Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropská unie dá na vodíkové technologie 470 milionů eur

Celkem 1 miliarda eur z pokladny Evropské unie a zdrojů soukromých investorů by měla v následujících letech proudit na vývoj vodíkových technologií. Rozhodnutí Evropská komise ještě musí posvětit dvě další evropské instituce.
Zpět na článek
18. 10. 2007 08:10
neregistrovaný "míšan"
18. 10. 2007 09:36
anonym
18. 10. 2007 14:41
neregistrovaný "313"
18. 10. 2007 20:59
neregistrovaný "briza_registrovany"
18. 10. 2007 08:55
neregistrovaný "pawelno"
18. 10. 2007 09:45
anonym
18. 10. 2007 13:18
neregistrovaný "TyroRex"
19. 10. 2007 00:15
neregistrovaný "Ing. Voltsahlo"
18. 10. 2007 01:17
MRHANI KAPITALEM
Rozvoj vodikovych technologii a investovani do nich vidim jako mrhani penezmi. Ropna lobby je ocividne velice silna a politici zustanou politiky. Vodikove technologie jsou tzv. "slepou ulickou". Nac pracne vyrabet vodik, spalovat pritom velke mnozstvi elektriny, abychom ho potom natankovali do aut a pomoci neho vyrobili zase elektrinu.
Odpovim si sam. Jde o kolobeh penez. Dnes kupujeme pohonne hmoty ve velkem mnozstvi, pricemz si vyrobci, dodavatele, rafinerie i prodejci vydelaji kazdy svuj dil. Kazda zeme navic vydelava obrovske penize na danich.
Logictejsi by bylo investovat mnohonasobne do vyroby elektriny. Svet potrebuje investovat do baterii. Budoucnost je v autech na elektrinu pohanenych baterii. System plug-in je nezadrzitelnou budoucnosti. Samozrejme zdaneni elektriny bude velkym problemem.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
18. 10. 2007 07:43
Re: MRHANI KAPITALEM
Souhlasím, máš pravdu. Ale myslím, že i s tou elektřinou to půjde nějak udělat. Třeba tak, že pro nabíjení bude potřeba speciální zástrčka, nebo vysokonapěťové zařízení (kapacitorová stanice), které si člověk doma nepostaví. A budeme jezdit "tankovat" elektřinu na... Jak nazvat něco, kde se tankuje elektřina a ne benzin? No to je jedno. A tam už si to stát nějak ošetří, aby mu z toho potřebné do kapes káplo. A doma si tak maximálně ze zásuvky nabiješ nouzově auto, abys druhý den na tu stanici dojel, asi jako když máš v garáži někde v kanystru deset litrů pro případ nouze.
neregistrovaný "míšan"
18. 10. 2007 08:10
Re: MRHANI KAPITALEM
Už jsi někdy viděl, že by lidi (češi obzvláště...) něco nezmákli...nepostavili,...neošulili...Op… si myslíš, že by si s tím nikdo neporadil a že by do týdne nebyl návod na netu včetně tisíců nabídek na prodej...Jezdit přimo na elektřinu by bylo lepší ( v případě odpovídající technologie baterií ), ale spousta států by se finančně položila, včetně mnoha jiných odvětví ekonomik, když by lidi mohli tankovat doma. Takovou změnu by mohla přinést jen nějaká opravdu brutální krize ( ekologie, energetika, válka, ropa...). V ostatních případech si ale piš, že budou vždy vynalézat a vyzdvihovat