Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Mitsubishi L200 – i pick-up může být bezpečný

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Výsledky Nissanu Navara a Isuzu D-MAX budí podezření, že všechny pick-upy jsou nebezpečné. Euro NCAP na příkladě Mitsubishi L200 ukazuje, že moderní užitkový automobil může být bezpečný stejně jako osobní auto.

Čelní náraz

Ochrana hrudníku řidiče byla ohodnocena jako slabá kvůli tlaku, působícímu na hrudník figuríny. Prostor pro nohy řidiče byl prolomen, ale prostor pro nohy spolujezdce zůstal během nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představuje riziko zranění kolen a stehenních kostí řidiče i předního spolujezdce.

1880 kilogramů vážící L200 s motorem 2,5 DI-D bylo vybaveno pouze čelními airbagy, předpínači bezpečnostních pásů a omezovače sil v bezpečnostních pásech vpředu.

Za čelní náraz získalo L200 9 bodů ze 16 možných.

Boční náraz

Při bočním nárazu získalo Mitsubishi L200 maximální počet bodů. Pro tento model nejsou k dispozici hlavové airbagy a proto nebyl proveden test nárazem na kůl.

Celkový výsledek ochrany dospělé posádky je dán součtem 9 bodů (za čelní náraz), 16 bodů za boční náraz a 2 bodů za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Mitsubishi L200 tedy odjelo s 27 body a 4 hvězdami za ochranu dospělých pasažérů.

crashtest mitsubishi pickup euroncap crashtest mitsubishi pickup euroncap  

Ochrana dětí

Za oblast ochrany dětí dostalo Mitsubishi L200 obvyklých 32 bodů (65 % maxima). Airbag spolujezdce může být odpojen při použití dětské sedačky umístěné proti směru jízdy. Nicméně, signalizace vypnutí nebo zapnutí airbagu spolujezdce není dostatečně jasná. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena.

Ochrana chodců

Mitsubishi L200 získalo za ochranu chodců pouhé dva body. Všechny testované části – nárazník, přední část a povrch kapoty – byly ohodnoceny jako naprosto špatné nebo téměř nedostačující.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Mitsubishi_L200_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Mitsubishi_L200_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Mitsubishi_L200_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Mitsubishi_L200_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Avatar - MajoThePuk
17. 3. 2008 17:28
Re: 4*
suhlasim
Avatar - dochtor
17. 3. 2008 17:15
Re: 4*
Pamatas si zle ;-)
Mitsu ziskalo o tri body viac, z toho 1 za pripominac pasov - takze realne o dva bodiky. Vyfarbenie figurin je viac menej podobne az na soferove nohy...
Takze ano, Mitsu je lepsie ale bombasticky titul clanku nezodpoveda realite.
Avatar - MajoThePuk
17. 3. 2008 16:40
Re: 4*
Taaak si to vystihol celkom dobre...su tu odlisnosti, pre ktore ziskalo Mitsu ak si dobre pamatam o 4 body viac ako Nissan a kedze mam svoj ubohy zivot rad, radsej sa predsa len poveziem v Mitsu ;-\ ;-)
Avatar - dochtor
17. 3. 2008 16:06
Re: 4*
Ano, ma 4 hviezdy, ale hodnotenie testu je len o malo lepsie ako pri Navare. Mozu sa hanbit spolu, akurat Navara o chlp viac...
16. 3. 2008 18:31
Re: Myslím že je to ve skutečnosti trochu jinak
musis brat v potaz,ze maly auto velke odstreli,takze tva teorie je trosku chybna