Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Hvězdy už nebudou udělovány pouze za ochranu dospělých cestujících, ale za komplex bezpečnostních opatření zahrnující ochranu dospělých, ochranu dětí, ochranu chodců a asistenční systémy.
Zpět na článek
19. 2. 2009 14:46
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 2. 2009 15:12
19. 2. 2009 15:47
19. 2. 2009 15:56
19. 2. 2009 20:19
neregistrovaný "lolofonko"
19. 2. 2009 20:43
neregistrovaný "exctenar"
19. 2. 2009 18:14
12. 12. 2011 13:00
19. 2. 2009 15:50
19. 2. 2009 17:39
19. 2. 2009 16:53
19. 2. 2009 18:41
20. 2. 2009 16:24
19. 2. 2009 22:12
12. 12. 2011 13:01
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 2. 2009 14:46
NCAP...
...nějak se nám to mění a zpřísňuje, což je jen dobře... :yes:
Rozbalit vlákno
11
19. 2. 2009 15:12
Re: NCAP...
Ano, je to dobre, ale kde zostava logika? 3 body za stabilizacny system je v poriadku, ale rovnako 3 body aj za pripomienkovac bezpecnostnych pasov? Ten teda fakt bohovsky prispeje k bezpecnosti, ak sa mi rozblaci v aute pocas jazdy ked mi na vedlajsom sedadle nadskoci aktovka...
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 15:16
Re: NCAP...
Milý Teddy! Já si kabelku dávám NA ZEM a ZA přední sedačky (věci by měly být tak aby pokud možno "NElétaly" - kdyby "cokoliv" ;-) ).
To "pípání" při NEzapnutých pásech možná ne na 3 body, ale KLADNĚ hodnotím, neb "zapřísáhlého" NEzapínače znám, co to "zkoušel" i s novým vozem a nakonec "vzdal" a už ZAPNUTÝ jezdí ... to si "bodík" zaslouží(lo)! ;-)
Pěkný den :-)
19. 2. 2009 15:47
Re: NCAP...
tak já jsem sice zapřísáhlý zapínač, ale když třeba potřebuju se posunout na od vchodu do baráku 10 metrů na parkoviště a musím se zapásat, jinak mi to spustí alarm jak při přepadení banky, to je trochu moc >:D

jinak co si všímám, tak docela hodně lidí jezdí i v těch moderních kárách bez pásů. Když pominu následky aktivace airbagu bez pásu, stejně se furt divím, jestli mají někde vypínač na tento hlídací feature? Nebo to prostě surově přes softwer nechají odpojit? :-!
Avatar - Atlis
19. 2. 2009 15:56
Re: NCAP...
neviem jak v tvojom aute, ale v mojom sa zvukova vystraha zapina az pri rychlosti nad 10kmh (svetelna je aktiva vzdy), cize tych 10m mozem kludne prejst bez pasov ak treba... zo zvyku si zapinam pasy aj na dvoch metroch :-)
neregistrovaný "lolofonko"
19. 2. 2009 20:19
Re: NCAP...
Suhlasim , to pipanie je blbost. Vsak ak ich nemam zapnute tak o tom asi viem ,ne? No ja to dal odpojit po skonceni zaruky... :-! ale ,ze ma to s-r-a-l-o.... >:D >:D
neregistrovaný "exctenar"
19. 2. 2009 20:43
Re: NCAP...
Co vám brání změnit přísl. legislativu, přesvědčit výrobce...nechápu.Možná to pípá proto, že výsledná síla v nějakých blbých 50km/h když se to lehce ťukne je součin zpomalení,nějakých 18-20 géček krát hmotnost osoby.Nám auta nepípají, každý se holt připoutá a je.Kdo s tím má problém,tj.cizí spolujezdec,pak vyčkám, dokud se nepřipoutá,nebo mu nabídnu cestu vlakem.Ono vymýšlet hypersložité def. zóny, nové typy vaků atd. a neudělat trivialitu, jako zapnout pás,je na hlavičku.Mohou si za to sami řidiči, že se oni nebo spolujezdci běžně nepoutali.Je třeba si stěžovat těm,co to zapříčinili, byť mnozí to jaksi nerozchodili a prošli krematoriem....Takže ty body jsou naprosto v pořádku.
19. 2. 2009 18:14
Re: NCAP...
Mila Kylie, ja si tiez davam moju dicotu s notasom obvykle na zem, ale nie v zime! Neviem totiz nijako donutit mojich pasazierov, aby sa pri nastupeni do auta prezuli do papuc, a snehule nechali vonku...

To pipanie by som ja ohodnotil tak na 1 bod, a mozno ani to nie. Nie raz som sa pri soferovani strhol, ked to zapipalo hocikedy pocas jazdy. Myslim ze blikajuca kontrolka by uplne stacila.