systémy, které musí jít přes nenasytné pracky států, nadnárodních distribučních sítí a firem. Nezapomeň, že oni mají peníze ( hodně peněz ) a mohou ( a také to tak dělají ), prosazovat cestu, která jim v i v budoucnu zajistí přežití...Tak to je. Proto se nedivte nad tím, jak budou postupně prosazovat komplikovaný vodík, palivové články, namísto baterií...Vodík si doma totiž ve velkém opravdu nikdo nevyrobí, včetně plnění a stlačování či "uschovávání" do metelhydridových kovů. Je tedy pravdou, že nyní asi ještě baterie nejsou ve stavu, kdy by se daly používat ve velkém, ale vývoj by to jistě časem zvládl. Ale tato cesta bude podle mě minoritní, ve srovnání s vodíkovou revolucí, kterou chtějí prosadit skoro všichni co teď vydělávají na uhlovodících ;-\
anonym
18. 10. 2007 09:36
Re: MRHANI KAPITALEM
Elektrina je jiste budoucnost. Ale slibovat si od toho levnejsi zdroje, nebo dokonce nizsi vliv ruznych koncernu ci lobby je nerealne. Ve vyrobe a rozvodu elektriny panuji snad jeste monopolnejsi praktiky nez pri vyrobe a distribuci ropnych paliv. Ani stat nebude vysachovan a nejaka forma zdaneni se najde - DPH, ekodan ci co ja vim jak to nazvou, proste nasadi na veskerou odebiranou elektrinu. Navic zvyseni poptavky jiste zvedne i cenu elektriny jako takove. Takze budoucnost urcite, ale levnejsi budoucnost urcite ne.
neregistrovaný "313"
18. 10. 2007 14:41
Re: MRHANI KAPITALEM
Myslím, že zdanění by takový problém být nemusel - prostě něco jako elektrohodiny do každého auta... Asi by to nebylo tak snadné, ale myslím, že by to šlo...
neregistrovaný "briza_registrovany"
18. 10. 2007 20:59
Re: MRHANI KAPITALEM
Ivestovat je treba do technologii na skladovani energie - a vyroba vodiku, ci baterky je jedna z nich. Me osobne se ten vodik jako takova pitomost nezda bylo by dobre srovnat celkovou energetickou narocnost vyroby vodiku (+ prislusne infrastruktury v aute) a baterii na dobu zivotnosti auta.
neregistrovaný "pawelno"
18. 10. 2007 08:55
BUDOUCNOST-VODÍK?
To co tady píšete o bateriích je moc pěkné, ale zatím nereálné. S bateriemi jsem od 60. let technologicky moc nehnuly, a to se do toho investovalo obrovsky.
Auto nabít do zásuvky by byla fajn věc, dojezd 100 Km na plnou kapacitu je reálnej. To by drtivé většině lidí stačilo. Jenže, elektrická síť by se musela posílit, a to ne o procenta, ale násobky (což by bylo finančně, projektově i surovinově náročné - vedení, sloupy, rozvodny, rozvody atd. atd. atd.). Navíc, co tu potřebnou elektřinu vyrobí? Uranu moc už na světě (snad kromě Austrálie) není, a poptávku by to nepokrylo. Termojaderná fůze se ve velké nedaří a energie s oběžné dráhy od Slunce je zatím sci-fi.
Pak je tu další externalita. Pokud budou auta jezdit na nabíjení ze zásuvky, kam se všechna vejdou? O kolik jich přibude? Kolik bude surovinově a energeticky stát jejich výroba a likvidace.

