Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v červenci 2013: Volkswagen vede se dvěma modely

Volkswagen je evropskou jedničkou v prodeji nových aut a v červenci tuto pozici potvrdil i mezi modely.
Zpět na článek
22. 8. 2013 13:29
22. 8. 2013 13:58
22. 8. 2013 14:26
23. 8. 2013 11:32
22. 8. 2013 16:21
22. 8. 2013 15:23
22. 8. 2013 15:41
22. 8. 2013 15:51
22. 8. 2013 19:27
22. 8. 2013 15:18
22. 8. 2013 16:42
22. 8. 2013 17:07
23. 8. 2013 09:44
23. 8. 2013 10:14
23. 8. 2013 20:26
22. 8. 2013 13:47
22. 8. 2013 13:51
22. 8. 2013 14:04
22. 8. 2013 13:48
22. 8. 2013 14:25
23. 8. 2013 09:17
22. 8. 2013 16:03
22. 8. 2013 15:01
23. 8. 2013 10:31
23. 8. 2013 12:12
22. 8. 2013 15:04
22. 8. 2013 15:21
23. 8. 2013 10:33
22. 8. 2013 16:08
22. 8. 2013 16:16
22. 8. 2013 19:10
22. 8. 2013 19:28
24. 8. 2013 15:02
23. 8. 2013 09:29
24. 8. 2013 15:05
22. 8. 2013 16:53
22. 8. 2013 17:39
24. 8. 2013 10:08
22. 8. 2013 17:00
22. 8. 2013 17:08
22. 8. 2013 19:12
22. 8. 2013 20:45
24. 8. 2013 10:13
23. 8. 2013 10:38
23. 8. 2013 17:09
23. 8. 2013 17:41
23. 8. 2013 18:30
23. 8. 2013 18:06
23. 8. 2013 18:29
23. 8. 2013 18:47
23. 8. 2013 19:00
23. 8. 2013 19:51
23. 8. 2013 19:59
23. 8. 2013 20:16
23. 8. 2013 20:17
23. 8. 2013 20:25
23. 8. 2013 20:45
23. 8. 2013 20:59
23. 8. 2013 21:23
23. 8. 2013 21:28
23. 8. 2013 20:33
23. 8. 2013 20:49
24. 8. 2013 06:20
Avatar - PTS
22. 8. 2013 13:29
A Škoda?
To bylo řečí, že se Octa dostane do top 10 ve světě, když ani v Evropě nechytá dech >:-[] Na to, že se čekalo na novou generaci, už ty prodeje nesvedou >:D Leda to ukecaj na to, že ještě není skautík verze >:-[]
Rozbalit vlákno
22
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2013 13:38
Re: A Škoda?
octaviu v europe zerie vlastny braska.... skoda rapid....pisalkova ktori ma stale presviedcali ze zakaznici cakaju na kombik..... a cakaju na stvorkolku a ja neviem na co vsetko este cakaju maju smolu..... mal som pravdu.. nova O3 takmer v kazdom europskom state kde sa predava straca pozicie v rebrickoch ake mala O2
Avatar - twistedTSD
22. 8. 2013 13:51
Re: A Škoda?
Vtipné, co dokážete vyvodit z toho, že Octavia není v top 10 Evropy.
Avatar - Choochoo
22. 8. 2013 13:58
Re: A Škoda?
Souhlasim, ze Rapid zere kupce OIII, coz se dalo cekat. Bud Skodu chces nebo nechce, 1 nebo 2 modely ve tride to nezmeni. Otazka je jestli i tak Skoda na Rapidu nevidelava vice, takze se ji to porad vyplati ;-) Jde jen o penize ne o prodeje ;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2013 14:26
Re: A Škoda?
Raději neprognózuj, příští rok můžou být prodeje octavie jinde...
Avatar - volvo s60
22. 8. 2013 15:10
Re: A Škoda?
To máš pravdu, úplně v *!
23. 8. 2013 11:32
Re: A Škoda?
Tímto směrem se ubírá zatím prodejnost spíš u jiných značek... VW group, ať už si o její produkci myslíme cokoliv, dokáže svoje auta prodat. A tím se automobilky drží nad vodou. Ne tím, že si z nich motorističtí novináři a odborníci sednou na zadek, ale nekoupí je.
Avatar - Choochoo
22. 8. 2013 16:21
Re: A Škoda?
