Ne, světovým nebude, a určitě nemyslím, že to je "nadauto", ale pro ČR, jako rozvojovou zemi s nějakou omezenou kupní silou a nějakou kvalitou silnic, je to podle mě, jedno z ideálních aut. Na západ od nás to bude samozřejmě úplně jiné.
A co ten tvůj třetí a čtvrtý nick, snad jsi nezapomněl heslo? >:D
Re: Evropské Auto 2015 je TESLA MODEL S/D to je jasný!
Zriedka sa stáva aby vyhralo nejakú súťaž auto roka, ktoré by sa masovo predávalo na SK a CZ, Golf bol autom roka 2013, dá sa povedať že je etalón triedy, Peugeot 308 roku 2014 no ale prečo sa min. na Slovensku predáva oveľa viac áut ako Astra, Megan, Ceed, i30?
Tu vôbec nejde o to či i20 je alebo nie je nominovaná na nejakú cenu, ide o objektívnosť servera auto cz, pretože i20 je určite auto ktoré je alternatívou napr. k Fabii III ale myslím že zámerne ho nechcú propagovať.
Re: Evropské Auto 2015 je TESLA MODEL S/D to je jasný!
A sa čuduješ keď sa Hyundai stále obúva do Škody? >:D Ale na konkurenčnom serveri ma potešilo že si dali na palubovku Fabie vytlačiť obrázok s i20-kou. >:-[]
A reč je Európskom aute roka, takže je úplne fuk čoho viac jazdí na Slovensku. Ale uznávam, taký Opel Ampera je aj v európskej mierke len kusovka.
Re: Evropské Auto 2015 je TESLA MODEL S/D to je jasný!
máš nejaké vlastné štatistiky predaja? lebo astra padá, megane na cestách nevidíš, ceed sem tam nejaká firemná mpi 1.4 a i30 je detto. A to, že je niektorý model autom roka, neznamená, že to má byť hneď predajný hit medzi sockami na Slovensku.. :-! V tom prípade nech je autom roka sandero a budeš spokojný...
Re: Evropské Auto 2015 je TESLA MODEL S/D to je jasný!
A čo keby si na tých cestách pre tento raz skúsil otvoriť oči? Astra, megane, Cee´d, Golf, Octavia, i30 - najbežnejšie autá u nás.
Mimochodom, máš aspoň Mercedesa? Aby ťa to aspoň teoreticky oprávňovalo drístať niečo o nejakých sockách...
Re: Evropské Auto 2015 je TESLA MODEL S/D to je jasný!
Myslím že auto roka je skôr súťaž kde ide o nejaké inovatívne riešenia. Ďalšia vec sú predaje áut v štátoch, Nemec bude vo väčšine kupovať nemecké značky, Španiel španielske...atď, napr. v Japonsku v prvej desiatke neviem či vôbec je iná značka ako domáca, dokonca rozdiely sú aj v regiónoch štátu, čo je podmienené ekonomickou situáciou.
V Rumunsku sa VW Golf určite nestane jednotkou v predajnosti, tak ako v nemecku sa nestane Dacia Sandero predajnou jednotkou >:D
Re: Evropské Auto 2015 je TESLA MODEL S/D to je jasný!
Ani ne. Ale jelikož už mě auta omrzela, tak pokukuju po jiném (lepším) dopravním prostředku a na test jsem hodně zvědavej. Na základě testu se pak rozhodnu, jestli koupím nadauto anebo letadlo :-)
ten vyber je z mojho pohladu neskutocny.... povazujem za sklamanie a prekvapenie ze sa trojica ( i20, fabia, corsa ) do uzsieho vyberu nedostali ..... ( ono vacsinou prave male auta tu dokazali bodovat ) ... osobne mi tam chyba aj nove TT ... kludne by som ho vymenil za uz dnes "bezny" a nicim prelomovy novy kaskaj.... v kompletnom zozname kandidatov je ozaj dost zaujimavych aut ak si niekto pozrie .... preto tento uzsi vyber je pre mna dost prekvapenim ... mondeo mimo eu uz ani nie je novinka to auto sa uz v USA roky predava........ cactus by som tiez nepovazoval za jedno z najlepsich eu aut roka 2015..... to ani nahodou..... to je zly sen
zacina to byt uz fraska... kedysi tieto ankety skutocne mali zmysel a svoju vahu... kedysi pamatam aky to bol napinak a ako sa to bralo vazne.... ( este pred 15-20 rokmi ).... ale dnes? dobre auta schvalne nechaju vypadnut a vyhravat budu asi cim dalej tym viac kdejake podivne neprakticke zrudicky .... aby to bolo zaujimavejsie.... pride mi to uz fraska, uz to nie je ako kedysi....
obavam sa ze cactus to mozno aj vyhra.... zdravy rozum a praktickost zase dostanu po zadeli :'-( ... tieto kedysi uznavane vlastnosti sa proste dnes uz nenosia .. su nemoderne... zbytocne .. praktickost je dnes skor trapna ... ked vyzeras normalne tiez nezaujmes.. musis byt vystredny a iny..... plati to u aut aj u ludi.... zvlastne ale je to tak...
aspon jedno z trojice malych aut ( corsa. fabia i20 ) v tejto skupine finalistov mali byt...
obzvlast i20 zda sa je dost dizajnovo aj kvalitativne prelomovym modelom pre hyundai a bude to aj jedno z najlepsich malych aut spolocne s fabiou... osobne nevidim dovod uprednostnit podivny cactus pred niektorymi z tejto spominanej trojice malych aut.... len tolko moj nazor..
mne tam ani jeden zo svätej trojice nechýba, fabka je len poloklon, i20 je v poho, ale žiadny zázrak a corsa je taká nové nenová ani tu nikto nevie či je to fejslift alebo čo. Niektoré znich tam byť mohlo, ale keď nie je je to tiež ok.