A na zaver: samozrejme pasy pouzivam, a tak isto vsetci ktorych v aute veziem. Tie pochopitelne maju velmi velke odpodstatnenie pre bezpecnost. Nie akysi protivny klakson co sa zapne, ked na sedadlo polozim noviny...
12. 12. 2011 13:00
Re: NCAP...
Měli by zkrátka vymyslet sofistikovanější senzor. Mě to také štve, když převážím něco na sedadlech (patřičně zabezpečené) a auto má potřebu mě neustále upozorňovat, že někdo nemá zapnutý pás. Řeším to tak, že zapnu pás naprázdno. To počítači zavře... reproduktor.
Avatar - micaello
19. 2. 2009 15:50
Re: NCAP...
A ze z bezpecnostnich duvodu tam tu aktovku nemas mit polozenou nevis? :-)
19. 2. 2009 17:39
Re: NCAP...
Těžko srovnávat, zda je lepší mít v autě ESP nebo připomínač nezapnutých pásů. Také se na to můžes podívat z jiného úhlu, pokud má dojít k nárazu, pak ti je aktivní bezpečnostní prvek jako ESP ne prd a bez pásů nemáš šanci. Zrovna tak je důležité správné označení, kde se deaktivuje airbag před spolujezdcem, úchyty ISOFIX atd. Jsou to jen drobnosti, ale pokud nevyužiješ jejich předností, může to dopadnout špatně, přitom je to tak jednoduchý.
19. 2. 2009 15:25
Chaos, zmatek, nekompatibilita
To se povedlo. Jenom pochopit ten system uvnitr, bude nad sily bezneho zakaznika, takze opravdu uz zbydou jenom ty hvezdicky jako marketingovy oblbovak. A to uz ani nemluvim o tom, ze vysledky budou zpetne nekompatibilni. Takze auto ziska dnes 5 hvezdicek, stejne nebo o malicko bezpecnejsi auto ziska za rok treba 4 hvezdy. Obe auta srovnatelne bezpecna, budou soucasne na trhu. Hadejte ktere bude mit marketingovou vyhodu? To tedy pekne pohnojili. Podle mne zvolili uzasne technicistni reseni, ktere sice zahrne nejruznejsi drobne nuance bezpecnosti, ale beznemu zakaznikovy udela ve srovnavani jednotlivych modelu chaos takovy, ze auta z ruznych let budou vzajemne neporovnatelna a rozhodnout, ktere je bezpecnejsi, bude nemozne.
Rozbalit vlákno
10
19. 2. 2009 16:10
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Pěkně jsi to napsal drápalíku, pěkně. Tak jest. Tenhle systém fakt studovat nebudu.
19. 2. 2009 16:12
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Od toho jsou tam přece ta procenta. Ta zůstanou pořád stejná, budou se zpřísňovat jen hvězdičky. Takže kdo nebude líný a nebude se rozhovat jen podle hvězd (bohužel takových lidí bude asi dost), zjistí, jak na tom které auto opravdu je a hvězdičky ho nemusí vůbec zajímat.
19. 2. 2009 17:31
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Období 2009-2012 bude přechodné, v článku to dostatečně vysvětlují. Vůz prochází crashtestem, když přijde na trh a pak dle zažádání automobilky, při faceliftu atd. Automobilky, které si na bezpečnosti založily marketing a jejichž vozy jsou opravdu bezpečné se ničeho bát nemusí. Vždyť už dnes by některé vozy splnily nároky testů roku 2009 či 2010. Takže co řešíš...
19. 2. 2009 22:04
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
No resim zpetnou nekompatibilitu - v jednom case budou na trhu vozy s jinou vahou hvezdicky - nebo jinak - dva vozy se stejnym poctem hvezdicek, ale s rozdilnou bezpecnosti. A prodejci budou rikat - ano mame sice 4 hvezdicky a konkurence ma 5, ale nase 4 hvezdicky jsou z roku 2011 a konkurencnich 5 hvezdicek je z roku 2010. A vite, to jsou uplne jine hvezdicky. Chaos.

Obdobi do roku 2012 je sice prechodne, ale co po roce 12? Preci prijdou zcela nove bezpecnostni systemy a zanedlouho budeme mit stejny problem znovu, takze behem 10ti let tu budemem mit stovky modelu, kazdy hvezdickovany podle uplne jineho systemu, vzajemne neporovnatelne. Chaos jeste vetsi.
20. 2. 2009 09:24
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Tak v tom případě nezbývá než se zeptat, co bys jim poradil ty?
20. 2. 2009 11:49
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Vyssi bezpecnost, vyssi pocet bodu. Nove systemy - body navic. Oboji dohromady - vice hvezdicek. Bezpecnejsi auto - vice hvezdicek, System je zpetne kompatibilni a umoznuje porovnani se soucasnymi vozy. Za 10 let ENCAPu jsme se dostali z nejakch 2 na 5 hvezd. To znamena ze soucasny system, ktery by prideloval nejake prehledne mnozstvi hvezd, rekneme okolo 10ti, mel pred sebou jeste nejakch 20 let zivota. Co bude za 20 let bych zatim neresil.
20. 2. 2009 14:30
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Přešti si ten článek ještě jednou a porovnej výhody stávající ho a nového systému!

1. Nový systém slučuje dosud oddělené kategorie. Čili všichni dříve sledovaly jen hvězdy za čelní a boční náraz. Hvězdy kterými se pak chlubili prodejci. Ale, že ochrana dětí či chodců byla často průměrná, v prípadě chodců vůbec žádná, to už nikdo neviděl. U nového hodnocení se to do celkového počtu hvězd promítne!

2. Každá hodnocená kategorie má svou váhu. Čelní a boční náraz mají automobilky dobře zvládnutý, ostatní kategorie mají nižší váhu a výrobci se jim proto tolik nevěnují. Ale váha těchto kategorií bude rok od roku stoupat a tak budou muset výrobci přidat i v tomto směru. NCAP tedy vyvýjí tlak na větší ochranu chodců, více pasivních/aktivních bezpečnostních systému v základních výbavách. Dokonce zohledňuje i možnost jejich doobjednání.

