tabulka za r 2014 uz bude uplne ina, predpokladam ze novy leon bude v prvej 10tke alebo 15tke.... a preda uz okolo 80-100 tisic aut za rok 2014 .... ocakavam aj rast P308 a naopak pokles modelov ktore uz zacinaju byt starsie ako napriklad taka C4ka....
co mna osobne najviac prekvapilo je 16 percentny pokles Acka... clovek by cakal ze novinka bude stupat a nie klesat, mozno zavazil fakt ze prislo nove CLA a zobralo par zakaznikov a mozno aj A3 , A3 sedan ... neviem.... u mercedesu som s tym poklesom Acka dost prekvapeny
Souhlas až ne ten design. Nevidim tam extra velky rozdil od Golfu, A3. Proste nenabidne nic, co uz konkurence i vlastnich radach nema ;-)
PS: neni tam opravdu chyba? To se proda Leona tak malo? To je tragedie, kdyz se na domacim (evropskem trhu) nechyta
A3 je podle mě aktuálně nejvyváženější hatch...takže už sám příměr k němu je pro Leon poctou. To že obecně vypadá jako hatch se dá čekat, ale markanty jsou specifický.
Berenika proměnila se v Kharl. Není to již žena, ale není to ani muž. Může být ovšem něco tak hloupého porovnatelné se spojením božských Aphrodité a Hermes ?????
Silně pochybuji ....
Z druhé strany, u každého konkurenta je nějaký háček. Civic nemá slušný benzín, 308 má divné budíky, Octavia neumí DCC, Golf nemá takový šmrnc, Mazda nemá kombík, Astra je těžká... a tak dále.
Leon má po představení Cupry úžasné rozpětí nabídky a pokud si nakonfiguruju třeba Leon ST 1.8TSI s DCC a DSG, tak se konkurence hledá dost těžko...
Ano, Leon dokáže nabídnout špičku a rozpětí jako málokdo. Pravda je, že většina prodejů bude se slepými halogenovými světly, trubkou vzadu a výkonem do 90kw ;-)
Asi tak a spise do 77kW. Tady je konkurence hafo a jde se hlavne po cene. Pak se nelze divit ze takova I30 Ceed budou asi i vyhodnejsi volbou a je tu i dalsi konkurence za podobne penize co ma co nabidnout ;-)
Na obrazkoch vladne, ale rozhoduje ulica a tam to uz terno nie je... [odkaz]
Na farbe velmi velmi zalezi; jedine modra a zelena rozviri hladinu; cervena, strieborna a bezova iba na RSe; biela potrebuje vhodny uhol pohladu a ostatne... tie si netreba vyberat.
Octavia vypadá skvěle ve všech barvách, pokud má hezká kola a xenony. Nejhorší kombinace je stříbrná, halogeny, plecháče, liftback.
RS má těch barev jen pár, ale pro běžnou verzi jich je snad 70... to by si měl vybrat každý. Líbí se mi třeba taková petrolejová modrá... a nebo i světlá denim je fajn.
70 mas odkial? si ratal aj odtiene odleskov? katalog pozna 12 farieb, dalsie som nenasiel.
Nevyzera dobre vo vsetkych farbach, niektore jednoducho nesadnu. Napr. cierna pre obycajnu verziu. RS uz sa celkom da.
Ked das poriadne kolesa na auto, aj Trabant vyzera dobre. Je jasne, ze s plechacmi je to bieda. Aj Mclaren s plechacmi vyzera zle.
70 barev bylo normálně v konfigurátoru, který momentálně nefunguje.
Octavia je tvarově minimalistická, proto na detailech záleží víc, než třeba... třeba u Ceeda. Vezmi kombíky v základu - Ceed nevypadá tak lacině. Dej na to hezké 17" a xenony - Octavia najednou prokoukne a vypadá jako dospělejší auto.
Prodeje se rozbíhají, kombi se teprve dostává do oběhu... a jestli je to jako u Octavie, tak jsou na ně čekačky v řádu půl roku.
