To bylo řečí, že se Octa dostane do top 10 ve světě, když ani v Evropě nechytá dech >:-[] Na to, že se čekalo na novou generaci, už ty prodeje nesvedou >:D Leda to ukecaj na to, že ještě není skautík verze >:-[]
octaviu v europe zerie vlastny braska.... skoda rapid....pisalkova ktori ma stale presviedcali ze zakaznici cakaju na kombik..... a cakaju na stvorkolku a ja neviem na co vsetko este cakaju maju smolu..... mal som pravdu.. nova O3 takmer v kazdom europskom state kde sa predava straca pozicie v rebrickoch ake mala O2
Souhlasim, ze Rapid zere kupce OIII, coz se dalo cekat. Bud Skodu chces nebo nechce, 1 nebo 2 modely ve tride to nezmeni. Otazka je jestli i tak Skoda na Rapidu nevidelava vice, takze se ji to porad vyplati ;-) Jde jen o penize ne o prodeje ;-)
Tímto směrem se ubírá zatím prodejnost spíš u jiných značek... VW group, ať už si o její produkci myslíme cokoliv, dokáže svoje auta prodat. A tím se automobilky drží nad vodou. Ne tím, že si z nich motorističtí novináři a odborníci sednou na zadek, ale nekoupí je.
At klidne jsou, jenom dobre, ale nerekl bych, ze se OIII dostane nekdy na prodeje OII, pokud se soubezne bude nabizet i Rapid liftback.
O flasku ??? ;-)
Proč bych tomu neměl věřit? Nová Octavia se podle mě v Evropě prodává líp než minulá generace. Golf ani kusové prodeje rapidu nemají žádný vliv. Neznám jediný důvod, proč by měly být prodeje nižší. Jde o novinku, cena je také celkem nízká, konkurence jako Astra, Mégane nebo P308 čekají na novou generaci.
Nedávno jsem ti nalinkoval tvůj názor, cos psal pod rozbíhajícími se prodeji Rapidu.
Byly to samozřejmě blbosti, stejné, jako teď píšeš o Octavii. Zajímavé, že ses k tomu svému blafu již v diskuzi nevyjádřil a zbaběle jsi utekl. >:D:yes:
Tuto ambici mají, některý z představených to uvedl před oficiální premiérou. :-) Octa je krásná (s LEDkama, stříbrnou linkou pod okny a v modrý... a nebo v RS) a tak bych jí to i přál, ale cena v základu je vůči konkurenci (alespoň tedy tady) né moc vlídná ;-\
Alespoň něco jak je vidno potěší místní. Octa není v top eurodeset a to to je lidí co si mne ruce. Co já vím tak závod v M. B. nestíhá uspokojit poptávku trhu, i ty prodeje v Evropě stále stoupají, takže za mě :yes:
A mysleli to pro 2013? Octavia se montuje v několika závodech na světě a nevím, jestli se výroba rozběhla už všude. Rozhodně všechny nestartovaly s tím českým. Vybrat si rok, kdy výroba pojede naplno pár měsíců, pro tvorbu rekordů, nedává moc smysl.
to by skodovka musela nieco predat aj vo francuzsku
tam su statistiky uplne ine, fabia na 72. mieste, oktavka az 88
a prvy nemec az na 11. mieste :-))))
[odkaz]
a prekvapuju ma velmi dobre cisla 508cky, 18. miesto je na tak velke auto velmi dobry vysledok ...
Doteraz vsetky facelifty EU Fordu dopadli velmi dobre az na posledny facelift Fiesty, takze obavy tam su, najma po tom, co zacali kormidlovat Americania.
Su styria a maju narast o peknych 5 a viac percent (Renault sa musi este trosku viac posnazit s Cliom a Capturom). Ford, Opel, Merc a Bavo, :yes: Ci uz za facelifty (Fiesta, Ecko, Rada 5,...) alebo nove modely (Kuga, Adam, Acko, 3GT...), som rad, ze aspon niektore euroznacky rastu. Ano, Ford a Opel su poloeuro, ale to nevadi ;-)
Nebyls to ty, kdo tu vloni přesně touto dobou, pohřbíval bmw 3, prodeje byly velmi slabé, F30 se teprve rozbíhala, a rozumbradové v diskusi zatloukali nad bmw rakev?
Někdy by stálo za to, udělat menší konfrontačku se starými diskusemi, zvlášť u těch s tématem prodejů.