Ač se to někomu může zdát zprvu jako chaos, systém je dobře promyšlený a pro koncového zákazníka je přínosem.
20. 2. 2009 15:29
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Ale oba dva body se daji resit nastavenim kriterii pro sestou a dalsi hvezdicku. Az do hvezdy 5 by platila kriteria jako dodnes. Kdo by chtel hvezd 6 a vice musel by plnit nejakou hranici ochrany chodcu a deti nebo instalaci aktivnich bezp. systemu a pod. Zvlaste pro koncoveho zakaznika je system totalne matouci. Uvedom si, ze testy stejneho vozu, jednou podle stare a jednou podle nove metodiky, davaji uplne jine vysledky (jak bodove tak hvezdickami). Jak potom chces porovnavat auta nova s temi co jiz na trhu jsou treba rok. To proste nejde.
20. 2. 2009 09:44
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Vždyť to píšu o příspěvek výše. Když budou marketingoví odbornící chytří, nebudou uvádět hvězdičky, ale procenta. Ta budou pořád stejná. A v procentním porovnání s konkurencí bude každému jasné, které auto je bezpečnější.
20. 2. 2009 11:42
Re: Chaos, zmatek, nekompatibilita
Dovedes si predstavit tabulku s procenty jako neco co se komunikuje beznym zakaznikum v televizni reklame? Samozrejme, kdo chce tak bude studovat tabulky s procenty. Ale nekompatibilita se soucasnym merenim bezpecnosti zustava. Tam ti zadne tabulky nepomohou, protoze treba bocni naraz bude bodove hodnocen zcela jinak nez dodnes. Navic ti, kdoz dostanou za stejnou bezpecnost vice hvezdicek to budou vyuzivat marketingove. Vlastne to bude jakasi diskriminace novejsich vozu.
19. 2. 2009 16:53
No tak
Proc se tak vsichni rozcilujete, stejne si nikdo zvas nevybira auto podle toho kolik ma hvezdicek.

Kdo ma rad Francouze tak si koupi francouce a ten kdo preferuje nemecke znacky pujde do nemeckych ... atd.

Stejne si koupite auto dle vlastnich emoci ke znacce, hloupky sve vlastni kapsy...a povesti daneho vozu/znacky.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 17:33
Re: No tak
To bylo: "Podle sebe, soudím tebe?" ;-)
Kupovat vůz podle "pověsti" (většinou již NEvyráběných modelů) - to NEzdá se mi "ok" (ale určitě "DĚJE se to" - to máte pravdu - doufám že "diskutující na spec. "autoweb(u)" jsou trochu "jinde", ne? :-) )
Kupovat dle vl. kapsy - logisch - ono to ani jinak nejde (ale větší i malá "kapsa" většinou docela "nepřeberné" množství "variací" nabízí - i počtu * )
Emoce "k značce" - jistojistě - G-alina T-atjana i-vanovna náš "vzor(ový)" model/příklad ;-)
Auto dle "národnosti" (to v době kdy lidé všech národností od japonska po usa "pendlují" a v německu američané a v japonsku ... a zrovna tak "díly" či dokonce motory do aut "mezistátně" se vyrábějí/přesunují - HODNĚ NEsmyslné příjde, ale asi se tak STÁLE děje) - tak já už měla fr, d, jp, it, ... kruciš USA mi tam "chybí"! :-)
19. 2. 2009 18:41
Re: No tak
Dobre tak si kup auto jako zenska podle poctu hvezdicek a pokud tvoji dva favorite bodou mit stejny pocet hvezd v dane kategorii tak si potom studuj percentualni pomer v danych kategoriich. Preju pekne nakupy. Vsadim se, ze si nekupujes boty jen podle toho ze jsou pohodlne "tenisky" ale mas nejakych par znackovych na vysokych jehlach ktere mozna nejsou nejpohodlnejsi po xy hodinach, ale presto je musis musis mit. Tak je to i s autama, emoce casto vyhravaji nad prakticnosti a opravdovou "uzitkovou" hodnotou. :yes:
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 19:04
Re: No tak
Nu od toho nám "pánbůh" mozeček nadělil, abychom ho používali a NE "slepě" JEN podle *, nebo podle ... vybírali, ale také nad nimi NEbudu "lámat hůl" - ostatně "stejné" je to i s jinými věcmi (i třeba těmi botami).
Prostě * je věc, které si "všímám" a zrovna já naopak "kritizuji" (to jsem nedávno ČETLA!) v česku používaný "systém" výběru, kdy (prý) jsou sledovány JEN a POUZE (hlavně) 2 údaje: spotřeba a velikost zavazadelníku.
Každý ten "mix" údajů jistě trochu "jinak" nastavíme, ale VŠECHNA "data" by v potaz brána být měla (jestli někdo "upřednostní" třeba zrovna spotřebu a někdo jiný třeba tu bezpečnost - to je každého věc).
Já osobně jsem si již 2hý Citroën C5 pořídila (což v česku asi NEní moc "masový" model) protože MÉ (maličko "specifické") požadavky splňuje na "hodně" procent (PROTO občas "dloubnu" do "záplavy" fabia/octavia na českém trhu, neb že by tyhle 2 modely - /nevím přesně jaké procento jich na českých silnicích je, ale "jistojistě" VYSOKÉ, HODNĚ NADpoloviční/ - NAD celým zbytkem "planety", což jsou tisíce modelů/motorů.
Emoce "pochopitelně" vyhrávají a asi i "často" (a "pánbůh díky za to" ... kdyby od zítřka všechny "emotivní" auta zmizela - to by skoro "tragedie" byla, a vlastně nejen "skoro")
Vysoké jehličky tedy ještě mám, ale dnes už spíše "praktičtější" jsem - a když jsem dnes jsem v PRADA kozačkách ulicí "klouzala, "přestalo" bavit mne to bavit a FANTASTICKY ošklivé "obrovské" ale "teploučké/pohodlňoučké" "sněhule" si za 99 penízků koupila a SPOKOJENA jsem (a v létě klidně v Nike po městě běhám - co si kdo myslí mne NEzajímá).
Děkuji za přání "pěkného nákupu" - slibuji že "dám si záležet"
Pěkný den ;-)
Avatar - kolmar
20. 2. 2009 16:24
Re: No tak
Zdravim Kylie... ono vsetko ma svoj vyznam a svoje miesto, zalezi od uhla pohladu. Ciastocne mas pravdu ty a ciastocne zase nie, vsetko su relativne %. Zalezi ci clovek kupuje auto rozumom alebo srdcom alebo srdce vs. rozum!!! a to je nebo a zem v pohladoch a nazoroch!!! a hadat by sa tu mohlo donekonecna.