V Top5 je stěží Octavia, já osobně si myslím, že Leon Octavii nepředstihne, přece jen má Škoda za posledních 10-15 let vybudovanou lepší pozici... i když dnes se Leon s Octavií klidně měřit může.
Take si nemyslim, ze predstihne Octaviii. Asi prodaj vice nez minuleho modelu, ale porad to v ramci koncernu vypada spise v evrope na tragedii nez na uspech
Uvidíme, jak půjde zbytek roku, závěry z pár měsíců nechci dělat. Ale zatím Octavia útočí na druhé místo. V závěsu za ní Focus a A3. Leon by se mohl dostat do desítky. Představ si, že by VW do TOP 5 umístil 4 modely. Z toho by někomu mohla rupnout cévka. :-)
A když se loňské evropské prodeje prémiových kompaktů německých značek sečtou, dosáhnou podle statistik JATO výsledku 450.332 prodaných aut. A to je na dostřel evropskému lídrovi tohoto segmentu – Volkswagenu Golf.
Na olympiade taky potrebujes jednoho cloveka, co skoci osm metru, ne dva lidi, co skocej kazdej ctyri. Furt maj co dohanet, ne, ze ne.
Na olympiádě ano, ale tady mají svoji hodnotu i ty 4m, protože ty 4m nejspíš chybí někomu jinému.
Nebezpečí prémiové konkurence je v tom, že ona nemusí dohánět nic v technice, jí stačí sestoupit na nižší cenovou hladinu. A všichni v mainstreamu jsou si bolestně vědomi toho, jak snadno s nimi D3 zatočila ve vyšší střední a následně střední.
To áno, ale šlo mi o absolutní prodeje. D3 z mnoha důvodů přece nemůže sestoupit tak nízko, aby konkurovala třeba Megošovi nebo základním variantám Golfa.
Lepší verze mainstreamu si D3 povodí už teď, stačí najít flexibilního prodejce.
Pokud by mi někdo před deseti lety řekl, že BMW 3 předstihne Passat a dostane se na podobná čísla, jako Passat + Mondeo dohromady, řekl bych mu, že se zbláznil. Ano, ve vyšší střední, tam byla jiná situace, ale ve střední - vyloučeno. A dnes... dnes je to ve střední realita a o nižší střední si všichni myslíme, že tam se to stát už opravdu nemůže.
Co tím chci říct... v horizontu 5 let asi ne, ale v horizontu 10 už si netroufám s jistotou říct, že nejprodávanější kompakt nebude prémiovka.
Ano, prémiovek se ve střední třídě prodává hodně. Ale ona si ta prémie pomáhá i tím, že si tu střední třídu definuje trošku jinak. Prémiová auta jsou samé podmíráky, počítají se vlastně o váhovou kategorii výš, než by měly. Takové BMW 3 je skoro o 20 čísel kratší než Superb, o 22,1 cm kratší než Kia Optima. Osobně bych trojku snad ani neřadil mezi dnešní střední.
To je pravda... akademická otázka může být, jestli naopak náhodou ten Superb už tu střední nepřerůstá.
Z hlediska trhu je ale jedna věc zřejmá - prémiová střední přetahuje zákazníky mainstreamové střední. Kdo před pár lety jezdil vyšperkované Mondeo, ten dnes s překvapením zjišťuje, že si může dovolit 3er. Typicky jsou to firemní auta... a tam zase ta velikost nehraje takovou roli.
Je zajímavé pozorovat, jak rychle se prémie probíjí na čelo tabulky, teorie o tom, že zákazníci v chudé Evropě chtějí především levná auta bere opět za své. :-)
Tvrzení s především je špatně, to že costový auta zabraly je fakt, ale stejně tak prémie udeřila na hlavičku se stylem a lepší značkou. A3 a BMW1 jsou stálice, M-B A oslovilo lidi, kteří by zřejmě o hvězdu jinak nebrnkli, V40 boduje taky...vše vrcholí prostoprově stejným Evoquem, kterej je bezprecedentně drahej a přitom se prodává po statisících.