" .... Druhé je Polo, pryč jsou doby, kdy malým autům na starém kontinentu kralovala Fiesta......" Statistiku za červen auto.cz raději neuvedlo (1.Golf, 2. Clio) a teď se nás snaží přesvědčit, že Polo kraluje ve své třídě. Ve skutečnosti se o prvenství přetahují Fiesta s Cliem, které dělí cca 200 registrací. Polo ztrácí cca 10 000 ks.
chystal jsem se to napsat!
předběhnuls mě.
TZady je to prostě pořád stejný... vidíte, Hitler kvůli tomu prohrál válku a přitom je to tak snadný: nadvládu Německa zajistí pár placených diskutérů na ACZ. ;-)
Takže ty máš nejaké top secret informácie z MB potažmo z vedenia koncernu? Idú spraviť z Škody prémiu? Tak pokiaľ bol Rapid prvá lastovička tak neviem neviem čo prémiové (pre vyvolené) na nej je... 8-s
No vzhledem k tomu, ze cekaci doba Octavie se protahuje az na 12 tydnu, nerekl bych ze se ji nedari, linky jedou na 3 smeny. Takze to zatim vypada ze poptavka prevysuje nabidku. Napriklad novemu Clio (hlavne cenou) se zrovna v cechach priliz nedari a v evropskem meritku je na 5 miste. Nektera auta v zebricku uz jsou na trhu od zari minuleho roku. Ja bych te skodovce dal cas. Ona si skodovka sve auto vydobije.
Vsede se napriklad mele jak je Dacie nejrychleji rostouci znackou, nu a v zebricku taky nic. Ono az budem velky jako francie ci nemecko, tak by ty cisla taky u skodovky vypadaly jinak.
Ty jseš jelito.. a ne jossalito.
Škodovky je mi líto. Není to úplně špatný auto, ale je předražený a nová Oktávka je uvnitř sprasená a celkově shozená na druhou ligu.
Všechno ostatní jsou jen planý kecy.
Třeba se aspoň ty nový TSI nebudou sypat... když už to má lacinej podvozek.
Zatím jsi akorát prokázal, že nepoznáš dobře postavený auto. Mimoto, cena Octavie je naprosto v pořádku, jestil se ti nelíbí česká cenovka, kup si auto třeba v jiný zemi... :-!
ty jses fakt kaspar...
pust si video za narazove zkousky oktavky... ale vlastne i suberba.
A dobre se divej na patu sloupku A... ne, diky. Auto, co sice ma za nalepky dost hvezdicek, ale zlomi se pod celnim sklep teda za vzor "dobre postaveneho auta" nepovazuju.
Stat se to muze! U Oktavky I a prvniho Superba me to jeste neurazelo... ale ze dal vyrabi stejne spatne udelany auto, to uz je neucta k zakaznikovi...
Howgh.
Škodovky ti může být líto v momentě, kdy neprodají ani auto. Nyní je situace taková, že nestíhají vyrábět. A i kdyby vyráběly žebřiňáky z hlíny a trh jim to akceptoval, je to pro společnost výborný výsledek.
Všechno ostatní jsou jen planý kecy.
a s tim prave nesouhlasim.
Kdyz budou dobre prodavat zebrinaky z hliny (to je dobrej popis toho, co skoro delaji!), tak je to sice dobre pro tu firmu... ale porad to jeste z zebrinaku z hliny neudela dobry auto!
V Brne se kdysi rikalo: hov-no neprestane smrdet, kdyz mu zacnes rikat kokino... :-)
Fordu sa aj v Europe celkom darí , takže rečičky miestnych pisálkov o tom ako to Ford v Európe zabalil sú na smiech a 'otrasnom' Focuse ani nehovoriac.
jo, ale že poslední Focus je tedy podle jiných, než evropských estetických představ a zvyklostí neokecáš.
Jestli to kvůli tomu je špatný auto, to nevím.