Tak strucne moj pohlad, auto podla povesti, hmm no ano! peco nie? ak sa do toho rozumies, ono nieco tu povest stvorilo a nieco je fakt dobre a povest nema, to treba uz poznat a rozumom to vidiet, ale ak porovnavas 2 legendy tak ta povest tak trochu moze teba vystihnut viac, napr RR ma uplne inu ako LC V8 a pritom su to priami konkurenti... A "povest" u mna napr. spolahlivosti sa da bez problemov zistit aj dnes vyrabanych modelov...su pri nas jedinci co za 3 roky nakrutia 200 000 km a ono ked ja raz chcem jazdenku cca 2 roky staru (lebo na nove nemam a o kategoriu nizsie ist nechcem) tak si tu "povest" vzdy a velmi rad zistim, vtedy to ma dost velky vyznam ci VW alebo Toyota... u toho co kupuje auto na rok a zase ho zmeni...to u neho je je ina "povest" sledovana...

Emocie...tak ciastocne...vyhovuju ti do puntika napr. 2 kary nevies sa rozhodnut a jedna ma tych emocii viac... co kupis?

Penazenka - no comment

Globalizacia nam tie narodnsti naozaj pekne popreplietala, prekombinovala a zmiesala dost kvalitne, no ak sa v tom vyznas tak stale zistis ze v Japoncovi je motor z "Francuza", v "Talianovi" z "Japonca" a ktory je cisty "Talian" a akory zase cistokrvny "Japonec" ci "Francuz" - no uznavam, ze ti cistokrvni nam miznu ako huby po dazdi...ale eko. kriza nam to zase len a len pehlbi, ono to Americania zase nieco pekne dosrali...no nech im ta liecba hyperinflaciou ide, pomoze to aspon im ak uz nie nam... svinstvo v ekonomike v priamom prenose, no hold...daco sa robit musi. 8-s

Pekny den ;-)

PS: dva C5 hmm posilka v priamom prenose >:D , nic proti nim...v poho auta, len mi ta "lahkost" spojkoveho pedalu resp. "kvalita" pritlacnej poruziny v ustrojenstvu spojky neda nehodit komentar... pre mna to islo asi tak lahko ako na Liaze...no LKT 81 Turbo to neprekonalo >:D >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2009 17:04
Re: Milý kolmar(e)!
Tak váš "motor snů" je HDi? ;-)
To DOBRÝ vkus máte - to já "volně" jeho (TDV8 3.6) "dárce orgánů" V6 2.7 HDi do příští C5 "plánuji" (a o 3.0 HDi 202 kW/600 Nm "snít" si nechávám) :-)
Já (s oběma) C5 docela VELMi spokojena (nu dokonalé NEjsou, PODceňované - hlavně v česku - VELMI ZNAČNĚ HODNĚ MOC) a na spojkový pedál a řazení "fintu" mám - momentálně jí v Brumlovi - šestistupňový automat Aisin říkám :yes:
Ale tetička již TAKÉ druhou C5 má a teď už také "Aisinautomat", ale tu první "normál/manuál" a "no problem" (to jste nějaký HODNĚ "divný" kus musel potkat) - podotýkám, že tetička v kolonce věk již "7" na prvním místě má (a ještě před dvěma lety - s tím manuálem - na jeden zátah /tedy s pauzou na kávu atd./ Strasbourg-Praha zvládla) a "normálně" se svou C5 2x měsíčně do Deutschland na nákupy jezdí(la) - takže asi opravdu "špatný" kus jste k dispozici měl.
Mě právě to, že (Citroën C5) "jezdí sám" na něm vyhovuje - na delší a dálkové dálniční trasy: Naprostý "ideál" :yes:
O těch "mezistátních" propojeních se dnes už více mluví, ale je to "dávná" věc a minimálně "lidsky/zaměstnanci jiných národností" jsou výrobci "propleteni" již dávno a to docela HODNĚ, ostatně vývojová/designová centra mají japonci/korejci jak v evropě tak USA a Bentley dnes může navrhnout Slovák a třeba "italové v německu" a "němci v itálii" skoro "běžní" jsou a prostě DĚLIT to dle jakési prapůvodní země původu automobilky samozřejmě "lze" (ale vás zajímá jestli vaše Porsche bylo vyrobené v Německu Finsku či Bratislavě? Není to "jedno"? A to mluvím o čistě "montáži", jestli ten či onen díl je "vyráběn" třeba v nějakém úplně "jiném/dalším" státě a "nápad" a "patent" na tu součástku má třeba australan - není to "jedno a fuk"?
Prostě "nacionalismu" tu namístě není a čekala bych spíše další "propojování" (což asi i "tipuji" že se dít bude - politici "vyzývající" k nacionalismu - mám na mysli Šarkyho a přestěhování z Kolín(a) - to ani NEkomentovat, jednak to co řekl je "ekonomický nesmysl" a "morálně/politický" snad ještě víc)
S tou "pověstí" je to trochu "problém", neb to je často už "zcelabezpředměnté" ... "znalý" člověk si samozřejmě "dohledá" co a jak, ale takový "extrémní" příklad je nissan (donedávna poměrně "vzor" spolehlivosti a než jste řekl 1-2-3, tak model Primera se "plácá" na samém chvostu tabulek spolehlivosti). Chci tím říci, že ta "pověst" je (často) v reálu dokonce tak o 2 modely "pozadu" (takže může být - jen v některých případech, samozřejmě - až "absolutně" mylná).
Padá na mne únava, končím domů odcházím Pěkný den (i ty další) ;-)
Avatar - kolmar
20. 2. 2009 17:45
Re: Milý kolmar(e)!
Mila Kylie, tak motor snov HDI urcite neni a polemizovat by sa dalo aj o tom RRS, no ale proste nejaku vyslovenu modlu nemam a moje designove citenie, charakter, vlastnosti, a hlavne vsetky poziadavky to auto vystihuje dokonale (okrem spolahlivosti) a lepsi motor ako je TDV 8 do toho proste teraz neni. Uvidime koncom roku na V6 s 200 kW...nechame sa prekvapit.
Motor snov by bol skor ten v GT-R-ku, nielen rucnov vyrobou ale aj technikou (vlastne cerpadlo vzduchu k turbu zase len - tak niekto nema) ale sklaniam sa pred motormi 3.0 V6 TDI lebo spotreba/vykony su aj pre mna (jazdim bendzin) obdivuhodne.