Podíl low-costu na trhu v nižší střední třídě (což je cca 2,5 mil aut) je zcela nicotný a potácí se někde na dně tabulky prodejů.
Rapid 38 tis
Cruze 34 tis
C-Elysse 7 tis
P 301 4 tis.
Celý program Dacie míří jinam, v nižší střední nic nenabízí. Nakonec i výstřely Škodovky nebo PSA do této třídy zaměřené specificky jen na chudé země časem odezní a low-cost zde postupně vyšumí. Chevi už to balí, PSA to drží jen proto, že ta auta prodává jinde mimo Evropu no a Rapid postavili jako překlenovací model suplující částečně stárnoucí Fabii a částečně Octavii Tour, takže časem také ztratí opodstatnění a stáhne se na původní pozice někam do Indie. :-)
Myslím, že východní blok zůstane pořád slušnou živnou půdou pro podobný auta. Neumím je posoudit jako reálnej kupec, protože třeba Rapid nefunguje v tom základním parametru "cena od:" a na pokusy PSA bych asi úplně neměl. Logan beru jako střednětřídního zástupce.
Doufám, že nikoho neurazím, ale tohle je pro mě z hlediska ekonomicky vyspělejší části Evropy typická třída druhýho auta v rodině, tedy lady car, nebo mládežnický káry. Pak akcent na prémiovost dává smysl. ;-)
Logana jako "střednětřídního" zástupce asi bere málokdo ;-) .
Většina Evropy ho bere jako subkompakt s kufrem
[odkaz]
Nicméně ani když jej zařadíme do nižší střední tak jeho prodeje 28 tis. jsou o ničem jako u těch výše jmenovaných.
Tady v tomhle segmentu je úplně díra pro nové dobré auto
Všechny auta mají nějaké ,,ale,, a tak se to Golfu kraluje. Renault má obranu odkrytou, nový Megane pokud bude hezký a dobrý půjde nahoru. Měl by použít vzadu víceprvek pro dobrou image. Klišé s časáku: nový model skvěle drží stopu a na nerovnostech nebouchá by se dostal do obecného podvědomí. Jinak to bude zase, že na víceprvek Golfu a Focusu ztrácí.
Re: Tady v tomhle segmentu je úplně díra pro nové dobré auto
Golf má vzadu trubku... u normálních motorů.
A Astra je těžší jen něco přes 100kg... a přitom je o 10cm delší... a skoro o 3 širší.
Když už bych bylo ochoten koupit Němce, tak bych šel do Astry... už proto, že má dobrý benzínový motory. ;-)
Golf není mimořádnej vůbec ničím. Za těma prodejeme je zvyk a silná německá národnostní soudržnost - při jedoznačně nejsilnější ekonomice.
Pokud budou nový motry držet líp, než ty minulý, tak na něm není ani špatně - ale žádnej rozumnej důvod pro tuhle převahu v prodejích neexistuje.
Re: Tady v tomhle segmentu je úplně díra pro nové dobré auto
Optimální motor pro Golf (Octavii, Leon) je pro běžného jezdce 1.4TSI, což je i jakýsi střed nabídky... a tam má Golf multilink.
Golf je mimořádný v mnoha ohledech... hlavně umí v zásadě všechno. Silný benzín? Silná nafta? 4x4? Dobrý automat k libovolnému motoru? Adaptivní podvozek? Xenony? Atd...
Uvědom si, že Golf je nejprodávanější kompakt nejen v Německu, ale pokud vím tak třeba i... v Itálii ;-)
Jízdně bude vždy široký pojem. Zase se pohybujeme na tenkém ledě zažitých představ, klišé a novinářských pravd ve stylu "však jsem to četl v magazínu"...