A čím jsou ty tři grácie nové? Corsa má pomalu původní kastli, Fabia taky žádná velká inovace není a i20 je nová akorát v tom, jak co nejlíp oholit zákazníka.
Pravda, asi radši něco z toho, než Mondeo a Passat, které jsou takové stěží evoluce.
"Průšvih" ??? Nechápu, co vidí zrovna rozvodový právníček ze severních Čech za průšvih na žití v Česku ??? Ale samozřejmě Česko posledních 25-ti let, je průšvih.
My, co dostali záchvat Robinohoodovství, s tím, že bereme sami sobě, abysme obdarovali další prémie nemáme >:-[] .
Navíc kolikrát za sebou lze přesunout několikanásobný výpalný státu víme. Letos prostě prémie nebudou! :-)
Samozřejmě, protože já testy korejské produkce tak nějak něčtu, to za prvý, a za druhý, co si tam kdo napíše, je jeho věc, já mám luxusní možnost vlastního názoru. >:-[]
Ale dále se odvolávej na nějaký test, dále jím argumentuj, jen doufám, že stejnou lajnu budeš držet i s citacemi z jiných testů - třeba právě škodovek. >:D:yes:
Jelito neni uzenina. Pokud vím, tak se v ČR neudí :-) Nějaké prapodivné odnože tohoto jídla jedi Angličani ( Black pudding), ten je ale spíš vysušenej, než uzenej a Němci (tam nevim jak tomu řikaj), kterej je ještě hnusnější, než anglickej >:D
Quashquai má dle mne velkou šanci na evropské auto roku. U nás by asi neuspěl, jenže třeba na západě (Britové, Irové) ho milují a dost se tam prodává.
Cactus je.... zvláštní... nelíbí se mi, ale jistá invence tam je, to francouzům nelze upřít. Fabia je horký kandidát u nás, ale co je na ní zvláštního? Nic... je hezká, je průměrná, je to dobrý kup, ale nic, co by bylo nevídané.
přesně, z těch nominovaných aut jsem nekliknul na žádné, protože se mi žádné nelíbí ani mě nějak neoslovuje ... (možná ten Nissan, ale jako evropské auto roku ???)
Mám stejný názor jako ty...Kviškvaš je sice hodně prodávaný, ale jsou i lepší auta...
Nevím jaká jsou přesně pravidla pro zařazení co se týče začátku výroby, ale mohl by tam být krasavec jménem NEW XC90...
Já myslím, že to není až tak o ceně (loni MB S)...
Ano XC90 je drahá, ale je plná inovativních nápadů a přístupů...
Asi s tím měli Švédové více práce, jak naše česko-slovenská parta z Mladé Bolestavi...
To by se mělo zohlednit. ;-)
Přestaň fňukat...takhle si stěžuješ i doma před madam? Co přinesly modely i20, Corsa nebo Fabia do třídy novýho???
Je to anketa mezi novinkami v Evropě, který jdou do prodeje v roce 2014. Hotovo!
Zato ty jsi naprosto neměnnej, chybí ti tam tvoje modly tak pláčeš.
To by se ti líbilo, kdybychom vystopili z NATO. To by jsi slavil se soudruhy v Moskvě, co? Ty už jsi se tu Gilgite dávno odkopal. Škodovka se do výběru nedostala, protože asi dostatečně nemazala. Dneska jsou holt dajnější Francouzi. Co ušetří na autě, to můžou investovat do PR a jako že toho ušetří fakt hodně >:D
Přál bych to Mondeu, ale nevyhraje, není revoluční. Passat asi bude dost vysoko, zaslouženě, ale dal sem hlas novému QQ. Tohle auto prostě vypadá dobře a na západě od nás to moc dobře vědí a je tam hojně rozšířeno. Kvalitou interiéru poskočilo o dvě dekády oproti první generaci. Škoda tak malé škály motorů :-)
Tipuji to na přetahovanou mezi Cactusem a Twingem. Sice ani jedno z nich není nijak enormně povedené a spíše bych řekl, v některých ohledech až podprůměrné, ale dnešní doba takovým produktům přeje.
Passat to bude sledovat z povzdálí, ostatní se ani nezůčastní.
Twingo je dobré auto. Neodolal jsem a šel si ho projet a musím uznat, že se to Renaultu povedlo. Nestyděl by sem se v tom jezdit a to nejsem ženská :-) Trochu mě zklamala ta litrová atmosféra, ale jízda byla fakt super na tu třídu, stejně tak prostornost :-)
Protože se mi cactus....... moc nelíbí... je to tak slušně řečeno? >:D To auto je zvláštní a Twingo je mi sympatické "revolučním" řešením pohonu v této třídě a hlavně už nevypadá jako smutný pejsek >:-[] >:D
Neříkám, že by bylo Twingo špatné, ale nemohu se ubránit dojmu, že se od něho (minimálně tady na diskuzích) čekalo podstatně více. Pohon ze kterého netěží takřka nic, prostor jen na předních sedadlech, motory nad kterými mohu jen zvednout obočí. Za design má u mě palec, palec nahoru. ;-)
Pohon je super, fakt to zkus :-) Skvěle manévruje a hravě jde za volantem, je to jak motokára. Podvozek je příjemný a proti Citigu komfortnější, nikterak se ale nenaklání. Motor byl zklamání, alespoň je tichý proti Citigu... V prudkém kopci pod Hvězdou, kde jsem auto zkoušel mu síla scházela, to 0.9Tce sem nejel. Prostornost je solidní. Za sebe se neposadím ( to ani ve Fabii) ale za nějakou menší holčinu ano a nebouchám se do hlavy :-) Interiér vypadal i kvalitně zpracován. Kufr nemá.... :D:D Já tipuji na bednu Pašíka, je to přirozený výběr :-)
Vidím to podobne s tým, že najväčšie šance dávam Twingu. Okrem revolučnej koncepcie (v dnešnej dobe), čo je samé osebe výrazným markantom a silným diferenciačným kritériom je to vydarený dizajn a najmä Tebou spomínaný fakt, že súčasná eko doba vyžaduje takéto eko-autá: malé, obratné do mesta, s malými (papierovo) úspornými motormi, ktoré však vedia svoju jednoduchosť prezentovať ako cnosť a výhodu; v princípe takéto autá v COTY stále vyhrávajú nad veľkými.
