Nejzajímavější auta jsou Alpine a iPace. Focus, Ceed a 508 reprezentují klasiku, Áčko prémiovou. Černého Petra ode mě má Aircross, jeho finálovou účast úplně nechápu.
Vidím to presne rovnako. Alpine najzaujímavejšie vizuálne, znovuzrodenie značky v atraktívnom retro kabáte, skvelo jazdiace malé ľahké kupé, až sa divím, že v dnešnej eko dobe také auto vôbec vzniklo a už len z toho titulu by si titul zaslúžilo. iPace je naopak plne trendy, súčasne najväčší technický posun, reálne použiteľné elektro v atraktívnom kabáte SUV. Ostatné je "len" klasika, s konvenčnou technikou, takže popri uvedenej dvojici nemá podľa mňa moc argumenty.
1) Auto roku obecně není soutěž v inovacích, ale hledá se takový ten tabulkový univerzál. Třeba Focus, to je typický vítěz. Nějaké argumenty přece jen má, třeba price / value, univerzálnost... když vyhraje, tak s tím budu ok.
2) Alpine fajn, ale Renault ji na stránkách vůbec nemá, ve vybraných zemích lze rezervovat pomocí nějaké kuriózní aplikace. Jinými slovy - je to fakt docela limitka, to mi trošku vadí. Auto roku by mělo jít normálně koupit.
Ako fanúšik Fordu by som určite titul Focusu prial, ale objektívne neprináša nič, čo by mi ten titul opodstatnilo. Je to konvečný kompaktný hatchback (kombi), naviac s trochu generickým, zameniteľným dizajnom. Ani technicky neprináša nič, čo by už konkurencia nemala a napokon nepredstavuje nejaký prelom ani pre značku (na rozdiel od prvého Focusu), naopak kontroverzná je stávka výhradne na trojvalce (v benzíne). Jediný argument by som videl v tom, že výborne jazdí, zrejme najlepšie z triedy. Na druhej strane ako píšeš, často vyhrávajú autá, ktoré nič prevratné neprinesú, sú "len" vyvážené a nerobia nič zle.
Kromě let 2011/2012 v podstatě "obyčejná" auta. Sice vždycky s nějakým přínosem v rámci svého modelu, ale jinak...
Otázkou je, zda Focus nebo Ceed mají právě nějaký ten přínos. U Focusu berou lidi obecně novou generaci jako spíš krok zpět než vpřed. Ceed zase přišel o zajímavost designovou unifikací s i30.
Počkej, to mi pověz, kdo a kde bere Focus IV jako krok zpět oproti Fokusu 3 ? Všude se píše naopak o posunu k řidičskému autu, většímu prostoru a lepšímu interiéru. To, že tady pár lidí sborově pindá na diskuzi, že by nezkousli tříválce a mnohdy jsou to lidi, co to auto nikdy nekoupí a ani by nekoupili, i kdyby mělo pod kapotou V6, nebo sedlají staré atmosféry a jen se mají potřebu vymezovat, tak to nemůžeš snad brát vážně >:D .
Dle většiny recenzí a z mého skromného osobního pohledu to auto rozhodně krokem vpřed je, recenze mluví o výborných jízdních vlastnostech a i ty diskuzně popotahované tříválce prý jezdí dobře. Navíc, když Fokuse, tak v kombiku a v naftě ;).
Ceed je také krok vpřed, ale dle mne né tak velký, jako Fokus. Už minulá generace nebyla špatná a další je jen evolucí, mne se docela líbí, ale je to takový korejský Golf - nenadchne na první dobrou, ale rozhodně to není špatné auto.
Tříválce - ano, já to chápu, sám bych se tomu taky asi bránil z čistě psychologického hlediska, ale 1.0EB už tu byl i ve 3. generaci a 1.5EB prý jede velmi dobře, takže to asi tak špatné nebude. TDCi je pořád 4 válec.
Torzka - je jen v základu, kdyby jí měl každý Fokus, asi to taky bude jiné, ale jde spíš o to, že recenze to auto chválí, tak to nevnímám jako krok zpět. Mne se moc nelíbí základní verze, ale ST line mu sluší.
To je asi pravda, ale jako model celkově se Fokus posunul, je větší, má lepší interiér a lépe jezdí. Že budou specifikace levné a horší (možná ?), než některé specifikace u konkurence, nebo Fokusu 3, se stát asi může (i když už ten jezdil na 1.0EB), ale taky máš tu možnost vzít vybavený ST line, či Titanium/Vignale s pořádným čtyřválcem a výbavou, který horší asi spíš nebude.
Koukám na to optikou celého modelu Fokus a né, že některé verze stojí za prd... ano, ale to skoro u každého auta :-)
Ceed v základu má 1.4 Atmo, i když nejsem fanoušek tříválců, tak litrový Ecoboost je prostě dynamicky lepším motorem a troufnu si říct, že i základní Focus s torzkou nebude o tolik horší, než ten základní Ceed s Atmo.
Jediný velký rozdíl je, že motorizace 1.5EB je nově tříválec.
Zkousel jsem obě auta jen ve vyšších výbavách a tam je Ford lepší, takže až zkusim nižší verze, pak třeba názor změním :-)
Jj, ST line v červenej a na 17kach úplne super: [odkaz] :yes: A pre m§a je novinka, že kombík má multilink vždy, o jeden dôvod naviac pre praktickú variantu.
No, to sis tedy nevybral pro to "úplne super" příliš vhodnou fotku. Z tohohle záběru i ty 17" vypadaj malý a věčný souboj s přebytkem hmoty nad zadním kolem tady Ford prohrává. Jednak samozřejmě z důvodu prudce stoupající spodní linky oken a také proto, že na téhle fotce zaniká prolis, který tu hmotu má rozbít. Tohle už je lepší. ;-)
[odkaz]
Ano ano... a právě Focus si zakládal na tom, že umí podvozkově víc než standard.