Mazda3 jezdí dobře, nezkoušel jsem novou generaci, ale vlastnil jsem sedan starší. Jezdila dobře, moc dobře, než jsem "osedlal" Golf GTI, pak jezdil nejlépe on... než jsem zkusil A3 se sportovním podvozkem. Místy zaklekává, zvláště když tomu pomáhám brzdami, ale krásně se s ním pracuje. Jeden z mých kamarádů prohlásil, že jezdí jako motokára. To bylo ale tím, že všechno co zkoušel bylo v maximu Octavia II s dieslem. ;-)
Když jsem si vloni nižší střední vyzkoušel vybrat, tak rozhodování bylo poměrně jednoduché. Jedničku jsem nechtěl kvůli interiéru, svezl jsem se v Octavii, Golfu, Leonu a pak v A3. No a bylo v podstatě rozhodnuto. Motor 1.4 CoD se 140 koníky do města a na okresky v podstatě stačil a cenu jsem sice řešil, ale sleva byla dost lákavá. Nakonec 650.000 bez DPH pro mou firmu nebylo nic devastujícího. Ano, mohl jsem mít více auta za méně peněz, ale pár hodin v testovací A3 rozhodlo. Kromě toho parkovat v přeplněných garážích s vyšší střední a nižší střední je opravdu velký rozdíl nehledě na počet asistentů a senzorů :-)
hoši, od prvého zoznámenia s O III v rámci 1 dňového testu, som sa s ňou neviezol...
už si v MB urobili domáce úlohy: odstránenie hluku od zadnej nápravy (lešeňovku mám na mysli) a lepšie tesnenia v oblasti zadného páru dverí - už v rýchlostiach cca 50 km/h a viac som si totiž pripadal ako so zle zavretými dverami ;-\
...a ak tieto domáce úlohy splnili, potom :yes:
bola na 16" :-| , tak sa to ešte ako tak dalo. V ten deň som jazdil len v Žiline a poblízku, pár retardérov, ktoré som absolvoval som prežil tiež bez potreby ísť na masáž na zrovnanie chrbticových stavcov >:-[] - ale asi len vďaka tomu, že som ich absolvoval pomalšie, než som zvyknutý...dôvod - potreba vrátiť auto v nepoškodenom stave - preto som radšej nešiel na jej limity ;-)
Ako je ale vidno, zákazníci sa s tým buďto zmierili, alebo išli ku konkurencii...
za rok co je O III na trhu nestačily odejít ke konkurenci, kdo koupil a lituje toho, tak málo kdo z nich tu Oktávku prodá a půjde pro jiny auto... Tohle kupec v cenové OIII nedělá a firmě je to jedno :-)
Na limity by si ju v meste tazko dostal; i ked to dviha zadne kolesa ako pes pri potrebe; podvozok je dostatocne stabilny. Divocina, ktora by to auto rozhegala je viacmenej mimo mestskej MPR.
Ani velke hrkanie sa nekona.
Akurat je jazda s tym autom nezazivna ;-\ [odkaz]
Nedivim se cislum u Audi A3, sedan vypada fakt skvele a vidim ho jako idealni auto pro mladeho manazera = prijatelna cena, sedan, premie, vypada dobre v cerne/sede. BMW proti tomu nema co postavit, MB s CLA (subjektivne) vyvazenosti audi nedosahuje.
Jedina drobna vytka z me strany je ze mi prisla A3 v sedanu uzka (v nekterych barvach je to patrne vic), coz mi prislo jako zjev tolik vlastni skodovkam a u audi je to trochu skoda. Kazdopadne nic zasadni.
Kez by tento pocin vybicoval BMW k uvedeni 2er grand coupe nebo neceho tomu podobneho.
Mně přijde taky vizuálně A3 dost úzká. Nejvíce zepředu, zezadu ji rozšiřují opticky zadní světla. Není na ní moc pěkný pohled zcela zepředu . Nejkrásnější je pro mě zboku.
Ford nápady mívá. Často vymyslí něco nového, co jiní nemají. Tu vyladění podvozku, tu na šroubky nějaká spona místo matky, tu kde zákazník nevidí jakousi úsporu atd. Ford má nápadů vždy plno, že je pak v závěru zabije tenkostí a laciností materiálů atd je věc druhá.