Ale předešlej Focus byl prostě hezčí.
to ze sa v europe fordu dari je relativny pojem.... mozno posledny mesiac dva mal uspesnejsi ako pred rokom ale za prvy polrok tohto roka je situacia taka ze predal v europe ford o 10 percent aut menej ako pred rokom za 6 mesiacov... co je zhruba pokles nejakych 50 tisic aut..... takze ber to z komplexneho hladiska .... pokles za prvy polrok o 10 percent voci minulemu polroku nie je uspech ani nic co by sme mohli nazvat slovkom ze sa mu dari.... ford v eu po dvoch kvartaloch voci minulemu roku za rovnake obdobie klesa
Stačí navštívit prodejny a vidíte co tam stojí přihlášených a neprodaných aut, každý dealer musí odebírat ať prodá nebo ne, a tak co neprodá musí přihlásit. To není z mé hlavy ale zkutečnost, od jednoho prodejce
tak skúsenosť jedného prodajcu budeme plošne aplkiovať na všetkých? Ba čo viac na všetky značky? >:D Sa preber, každá značka (importér) má svoju "politiku" takže takto rozhodne nemôžeš hádzať všetkých do jedneho vreca... ;-)
Tím netvrdím, že neexistuje lepší vůz v jiné třídě, nebo vůz, který má některé lepší, či levnější dílčí technické řešení. Ale v průměru VW vyrábí vozy s nejlepší "overall" technikou, designem a kvalitou a za akceptovatelnou cenu. A motoristická veřejnost to vidí. :yes:
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
treba si ale uvedomit ze europa ( nastastie ) nie je z celosvetoveho hladiska az taky neskutocne dolezity trh ako si vsetci myslia..... a nadalej bude klesat.. eu je mrtva......
vytesovat sa ze som najlepsi v eu je nieco ako pokorit Milesovku a do sveta hlasat ze som teraz najlepsi horolezec..... ;-) ...
Re: Normálka. Volkswagen je prostě v Evropě nejlepší.
Také máš mozek vymytý něm. časopisama, ono tady nic jiného nejde koupit! něž agresivní německá kampaň a ovce jim to žerou, jejich auto jsou vždy deset let pozadu jak technicky tak v designu, momentální desingn již v roce 2001 byl na Stilu až moc se mu podobají všechny modely božských. jejich agresivita a náckovství je vidět jak 13 let policie kryla vraždy protože byli v jménu říše, byli a jsou to prasata kteří když něco neokopírují tak nic neudělají
Oni nebrečí, že nemají prodeje. Oni brečí, že nemají žádné zisky. Oni totiž na každém prodaném autě prodělávají kalhoty. PSA je druhý nejvíce prodělávající koncern na prodeji jednoho auta. horší už je jenom Renault.
[odkaz]
Renault je sice v zisku, ale dle tebe je na tom hůř. A v zisku je i přesto, že v prvním pololetí musel odepsat cca půl miliardy Euro kvůli Iránu a odepsal i investici do společného podniku na výměnu baterií do EA. :-)
Ne podle mě, ale podle metodiky EBIT má Renault provozní ztrátu na každém autě. Takže ano, z hlediska provozních činností (výroba aut) je na tom Renault dnes už hůře než PSA. To, že se drží v minimálním zisku je jen díky příjmům od Nissanu, který na každém autě vydělává (viz odkaz), podobná situace je u Fiatu, jeho výroba prodělává, ale díky Chrysleru je ještě nad vodou. Metodika EBIT zkoumá čistě profit/ztrátu z provozních činností.
no vidíš a podle EBIT má zápornou marži 3,1% na výrobě vlastních aut se značkou Renault nebo chceš-li tak ztrátu 457eur na každém vyrobeném kusu v prvním pololetí 2013. Pokud se firma Renault bude chovat racionálně tak bude následovat Fiat, vlastní značku Renault začne utlumovat a investice bude směřovat do ziskové části aliance, tedy do Nissanu který má v současnosti daleko větší potenciál růstu a ziskovosti.
Studentíci do toho započítali ztrátu z investic (Irán - 512 mil Euro - tam by to snad měla být tvorba rezerv kryjící veškeré investice v Iránu, baterky - 227 mil Euro) a zisky z investic (Nissan - 749 mil Euro) nepočítali. Je to celkem jednoduché a Renault na prodeji aut neprodělává. Snad i proto akcie pořád rostou. Bez ohledu na práci studentíků.
Nastuduj si EBIT, investice do baterek nebo do kapacit v Iránu je investice do výroby aut a tak tam patří. Výnosy z majetkových účastí (Nissan) s výrobou aut nijak nesouvisí tudíž tam nepatří. Takže z výroby aut ztráta, celkově menší zisk díky majetkovým účastem. Studentíci to podle mě sestavili správně.
To už je jen slovíčkaření a nic to nevypovídá o tom, proč má Renault největší ztrátu na vyrobeném autě. Dle informací, které jsem uvedl si každý může udělat názor na to, zda Renault na výrobě aut prodělává nebo ne.