At klidne jsou, jenom dobre, ale nerekl bych, ze se OIII dostane nekdy na prodeje OII, pokud se soubezne bude nabizet i Rapid liftback.
O flasku ??? ;-)
Avatar - volvo s60
22. 8. 2013 15:12
Re: A Škoda?
Octavii žere Golf s víceprvkem, jasný záměr koncernu!
22. 8. 2013 15:23
Re: A Škoda?
Octavia nikdy v TOP10 nebyla, tak nevím, proč najednou s novou generací řešíte, že tam teď není. Třeba je na tom líp než minulá generace.
Avatar - volvo s60
22. 8. 2013 15:28
Re: A Škoda?
Tak tomu snad nevěříš!?
22. 8. 2013 15:41
Re: A Škoda?
Proč bych tomu neměl věřit? Nová Octavia se podle mě v Evropě prodává líp než minulá generace. Golf ani kusové prodeje rapidu nemají žádný vliv. Neznám jediný důvod, proč by měly být prodeje nižší. Jde o novinku, cena je také celkem nízká, konkurence jako Astra, Mégane nebo P308 čekají na novou generaci.
Avatar - volvo s60
22. 8. 2013 15:48
Re: A Škoda?
Ok, do roka a do dne se ukáže!
22. 8. 2013 15:51
Re: A Škoda?
Třeba v Německu se poslední 2 měsíce prodává OIII líp než OII.
22. 8. 2013 16:14
Re: A Škoda?
Nedávno jsem ti nalinkoval tvůj názor, cos psal pod rozbíhajícími se prodeji Rapidu.

Byly to samozřejmě blbosti, stejné, jako teď píšeš o Octavii. Zajímavé, že ses k tomu svému blafu již v diskuzi nevyjádřil a zbaběle jsi utekl. >:D :yes:
22. 8. 2013 19:27
Re: A Škoda?
Tak na to si velmi dobře vzpomínám, jak je třetí nejprodávanější auto na trhu "obrovský prodejní propadák".
22. 8. 2013 16:42
Re: A Škoda?
Pokud by takovou ambici měli, tak bude asi hodně záležet na Indii a Číně.
Avatar - PTS
22. 8. 2013 17:07
Re: A Škoda?
Tuto ambici mají, některý z představených to uvedl před oficiální premiérou. :-) Octa je krásná (s LEDkama, stříbrnou linkou pod okny a v modrý... a nebo v RS) a tak bych jí to i přál, ale cena v základu je vůči konkurenci (alespoň tedy tady) né moc vlídná ;-\
Avatar - aproximus
23. 8. 2013 08:53
Re: A Škoda?
"octavia je krásná", to máme brát jako ironii? >:D
23. 8. 2013 09:44
Re: A Škoda?
Alespoň něco jak je vidno potěší místní. Octa není v top eurodeset a to to je lidí co si mne ruce. Co já vím tak závod v M. B. nestíhá uspokojit poptávku trhu, i ty prodeje v Evropě stále stoupají, takže za mě :yes:
23. 8. 2013 10:14
Re: A Škoda?
A mysleli to pro 2013? Octavia se montuje v několika závodech na světě a nevím, jestli se výroba rozběhla už všude. Rozhodně všechny nestartovaly s tím českým. Vybrat si rok, kdy výroba pojede naplno pár měsíců, pro tvorbu rekordů, nedává moc smysl.
23. 8. 2013 20:26
Re: A Škoda?
to by skodovka musela nieco predat aj vo francuzsku
tam su statistiky uplne ine, fabia na 72. mieste, oktavka az 88
a prvy nemec az na 11. mieste :-))))

[odkaz]

a prekvapuju ma velmi dobre cisla 508cky, 18. miesto je na tak velke auto velmi dobry vysledok ...
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2013 13:47
Ford system
Nejlepší je Ford. Focus se prodává dobře, protože lidi mají strach z faceliftu, stejně jako se dobře vyprodával Fo II. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
22. 8. 2013 13:51
Re: Ford system
Focusu už dizajnovo ublížiť nevedia, tam sa dá len pomôcť. ;-)
22. 8. 2013 14:04
Re: Ford system
Doteraz vsetky facelifty EU Fordu dopadli velmi dobre az na posledny facelift Fiesty, takze obavy tam su, najma po tom, co zacali kormidlovat Americania.