Vodík. Neříkám, že je to všespásná myšlenka, ale větrné elektrárny na pobřeží moří mohou z mořské vody zadarmo vyrábět vodíku spoustu a spoustu. Voda tam je, fouká pořád :-)

Vše je otázkou budoucnosti a výsledek dá jen rovnice o spoustě neznámých (o jejichž hodnotách někdy nemáme ani rámcovou představu).
Rozbalit vlákno
1
anonym
18. 10. 2007 09:45
Re: BUDOUCNOST-VODÍK?
Kdyz uz podle vas budou stat na pobrezi vetrne elektrarny (kolik km pobrezi na CR?) protoze tam "fouka porad", tak proc tedy tu elektrinu prevadet v neprilis ucinnem procesu na vodik, ten potom pracne a velmi komplikovane rozvazet (podivejte se jak kriticky proces je plneni nadrze raketoplanu kapalnym vodikem), a pak ho zase s nejakou nizsi ucinnosti prevadet na elektrinu? Proc tu elektrinu neposlat do autobetrii rovnou po drate s nesrovnatelne vyssi efektivitou (ucinnosti)?
neregistrovaný "TyroRex"
18. 10. 2007 13:18
Vodik ci baterky ? Alebo. Je to to podstatne ?
Som si to precital, nejdem tvrdit, ze zastanci bateriek alebo zastanci vodika maju pravdu alebo nie. Mozno to vidim blbo, nie som odbornik na automobilovy buzi-nes :), som len obycajny programator. Ale. Ja si myslim ze nie je podstatne ci vodik, alebo bateria, alebo hybrid atd. ale podstatna je hnacia platforma. Cize myslim ze styri elektromotory na kazdom koliesku, vykonna riadiaca jednotka a nejaka medzibateria o vydrzi 10-20km. Co bude dodavat stavu, ci super baterie, palivovy clanok na vodik, alebo obycajny benzinak o ktoreho pokial mozno optimalny chod sa buda starat pocitac. Co na tom zalezi ? Ved to ukaze cas, dopyt, situacia na trhu, zasoby ropy, vyvoj baterii, vyvoj v oblasti novych reaktorov ci fuznej pece. Ale hlavne podvozok, hnacie jednotky, riadiace jednotky a usporiadanie v ramci karoserie bude jasne. Dva auta prakticky rovnake a jedno na palivovy clanok druhe na benzin. A tretie moze byt co ja viem na baterky. Rozdiel v konstrukcii bude asi ako dnes medzi benzinom a dieslom. To je myslim podstatne. Zbavit sa navzdy prevodovky a mechanickeho prenosu sily s centra. Vybudovanie a odladenie logiky riadiacich systemov. Ci bude dost vodika alebo dost hrube kable a ci bude ropa este 50 rokov. Zmena z - na bude minimalna s pohladu konstrikcie, zmeny liniek, vyrobnych postupov.

Toto moj skromny nazor.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ing. Voltsahlo"
19. 10. 2007 00:15
Vodik je v dohledne dobe nesmysl, kdyz max. efektivitu a eko
Hm, zajimave tak si to chlapci asi zas vzajemne prolobbovali..
Ten vodik vezmou kde? Dnes se v drtive vetsine vyrabi ze zemniho plynu, auta na vodik jsou astronomicky draha. Predevsim efektivita premeny primarni energie na pohyb je u palivovych clanku 4x horsi nez u plnych bateriovych elektromobilu, ktere se ovsem nikomu vyrabet nechce. Zakaznik co si doma nabije ze zastrcky holt "kapitany prumyslu" nerajcuje.. 8-s

--

1. mezinárodní sraz eut v ČR (Sobota - Autoshow Praha)
--------------------------------------… />
Ve dnech 20. – 21. října 2007 se bude v rámci Autoshow Praha 2007 konat 1. mezinárodní sraz elektromobilů v ČR. Před Křižíkův pavilon (E16) jsou vítáni nejen všichni majitelé elektricky poháněných vozidel, ale i jejich příznivci. K vidění by měly být elektromobily: Peugeot 106, Peugeot Partner, Citroen Saxo, Citroen Berlingo, Ligier, Pulli, VW Golf CitySTROMer, City-el, Hotzenblitz, Minimobil, Škoda Favorit-Eltra, experimentální vozidla na bázi A123 „nanolithium“ baterií, ale také oldtimer Dora. Mezi hlavní zahraniční účastníky bude patřit návštěva ze saského klubu elektromobilistů.

Seznam exponátů není konečný a s největší pravděpodobností nebudou na srazu jen dvoustopá vozidla. Akce bude vrcholit v sobotu kolem cca 13:00 plánovaným pokusem o největší koncentraci osobních elektromobilů na jednom místě v ČR. V podvečer pak proběhne spanilá jízda kolony elektrických vozidel z areálu výstaviště.

Expozici elektromobilů PSA a el. skútrů GDF bude na stejném místě možné navštívit v průběhu konání celé Autoshow tedy již od čtvrtka 18. října..

Vice web klubu Elektromobily:
elektromobily.wz.cz
Rozbalit vlákno
0