Fordu se tenhle kousek povedl, stejně jako Galaxy, očekávání Mondea se ani nedá popsat, držím ti Forde palce. V Evropě si to zvládl, ještě tu Ameriku a Jag hoď do cajku. ;-)
Corsa jste ani neni na trhu, S-max Prisel zhruba ve stejne dobe co Roomster. Je pomalu cas, abychom se dovedeli sladke tajemstvi take u nove Skodovky, ne?
podle zpráv ze zákulisí crash test Roomsteru dopadl debaklem: Nedostatečně upevněná europaleta v nákladovém prostoru rozdrtila všechny zkušební "Dummies"... >:-[]
Tak, je na 4* projektovane, ale jestli se to povedlo, to jsme se zatim nedovedeli. Mam trochu obavu, ze Roomster jako "mensinove" auto ani testem neprojde a testovat se bude az nova Fabia.
ve Škodě se dělají testy podle EuroNCAP. To není tak, že to navrhnou na 5 hvězd a pak mají 3. Oni už dávno ví, kolik to auto bude mít, protože ty testy dělají podle ENCAP. Navrhují jej na 4* a tak je bude mít.
ještě než se auto vyrobí, tak se dělá spousta simulací. Na tomhle linku sice nejsou simulace crash-testů, ale simulace aerodynamiky by vás mohla taky zajímat [odkaz]
Ta formule je fakt dobrá. Jo jo, zrcádka a vitr z pod podvozku to je fakt svinstvo. Tam se vytvoří turbolentní proudění ať se snažíš sebevíc. Navíc si myslím, že z hlediska turbulencí, musí být tyto počítačové simulace dost nepřesně protože charakter takového proudění je nahodilý a nejde jej jednoznačně matematicky popsat. Příbližně snad jen podle teorií pravděpodobnosti. Pro aerodynamický tunel je aerodynamický tunel :yes:
No ono sa to najprv preženie simuláciami. Čo prejde, tak testujú v aerodynamickom tuneli (čo neprejde, tak upravia alebo úplne zahodia). Čo vyhovie aj tam (príp. po ďalších úpravách), to testujú aj na trati.
s tou přesností je to tak, že se dá dostat na shodu 96%, ale to už je know-how. Teorie pravděpodobnosti se nepoužívá. Jsou tam Reynoldsovy rovnice, Bernouliho rovnice, atd... Už si to ze školy moc nepamatuju. Sice se živím numerickými simulacemi, ale nedělám proudění, ale právě crash-testy a vibrace. U vibrací se jsem s přesností běžně na 98% a u crashů na těch 96%.
Začala to Laguna, prvé auto na 5 hviezdach. Potom to v EuroNCAP pokazili bonusovými bodmi za pásy. A teraz prišiel Ford. Najprv Focus a teraz aj S-Max. Obe autá nekompromisne 100 %. 4 hviezdy sú v dnešnej dobe priemerný výsledok.
Další důkaz, že rozdíly mezi značkami v otázce pasivní bezpečnosti se už téměr stírají. Kdysi se při slově bezpečnost v souvislosti s auty každému vybavilo Volvo. Dnes chce v tomhle ohledu hrát prim každý. Otázka na redakci: Budou k tomu i videa?
Mňam. Znáš ten vtip? Policajt vypisuje protokol po dopravní nehodě: naha v příkopu, ruka v příkopu, hlava na silnici... "sakra jaké je tam i po s". No nic. Kopne do hlavy a napíše: hlava v příkopu >:D
Vypadá to, že 4 hvězdy začínají být nutná norma a 5 hvězd předpoklad pro přijetí do golfového klubu. Aveo s 3 kousky vyvolalo posměch a zděšení. Možná jsou už normy NCAP zastaralé, možná se opravdu projevuje až příliš započítávání bočních/hlavových/kolenních bagů, nálepek s výstrahami pro umístění dětské sedačky a bzikátek na nezapnuté pásy, nevím. Každopádně se mi zdá, že by bylo na čase zase trochu přítvrdit a stupnice nastavit na jemnější rozlišování. Dost často např. má testované auto relativně slabší výsledek čelního nárazu, včetně přípomínek např, k ohrožení kotníků, kolen, chybné funkčnosti čelního bagu apod., ale dožene to bočním výsledkem, protože má ramenní i okenní bagy. Kromě toho jsou problémem hlavové opěrky, u řady aut nejsou vyhovující, ale testy na ně se dělají úplně samostatně, takže do nárazových testů se vůbec nepromítnou. Zostření parametrů - a třeba přidání 6 a 7 hvězdy - by taky umožnilo automobilkám, které si na image bezpečnosti zakládají, aby se zase mohly odlišit.