Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP: Mitsubishi L200 – i pick-up může být bezpečný

Výsledky Nissanu Navara a Isuzu D-MAX budí podezření, že všechny pick-upy jsou nebezpečné. Euro NCAP na příkladě Mitsubishi L200 ukazuje, že moderní užitkový automobil může být bezpečný stejně jako osobní auto.
Zpět na článek
16. 3. 2008 04:36
neregistrovaný "Cupakapra"
16. 3. 2008 13:03
neregistrovaný "Michal Polan"
16. 3. 2008 14:31
neregistrovaný "bzuco"
16. 3. 2008 22:25
neregistrovaný "Ferrarista"
16. 3. 2008 08:51
17. 3. 2008 16:06
17. 3. 2008 16:40
17. 3. 2008 17:15
17. 3. 2008 17:28
16. 3. 2008 15:34
Avatar - Dragon.001
16. 3. 2008 02:25
Myslím že je to ve skutečnosti trochu jinak
4 hvězdy do pevný překážy :-) To je dobrý. Ale když trefí auto o nejběžnější velikosti u nás. Řekněme Astru, Vectru. Bude na tom díky podstatně větší hybnosti ještě podstatně líp a z druhýho auta bude vrak :yes:
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Cupakapra"
16. 3. 2008 04:36
Re: Myslím že je to ve skutečnosti trochu jinak
no s tou hybnostou mas pravdu. ono asi by v NCAP mohli namiesto pevnej prekazky urobit nieco ako "bezne/priemerne osobne auto" a burat testovane auto donho. vysledkom by bolo, ze nasledkom narazu do "priemerneho auta" mas taku a taku sancu.
v tomto zmysle ma napada, ze robit nieco ako buracku do "priemerneho kamionu" alebo "priemerneho parneho valca" by asi nemalo velky vyznam :-)
neregistrovaný "Michal Polan"
16. 3. 2008 13:03
Re: Myslím že je to ve skutečnosti trochu jinak
Doporučoval bych vám podívat se na jedno video na youtube, kde v magazínu 5th Gear provedli crash test Renaultu Modus proti Volvo 940 kombi. Modus sice odletěl po nárazu dost daleko, ale jeho posádka by přežila, na rozdíl od těch ve Volvu, kteří si vezli doslova motor na klíně.
Účelem moderních konstrukcí aut je to, aby při nárazu z auta BYL vrak, který pohltí co nejvíce energie, která se pak nepřenese na vnitřní orgány a tělo osádky. Je hezké, že L200 je těžší a tuhé, ale snímače ukázaly to, že až tak dokonalý není (jen 9 bodů za čelní náraz).
anonym
16. 3. 2008 18:11
Re: Myslím že je to ve skutečnosti trochu jinak
Tady je na to odkaz... - do úposlední chvíle jsem sázel na kvalitní švédskou ocel ;-\ - ale věřím, že 15 let starý žabožrout by proti V30 dopadl podstatně huř :-)
youtube.com/watch?…
neregistrovaný "bzuco"
16. 3. 2008 14:31
Re: Myslím že je to ve skutečnosti trochu jinak
Pri strete dvoch aut máš pravdu, ale pri kolízii kde vyletíš z cesty a vletíš do stromu alebo to zapichneš do priekopy tak sa ti ta hybnosť otočí v tvoj neprospech a aj o tom to je. ;-)
16. 3. 2008 18:31
Re: Myslím že je to ve skutečnosti trochu jinak
musis brat v potaz,ze maly auto velke odstreli,takze tva teorie je trosku chybna
neregistrovaný "Ferrarista"
16. 3. 2008 22:25
Re: Myslím že je to ve skutečnosti trochu jinak
Právě proto je správná. Důležité je (přetížení) zpomalení, které na tvé orgány působí. A ty když jedš řekněme 60 a náraz tě zbrzdí o 40km/h na 20km/h. Máš nějaký zatížení a odpovídající vnitřní zranění. A to menší auto pojede taky 60km/h. Ale tím jak ho odhodíš. Nezastaví jen z 60 na 0, ale dostane ještě rychlost zpětnou. Řekněme 10km/h. A to máš rozdíl 70km/h! proti původní. A když si uvědomíš, že energie roste s kvadrátem rychlosti... Budou v tom malým autě na kaši. K tomu musíš připočítat zranění způsobená kontaktem těla s deformující se karoserií. Na tu ovšem působí síly podle stejného principu. Proto bude malé auto čelit podstatně větším silám a tím bude závažněji poškozené!
Avatar - MajoThePuk
16. 3. 2008 08:51
4*
Dalsi dovod na to aby sa Navara hanbila na plnej ciare >:D :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - dochtor
17. 3. 2008 16:06
Re: 4*
Ano, ma 4 hviezdy, ale hodnotenie testu je len o malo lepsie ako pri Navare. Mozu sa hanbit spolu, akurat Navara o chlp viac...
Avatar - MajoThePuk
17. 3. 2008 16:40
Re: 4*
Taaak si to vystihol celkom dobre...su tu odlisnosti, pre ktore ziskalo Mitsu ak si dobre pamatam o 4 body viac ako Nissan a kedze mam svoj ubohy zivot rad, radsej sa predsa len poveziem v Mitsu ;-\ ;-)
Avatar - dochtor
17. 3. 2008 17:15
Re: 4*
Pamatas si zle ;-)
Mitsu ziskalo o tri body viac, z toho 1 za pripominac pasov - takze realne o dva bodiky. Vyfarbenie figurin je viac menej podobne az na soferove nohy...
Takze ano, Mitsu je lepsie ale bombasticky titul clanku nezodpoveda realite.
16. 3. 2008 15:34
hurááá
tak a opět je nad čím šílet ... děsně nebezpečný pickupy ... >:D .... to zase bude histerie ... doufám že zae otestujou nějakej pickup na konci životního cyklu těsně před uvedením nové genrace jako u voyagera :no: ... myslím že stejně jsou tyhle testy zkreslené protože buď nabourám s tímhle do menšího auta a mám výhodu hmotnosti a vyššího posazu a nebo do tatry a .. tatra nezná bratra :-)
Rozbalit vlákno
0