Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP slaví 20 let nárazových testů. Auta jsou díky nim bezpečnější. Skutečně?

Nezávislé konsorcium Euro NCAP tvrdí, že od roku 1997 jeho crash testy zachránily přes 78.000 životů. V poslední době jeho zkoušky kráčí od minimalizace následků nehod k jejich předcházení.
Zpět na článek
4. 2. 2017 15:01
4. 2. 2017 15:01
Honda Jazz
NCAP slavi a srovnava stary Rover s dnesnim nejbezpecnejsim autem ve tride malych aut Hondou Jazz. To samozrejme neprekvapi, Honda dnes nabizi ve vsech tridach a to i na severoamrrickem trhu jedny z nejbezpecnejsich aut.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2017 13:53
Trend je jasný
Příklon k elektronice je vcelku jasný. V době, kdy pasivní bezpečnost mají automobilky vcelku vychytanou, lze těžko z drobných rozdílů dělit automobily na bezpečné a ty méně.

Jen je třeba nezanevřít právě na pasivní bezpečnost i nadále. Právě jakýkoliv jiný druh nárazu než normovaný NCAP totiž často ukazuje výrazné rozdíly a pak je vidět, kdo staví automobily na nárazy NCAP a kdo je staví s ohledem na skutečnou bezpečnost.

Takže stále čest těm, kteří mají vlastní bezpečnostní vývoj a jdou svojí cestou, třeba jako Volvo nebo Škoda, a skutečně zohledňují výsledky reálných nehod.

Faktem ale je, že nikdo nic lepšího než EuroNCAP nevymyslel a vždy budou předepsané testy o určitých parametrech. Lze samozřejmě přidat různé úhly a přesazení, ale to by znamenalo výrazně vyšší náklady.

Osobně bych přidal nárazy zezadu, protože reálné nehody dokazují, že zadní náraz je často totální KO. Viz např. vybržďovač BMW vs. Octavia vs. Audi... A nehod, kdy zadní náraz udělal z Octavie jednu poliovinu, je opravdu hodně. Zezadu jsou prostě auta jak papír.
Rozbalit vlákno
0