Popravdě, jestli je v tom výběru auto, u kterého nevidím pro nominaci do finále COTY absolutně žádný důvod, pak je to mondeo.
Za mně je to souboj passatu s cactusem, passat představuje aktuální top mainstreamových aut důležitého tržního segmentu kombinujícího užitek/práci a reprezentaci, cactus zas tu správnou cestu, jak pojmout levné auto. ;-)
Třeba u tebe všichni vidí, že svými příspěvky se akorát navážíš do ostatních, ale žádný vlastní názor/tip na pořadí na bedně, jsi se díky svému přizdisráčství ani neodvážil napsat. Pro tebe signifikantní. >:-[]:yes:
No, obávám se, že ve své zahleděnosti do sebe sama, bys to nepobral.
Ale navedu tě. Nakopíruj si vše, co jsi sem napsal, na jednu stránku, přečti si to a přemýšlej. ;-)
ok, věcně:
- auto je fakticky staré, pod jiným označením se už prodává dva roky.
- nepřináší žádnou technickou novinku do své třídy (motor, převodovka, pohon, řízení)
- v oblasti použité techniky (jejího rozsahu) není na špičce třídy ani při srovnání
s akt. generací konkurenčních modelů,
- nepřináší ani žádnou jinou inovaci (infotainment, bezpečnost apod.),
- z praktického hlediska (např. prostornost) je horší než předchozí generace.
U passatu je kladná odpověď v každém z těchto bodů, v tom je výrazný rozdíl.
Ano, evropská COTY posuzuje novinky na evropském trhu, tedy to znamená, že mezi pěti nejlepšími evr. novinkami má být něco, co jinde po světě už dva roky jezdí? Docela nízké nároky, řekl bych. A znova opakuju, nic proti mondeu jako takovému, rozporuju jeho účast mezi pěti finalisty nejlepších evropských NOVINEK!
Nerozumím pojmu novost. COTY kritéria mluví o tom, že se v daném roce musí auto objevit alespoň na pěti trzích evr. zemí a musí být předpoklad, že se daného modelu prodá min. 5 tis. ks ročně. Tohle jistě mondeo splňuje, a o tom já nemluvím, vyjadřuji podiv nad tím, že ve skupině letošních pěti finalistů má být auto, které už jinde po světě dva roky jezdí! Je to otázka úrovně či prestiže této ankety, ne otázka porušení pravidel.
Většině zákazníků ať to klidně jedno je, nepíšu, že zpožděním se mondeo na trhu odepsalo, o tom, kdo se jak bude prodávat tahle anketa není.
A nepíšu ani o anketě jako takové, řeším finální pětici, kde mondeo z toho hlediska, které jsem výše a polopaticky popsal, působí nepatřičně, a to nejen ve srovnání s ostatními finalisty, ale také ve srovnání s auty, která se do pětky nedostala.
Vezmu-li v úvahu, že zástupce střední třídy jsou ve výběru tři, už tento samotný fakt je zvláštní, když zde máme letos např. velmi povedené audi TT a ve výběru není ani jedno auto z kategorie sportovně zaměřených. Prostě mondeo ve finál pětce je fail, jde to na vrub způsobu jakým se nominuje.
Jistě a nominaci získávají auta s nejvíce hlasy napříč třídami, k tomu jde má poznámka, takový Zl. volant jde po třídách a z vítězů tříd vyjde i jeden absolutní. Dává mi to víc smyslu.
Nic se nemíchá, body se udělují absolutně, v tom je to kouzlo, abs. vítěz se vybere ve Zl. volantu stejně jako v COTY, ale soutěžní kola nejdou stylem zužování výběru (vertikálně), ale volbou v rámci tříd (horizontálně), jak říkám, pro mně to má vyšší vypovídací hodnotu. Jinými slovy, z hlediska té vypovídací hodnoty je úplně jedno, kdo v rámci coty tvoří finálovou xtici a následně pětici, v tomto systému je směroplatný pouze vítěz.
A o kvalitě novinářů vypovídají nejlépe rozdíly mezi výsledky COTY v jednotlivých zemích... >:D
Já se obávám jedný věci...před časem jsme se bavili o tom, jak každá nová generace BMW je novináři sepsuta za to, jak je komfortnější, jak je civilizovanější, jak je netečná. Po roce už se objevují v testech na prvních místech a když odchází, jsou novináři jako Topper...vzdychjí nad tím, jak to bylo úžasný auto.