Avatar - sargis
22. 8. 2013 13:48
Liga 5%-nych
Su styria a maju narast o peknych 5 a viac percent (Renault sa musi este trosku viac posnazit s Cliom a Capturom). Ford, Opel, Merc a Bavo, :yes: Ci uz za facelifty (Fiesta, Ecko, Rada 5,...) alebo nove modely (Kuga, Adam, Acko, 3GT...), som rad, ze aspon niektore euroznacky rastu. Ano, Ford a Opel su poloeuro, ale to nevadi ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Choochoo
22. 8. 2013 13:56
Re: Liga 5%-nych
Jojo, BMW jede :yes:
Avatar - Dinar
22. 8. 2013 14:25
Re: Liga 5%-nych
Nebyls to ty, kdo tu vloni přesně touto dobou, pohřbíval bmw 3, prodeje byly velmi slabé, F30 se teprve rozbíhala, a rozumbradové v diskusi zatloukali nad bmw rakev?
Někdy by stálo za to, udělat menší konfrontačku se starými diskusemi, zvlášť u těch s tématem prodejů.
22. 8. 2013 14:57
Re: Liga 5%-nych
Chochocho...to bysme si možná všichni nadělali >:-[]
Avatar - Choochoo
22. 8. 2013 16:09
Re: Liga 5%-nych
O tom nic nevim, pokud neco najdes dej vedet kde, asi omyl ;-)
Avatar - WinDiesel
22. 8. 2013 15:10
Re: Liga 5%-nych
Mercedes jede líp ....... :yes: :yes:
Avatar - Dinar
23. 8. 2013 09:17
Re: Liga 5%-nych
Za 1-7 2013 je MB o chlup horší.
22. 8. 2013 16:03
Re: Liga 5%-nych
To teda, 3er má skoro polovinu prodejů Golfu. Je z něj pěkná masovka. :-O
Avatar - bigsoul
24. 8. 2013 14:00
Re: Liga 5%-nych
A to je spravne, len nech ide ako kedysi e46.
22. 8. 2013 14:41
Polo vládne subkompaktům
" .... Druhé je Polo, pryč jsou doby, kdy malým autům na starém kontinentu kralovala Fiesta......" Statistiku za červen auto.cz raději neuvedlo (1.Golf, 2. Clio) a teď se nás snaží přesvědčit, že Polo kraluje ve své třídě. Ve skutečnosti se o prvenství přetahují Fiesta s Cliem, které dělí cca 200 registrací. Polo ztrácí cca 10 000 ks.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2013 15:02
Re: Polo vládne subkompaktům
suhlas :yes: :yes: :yes:

v celkovych europskych cislach je fiesta jasny lider ;-) a za nou clio ;-)

chce to spravny pohlad na vec , vidim ze vidis jak sa veci maju .... :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
22. 8. 2013 19:06
Re: Polo vládne subkompaktům
chystal jsem se to napsat!
předběhnuls mě.
TZady je to prostě pořád stejný... vidíte, Hitler kvůli tomu prohrál válku a přitom je to tak snadný: nadvládu Německa zajistí pár placených diskutérů na ACZ.
;-)
Avatar - Dinar
23. 8. 2013 09:21
Re: Polo vládne subkompaktům
Že ty musíš každým druhým příspěvkem dokazovat, jaký jsi prosťáček!? :-O
Avatar - Katikakus
24. 8. 2013 10:06
Re: Polo vládne subkompaktům
Ty to pro zmenu dokazujes svym kazdym prispevkem. Takze radeji zmlkni.
22. 8. 2013 15:01
chyba Skodovky
Mali Rapidu sedan zrusit a mali radsej vyrabat Rapid spaceback aby sa Octavia s Rapidou nezrali navzajom ;-\.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - R32
23. 8. 2013 10:31
Re: chyba Skodovky
Rapid je sedan? >:D leda tak v Číne... ;-)
23. 8. 2013 10:54
Re: chyba Skodovky
No dobre no ta liftback :-)
Avatar - R32
23. 8. 2013 12:12
Re: chyba Skodovky
bingoo... ;-) ;-)
22. 8. 2013 15:04
GÉ JAKO... GEPARD
Jistě, jistě... jistě :yes: :-!