Musim bezat tak len strucne, ano Nissan je na tom zle, no ja som nepovedal ze Japonci su vsetky dobri a EU vsetka zle! Napr. ten Nissan je vynimka Japoncov (bohuzial) a take Volvo zase z EU (tak narychlo ma nic ine nenapada...jasne este Porsche :yes: ) Ja zistujem povest modelov, az potom ich na plnu hubu chvalim...lebo vynimky potvrdzuju pravidlo a bezhubo chvalit/nadavat - to ja nie...

Fakt musim bezat, tak k C5 nabuduce a ti ludia, ano to je vseobecne zname...designeri, vyvojove centra v inych krajinach (nie este zamestnanci)... no ale zaujimave je, ze taka Honda dokaze aj vo VB zmontovat spickovo spolahlive auta, pricom tie z VB su na tom tragicky... Ono to neplati vzdy, no ale plati to dost casto...sranda aj v dnesnej globalnej dobe...

Fakt musim zdhrat, na otazky kludne omzno zajtra...

PS: ten automat ma vobec nenapadol

8-s 8-s ... ja jazdim manualy...tak som nimi "posadnuty"
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2009 20:36
Re: Milý kolmar(e)!
Já "jen" okomentovala "vaši" kolonku "auto snů" ... ;-)
Já se sice TAKÉ NEnarodila "s automatem v garáži", ale časem jsem k tomu nějak "došla" (a dnes jsou některé automaty už TAK "povedené", že /krom nějakých hot-hatch(ů) apod./ skoro NEmá "smysl" - nožkama "podupkávat" a kvrdlačkou "kvrdlat" - prostě jedno zda "obyč/levná" C5 nebo dokonce nějaký (super)sport, snad už i "většinou" je "automat(ická)" verze "zajímavější" (někdy dokonce i "rychlejší" atd.).
Prostě já už (asi) "automat forever" :yes: :-)
S motorem (vlastně celým autem) Nissan GT-R se (snadno) shodneme (tak PĚKNĚ "pojaté" auto pohledat - můj respekt!).
3.0 V6 TDi mne sice NEuráží (a docela CHVÁLU jsem na něj slyšela/četla), ale nový 3.0 HDi skoro ZAJÍMAVĚJi vypadá a mým "dlouhodobým" favoritem této kategorie 35d od bmw je.
Ano "zatracovat" či "chválit" celé ZNAČKY je "bubost" (jak VRATA) a Volvo/Saab v evropě asi 1ní "na porážku" půjdou (jak to "proběhne" by mne docela ZAJÍMALO - tedy, jak to BUDE/proběhne - "jsem /docela/ zvědavá").
K tomu "Honda a VB" ... stejně tak Toyota ve Francii činí atd/atp., "nacionalismus" resp. vnímání "skrze státy" se (snad) časem "rozpustí" (neb "bubost" to vlastně již DNES je)
Souhlasím že TDV8 je do "vašeho" vozu zatím "optimem" a já TAKÉ na "realitu" V6 3.0 HDi zvědava jsem (v Citroën C6 má být od nového modelového roku ... cca od září).
Pěkný den :-)
Avatar - kolmar
20. 2. 2009 23:56
Re: Milý kolmar(e)!
Zdravim mila Kylie, tak ja proste mam rad univerzalne auta (hoci mam spustu oblubenych z rôznych kategorii, mat na dvore LC V8 v uprave traubenreuther, GS 460h na hltanie km a GT-R na hranie sa neurazim, ale nehrozi mi to asi nikdy!!!!) Tak ostava ten univerzal! Svihat po dialnici cez 200 km/h, rezat zakruty sviznejsie (supersport to neni ani nikdy nebude) a pritom odviest pohodlne 5 ludi, odtiahnut tazky prives ci hodit dozadu "moju" Husqvarnu 365 special a moju prilbu a hajde ide sa do lesa valat buky... proste toto mne treba - toto dokaze univerzalne auto, ked uz tie 3 nesu!!!
RRs to vdaka spickovemu podvozku (dynamic respondence na cesty a unikatny system ktory ma na celom svete len LR: precerpavanie vzduchu z jedneho vaku do druheho - zabezpecuje spickove krizenie naprav) k tomu terrain respondence (teren) a na zastavenie brzdy Brembo...ono toto len tak niekto neponuka!!! Ano mame tu vozy ako je X5 alebo Q7 ale oni nikdy nedokazu toto:
www.youtube.com/watch?…… />
Potom je tu ML (420 CDI s airmatikom a off road paketom by som tiez bral) a Cayenne ktore sa mi designovo nepaci...
Tak to k "aute snov" mohol by som tam dat aj Toyotu RetroCruiser ktora je jedna na svete...ale naco? aj tak to nikto nepozna a nikdy to neuvidim ani na zivo...

K tym motorom tak aj ja som mal na mysli BMW, aj na tie HDI som zvedavi... uvidime, dostane to XF, Range, Disco3 aj C6...

Ci som manualom "posadnuty", "postihnuty" alebo "obmedzeny" to je uhol pohladu, ja radim proste rad a jazdil som uz na vsetkom moznom (len na tom co chcem najviac nie :-( ) od feldy cez A4-ku az po auta typu Iveco daily, Liaz ci spominany LKT 81 Turbo. Som nauceny (ten liaz) aj 2x vyslapavat spojku, problem mi to nerobi, prave naopak...bavi ma to, jazdim pre radost. Suhlasim ze dnes je uz automat do hromady aut optimum, no som rad,ze si este uzivam "preslapovanie".