Bohužel tu Mondea na vyzkoušení nejsou, ale vůbec bych se nedivil, kdyby podobná věc "zafungovala" i v tomto případě. Jinak si totiž přítomnost Mondea mezi vyvolenými neumím představit.
Dobrá poznámka a ono to tak kľudne môže byť. Problém je ale (zase) vo Forde samotnom, keď nie je stále schopný autá reálne dodať na salón a teda sa nemôžeme o jeho potenciálnych kvalitách sami presvedčiť. Darmo mi píše predajca, že si od 1.12. môžem Mondeo kúpiť (objednať), keď ho neviem ani vyskúšať, ani obzrieť, keďže reálne budú na salón dodané Mondeá až v januári - februári. 8-s
Na to nelze napsat ani píp. Krásně tím zahájili prodeje ke konci roku 14 jak slíbili, ale prostě nejsou. To je víc frustrující, než 3 roky náskoku US verze.
Tohle taky nechápu... Ani jinde v Evropě jsem je neviděl na salonech ještě.
Navíc, hlavně že je tu jeho test a neprodává se, kdežto na Focus, který už se prodává a je na "pultech" nějaký pátek, se tu objevil až včera..... Potom to některým připadá, že redakce záměrně bojkotuje i20, aby náhodou neohrozila Fabii :D:D:D
Passat představuje top... no... testy zas tak nadšeně nemluví, ale na vrcholu určitě je. Mondeo tam nepatří proto, protože ho lidé, kteří se zajímají o automobilový svět zatracují za pozdní příchod do Evropy a je pro ně morálně zastaralé... Na druhou stranu, je to novinka a je to silný hráč, který své kvality obhájil. Vím, že nevyhraje, ale svou prestiž v některých zemích má vyšší, než Passat ... ne u nás :-)
QQ je o.k., ale myslím, že oproti své první generaci, která svým pojetím znamenala průvan v kompakt třídě, tahle nová nepřináší nic zásadního, kromě logického designového vývoje. Proto spíš sázím na cactuse, to pojetí hodně šou za málo peněz s relat. moderní technikou je dost chytré, a v tomto směru inovativní.
QQ má snad nějaké aktivní tlumiče na zadní nápravě... ale jinak zase jak už tu někdo napsal postrádá lepší motory.
Cactus té moderní techniky zase tolik nemá... co si pamatuju, tak třeba převodovky byly dost bída - manuální pětikvalty nebo robot, který je pouze pro HDI šestistupňový... ale přesto, na Cactusu je toho zajímavého dost.
PS: zaujalo mě, jak je ten Cactus malý... i na výšku... normálně zapadne mezi běžné Octavie a 307.
když je řeč o QQ, tak v česku je spíš škoda, že není v nejsilnější konfiguraci ve čtyřkolce s automatem (nevím, jak je to jinde). nechápu jak takové auto můžou nabízet s awd a bez kloudného automatu..
Chvilka mlčení a vítězem je - Volkswagen Passat :yes:
Takhle to nejspíš nebude, ale ale Passat by si to zasloužil. I když to nevyjde, tak to vydat jako fake článek by nemuselo být špatné, miliony peněz od inzerentů, statisíce kliknutí, tisíce hate příspěvků, stovky srdečních příhod. >:D >:D
Kdyby to byla anketa střední a západní Evropy, tak by to mělo nějakou váhu.
Nezlob se ale v tomto případě se jedná o nejskorumpovanější státy Evropy, nehledě na "kvalitu a vyspělost" nejen autonovinařiny.
Za to ty se vyjadřuješ k věcem kterým rozumíš! Tato volba nemá vůbec žádnou váhu. Vysvětli mi tu logiku výsledků, docela by mne to zajímalo.
Vyspělost a kvalitu těch novinářů jsi srovnal s kým? Se západními novináři určitě ne!
To že ve finale neni Fabia neni nic zaražejiciho protože už tu nějaky ten patek jezdi pod svymi sourozenci. Co ale ve finale děla Mondeo nechapu. Auto ktere po světě jezdi dele než u nas v Evropě tu nema podle mě co dělat.
Jako vitěze tipuji Nissan Qashqai nebo VW Passat. Snad to nedostane ta zruda od Citroenu. BMW mam jako značku sice hodně rad ale tohle opravdu ne.
A proč ne zrovna Citroën? Jako městské auto rozhodně inovativní pojetím. Passat je co, stodvacátá evoluce téhož pořád dokola, tak proč zrovna Passatu dávat Auto roku? Nového nic nepřináší.
Duvod proč ne Citroen jsem napsal. Passat je určitě kandidat už jen proto že ve sve třidě nasadil nove standardy ať už jde o techniku či motory. A osobně mu z te nouze co letos v teto soutěži je přeji i vitězstvi.
Samozřejmě že s mou nebo si snad myslel někoho jineho ? To že koncern VW ma dost povedenych modelu ktere se vyborně prodavaji ještě neznamena že jsem VW pozitivni. Ale je evidentni že nejen tobě se to setsakra nelibi a pěkně vas to s.ere. A nevim kdo tu nechape ale ja duvod napsal a ty ho evidentně nevidiš. Pokud ano pak je to o tom chapani.