Rozbalit vlákno
0
22. 8. 2013 15:13
Prodeje nic moc
Tabulka prodejů mě moc nepotěšila.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
22. 8. 2013 15:21
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - R32
23. 8. 2013 10:33
Re: škoda
Takže ty máš nejaké top secret informácie z MB potažmo z vedenia koncernu? Idú spraviť z Škody prémiu? Tak pokiaľ bol Rapid prvá lastovička tak neviem neviem čo prémiové (pre vyvolené) na nej je... 8-s
22. 8. 2013 16:08
Skoda
No vzhledem k tomu, ze cekaci doba Octavie se protahuje az na 12 tydnu, nerekl bych ze se ji nedari, linky jedou na 3 smeny. Takze to zatim vypada ze poptavka prevysuje nabidku. Napriklad novemu Clio (hlavne cenou) se zrovna v cechach priliz nedari a v evropskem meritku je na 5 miste. Nektera auta v zebricku uz jsou na trhu od zari minuleho roku. Ja bych te skodovce dal cas. Ona si skodovka sve auto vydobije.
Vsede se napriklad mele jak je Dacie nejrychleji rostouci znackou, nu a v zebricku taky nic. Ono az budem velky jako francie ci nemecko, tak by ty cisla taky u skodovky vypadaly jinak.
Rozbalit vlákno
10
22. 8. 2013 16:16
Re: Skoda
Jak se může Octavii dařit? Je to přece Škodovka! >:D :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
22. 8. 2013 19:10
Re: Skoda
Ty jseš jelito.. a ne jossalito.
Škodovky je mi líto. Není to úplně špatný auto, ale je předražený a nová Oktávka je uvnitř sprasená a celkově shozená na druhou ligu.
Všechno ostatní jsou jen planý kecy.
Třeba se aspoň ty nový TSI nebudou sypat... když už to má lacinej podvozek.
22. 8. 2013 19:28
Re: Skoda
To tvoje zoufalý plácání mne opravdu baví. >:D

Zatím jsi akorát prokázal, že nepoznáš dobře postavený auto. Mimoto, cena Octavie je naprosto v pořádku, jestil se ti nelíbí česká cenovka, kup si auto třeba v jiný zemi... :-!
Avatar - Ja Prvni 123
24. 8. 2013 15:02
Re: Skoda
ty jses fakt kaspar...
pust si video za narazove zkousky oktavky... ale vlastne i suberba.
A dobre se divej na patu sloupku A... ne, diky. Auto, co sice ma za nalepky dost hvezdicek, ale zlomi se pod celnim sklep teda za vzor "dobre postaveneho auta" nepovazuju.
Stat se to muze! U Oktavky I a prvniho Superba me to jeste neurazelo... ale ze dal vyrabi stejne spatne udelany auto, to uz je neucta k zakaznikovi...
Howgh.
23. 8. 2013 09:29
Re: Skoda
Škodovky ti může být líto v momentě, kdy neprodají ani auto. Nyní je situace taková, že nestíhají vyrábět. A i kdyby vyráběly žebřiňáky z hlíny a trh jim to akceptoval, je to pro společnost výborný výsledek.
Všechno ostatní jsou jen planý kecy.
Avatar - Ja Prvni 123
24. 8. 2013 15:05
Re: Skoda
a s tim prave nesouhlasim.
Kdyz budou dobre prodavat zebrinaky z hliny (to je dobrej popis toho, co skoro delaji!), tak je to sice dobre pro tu firmu... ale porad to jeste z zebrinaku z hliny neudela dobry auto!
V Brne se kdysi rikalo: hov-no neprestane smrdet, kdyz mu zacnes rikat kokino...
:-)
22. 8. 2013 16:53
Re: Skoda
Clio je v Evropě na třetím místě. Na druhou Fiestu ztrácí cca 200 ks. Na první Golf samozřejmě nemá.
Avatar - miromen
22. 8. 2013 17:39
Re: Skoda
Na Golfa se čeká ještě déle takže jeho doba teprve přijde. >:D
Avatar - Katikakus
24. 8. 2013 10:08
Re: Skoda
12 tydnu je celkem bezna cekaci doba na objednavku do vyroby. Jsou vozy, na ktere se ceka/cekalo 6 - 12 mesicu. A nemluvim o zadnych specialitkach.

Vyrobenych Octavek jsou plne showroomy. Kdo chce auto hned, muze sahnout po jedne ze stovek skladovek.
22. 8. 2013 17:00
Ford
Fordu sa aj v Europe celkom darí , takže rečičky miestnych pisálkov o tom ako to Ford v Európe zabalil sú na smiech a 'otrasnom' Focuse ani nehovoriac.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - PTS
22. 8. 2013 17:08
Re: Ford
Tu se píše leda o tom, že to tu s novým Mondeem prozatím zabalil... :-!