Strucne k tej povesti, ano zatracovat a chvalit cele znacky aj modeli je blbost, teraz este vieme rozlisit ci je to globalne auto alebo nie, uvidime, casom sa to mozno tak premiesa, ze Japones, francuz...bude to sum a fuk, ale proste hoci v dnesnom glovalnom svete ludia, kapital, patenty pendluju z jednej strany sveta na druhy, stale su auta (Outlander, C-Crosser,4007) kde vieme ze motor je 100% francuz a system pohonu 4x4 japonec... su tu auta ktore vychadzaju zjednej fabriky a su nebo a zem (touareg obrovske problemy s elektronikou a Cayenne - prve porsche co nejazdi len nedelu ale nonstom, su kusy co maju cez 200tis. a su v pohode...proste aj v jednej fabrike je rozdiel vo vyrobe...kazdy znacka ma to svoje co ju robi svojim...) a zase su tu auta ako Sharan/Alhambra kde je vymenene len logo, neni spolocna platforma (ako Cayenne a touareg) ale takmer vsetko identicke...

O povesti automobilky este jenda vec, napr. Mitsubisi si pod kapotu strcilo TDI od VW alebo HDI od PSA (svoj nemalo, tak ok) no stale su tu automobilky, ktore racej investuju miliardy a vyvinu si svoj vlastny (napr. Boxer diesel). Tak napr. subaru patri pravom lepsia povest, lebo na nej funguju uz dlhe roky a nedaju si svoju techniku nicim vziat...(horsie s designom)- to bol priklad.

Verim,ze kvalitu diskutujuceho nehodnotite podla poctu prispevkov v mojom "konte"... kvalita je dolezitejsia ako kvantita...skor za pozretie patri "moj" datum registracie a to som na tento portal chodil uz hodne pred tym...ale to je jedno. Ja naopak sa musim sklonit (az tak ze drbnem s hlavou o obrubnik) pred vasimi znalostami v oblasti automobilizmu, je to taka rarita ako ta Retro Cruiser >:D
Napisal som uz hotovy roman, sorry... :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2009 01:42
Re: Milý kolmar(e)!
Nikdy NEříkejte NIKDY ;-)
Já SOUHLASím s vaší "teoretickým" přáním, že takováto "pestřejší" nabídka je "lepší" (univerzál je VŽDY "kompromis").
Ten "odkaz" je asi "s chybkou" - zkuste to popř. ještě jednou (ale "vypadá to", že když už "univerzál" NEzvolil jste "špatně" ;-) )
Nu ono subaru NEmělo jinou možnost, tedy "komplet" předělat vůz na "obyč" řadový TDi/HDi apod. by "šlo", ale ... ale NEšlo - ale subaru mi (komplexně) "poctivým" přístupem SYMPATICKÉ je - škoda že lepší/kulivovanější/správnější ploché motory už JEN subaru a porsche dělá ... a skoro NEchápu, že (narozdíl od porsche) lidé subaru málem až NEberou ...
Dle vaši karty, jak se dívám, vy vskutku "letitý" místní "pozorovatel" (a kvantita určitě důležitá NEní - já se určitě také /JEDNOU../ "dovypovídám")
Jen "detail" k "ostatním" modelům Porsche - jak 911, tak Boxster/Cayman JSOU auta "denní" potřeby - BEZ problémů (a s Cayenne S jsem vloni měla možnost jezdit a sice jízdně/motorově "vše ok" (naprosto!), ale "pocit" NEní takový jaký má být, prostě cítíte že PRAVÝ "drahý" vůz to není (ale já jsem taková "princezna na hrášku" - já ani stříbrný šperk nosit NEmohu).
Já bych (kdybych..) místo 420CDi zvolila ML63AMG - TO by mi VÝRAZNĚ lepší přišlo (a jeho vzduchové odpružení "airmatic" stejně jako Hydractive III+ v mém Citroën C5 za "to správné" považuji - konvenční tlumič a "pružinka" jak z propisky to nee - skoro každý, kdo "lepší" okusí, praví ...)
Zda-li váš věk "sedí", tak NEní nač si "ztěžovat" ... a "chápu" i to řazení - také si nějak NEdovedu představit, že bych z Citroën C5 s automatem třeba k 18ti-nám "nadšena" byla - to je (asi) "normální"...
Děkuji za "román" (a za "pochvalu" :-) - já tatínkem byla "autoznalostem" učena již "odmala" (tak snad něco se "uchytilo")
Dobrou noc ;-)
Avatar - kolmar
21. 2. 2009 16:16
Re: Milý kolmar(e)!
podzubany server auto.cz... kurna napisal som "dalsi roman" a je v * pre "samoodhlasenie"... musim zdrhat...mozno vecer ked ma prejde zlost to zase "stvorim"

PS: bral by som teraz vyhrievany volant :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2009 18:43
Re: Milý kolmar(e)!
TOhle CHÁPU! ;-)
PS: Už se mi to také stalo ;-\
PPS: Jdu si číst "román" v 18:34 odeslaný .. :-)
Avatar - kolmar
21. 2. 2009 18:34
Re: Milý kolmar(e)!
No tak suche cesty, malo aut, Amy Mcdonald a Red hot chilli pepers z reprakov su ako stvorene na ukludnenie ;-)
Takze Kyie ani nespy len diskutuje :-O ... ono ale ja to chapem aj ja "nocny vtak" len nesom pri pc nonstop a uz vobec nie na nete (ak povinnosti volaju tak niekedy aj 3 dni off)

Podme k autam, tak RRS je uiverzal viac nez podareny ano, to beriem (len nech sa tou spolahlivostou zlepsia) a nech ceny jazdeniek padaju dole tak ako doteraz a mozno niekedy na "dochodku" :-!