Active Tourer ale není vůbec zlé auto. Když si nebudeš hrát na znalce a pravověrného fanouška zadního pohonu, tak v oblasti, na kterou AT útočí je to opravdu kvalitní, velmi dobře jezdící a překvapivě i solidně variabilní auto. Navíc se reálně dá sehnat za cenu adekvátní k vybavené Octavii kombi. Pro rodinu s jedním dítětem, která se chce trochu odlišit a má trochu peníze to není špatné, nebo pro ženu na svoz dětí stylově >:D
Nie som fanúšik Twinga, ale objektívne vzaté je to horúci kandidát, ktorý prináša presne tie veci, ktoré COTY oceňuje: malé, jednoduché a pomerne lacné auto, ktoré prináša netradičnú až revolučnú koncepciu, pritom je stále eko (downsizované motory s papierovo výbornou spotrebou a emisiami) a tiež dobre vyzerá. Nedržím mu palce, objektívne sú v ankete lepšie autá, ale cena COTY by sa mu pasovala.
Nejsem přesvědčený, že je dobré se dívat při hodnocení na to, jak je auto revoluční, ale na to, jak moc je dobré ve své kategorii.
BMW - ničím nenadchne
Citr. - příliš slabé motory, tuším, že bez solidního automatu
Ford - absolutní propadák, starý, rozežraný, nic moc diesely
Merc. - zadní partie sedanu? tak to pardon, absence 3l dieselu neomluvitelná
Nissan - nabídka jen 1,6 motorů = hrůza
Ren. - auto do města a nenabízí automat???
VW - sice nic moc, ale zhubl. Má trochu žravější nejsilnější diesel, ale aspoň tak.
BMW je první svého druhu
Citroen - nová koncepce
Ford - Jaký propadák? kvalitní auto, které dobře jezdí a je kvalitně zpracováno, jen je v EU pozdě
Merc.- více se mi líbila předchozí generace, jinak prémie se vším všudy, kvalita, jízda
Nissan - přirozená evoluce jednoho z nejúspěšnějších Japonských aut v Evropě poslední doby
Renault - revoluční koncepce, super ovladatelnost
VW - kvalitní, ale pořád Passat
bmw - jen další mpv, ne nejlepší a ve chvíli, kdy doba mpv končí.
citroen - souhlas nové zajímavé pojetí low costu = žhavý kandidát na bednu
ford - v některých ohledech horší než předchůdce a... a dál už není třeba už toto stačí
merc - malý premiový sedan nemá v coty šanci dál než do finále
nissan - mezigenerační ústup, bez awd, malá nabídka motorů, dobrý ale ne na win.
renault - koncepčně revoluce, ve výsledku spíš kompromisy a lepší průměr
vw - posun v každém aspektu, technicky to nejlepší co lze v mainstreamu dostat = žhavý kandidát na bednu
V ČR dočasně vypadla 1.6 dCi z nabídky. Výroba 1.6 dCi nestíhá a odnášejí to méně důležité trhy. Pokud jde o motory, tak se motorová paleta QQ pomalu rozšiřuje. Nově je v nabídce 1.6 DIG-T 120 kW. Po doplnění o 1.6 dCi biturbo 118 kW už snad nikdo QQ motory vyčítat nebude.
No tak to si nemyslím, kdo má děti ví, že crossover MPV nenahradí. Zkus dát do QQ nebo X-Trailu 3 sedačky, případně 2 sedačky a tchýni - to bude zezadu nadávek >:D
Nedáš, ale 2er je takový hybrid alá Roomster, ix20, Meriva, B-class atd = malé MPV. Mám raději střední MPV - jak do Picassa, tak do 5008 je dám v pohodě - mám 2 sedačky + puberťáka a všichni v poho ;-)
Byla to jen reakce na Dinara, že MPV jako druh je dead. Vím, že článek pojednává zrovna o BMW 2er :-)
Minulé Mondeo je proti současnému špička, benzíny méně žraly, bylo i 2,2 TDCi, nemělo tak přefouknutý tvar, interiér lépe zpracovaný (+ lepší tlačítkové ovládání a možnost kolečkem zavřít ventilaci).
Twingo - špičkový rejd využiji tak 1x týdně, ale AT pořád, takže radši třeba UP! nebo i i10, ale Twingo ne!
Ano pořád jen Passat, ale zatraceně dobrý. Kde kulhal, tak teď Mondeo doslova přesprintoval.
V jízdě prý ne... a materialy má prý mondeo taky špičkové. Středový panel má prý divný plast dle výbavy. .. podivej se na passat v comfortline. A přefoukle je už i MK iv. Zde Vždy závisí na výbavě a kolech. Silnejsi Dizl taky přijde ;) az auta projedu tak budu hodnotit:)
QQ bych dal osobne na druhe misto, uz neni tak libivi jako prvni generace, ale o to vic dospelejsi a myslim ze i pristich 5 let bude mesto jeho revirem.
MB C je solidni posun proti predesle gen., ale ze bych po usednuti brecel stestim se rict neda. Mondeo ma zjevne sve mouchy stejne jako je ma i novy passat (nemohu hodnotit, osobne neznam). Vsechny tri mam na spolecnem delenem tretim miste. Jde o dobre auta, ale clovek mel jednoduse jeste vyssi ocekavani.
BMW mam na predposledni pricce, libi se mi interier, nevadi mi MPV od BMW (ani predokolka), ale nejsem ani jen potencialni kupec MPV, jednoduse nezaujala trida jako celek a BMW se u me proto svezlo. Twingo bych dal na konec. Design me odrazuje a design u malych aut prodava. Mensinovy nazor? Mozna. Subjektivni? zcela urcite, pro mne to ale vic nez 7. misto v teto konkurenci nebude.