Avatar - Ja Prvni 123
22. 8. 2013 19:12
Re: Ford
jo, ale že poslední Focus je tedy podle jiných, než evropských estetických představ a zvyklostí neokecáš.
Jestli to kvůli tomu je špatný auto, to nevím.
Ale předešlej Focus byl prostě hezčí.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2013 20:45
Re: Ford
to ze sa v europe fordu dari je relativny pojem.... mozno posledny mesiac dva mal uspesnejsi ako pred rokom ale za prvy polrok tohto roka je situacia taka ze predal v europe ford o 10 percent aut menej ako pred rokom za 6 mesiacov... co je zhruba pokles nejakych 50 tisic aut..... takze ber to z komplexneho hladiska .... pokles za prvy polrok o 10 percent voci minulemu polroku nie je uspech ani nic co by sme mohli nazvat slovkom ze sa mu dari.... ford v eu po dvoch kvartaloch voci minulemu roku za rovnake obdobie klesa

s fordom je to skor do placu...
Avatar - Katikakus
24. 8. 2013 10:13
Re: Ford
A jaky byl pokles celeho trhu za stejne obdobi? Kdyz reknes A rekni i B.
22. 8. 2013 22:31
Jasně jsou nejlepší ale PODVODNÍCI
Stačí navštívit prodejny a vidíte co tam stojí přihlášených a neprodaných aut, každý dealer musí odebírat ať prodá nebo ne, a tak co neprodá musí přihlásit. To není z mé hlavy ale zkutečnost, od jednoho prodejce
Rozbalit vlákno
4
Avatar - R32
23. 8. 2013 10:39
Re: Jasně jsou nejlepší ale PODVODNÍCI
tak skúsenosť jedného prodajcu budeme plošne aplkiovať na všetkých? Ba čo viac na všetky značky? >:D Sa preber, každá značka (importér) má svoju "politiku" takže takto rozhodne nemôžeš hádzať všetkých do jedneho vreca... ;-)
23. 8. 2013 10:48
Re: Jasně jsou nejlepší ale PODVODNÍCI
Koukni k Fiatu, kolik má prakticky každej dealer skladovek. >:D :-!
Avatar - Ja Prvni 123
24. 8. 2013 14:58
Re: Jasně jsou nejlepší ale PODVODNÍCI
koukal jsem.
Pravidelne... a s vyjimkou jednou nejmenovaneho v Praze skoro nic.
>:-[]
Avatar - Katikakus
24. 8. 2013 10:14
Re: Jasně jsou nejlepší ale PODVODNÍCI
Skoda momentalne v CR k okamzitemu odberu nabizi pres 700 Octavek III.
Avatar - Ada je zase tady
23. 8. 2013 09:25
Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
Tím netvrdím, že neexistuje lepší vůz v jiné třídě, nebo vůz, který má některé lepší, či levnější dílčí technické řešení. Ale v průměru VW vyrábí vozy s nejlepší "overall" technikou, designem a kvalitou a za akceptovatelnou cenu. A motoristická veřejnost to vidí. :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2013 09:47
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
treba si ale uvedomit ze europa ( nastastie ) nie je z celosvetoveho hladiska az taky neskutocne dolezity trh ako si vsetci myslia..... a nadalej bude klesat.. eu je mrtva......

vytesovat sa ze som najlepsi v eu je nieco ako pokorit Milesovku a do sveta hlasat ze som teraz najlepsi horolezec..... ;-) ...
23. 8. 2013 09:51
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
Podívej se na časové období a počet prodaných aut. Hrozná mrtvola viď
23. 8. 2013 10:50
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
Opět jen plácá, aniž by dopravdy něco, byť jen tušil. :-!
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2013 17:36
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
Ale MY přece nekupujeme auta v USA nebo Číně.
23. 8. 2013 21:01
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
Také máš mozek vymytý něm. časopisama, ono tady nic jiného nejde koupit! něž agresivní německá kampaň a ovce jim to žerou, jejich auto jsou vždy deset let pozadu jak technicky tak v designu, momentální desingn již v roce 2001 byl na Stilu až moc se mu podobají všechny modely božských. jejich agresivita a náckovství je vidět jak 13 let policie kryla vraždy protože byli v jménu říše, byli a jsou to prasata kteří když něco neokopírují tak nic neudělají
Avatar - Ada je zase tady
23. 8. 2013 21:58
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
Nějaký skopčák v Passatu ti přebral holku? ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2013 07:15
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
>:D >:D >:D >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
24. 8. 2013 14:57
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
ne - ma jen nejlepsi marketing... a uplaceny firmy.
