Novinky
To co tady píšete o bateriích je moc pěkné, ale zatím nereálné. S bateriemi jsem od 60. let technologicky moc nehnuly, a to se do toho investovalo obrovsky.
Auto nabít do zásuvky by byla fajn věc, dojezd 100 Km na plnou kapacitu je reálnej. To by drtivé většině lidí stačilo. Jenže, elektrická síť by se musela posílit, a to ne o procenta, ale násobky (což by bylo finančně, projektově i surovinově náročné - vedení, sloupy, rozvodny, rozvody atd. atd. atd.). Navíc, co tu potřebnou elektřinu vyrobí? Uranu moc už na světě (snad kromě Austrálie) není, a poptávku by to nepokrylo. Termojaderná fůze se ve velké nedaří a energie s oběžné dráhy od Slunce je zatím sci-fi.
Pak je tu další externalita. Pokud budou auta jezdit na nabíjení ze zásuvky, kam se všechna vejdou? O kolik jich přibude? Kolik bude surovinově a energeticky stát jejich výroba a likvidace.
Vodík. Neříkám, že je to všespásná myšlenka, ale větrné elektrárny na pobřeží moří mohou z mořské vody zadarmo vyrábět vodíku spoustu a spoustu. Voda tam je, fouká pořád 😄
Vše je otázkou budoucnosti a výsledek dá jen rovnice o spoustě neznámých (o jejichž hodnotách někdy nemáme ani rámcovou představu).
Auto nabít do zásuvky by byla fajn věc, dojezd 100 Km na plnou kapacitu je reálnej. To by drtivé většině lidí stačilo. Jenže, elektrická síť by se musela posílit, a to ne o procenta, ale násobky (což by bylo finančně, projektově i surovinově náročné - vedení, sloupy, rozvodny, rozvody atd. atd. atd.). Navíc, co tu potřebnou elektřinu vyrobí? Uranu moc už na světě (snad kromě Austrálie) není, a poptávku by to nepokrylo. Termojaderná fůze se ve velké nedaří a energie s oběžné dráhy od Slunce je zatím sci-fi.
Pak je tu další externalita. Pokud budou auta jezdit na nabíjení ze zásuvky, kam se všechna vejdou? O kolik jich přibude? Kolik bude surovinově a energeticky stát jejich výroba a likvidace.
Vodík. Neříkám, že je to všespásná myšlenka, ale větrné elektrárny na pobřeží moří mohou z mořské vody zadarmo vyrábět vodíku spoustu a spoustu. Voda tam je, fouká pořád 😄
Vše je otázkou budoucnosti a výsledek dá jen rovnice o spoustě neznámých (o jejichž hodnotách někdy nemáme ani rámcovou představu).
Kdyz uz podle vas budou stat na pobrezi vetrne elektrarny (kolik km pobrezi na CR?) protoze tam "fouka porad", tak proc tedy tu elektrinu prevadet v neprilis ucinnem procesu na vodik, ten potom pracne a velmi komplikovane rozvazet (podivejte se jak kriticky proces je plneni nadrze raketoplanu kapalnym vodikem), a pak ho zase s nejakou nizsi ucinnosti prevadet na elektrinu? Proc tu elektrinu neposlat do autobetrii rovnou po drate s nesrovnatelne vyssi efektivitou (ucinnosti)?
Som si to precital, nejdem tvrdit, ze zastanci bateriek alebo zastanci vodika maju pravdu alebo nie. Mozno to vidim blbo, nie som odbornik na automobilovy buzi-nes 😊, som len obycajny programator. Ale. Ja si myslim ze nie je podstatne ci vodik, alebo bateria, alebo hybrid atd. ale podstatna je hnacia platforma. Cize myslim ze styri elektromotory na kazdom koliesku, vykonna riadiaca jednotka a nejaka medzibateria o vydrzi 10-20km. Co bude dodavat stavu, ci super baterie, palivovy clanok na vodik, alebo obycajny benzinak o ktoreho pokial mozno optimalny chod sa buda starat pocitac. Co na tom zalezi ? Ved to ukaze cas, dopyt, situacia na trhu, zasoby ropy, vyvoj baterii, vyvoj v oblasti novych reaktorov ci fuznej pece. Ale hlavne podvozok, hnacie jednotky, riadiace jednotky a usporiadanie v ramci karoserie bude jasne. Dva auta prakticky rovnake a jedno na palivovy clanok druhe na benzin. A tretie moze byt co ja viem na baterky. Rozdiel v konstrukcii bude asi ako dnes medzi benzinom a dieslom. To je myslim podstatne. Zbavit sa navzdy prevodovky a mechanickeho prenosu sily s centra. Vybudovanie a odladenie logiky riadiacich systemov. Ci bude dost vodika alebo dost hrube kable a ci bude ropa este 50 rokov. Zmena z - na bude minimalna s pohladu konstrikcie, zmeny liniek, vyrobnych postupov.