Cactus je v mnohem lowcost stojici na stare (nekdo mozna rad pouzije slovo "overene") technice, ale jde o tu vybavu/techniku, ktere tu jsou ve forme rozumneho zakladu zcela dostatecne (neboli zadny deal breaker) a k tomu povedeny vzhled a cena. Ta kombinace je podle me smrtici a vedle toho vypadaji ostatni finalisti tak nejak melce. Cactus je u me na jasnem prvnim miste a uprimne mu vitezstvi preju uz kvuli odvaze autoru vypustit v dnesni nejiste dobe do sveta takto designove odvazny kus auta. :yes:
S posledním odstavcem souhlasím...amen. Nicméně Passat do střední třídy přináší dost novinek a celkový osvěžení. Jeho konkurenti se budou poměřovat právě s ním. Vůbec bych se nebál ho dát samostatně.
Ale no tak :-) Oba vime ze to je subjektivni, a cactus v pekne svezi barve se mne osobne velice libi (a zvlast za ty penize je to stylovka nevidana), ale je pravda ze ja nemam vetsinovy vkus :-)
Z kaktusu bude stylovka, to je ta správná kára za pár peněz, která má oproti autům na technicky podobné úrovni (např. duster) obrovské plus ve způsobu podání, tj. výborný a chytrý design, má styl. Pro ženský kolem komína super. :yes:;-)
Hele chlapci, ptali jste se těch svých holek, co říkaj na Kaktuse? Já se ani ptát nemusel, při průletu po Kbelské mi bylo z ničeho nic sděleno "to je ale hnusný auto". >:D
myslím, že se zaměstnankyň dvakrát ptát nebudu. To auto budí pozornost, věřím, že se jim to bude líbit a o zbytek se postará logo (nemám podobný Renaultu) >:D
Pár peněz?
Pro mne je to sice zajímavé ale ošizené a hodně předražené auto.
Plus má ode mne za odvahu ale to je tak všechno.
Prodeje mimo svoji domovinu tomu nastavují docela adekvátní zrcadlo.
Mne Cactus také moc nenadchl, zejména po té kdy jsem viděl cenovku.
Na to, že ten kterým jsem se svezl byl tříválec bez turba, neměl otáčkoměr, stahovací okna a dělená zadní sedadla, byla cena půl mega docela odvaha.
Ten Cactus som videl včera a vyzerá to sakra dobre v prostredí mestskej džungle! Na starší manželský pár prekvapivo extravagantné auto, ale seklo im to. :-)
Cactusu nechybi a rovnou reknu i proc. Cactus si na nic nehraje, je to lowcost, jen designove zajimave strizeny. Nebo chces snad rict ze fabie, podle nekterych zdejsich testu vynasena na samotny vrchol, ma ambice se technikou spokojit jen na urovni pro lowcost bezne? Pokud ano nebudu mit problem s 5MT ani u fabie, pokud ale miri vys, logicky i ocekavam vic. ;-)
Pokud chce být Cactus stylovkou, tak je jeho lowcost zaměření trošku problém, zejména vzhledem k tomu, že 1.2 81kW Feel stojí přes 400t... a pořád máš auto na plecháčích s pětikvaltem, manuální klimou atd. Postav vedle toho Pulsar 1.2DIG-T 85kW s šestikvaltem za 330...
To mas jako s pandou a fiatem 500. Stejne auta, ale staci jiny vzhled a obhaji jinak neobhajitelne. On ten Cactus nestoji uplne nejmin v absolutnich cislech, ale najdi levnejsi stejne velkou stylovku. V tom vidim to kouzlo, da se brat jako plnohodnotne rodinne auto (kdyz jim zde na auto.cz muze byt i fabia tak cactus je snad i minivan :-) ) a za tu cenu je velice pohledny (trefi li se ti do vkusu a chces li se trochu odlisit) a to i uvnitr. Vypada moderne, moderneji nez spousta jinych, technicky vyrazne modernejsich konkurentu (jako treba ten pulsar).
Jinak s vlastnima penezi bych sel pro pulsar, ale vim ze pritelkyne pro cactus. Nakonec se to vyresilo kompromisem na tema "stylovka s technikou z pulsaru" (ale nutno dodat ,ze za vyssi cenu a s mene mista). Resit ale auto ciste do mesta a obcas okresky (nikdy dalnice) byl by cactus ze hry nevypadl. ;-)
No jenže 500 stojí proti Twingu, CitiGo apod... a tam je jeho technika minimálně srovnatelná, spíš lepší - je šestikvalt, je 0.9 turbo... atd. A to ani nemluvím o Abarthu.
Levnější je třeba Captur. Jestli je stejně velký si teď nejsem jistý...
Captur mi stejne velky neprisel, ale nepresedal jsem bezprostredne a jak rikam velikost jsem spis neresil. Ale u cactusu jsem si ji vsiml. Navic Captur zacina na 15500E, o 1500E vys nez Cactus (ceny v DE). Cactus je levnejsi nez rapid o 200E, levnejsi nez Pulsar o 4000E (!) atd. Ceny v CR jsou nastaveny jinak, obecne cactus neni v CR drahy, ale vse ostatni je na pomery evropy levne. Kdyz se na cactus podivam vic globalne vazne hleda tu konkurenci mezi stylovkama tezko. Vlastne je to v te cene jedina takto velka stylovka a tu si myslim, ze lidi nalakat na vzhled vymenou za trochu osizenou techniku stale muze.
