneho kamionu" alebo "priemerneho parneho valca" by asi nemalo velky vyznam :-)
Doporučoval bych vám podívat se na jedno video na youtube, kde v magazínu 5th Gear provedli crash test Renaultu Modus proti Volvo 940 kombi. Modus sice odletěl po nárazu dost daleko, ale jeho posádka by přežila, na rozdíl od těch ve Volvu, kteří si vezli doslova motor na klíně.
Účelem moderních konstrukcí aut je to, aby při nárazu z auta BYL vrak, který pohltí co nejvíce energie, která se pak nepřenese na vnitřní orgány a tělo osádky. Je hezké, že L200 je těžší a tuhé, ale snímače ukázaly to, že až tak dokonalý není (jen 9 bodů za čelní náraz).
Tady je na to odkaz... - do úposlední chvíle jsem sázel na kvalitní švédskou ocel ;-\ - ale věřím, že 15 let starý žabožrout by proti V30 dopadl podstatně huř :-) youtube.com/watch?…
Pri strete dvoch aut máš pravdu, ale pri kolízii kde vyletíš z cesty a vletíš do stromu alebo to zapichneš do priekopy tak sa ti ta hybnosť otočí v tvoj neprospech a aj o tom to je. ;-)
Právě proto je správná. Důležité je (přetížení) zpomalení, které na tvé orgány působí. A ty když jedš řekněme 60 a náraz tě zbrzdí o 40km/h na 20km/h. Máš nějaký zatížení a odpovídající vnitřní zranění. A to menší auto pojede taky 60km/h. Ale tím jak ho odhodíš. Nezastaví jen z 60 na 0, ale dostane ještě rychlost zpětnou. Řekněme 10km/h. A to máš rozdíl 70km/h! proti původní. A když si uvědomíš, že energie roste s kvadrátem rychlosti... Budou v tom malým autě na kaši. K tomu musíš připočítat zranění způsobená kontaktem těla s deformující se karoserií. Na tu ovšem působí síly podle stejného principu. Proto bude malé auto čelit podstatně větším silám a tím bude závažněji poškozené!
Taaak si to vystihol celkom dobre...su tu odlisnosti, pre ktore ziskalo Mitsu ak si dobre pamatam o 4 body viac ako Nissan a kedze mam svoj ubohy zivot rad, radsej sa predsa len poveziem v Mitsu ;-\ ;-)
Pamatas si zle ;-)
Mitsu ziskalo o tri body viac, z toho 1 za pripominac pasov - takze realne o dva bodiky. Vyfarbenie figurin je viac menej podobne az na soferove nohy...
Takze ano, Mitsu je lepsie ale bombasticky titul clanku nezodpoveda realite.
tak a opět je nad čím šílet ... děsně nebezpečný pickupy ... >:D .... to zase bude histerie ... doufám že zae otestujou nějakej pickup na konci životního cyklu těsně před uvedením nové genrace jako u voyagera :no: ... myslím že stejně jsou tyhle testy zkreslené protože buď nabourám s tímhle do menšího auta a mám výhodu hmotnosti a vyššího posazu a nebo do tatry a .. tatra nezná bratra :-)