Ok, když má v základu torzku MB-A, pak ji asi může mít i Focus... jen tím zřejmě rezignuje na ambice být nejlépe jezdícím autem i v tom základu. Takový Civic 1.0VTEC nebo Mazda 3 1.5G víceprvek mají a zřejmě ho dokážou i využít (jestli to dokáže třeba Kia uvidíme).
Tak viacprvok v základe má aj i30 či Ceed. Určite bude porovnávačka, kde bude Focus s torzkou vs. Ceed/i30 s multilinkom. Osobne by som si napriek torzke vsadil na Focus. To ale nemení nič na mojom názore, že multilink mal Ford zachovať vo všetkých verziách.
Jak jsem psal výše, v levných verzích si možná pohoršil (počkal bych ale na testy), ale tady se hodnotní Fokus jako celý model, který má dnes obrovskou možnost individualizace, od obyčejných litrových Ecoboostů až po vrcholné verze ST/RS se vším všudy, co nižší střední mainstream může nabídnout.
Takhle totiž můžeme koukat na všechna auta a tohle byla vždy síla koncernu, kterému se dávala možnost individualizace jako velká deviza.
Tím nechci ale říkat, že to Fokus musí vyhrát, jen mi nepříjde, že je 4. generace krokem zpět oproti 3. generaci o které se to tvrdilo také...
Souhlas, u forda chybí ta pomyslná třešnička na dortu, na kterou mnozí čekáme... auto, co nastaví nové mezníky mezi hot hatchi, tedy ST, později snad i RS verzi. Doufám, že to už budou konečně varianty 4 válcové (nebo více >:D )
Také to vidím stejně jako Emel. Ale pokud už má vyhrát zcela konvenční auto, tak osobně to přeju Fordu. Mám totiž takovou naivní představu, že úspěch nového Focuse (samozřejmě především ten prodejní) by mohl odvrátit Forďáky od úvah, zda nadále udržovat své tradiční, po léta piplané modely (Fiesta, Focus, Mondeo) a nepřejít pouze na velká, střední,malá a ještě menší SUV..... poháněná dvouválci. ;-)
Ja ten Aircross nezatracujem, technicky nie je nijak prevratny, ale o to v tejto ankete ani primarne nejde. Predstavuje vsak do istej miery prelomovy citroen a snad poslednu sancu ak nema citroen ostat vyrabat len lowcostove pekace. Viac by sa mi pacilo nieco ako byvala C6, ale doba praje inym trendom...
SUV bez 4x4... nevím, třeba porotce uchvátí jízdou nebo individualizací, za mě je to ale jediné auto, u kterého bych si v klidu vsadil, že to nevyhraje. I když... proti 3008 bych si možná vsadil taky...
Jak píšeš, SUV bez 4x4, ale jinak - dle testu velmi pohodlně jezdící a velmi prostorné rodinné auto, mě třeba se líbí hodně. Škoda, že ani hybrid nedostane motorky na zadní kola. Já bych s jeho vítězstvím neměl o nic větší problém než u ostatních finalistů. Jen to 4x4 je hanba.
výběr, nabídka je rozhodně zajímavá.
Alpina, iPace, 508, jedno lepší, než druhé. Ceed a Focus to v mainstreamu nebudou mít lehké, stejně tak áčko v prémii. Aircross.. asi jim nic lepšího už nezbylo.
Tak zřejmě tu Kiu. Nejodpornější jsou ty francouzské kreatury. :no: Tedy s výjimkou té Alpiny, která se tváří normálně, ale není to můj šálek čaje.
Na vybraných kandidátech je jednoznačně vidět úpadek automobilového průmyslu za posledních 10 let. Jen díky Alpině se do té zlaté doby můžeme alespoň pocitově vrátit.
novy focus mi pride suverenne najskaredsi z celej tej finalovej zostavy.. ako celok mi vobec neladi ... mix prezvejkanych kriviek vedla ktorych aj 15 rocny korejsky voz je zrazu fesakom ( ale je to len moj problem takze pohoda klidek... ) ... ceed je zase naopak za mna dnes uz vcelku nuda a vidiet tu pri nom citelnu snahu o uniformitu za kazdu cenu na ukor vlastnej identity ( pritom predosly ceed to mal dobre nasliapnute v tomto )... ved biznis nepusti
aircross je za mna fajn ( obzvlast v hybride ) .... a aj P508 ma gule .... tu by to naopak slo :yes:
...ale normálne by som mal problém si z týchto áut vybrať. Ako prstom ukázať, toto by mal byť víťaz a tento druhý a tretí, to sa dá, ale nekúpil by som z toho asi nič. Najzaujímavejší je Jaguar, potom možno Alpine, aj keď mi príde trošku nedotiahnutá a príliš závislá na minulosti, potom dlho nič, možno Peugeot, za ním majstri nikohoneurážajúcej priemernosti Ford a KIA a za nimi francúzsky Quasimodo od Citroenu. Potom zase dlho nič a na úplnom chvoste Mercedes; niečo tak odporné, ako tento interiér od Mercedesu sa len tak nevidí. Keby som si doňho mal sadnúť, tak na palubku asi najprv hodím uterák.
Minulý týden jsem potkal nového Focuse v reálu. Byl to tmavomodrý kombík (modrá Blazer) v asi Trend Edition, evidentně firemní auto obchodního zástupce. Až když jsem ho předjížděl tak jsem si na zadku přečetl, co to je za auto.