Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Splněný sen fanoušků Lancie: Kimera EVO37 v ikonických barvách Martini Racing

Kimera EVO37 ‘Martini 7’
Kimera EVO37 ‘Martini 7’
Kimera EVO37 ‘Martini 7’
Kimera EVO37 ‘Martini 7’
20 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (8)

Restomod Kimera EVO37 je velkým snem všech milovníků historických závodních Lancií. A teď jej můžete mít ve snad nejslavnějších barvách spojených s italskou značkou.

Ikonická Lancia 037 je jedním z nejvýznamnějších extrémních soutěžních speciálů, které kdy startovaly do rychlostních zkoušek legendární rallye skupiny B. Duchovní nástupce obdivovaného Stratosu si v roce 1983 dojel pro titul mistra světa značek v automobilových soutěžích a za jeho volantem se postupně vystřídaly hvězdy jako Walter Röhrl, Markku Alén nebo Henri Toivonen. Jedním z nejvýraznějších prvků tohoto soutěžáku přitom bylo i kultovní zbarvení Martini Racing.

To se nepřekvapivě objevilo i na moderním pokračovateli jménem Kimera EVO37 a je vysoce exkluzivní. Malá italská továrna Kimera Automobili odhalila novodobou reinkarnaci už v roce 2021, o rok později ukázala první zákaznický kus a teď se zase ukazuje to, co máme nejraději. Unikátní kousek oslavující úspěchy Martini Racing, který je jediným takto dokončeným vozem v purističtější specifikaci s pohonem zadních kol.

Neodhaluje jej však výrobce, protože se objevil v aktuální nabídce anglického prodejce exkluzivních aut Appreciating Classics za přibližně 34 milionů korun. Ten uvádí, že tato Kimera EVO37 „Martini 7“ je údajně jediným takto vyrobeným kusem. A zřejmě je i tím nejkrásnějším ze všech, protože s přídavnými dálkovými světly a bílými koly vypadá, jako by za malou chvíli měl vyrazit na rychlostní zkoušku.

Video placeholder
Kimera EVO37 Martini 7 (2023) • Zdroj: Kimera Automobili/YouTube

Ve skutečnosti se však zatím moc neprojel, protože byl hvězdou garáže. V prodejní nabídce se píše, že od opuštění továrny najel pouze necelých 200 mil, tedy přibližně 320 kilometrů. Je to opravdu škoda, protože Kimera je splněným snem všech fanoušků závodních Lancií, i když se značkou vlastně nemá nic společného, než pouhou inspiraci.

Kimera EVO37 standardně disponuje turbodmychadlem i kompresorem přeplňovaným 2,1litrovým benzinovým čtyřválcem od šéfkonstruktéra Claudia Lombardiho o více než 500 koních a 550 newtonmetrech. Všechnu sílu přenáší na zadní kola skrze manuální převodovku.

Letos v únoru pak výrobce představil i vylepšenou variantu EVO38 s vyšším výkonem a pohonem všech kol. EVO37 se přitom vyrobilo v počtu 37 kusů a modernější EVO38 vznikne v 38 kusech.

Vstoupit do diskuze (8)