Euro NCAP: Mitsubishi L200 – i pick-up může být bezpečný
Čelní náraz
Ochrana hrudníku řidiče byla ohodnocena jako slabá kvůli tlaku, působícímu na hrudník figuríny. Prostor pro nohy řidiče byl prolomen, ale prostor pro nohy spolujezdce zůstal během nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představuje riziko zranění kolen a stehenních kostí řidiče i předního spolujezdce.
1880 kilogramů vážící L200 s motorem 2,5 DI-D bylo vybaveno pouze čelními airbagy, předpínači bezpečnostních pásů a omezovače sil v bezpečnostních pásech vpředu.
Za čelní náraz získalo L200 9 bodů ze 16 možných.
Boční náraz
Při bočním nárazu získalo Mitsubishi L200 maximální počet bodů. Pro tento model nejsou k dispozici hlavové airbagy a proto nebyl proveden test nárazem na kůl.
Celkový výsledek ochrany dospělé posádky je dán součtem 9 bodů (za čelní náraz), 16 bodů za boční náraz a 2 bodů za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Mitsubishi L200 tedy odjelo s 27 body a 4 hvězdami za ochranu dospělých pasažérů.
crashtest mitsubishi pickup euroncap
Ochrana dětí
Za oblast ochrany dětí dostalo Mitsubishi L200 obvyklých 32 bodů (65 % maxima). Airbag spolujezdce může být odpojen při použití dětské sedačky umístěné proti směru jízdy. Nicméně, signalizace vypnutí nebo zapnutí airbagu spolujezdce není dostatečně jasná. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena.
Ochrana chodců
Mitsubishi L200 získalo za ochranu chodců pouhé dva body. Všechny testované části – nárazník, přední část a povrch kapoty – byly ohodnoceny jako naprosto špatné nebo téměř nedostačující.