Howgh.
Avatar - Misanick
23. 8. 2013 10:38
PSA
Peugeot 5., Citroen 7. a u PSA pořád brečí, že nemají prodeje???
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 17:09
Re: PSA
Oni nebrečí, že nemají prodeje. Oni brečí, že nemají žádné zisky. Oni totiž na každém prodaném autě prodělávají kalhoty. PSA je druhý nejvíce prodělávající koncern na prodeji jednoho auta. horší už je jenom Renault.
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2013 17:41
Re: PSA
Tak na ten Renault teda zírám. Měl jsem zato, že se drží tak nějak na hranici výdělečnosti.
23. 8. 2013 18:06
Re: PSA
Renault je sice v zisku, ale dle tebe je na tom hůř. A v zisku je i přesto, že v prvním pololetí musel odepsat cca půl miliardy Euro kvůli Iránu a odepsal i investici do společného podniku na výměnu baterií do EA. :-)
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 18:29
Re: PSA
Ne podle mě, ale podle metodiky EBIT má Renault provozní ztrátu na každém autě. Takže ano, z hlediska provozních činností (výroba aut) je na tom Renault dnes už hůře než PSA. To, že se drží v minimálním zisku je jen díky příjmům od Nissanu, který na každém autě vydělává (viz odkaz), podobná situace je u Fiatu, jeho výroba prodělává, ale díky Chrysleru je ještě nad vodou. Metodika EBIT zkoumá čistě profit/ztrátu z provozních činností.
23. 8. 2013 18:47
Re: PSA
Provozní zisk měl Renault za první pololetí cca 580 mil. Euro.
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 19:00
Re: PSA
no vidíš a podle EBIT má zápornou marži 3,1% na výrobě vlastních aut se značkou Renault nebo chceš-li tak ztrátu 457eur na každém vyrobeném kusu v prvním pololetí 2013. Pokud se firma Renault bude chovat racionálně tak bude následovat Fiat, vlastní značku Renault začne utlumovat a investice bude směřovat do ziskové části aliance, tedy do Nissanu který má v současnosti daleko větší potenciál růstu a ziskovosti.
23. 8. 2013 19:51
Re: PSA
Studentíci do toho započítali ztrátu z investic (Irán - 512 mil Euro - tam by to snad měla být tvorba rezerv kryjící veškeré investice v Iránu, baterky - 227 mil Euro) a zisky z investic (Nissan - 749 mil Euro) nepočítali. Je to celkem jednoduché a Renault na prodeji aut neprodělává. Snad i proto akcie pořád rostou. Bez ohledu na práci studentíků.
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 19:59
Re: PSA
Nastuduj si EBIT, investice do baterek nebo do kapacit v Iránu je investice do výroby aut a tak tam patří. Výnosy z majetkových účastí (Nissan) s výrobou aut nijak nesouvisí tudíž tam nepatří. Takže z výroby aut ztráta, celkově menší zisk díky majetkovým účastem. Studentíci to podle mě sestavili správně.
23. 8. 2013 20:16
Re: PSA
To už je jen slovíčkaření a nic to nevypovídá o tom, proč má Renault největší ztrátu na vyrobeném autě. Dle informací, které jsem uvedl si každý může udělat názor na to, zda Renault na výrobě aut prodělává nebo ne.
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 20:17
Re: PSA
Žádné slovíčkaření, na výrobě prodělává a kryje to zisky z majetkových účastí. S tím nehneš.

Když to řekneme ještě jinak, tak dokud se Nissanu daří tak to takto může fungovat. Kdyby Nissan měl problémy tak Renaultu zmizí příjem z majetkových účastí a rázem je ve ztrátě, protože jeho vlastní výrobní činnost je ztrátová.
23. 8. 2013 20:25
Re: PSA
Na jedné majetkové účasti prodělal (baterky) a na jiné vydělal. Počítá se však jen ztráta, stejně jako embargo na Irán. Tyto ztráty se však už opakovat nebudou, takže už to nebude v druhém pololetí aktuální.
