Odvodit ze sedm let starého auta úspěšný soutěžní speciál, který prakticky vymaže konkurenci a sbírá tituly jeden po druhém? Lancia to dokázala! Delta se i dobře prodávala, vzniklo jich přes 525 tisíc...
jeho karoserie je odmítnutý projekt původně určený právě pro Deltu, obě auta jsou si také tvarově (nikoliv rozměrově) podobná. No, aspoň je to teda rozšířená legenda, co je na ní pravdy nevím, ale kamaráda co má tři delty tím pravidelně dráždím ;-)
Hmm, myslím, že je to překroucený... Polonez je převlečenej Fiat 125 = klasická koncepce motor podél a hnaná zadní náprava, dokoce ještě na listových perech.
Ani časově to nevyychází: Polonez se vyvíjel 1974/75 , takže by tu Deltu museli odmítnout před tím - 1973? A to mi přijde od uvedení Delty fakt dost daleko.
Tahle legenda mohla vzniknout tím, že existovala závodní verze Poloneza, kterou ale poháněl motor z Ferrari Dino, ten samej motor, co běžel i v Lancii Stratos.
A to je asi jediný bod, kde se v historii potkaly.
Myslím.
Úplně jistě to taky nevím. ;-)
Mně se vždycky moc líbila nejen ta hranatá, ale i zaoblená Delta II. generace. Ta už je ale dnes naprosto zapomenutá a stěží se vidí i v Itálii, stejně jako její neméně úhledná sestra Dedra.. :-(
Když jsem byl malej, jedna Dedra stala ve vedlejsi ulici a chodil jsem ji porad okukovat, necim me fascinovala. Dodnes je to krasne auto, naopak naslednicka Lybra sla vzhledem uplne mimo muj vkus.