Žádné slovíčkaření, na výrobě prodělává a kryje to zisky z majetkových účastí. S tím nehneš.
Když to řekneme ještě jinak, tak dokud se Nissanu daří tak to takto může fungovat. Kdyby Nissan měl problémy tak Renaultu zmizí příjem z majetkových účastí a rázem je ve ztrátě, protože jeho vlastní výrobní činnost je ztrátová.
Na jedné majetkové účasti prodělal (baterky) a na jiné vydělal. Počítá se však jen ztráta, stejně jako embargo na Irán. Tyto ztráty se však už opakovat nebudou, takže už to nebude v druhém pololetí aktuální.
Pokud o to někdo má náhodou zájem, tak si to může spočítat sám. Jak už jsem psal, i na burze asi umí počítat a zároveň chápat souvislosti.
[odkaz]
Ale ty baterky potřebuje do svých aut, tedy pro výrobu svých aut, bez nich by ty Zoe nebo jak se to jmenuje nefungovaly. Stejně tak potřebuje tovární haly, stroje nebo co já vím ještě co utopili v Iránu na výrobu aut. Takže jsou to provozní náklady. Účast v Nissanu k výrobním aktivitám Renaultu jako výrobce aut nijak nepatří, takže výnos se do provozních činností nepočítá tak jako třeba majetková účast v nějaké realitní společnosti nebo jiné aktivity nesouvisející s výrobou aut. Jestli se nějaké ztráty budou nebo nebudou opakovat je zcela irelevantní, nějaké ztráty jsou vždy.
Nikde žádnou účast nikomu nevyčítám. Pouze konstatuji, že výroba aut je pro Renault v současnosti ztrátová. Jako firma je Renault zisková díky majetkovým účastem. To není žádný protimluv.
Máš v tom totální brajgl.
Ty baterky Renault vůbec nepotřeboval. Šlo o společnou firmu s izraelským partnerem, která měla budovat infrastrukturu na rychlou výměnu baterek (obdoba benzinek). Ještě k té ztrátovosti. Jak může být dle tebe Renault ztrátový, když má větší zisk než jsou zisky z Nissanu?
Celkový zisk Renaultu po započtení všeho (provozní ztráty, zisku z majetkových účastí v Dacii a v Nissanu etc.) byl 39 mil EUR,
Co se týče zisku z účasti v Nissanu přesná čísla nemám, ale vím, že za první čtvrtletí inkasoval Renault 433 mio. eur. I kdyby to ve druhém čtvrtletí byl pkatel tak minimálně za půl roku počítejme 700 mil eur od Nissanu, spíše víc.
Takže vlastní výroba aut Renaultu přinesla ztrátu minimálně 661 mio. eur.
Zatím je vždy zisk větší než zisk z Nissanu. Navíc nevidím nic špatného na tom, že Renault vydělává na výrobě aut pod značkou Nissan. VW nebo Fordu taky nikdo nevyčítá, že vydělávají na výrobě ve společných podnicích v Číně, kde mají 50% podíl.
Rozdíl je v tom, že VW nebo Ford vydělávají především na svých výrobních aktivitách, tedy na výrobě vlastních aut. A ano k tomu si přivydělávají majetkovými účastmi v různých firmách po celém světě. Ovšem ani u Fordu nebo VW se nepočítají jejich zisky z majetkových účastí do jejich ziskovosti z provozních činností podle EBIT, Audi může být ziskové jak chce a na provozní ziskovost VW to nemá žádný dopad, protože jsou to dva samostatné subjekty. Ano pokud se budeme bavit o zisku VW jako takovém (tedy součtu jeho provozního zisku z výroby aut a zisku z majetkových účastí) tak je navýšený o Audi, Škodu etc. (a ponížený o Seat), ale to z vlastním provozním ziskem VW nijak nesouvisí.
ze ma Polo tak vysoke predaje, kedze ide o velmi priemerny stroj, len trochu lepsiu (lepsie vyzerajucu) Fabiu.
Z typickeho aktualneho vyberu Clio, i20, 208, C3, Punto, Polo, Fiesta, Fabia je to v zakladnej vybave druhe auto od konca, vo vyssich vybavach este poskoci o 1-2 miesta, kde strohy interier a exterier dostane trochu smrnc. Pomerne hlucna a kostrbata jazda vsak poziciu nemeni.