Jestli rapid nebo za stejne penize cactus, tu otazku bych doma ani nemusel vyslovit. :-)
Cactus v základu je holátko, s atmo tříválcem a bez klimy. V ČR stejně drahý základ u Pulsaru (cca. 330t - ok, akční cena) už je komplexně použitelné auto. Jestli je někde jinde rozdíl v ceně 4t€, pak je to úplně v pořádku... české ceny jsou ale dost zoufalé.
cactus je (v česku) ekonomický nesmysl, který zaujme jen a pouze designem. i mě zaujal, bohužel po prostudování konfigurátoru jsem vystřízlivěl. za bratru 400k má zákazník poptávající automobil k dispozici full featured duster ve čtyřkole s osvědčeným dCíčkem a šestikvaltem, což je kus poctivého praktického auta, to je lowcostová stylovka. nebo téměř full featured fábii combi s DSG a výborným TSIčkem, případně méně vybavenou octávii, což je s ohledem na domácí prostředí úplně jiná liga. cenový strop cactusu se silnějším benzínem a rozumnou výbavou je 400k. ale určitě se najde pár nadšenců, důchodců, individualistů, ale rozhodně ne motoristů...
7. Mondeo? Jedině že by mu vytvořili samostatnou kategorii vozů starších 2 let. >:D
6. 2er Active Tourer? Toho dvojice VW Golf Sportsvan a Mercedes-Benz B zválcuje ve všech ohledech. První pokus není vždy trefou do černého ani v případě BMW. ;-)
5. Twingo? Koncepčně nej řešení do města (smarťáci ví). Na celkového vítěze bych ale miniauto z principu a omezení jeho využití nejmenoval. :-)
4. C4 Cactus? Velké plus za odvahu a oživení, takové má být francouzské auto. Spíš než titul by si zasloužil prodeje, aby to Citroënu vydrželo. :-)
3. Qashqai? Na nic si nehraje, jeden z nejlepších crossoverů díky tomu, že se pravděpodobně poučili hlavně v interiéru. Kdybych kupoval 2WD auto této kategorie, určitě bych ho zkusil. :yes:
2. Passat? Král prostoru a rozměrů (největší lehce nabyté +), výhradně ve vyšších rychlostech příjemný podvozek a překvapivě i řízení. :yes: Jinak ale zklamáním. Velmi velmi špatně tlumí ostré nerovnosti, hluk i rázy do interiéru v nízkých rychlostech. Dále v nízkých rychlostech cca do 60-80 km/h mi připomínal spíše VW užitkové vozy i přes laminovaná okna včetně vibrací do nohou a volantu zdarma. O úrovni jízdních asistentů nemluvě, synonymum pro neplynulost a přetlačovat zmatený asistent jízdy v pruzích - ne děkuji. "Třešničkou" jsou detaily jako hlučné hlučné el. stahování oken, velmi hlučná zpětná kamera, nízké rozlišení a zkreslený obraz kamery na displeji a a nepřehlédnutelný asistent mrtvého úhlu (nepříjemně září ze zrcátka více než blinkr).
1. Mercedes-Benz C? Jednoznačně král střední, spíš by bylo překvapením, kdyby tomu tak nebylo. Do příchodu nové 3er a A4 může být naprosto v klidu. Jízdně jsem dlouho nezažil lepší standardní podvozek, který oproti ostatním zvládne důstojně i 18" runflat. Zároveň není třeba rozepisovat, jak skvěle a přesně se řídí auto se správnou hnanou nápravou. Jedinou pihou na kráse je aerodynamický hluk nejspíš rámu dveří. Interiér je největší +, designem i kvalitou porazí i o třídu vyšší vozy a vytvoří úsměv a radost při každém nasednutí. Materiály jsou perfektní díky Sku a povedená řidičská pozice za volantem připomíná mnichovský styl. Nabídka bezpečnosti a asistentů i v praxi na vrcholu, ve výsledku je jejich volba "jen" otázkou ceny. Mám tedy jasno. :yes:
Ad 7) Jakýkoliv komentář k Mondeu je do doby reálnýho odzkoušení pro mě pasé, to že se dostal dál je podle mě pro něj úspěch, bez ohledu na to, kdy byl představen
Ad 6) Na základě čeho soudíš, že ho B-Klasse a Golf Sv převálcují? Motoricky? Podvozkem? Výbavou?
Ad 5) Líbí se mi neotřelá koncepce, ale reálně jsem v provozu žádný neviděl, Smart fungovat bude, tady si nejsem jistej.
Ad 4) Naprosto souhlasím s Foe. Inovativní, neotřelej přístup k lowcostu. Určitě bych ho rád viděl výš.
Ad 3) QQ jezdí líp než předchůdce, líp vypadá, je prostornější...ale zamrzí nekombinovatelnost pohonů, převodovek a některý výbavy. Tedy spíš o něco níže.
Ad 2) Stejně jako u Mondea nemám názor, nejel jsem, přesto to je a bude měřítko úspěchu pro ostatní ve třídě.
Ad 1) Mercedes C jako jedinej v prémii končí u naftových motorů s R4. Jsou o něco líp odizolovaný než dřív, ale nijak víc než mainstream. Interiér potřebuje trochu citu při konfiguraci, aby nevypadal jak papundeklový jádro v paneláku. Nejezdí o nic líp než zatím jedinej reálnej zadokolkovej konkurent, vyčnívá nabídkou Airmaticu pro ty, co ho mají rádi. Nevím proč ho dát na první místo, když nijak nezměnil náhled na danou kategorii, jen se evolučně posouvá, stejně jako jeho konkurence.
A on od Mercedesu někdo čeká něco jiného? Odečtu-li si od toho pár procent za místně povinné prémiové nadšení, tak z toho vychází standardní střední třída. Totéž Passat, je to... prostě Passat. Zase takový zázrak to není.