Pokud o to někdo má náhodou zájem, tak si to může spočítat sám. Jak už jsem psal, i na burze asi umí počítat a zároveň chápat souvislosti.
[odkaz]
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 20:45
Re: PSA
Ale ty baterky potřebuje do svých aut, tedy pro výrobu svých aut, bez nich by ty Zoe nebo jak se to jmenuje nefungovaly. Stejně tak potřebuje tovární haly, stroje nebo co já vím ještě co utopili v Iránu na výrobu aut. Takže jsou to provozní náklady. Účast v Nissanu k výrobním aktivitám Renaultu jako výrobce aut nijak nepatří, takže výnos se do provozních činností nepočítá tak jako třeba majetková účast v nějaké realitní společnosti nebo jiné aktivity nesouvisející s výrobou aut. Jestli se nějaké ztráty budou nebo nebudou opakovat je zcela irelevantní, nějaké ztráty jsou vždy.
Nikde žádnou účast nikomu nevyčítám. Pouze konstatuji, že výroba aut je pro Renault v současnosti ztrátová. Jako firma je Renault zisková díky majetkovým účastem. To není žádný protimluv.
Máš v tom totální brajgl.
23. 8. 2013 20:59
Re: PSA
Ty baterky Renault vůbec nepotřeboval. Šlo o společnou firmu s izraelským partnerem, která měla budovat infrastrukturu na rychlou výměnu baterek (obdoba benzinek). Ještě k té ztrátovosti. Jak může být dle tebe Renault ztrátový, když má větší zisk než jsou zisky z Nissanu?
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 21:23
Re: PSA
Celkový zisk Renaultu po započtení všeho (provozní ztráty, zisku z majetkových účastí v Dacii a v Nissanu etc.) byl 39 mil EUR,
Co se týče zisku z účasti v Nissanu přesná čísla nemám, ale vím, že za první čtvrtletí inkasoval Renault 433 mio. eur. I kdyby to ve druhém čtvrtletí byl pkatel tak minimálně za půl roku počítejme 700 mil eur od Nissanu, spíše víc.
Takže vlastní výroba aut Renaultu přinesla ztrátu minimálně 661 mio. eur.
23. 8. 2013 21:28
Re: PSA
Je to jen jedno pololetí a vše už asi bylo napsáno.
23. 8. 2013 20:33
Re: PSA
Zatím je vždy zisk větší než zisk z Nissanu. Navíc nevidím nic špatného na tom, že Renault vydělává na výrobě aut pod značkou Nissan. VW nebo Fordu taky nikdo nevyčítá, že vydělávají na výrobě ve společných podnicích v Číně, kde mají 50% podíl.
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 20:49
Re: PSA
Rozdíl je v tom, že VW nebo Ford vydělávají především na svých výrobních aktivitách, tedy na výrobě vlastních aut. A ano k tomu si přivydělávají majetkovými účastmi v různých firmách po celém světě. Ovšem ani u Fordu nebo VW se nepočítají jejich zisky z majetkových účastí do jejich ziskovosti z provozních činností podle EBIT, Audi může být ziskové jak chce a na provozní ziskovost VW to nemá žádný dopad, protože jsou to dva samostatné subjekty. Ano pokud se budeme bavit o zisku VW jako takovém (tedy součtu jeho provozního zisku z výroby aut a zisku z majetkových účastí) tak je navýšený o Audi, Škodu etc. (a ponížený o Seat), ale to z vlastním provozním ziskem VW nijak nesouvisí.
Avatar - Ada je zase tady
23. 8. 2013 22:10
Re: PSA
Kdo to má v hlavě v pořádku, už nikdy si rendlíka nekoupí. A ekonomické výsledky té firmy tomu odpovídají :-!
24. 8. 2013 06:20
Re: PSA
Ale 508cka je skvele auto ...
25. 8. 2013 15:34
Celkom zazrak,
ze ma Polo tak vysoke predaje, kedze ide o velmi priemerny stroj, len trochu lepsiu (lepsie vyzerajucu) Fabiu.
Z typickeho aktualneho vyberu Clio, i20, 208, C3, Punto, Polo, Fiesta, Fabia je to v zakladnej vybave druhe auto od konca, vo vyssich vybavach este poskoci o 1-2 miesta, kde strohy interier a exterier dostane trochu smrnc. Pomerne hlucna a kostrbata jazda vsak poziciu nemeni.
Rozbalit vlákno
0