Ono samozrejme su aj lacnejsie univerzaly, ja si myslel ze to SUV pre mna nenei,(off road alebo stredna trieda) ale ono to je dost podarene a taky Outlander ma naozaj chytol za srdce (moze za to Intense+ kde dotykova obrazovka,bluetood,Rockford fosgate - 650w audio, parkace, keyless, bixenony, koza, el.sedadla + priplatkove LCD v opierkach dojem spravit vedia slusny) pod kapotou ziadne VW, to nie, ale 2.2 od PSA (ano zase stryko HDI sa vopchal aj pod tuto kapotu) to jazdi (zrychlenie, maximalka, podvozok) :yes: naozaj slusne a radenie a riadenie prezijem vcelku sa dalo, a tie plasty akurat trosku kazia dojem... Mat to v black s sportovymi mriezkami a 18" MAK magnum na to hodit tak by som sa nestazoval...

Subaru mam rad aj ja, ano ludia ho nekupuju tak ako by si zasluzilo, no napr. toho Outika chcem porovnat s Foresterom Boxer Diesel (ono ma ten motor dostal hlavne spotrebou vs. vykony) no podvozok verim, ze bude ok, no ten interier kazy dojem dost kvalitne a aj preto subaru trosku straca pred konkurenciou...proste v jednom hi-tech :yes: a v druhom trosku pomenej (to kazde auto) a ludia pozru viac na to druhe lebo do toho prveho sa nerozumeju.

Cayenne vas nenadchlo...hmm netusim, nejazdil som, mozno trebalo mat Turbo S :-! ... to su tie spominane emocie pri vybere ;-) asi ste fakt princezna (bez urazky...)

63 AMG ano! (najsilnejsi seriovy atmosfericky osemvalec na svete, specialne pokovane,valce,zliatina kremiku a horciku ak dobre pamatam=199 kg vahy motoru!!!!) no ale vylucuje sa pouzitie off road paketu a proste ja taketo auto bez redukcie nekupim, ono ja to vyuzijem a proste AMG nedokaze toto, co spominane vydeo s RRS, dufam, ze teraz bez ujmy prejde:

www.youtube.com/watch?…… />
Hydractive si C5 doslova ziada!! no zalezi to od charakteru auta. Ja v strednej triede mam velmi rad 6ku GTA (s novou 2.2-kou MZR-CD) alebo Accorda Type S...az potom sa "biju" C5,Insignia a Superb (prekvapenie roka 2008, jazdil som a povazujem za najdokonalejsiu skodu v historii)

No tak vsetky info su pravdive samozrejme (iba tituly si nepotrpim uvadzat) a o tom stazovani...tak mate pravdu, v mojm veku ked ta "husqvarna" je v rukach nepravidelne a ta "aula" sa navstevuje pravidelne (nejake to pismenko naviac by sem este chcel :-! ) je pochopitelne ze na dvore nemam raketu, to sa ani neda vsetko dohromady... ja som aj tak rad ze mi to tam to ASR a EDS blika (ako dnes na lade...hmm cudoval som sa ze kto mi to vypol a ono to lad je az taky smyklavy 8-s )

Tak pekny den prajem ;-)

PS: Poprosim minutu ticha (bez srandy) za tragediu so sa stala rano o deviatej na horehroni...autobus vs. vlak, autobus na srot 12 mrtvych... tie autobusy z SR su asi prekliate... Robil som prezentaciu o dopr. nehodach, je tam vsetko mozne (aj dost z toho nemozneho kde ludom sanky padali az na zem ked to videli) ale stale pridu nove tragedie ktore mi zoberu dych... :-(
Avatar - kolmar
21. 2. 2009 18:40
Re: Milý kolmar(e)!
serie sa to vzdy sa to serie...skus tento link:

[odkaz]

ak neprejde ani to , tak do vyhladavaca na youtube daj

RRSport @ Moegatle (ma to 2:01)
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2009 23:34
Re: Milý kolmar(e)!
:yes: ;-) :yes:
PS: Sice asi maličko "podvádí" s kamerou, ale jinak "perfect" to je :yes:
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2009 18:59
Re: Milý kolmar(e)!
Slyšela jsem o té tragédii ... k tomu se asi nic "rozumného" říci nedá ..
Později snad ještě něco napíši (chystám se na cesty) ..
Pěkný den
Avatar - kolmar
21. 2. 2009 19:10
Re: Milý kolmar(e)!
Ok, zajtra sa tu este mrknem, prajem stastnu cestu :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2009 00:21
Re: Milý kolmar(e)!
"Papričky" na mne asi už "zuviel" jsou, ale Amy McD. - to ano, to "mohu" ;-)
Ohledně nového Superb jsem se asi již zmínila, "sympatický" či "pohledný" mi NEpříjde, ale tak jako minulé generace "*" byla, tak tato "zajímavě" působí, to NEmusí být špatný vůz (ale já se - to je VTiP! - výsledky Car of the Year řídit budu a trošičku "lepší" Citroën C5 /opět/ "plánuji" ;-) )
"Vaše" RRS až VELMi zajímavě vypadá, ale ta "levnější" alternativa Outback s 2.2 HDi (škoda že tam "plnou" verzi s dvěma turby NEdávají!) to NEmusí být "špatná" myšeňka! Doporučila bych "ozkoušet" i verzi s popiskou Citroën, neb prý dost JINÉ (a "zajímavé") odpružení má (i když to asi hlavně na silnice "vhodné" bude - pro vás možná až tak nee). Dle NEověřených zpráv by do C-Crosser (a asi i do obou "sourozenců")měl dorazit i 6ti válec - což bych "za 1*" hodnotila a TO by "koupědopručitelná" varianta mohla být ..
S tím subaru je to "těžké" - jejich "pojetí/konstrukce" motoru(ů) i podvozku "lepší/sofistikovanější" je, ale i výrobně "dražší" - PROTO pak např. na materiálu palubky apod. (logicky) trochu "šetří" - je na každém CO preferuje, zda "levnější" motor/podvozek či ... jak jsem zde v diskuzi pod Impreza 2.0D "narazila/zjistila", HODNĚ lidí spíše na "design" resp. "kabátek" dá (co je POD ním .. je až tak NEzajímá ;-\ )
Tak MNOHO "úspěchů" (resp. MÁLO "starostí") při "písmenekshánění" ;-) a Dobrou noc :-)
Avatar - kolmar
22. 2. 2009 16:45
Re: Milý kolmar(e)!
Krasnu nedelu prajem, ono Suberb pri zhanani "srdcom" velmi neuspeje, no ale "rozumom" tak to dostava 1*... bez srandy, nebudem sa tu rozpisovat o nom (iste poznate a nezaujima vas) ale vie bodovat...

