Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou finalisté evropského Auta roku 2019: Francouzský sporťák, elektromobil i SUV

David Bureš David Bureš 26. 11. 2018
43
58
Zobrazit náhledy (43)
Alpine A110 Alpine A110 Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508
Do finále ankety evropské Auto roku 2019 se probojovalo sedm aut. Mimo jiné Alpine A110, Jaguar I-Pace a Citroën C5 Aircross.

Letošní ročník již tradiční ankety o evropské auto roku dospěl do druhého kola. Šedesátičlenná porota z řad evropských automobilových novinářů z 38 nominovaných vozů vybralo sedm finalistů, z nichž bude vybráno evropské Auto roku 2019. Výsledky budou opět oznámeny den před zahájením ženevského autosalonu.

A opět je to velice různorodá sedmička automobilů. Porotci totiž o nejlepší evropské auto roku budou vybírat mezi francouzským sporťákem oživené značky, rodinným SUV, dvěma kompakty, elektrickým crossoverem, luxusním hatchbackem a dynamicky střiženým modelem střední třídy.

Konkrétně jde o Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kiu Ceed, Mercedes-Benz třídy A a Peugeot 508. Hned tři vozy (Focus, Ceed, 508) jsou tak shodné s finalisty ankety Auto roku 2019 v České republice, kde je mimochodem doplňují BMW X5 a Subaru XV.

Do finále se tak nedostal třeba vodíkový Hyundai Nexo, nová generace Suzuki Jimny, ani Audi Q8. Mezi nominovanými 38 novinkami tentokrát nebyl ani jediný zástupce značky Škoda, jednoduše proto, že mladoboleslavská automobilka letos zatím nepředstavila žádnou novou generaci svého vozu. Ve všech případech šlo o nové verze stávajících modelů nebo facelifty.

Pro porotce tak kvůli různorodému charakteru finalistů čeká těžké rozhodování. Zaujmou nejvíce skvělé jízdní vlastnosti Alpiny? Nebo praktičnost Citroënu, sportovní charakter Fordu, elektrický pohon Jaguaru, komplexnost Kie, inovativní technika Mercedesu, nebo styl Peugeotu?

To se dozvíme v březnu, kdy bude výsledek ankety evropské Auto roku 2019 (Car of the Year 2019) oficiálně vyhlášen. A to přesně 4. března 2019 v 15:00. Česká republika má mimochodem v porotě jednoho zástupce, Jiřího Duchoně.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - miromen
Alpine
miromen
| 27. 11. 2018
Za mě co se exterieru tyče tak velice povedene.
Avatar - Emel
Alpine
Emel
| 27. 11. 2018
Takhle nic moc.
Avatar - miromen
Alpine
miromen
| 27. 11. 2018
V tehle barvě na 17" jsem ho měl pujčeny. Takže nějaky real...

[odkaz]

[odkaz]
Focus
Xylo
| 27. 11. 2018
Minulý týden jsem potkal nového Focuse v reálu. Byl to tmavomodrý kombík (modrá Blazer) v asi Trend Edition, evidentně firemní auto obchodního zástupce. Až když jsem ho předjížděl tak jsem si na zadku přečetl, co to je za auto.
Avatar - Ozzman
Alpine
Ozzman
| 27. 11. 2018
Ceed v základu má 1.4 Atmo, i když nejsem fanoušek tříválců, tak litrový Ecoboost je prostě dynamicky lepším motorem a troufnu si říct, že i základní Focus s torzkou nebude o tolik horší, než ten základní Ceed s Atmo.

Jediný velký rozdíl je, že motorizace 1.5EB je nově tříválec.

Zkousel jsem obě auta jen ve vyšších výbavách a tam je Ford lepší, takže až zkusim nižší verze, pak třeba názor změním :-)