Twingo a Cactus, za odvahu a jiný přístup, což se dnes cení mnohem více, než "o trošku lepší podvozek, o setinku menší spotřeba, o jeden prvek v nabídce víc"...
ja by som si ako vitaza vedel celkom zivo predstavit novu mazdu 2 .... ale asi vyzera moc normalne, kvalitne, pekne a prakticky.. a to sa dnes uz nenosi
mas pochydnoti ohladom mazdy? mazda 3 alebo mazda 6 su spickou v triede a mazda 2 nebude vynimka.... mazda 3 pred rokom padla len pred 308mickou.... ktorej som to vtedy uprimne prial.... ale dnes by si to uz zasluzila nova mazda 2 .... skoda
mazda 2 je pre mna ovela lepsim autom ako cactus... ktory je medzi finalistami... traparna cela tato anketa
Ano... mám. Neříkám, že je ošklivá, ale dizajn není vše. Líbí se mi, jen Japonská auta mají zvláštní možnosti individualizace a některé prvky interiéru nejsou na takové úrovni, jako TOP třídy.
Vadí mi na těch vozech maličkosti, které jinde jsou samozřejmostí. Třeba absence lyžin na střechu pro CX 5, nebo divný posaz "za bukem" v CX5 a 6 (z těchto důvodů vypadl jako kandidát na auto). Také sem měl problém po naštelování sedačky dosáhnout na řadicí páku. Nejvíce se mi líbila trojka, ale zase jí chybí pořádný motor v nižších cenách.
Vím, že je to marné zrovna tobě říkat, ale jak víš, že je Mazda 2 lepším autom, když se tu ještě ani neprodává a nepředpokládám, že si jí byť někde alespoň koutkem oka zahlédl? :-)
Tohle ale Gilgit napsal správně.. tak to bohužel je :/ Novinář nezklamal.... aneb recenze na Mazdu 2, která se ještě ani neprodává od www.autotopper.sk >:D
Já ti řikal, že Topper je automat na náhodné věty :D
jednoznacne ano... mazda 2 ma predpoklady na to aby mala uspech..... nepochybujem ze po prichode novej 3ky a 6ky bude aj mazda 2 vo svojom segmente na spici.... jak kvalitou tak dizajnom a technikou.... nic ine sa od novej mazdy 2 ani necaka....
osobne je individualizacia u japoncov zvlastna kategoria ale nevidim tu vazny problem .... zvacsa maju niektore veci uplne inak to je pravda.... ako napriklad vicko nadrze na lavej strane ( co niektorym dokonca tiez moze vadit ) a podobne ... mne sa paci ze mazda ide svojou cestou a nepotrebuje ani turbomotory.... uplne ich chapem... paci sa mi aj ich novy pristrojovy stit / uz ten s ktorym prisla nova 3-ka / .... ocenujem na tych autach ich schopnost vyvolat pozitivne emocie a nadsenie... akosi mi pridu napaditejsie tieto azijske auta ako povedzme dost unifomisticky oblecena nemecka konkurencia..... cest vynimkam... napriklad nova corsicka je velmi pekna... cakam ze toto bude krok spravnym smerom aj ked na predaje si musim pockat aspon pol roka rok a tak bilancovat...... podobne karl.... tak to uz je skutocne miniauto jak bejk.... normalne len civim a som milo prekvapeny..... je tu velka snaha a to sa ceni....
CX5 je aj cenovkou asi trosku drahsia ako europska konkurencia alebo nie? priznam sa ze v SUV triede to s tymi cenovkami az tak nemam okukane tak preto sa pytam.... lebo mazdy maju inak dobre ceny ( v porovnani so skodou urcite vyborne )... nova 3ka je cenovo velmi prijemne posadena a za 14 tisic aj v zaklade uz kupis skutocne auto.... top auto v triede .... dnes by to bola moja volba....v tejto triede za tieto peniaze... ale aj ini japonci nie su na zahodenie.... a mas tu aj korejcov.... cim dalej tym viac su zaujimavi..... vyber uz je individualny .. .samozrejme europa je stale europa a niektore riesenia ako spominas su v eu autach samozrejmostou co inde este nie je bezne.... bohuzial pre japoncov
Tvá první věta hodila celý příspěvek do relativní teoretické hladiny a nemá tak vlastně žádnou váhu. Předpoklady pro úspěšna/neuspesna auta už zbourálo nemalo modelu napric automobilkami. Dokud nebude test nelze napsat top třídy. Jinak je vidět že hodnotíš jen z papíru a nepoznáš i jiné kvality jiných vozu než je jenom vzhled. K Te cx 5: je to přirozeny konkurent tiguanu a kugy jak velikostne, tak i cenove. Da se sehnat od 500tisic. Má v základu lepší motor než tiguan ale v některých ohledech psanych vyse na něj ztrácí.
ja od mazdy 2 hodne ocakavam..... a dufam ze test to len potvrdi..... podobne ako to potvrdil aj test 3ky a 6tky .... ze mazda vyraba dnes ozaj spickove vozy ...
Prakticky? To ostatní beru, ale poměr vnitřního prostoru a celkové délky si Mazda za rámeček nedá... fajn, má to technické důvody, ale to je jejich problém.
Co se to děje páni novináři a redaktoři, že se ta škodovka tam nedostala. Asi budete muset více lhát v testech a více je vynášet do nebes. Ne každej je na to Vaše lakování zvědavej. muhehe >:D
No hele, snad ne. Citroen mám celkem rád a když jsem se byl mrknout na C4GP, tak jsem zkouknut i Cactus a moc mě nezaujal. Hlavně mi vadil interiér, použité materiály, sedadla atd brrr - chápu, je to možná inovativní, ale ne hezké... :-(