Ono pekny preklep ste spravili...az ma "heglo" Outback si jazdi s boxer dieselem, to Outika sme rozoberali... Tamtomu ako ste uz pisali sa pod kapotu nic ine nevojde...(chvala panu inac...)
Ja som proste uz raz taky, ze ja racej tie diamanty na mriezke nosit budem,tie sipky uz pomenej...hoci v Black vs. chrom listy lepsia imidzovka ako X3... Kapinek ine naladenie podvozku to vraj ma, ale myslim ze dieru do sveta neurobili (Hydractive to nema). SUV/Off road mam pod drobnohladom, V6-ka by bola zaujimava, no uvidime a pravdupovediac v dnesnej dobe ktizi neverim tomu, ze sa tam dostane (EU trh!!!) Proste neni jedno SUV strednej tiredy co by tu V6ku pod kapotou skryvalo (okrem premie)

So subaru tazke...ako vravite, no ja osobne (verim, ze aj vy) davate kompromis "vnutornosti" a "kabatek" keby technika C5 jazdila zabalena v "kabate" Rodiusu (extremny prkl...ja viem) tak asi by ste ju v garazi nemali...) a u toho Rodiusu ta "vysluzila" technika od MB taktiez velmi nikoho nezaujima...no su medzi nami aj vynimky...

Tak prajem pekny zvysok dna

PS: o tu prezentaciu zaujem nemate? a inac to podvadzanie pri RRS...no pozrite si este raz a zamerajte sa na stromy v pozadi...az tak nepodvadzal...lebo robim v lese a zvyknu oni (ak niesu hustotou degradovane) za slnkom (hore) rast... :-!
19. 2. 2009 19:58
Re: Milý kolmar(e)!
Máš pravdu. Mě stačí jedna hvězda. >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 20:15
Re: No HLAVNĚ ....
... aby to nebylo v hodnocení EuroNCAP (ta 1 * ;-) ) - to vám přeji já (i když při pohledu na vaše foto zvažuji, zda bych si 100.000 kč stranou dát neměla) :-)
19. 2. 2009 20:55
Re: No HLAVNĚ ....
Nemusíš, C5 se bude pořád zlevňovat a na tom ušetříš dost
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 21:08
Re: No HLAVNĚ ....
... abyste PRAVDu měl! Zatím "nic/moc" slevy ;-\
Už i ta Octavia se dá za 300 t. sehnat a C5 zatím stále DRAHÁ je ... a v Deutschland snad ještě víc, ta verze co "líbí se mi/láká mne", tak s výbavou nejméně za 40.000 € je ...
PS: Ale s tou vaší "tvářičkou", možná kdybych že VEŘEJNÝ ZÁJEM to je prokázala, třeba bych "slevu" za pár facek Davidu Adolfu .. dostala (nic proti "politickému přesvědčení", ale ať ho tam máte "z lásky" či z "černého humoru" - přiznávám že mi NElíbí se ... ;-\ tenhle VYMAZÁNO)
Pěkný den ;-)
19. 2. 2009 21:35
Re: No HLAVNĚ ....
Klidně mi zavolej, jestli semnou chceš chodit
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 21:41
Re: No HLAVNĚ ....
Děkuji (na mé straně) BESETZT! ;-)
19. 2. 2009 21:45
Re: No HLAVNĚ ....
Kylie s tím vaším způsobem psaním jsem naprosto unikátní. Samé závorky, uvozovky, velké malé písmenka. Jak jste prosím vás na takový zůsob psaní přišla? Je to opravdu zajímavé a naprosto vždy váš příspěvek po prvním řádku poznám, to je asi ten hlavní účel, že? Být v davu hned rozpoznatelná :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 22:00
Re: Milý Tano!
Nu já ani NEvím. Jistá G-alina T-atjana i-vanovna mne zde "obvinila", že já ho "připravovala", ale ono to tak nějak "samo" (já takhle "vyrobená" už na tuhle planetu byla poslána ;-) ).
Já tedy ne že bych "masovka/tuctovka" chtěla být (to nee-e), ale "plán" to nebyl/není - to tak nějak SAMO :-)
Tedy já "ťukat" do klávesnice "maličko rychleji" umím, tak ... to je pak taková "hra" (pssst - občas maličko/malilinko chlapečky "trápit", ale NE "zle" - to NE! a také si někde musím ty své znalosti "vyvětrat", že)
PS: Máte věru "odvážněoriginální" auto snů :yes:
O osobnosti NEmluvě - můj "respekt" ;-)
Pěkný den :-)
19. 2. 2009 22:12
Re: Milý Tano!
Děkuji za vysvětlení. Ohledně vašich znalostí o autech máte zase vy můj respekt.

A koukal jsem, že ty vaše 2 auta snů taky nejsou zrovna žádné tuctovky :-)

Pěkný večer
12. 12. 2011 13:01
Recyklace
Znovu. Já si říkal, co je to za nesmyslný článek a ono jde o téměř tři roky starý recyklát. Jděte se bodnout. Nebo vycpat. Co je vám milejší. 8-s
Rozbalit vlákno
0