Toto moj skromny nazor.
Toto moj skromny nazor.
Hm, zajimave tak si to chlapci asi zas vzajemne prolobbovali..
Ten vodik vezmou kde? Dnes se v drtive vetsine vyrabi ze zemniho plynu, auta na vodik jsou astronomicky draha. Predevsim efektivita premeny primarni energie na pohyb je u palivovych clanku 4x horsi nez u plnych bateriovych elektromobilu, ktere se ovsem nikomu vyrabet nechce. Zakaznik co si doma nabije ze zastrcky holt "kapitany prumyslu" nerajcuje.. 8-s
--
1. mezinárodní sraz eut v ČR (Sobota - Autoshow Praha)
--------------------------------------… />
Ve dnech 20. – 21. října 2007 se bude v rámci Autoshow Praha 2007 konat 1. mezinárodní sraz elektromobilů v ČR. Před Křižíkův pavilon (E16) jsou vítáni nejen všichni majitelé elektricky poháněných vozidel, ale i jejich příznivci. K vidění by měly být elektromobily: Peugeot 106, Peugeot Partner, Citroen Saxo, Citroen Berlingo, Ligier, Pulli, VW Golf CitySTROMer, City-el, Hotzenblitz, Minimobil, Škoda Favorit-Eltra, e😜erimentální vozidla na bázi A123 „nanolithium“ baterií, ale také oldtimer Dora. Mezi hlavní zahraniční účastníky bude patřit návštěva ze saského klubu elektromobilistů.
Seznam e😜onátů není konečný a s největší pravděpodobností nebudou na srazu jen dvoustopá vozidla. Akce bude vrcholit v sobotu kolem cca 13:00 plánovaným pokusem o největší koncentraci osobních elektromobilů na jednom místě v ČR. V podvečer pak proběhne spanilá jízda kolony elektrických vozidel z areálu výstaviště.
E😜ozici elektromobilů PSA a el. skútrů GDF bude na stejném místě možné navštívit v průběhu konání celé Autoshow tedy již od čtvrtka 18. října..
Vice web klubu Elektromobily😒br />elektromobily.wz.cz
Ten vodik vezmou kde? Dnes se v drtive vetsine vyrabi ze zemniho plynu, auta na vodik jsou astronomicky draha. Predevsim efektivita premeny primarni energie na pohyb je u palivovych clanku 4x horsi nez u plnych bateriovych elektromobilu, ktere se ovsem nikomu vyrabet nechce. Zakaznik co si doma nabije ze zastrcky holt "kapitany prumyslu" nerajcuje.. 8-s
--
1. mezinárodní sraz eut v ČR (Sobota - Autoshow Praha)
--------------------------------------… />
Ve dnech 20. – 21. října 2007 se bude v rámci Autoshow Praha 2007 konat 1. mezinárodní sraz elektromobilů v ČR. Před Křižíkův pavilon (E16) jsou vítáni nejen všichni majitelé elektricky poháněných vozidel, ale i jejich příznivci. K vidění by měly být elektromobily: Peugeot 106, Peugeot Partner, Citroen Saxo, Citroen Berlingo, Ligier, Pulli, VW Golf CitySTROMer, City-el, Hotzenblitz, Minimobil, Škoda Favorit-Eltra, e😜erimentální vozidla na bázi A123 „nanolithium“ baterií, ale také oldtimer Dora. Mezi hlavní zahraniční účastníky bude patřit návštěva ze saského klubu elektromobilistů.
Seznam e😜onátů není konečný a s největší pravděpodobností nebudou na srazu jen dvoustopá vozidla. Akce bude vrcholit v sobotu kolem cca 13:00 plánovaným pokusem o největší koncentraci osobních elektromobilů na jednom místě v ČR. V podvečer pak proběhne spanilá jízda kolony elektrických vozidel z areálu výstaviště.
E😜ozici elektromobilů PSA a el. skútrů GDF bude na stejném místě možné navštívit v průběhu konání celé Autoshow tedy již od čtvrtka 18. října..
Vice web klubu Elektromobily😒br />elektromobily.wz.cz
Odpovim si sam. Jde o kolobeh penez. Dnes kupujeme pohonne hmoty ve velkem mnozstvi, pricemz si vyrobci, dodavatele, rafinerie i prodejci vydelaji kazdy svuj dil. Kazda zeme navic vydelava obrovske penize na danich.
Logictejsi by bylo investovat mnohonasobne do vyroby elektriny. Svet potrebuje investovat do baterii. Budoucnost je v autech na elektrinu pohanenych baterii. System plug-in je nezadrzitelnou budoucnosti. Samozrejme zdaneni elektriny bude velkym problemem.