Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.
Zpět na článek
18. 2. 2019 18:27
18. 2. 2019 18:47
18. 2. 2019 18:58
18. 2. 2019 23:00
19. 2. 2019 07:38
18. 2. 2019 19:02
18. 2. 2019 19:43
18. 2. 2019 21:06
18. 2. 2019 23:12
19. 2. 2019 08:15
19. 2. 2019 10:18
19. 2. 2019 10:33
19. 2. 2019 12:00
19. 2. 2019 12:40
19. 2. 2019 10:50
19. 2. 2019 12:00
19. 2. 2019 12:24
19. 2. 2019 18:29
19. 2. 2019 11:57
19. 2. 2019 12:23
19. 2. 2019 14:31
19. 2. 2019 15:13
19. 2. 2019 19:05
19. 2. 2019 07:06
19. 2. 2019 07:29
18. 2. 2019 20:33
19. 2. 2019 08:01
19. 2. 2019 08:37
18. 2. 2019 20:51
18. 2. 2019 21:06
18. 2. 2019 21:27
18. 2. 2019 21:44
18. 2. 2019 21:45
18. 2. 2019 23:01
18. 2. 2019 23:17
19. 2. 2019 08:32
18. 2. 2019 18:27
rav
jsem velký fanda a majitel několikáté toyoty, ale musim říct, že ta nová ravka je teda dost hnusná. neforemná krabice s nasranym výrazem a dál nic. a přitom to céháerko se tak povedlo. nechápu.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Dinar
18. 2. 2019 18:47
Re: rav
Co se ti nelíbí? Za jedny peníze dostaneš auto hned se dvěma kníry. Ukažte mě někoho, kdo to má. >:D
Avatar - praděda7
18. 2. 2019 18:58
Re: rav
Souhlas. Místo toho aby Toyota zlanařila nějakého schopného stylistu z Mazdy, tak se pořád mlátí od zdi ke zdi. Měli by si vzít příklad z Hnůjdaj, která "nakoupila" řadu schopných německých borců a teď chrlý jedno hezké auto za druhým.... ;-)
Avatar - Emel
18. 2. 2019 23:00
Re: rav
Nová Corolla ale vypadá dobře.
19. 2. 2019 07:38
Re: rav
Hlavne si treba uvedomiť, že každý model je primárne určený pre nejaký trh, a počítam, že zrovna RAV-ka nie je robená podľa stredoeurópskeho vkusu.
18. 2. 2019 19:02
Re: rav
Vidíš a já bych třeba CHR zařadil k těm vůbec nejhnusnějším autům na silnicích. Hned vedle multiply, nového priusu, roomsteru a jiným. Tím nechci říct že by RAV byla nějaká krasavice.
18. 2. 2019 19:43
Re: rav
Toyotu si nekupuješ kvůli tomu, jak vypadá. Byť mě se zrovna nové modely docela líbí vyjma jednoho jediného a to je CH-R .... Toyotu si lidi kupují kvůli spolehlivosti a celkově nízkým nákladům na provoz.

V době kdy ostatní chrlí jednu nekvalitu za druhou a kdy už spousta lidí pochopila, že hybrid je pro hodně lidí cesta, se prodeje logicky zvedají. A nejmenované automobilky, které dneska trapně ještě nemají ani hybrid a vykřikují cosi o elektromobilitě .... raději nekomentovat. Zákazníci holt hlasují peněženkami a vůbec nejlepší by bylo, kdyby všichni hlasovali svými vlastními penězi. Myslím to tak, že osobně mnohem radši tuhle Toyotu, než takové krabice jako je třeba Kodiaq, byť na pohled naleštěné. Technikou naprosto jinde, 2.0 TDI ať si strčí do fleetové zadnice.
18. 2. 2019 21:06
Re: rav
Prodeje Toyoty se zvedají? Ty jsi ten článek ani nečetl, Toyota má pokles 6,4% tedy větší pokles než má celý trh, ten poklesl jen 4,6%. Takže ano, zákazníci hlasují svými peněženkami, ovšem proti Toyotě.
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2019 23:12
Re: rav
Bereš jen meziroční procenta = a uniká ti pořadí. Za celej loňskej rok byla Toyota na evropskym trhu 10. za BMW Audi a Škodovkou. Teď je před nima = takže ano, zákazníci hlasují svými peněženkami, pro Toyotu :-)

Ale podle těch :yes: v tom nejsi sám ;-)
19. 2. 2019 08:15
Re: rav
1. Článek je o lednových prodejích
2. I vloni v lednu byla Toyota před Škodovkou a to větším rozdílem než je letos
3. Jestliže má někdo větší ztráty než je tržní průměr, těžko mluvit o hlasování pro něj, Toyota prostě ztratila tržní podíl na rozdíl třeba od té Škodovky, která jej získala.
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2019 10:18
Re: rav
Treba si uvedomit ze jej klucove modely RAV4 a Auris sa kvoli cakaniu na nove oooovela lepsie generacie predavaju mizerne, vlastne si neviem predstavit preco by niekto nechcel pockat na novu generaciu..
Ked sa zacnu predavat, nanestastie az v aprili :-( tak sa statistiky budu menit prudko v prospech Toyoty.. tipujem ze predbehne Skodovku aj vo fleetoch a tento a buduci rok dosiahne rekordne cisla celkovo v nasich regionoch..
Avatar - Emel
19. 2. 2019 10:33
Re: rav
Rav4 a Auris se prodávají furt stejně, za 2018 mají -0,6% a -2,9%. Mimochodem, v rámci Toyoty jsou to v evropských prodejích modely #5 a #3.
Avatar - Emel
19. 2. 2019 12:40
Re: rav
[odkaz] - napiš si do políčka Search Toyota a uvidíš nejprodávanější modely (co se vešly do top 100).
Alternativně jsou čísla tady, ale musíš se prokliknout na každý model zvlášť [odkaz] . To druhé jsou čísla bez Turecka, Ruska, Srbska, Chorvatska, Bulharska, Běloruska, Ukrajiny a dalších. Já preferuju čísla z prvního odkazu, ale u Turecka a Ruska je to samozřejmě včetně jejich asijské části a je v tom i celá Arménie a Gruzie...

Pokud evropská čísla udává samotná Toyota, tak v tom jsou ještě postsovětské repbuliky (Kazachstán, Azerbajdžán, Turkmenistán, Tádžikistán, Uzbekistán) a Izrael.
19. 2. 2019 10:50
Re: rav
Co bude až bude uvidíme, já jsem komentoval tvrdá čísla. V lednu prostě Toyota ztratila tržní podíl.
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2019 12:00
Re: rav
A ja som napisal pricinu ktora je jasna uz teraz.
19. 2. 2019 12:24
Re: rav
Z mého pohledu jsi napsal jenom své zbožné přání.
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2019 18:29
Re: rav
Pohlad je len jeden a to fakticky ze pri vymene generacii klesaju predaje starej a to pri kazdej automobilke, ziadne prianie, ale odhad podla ohlasov recnezii testov oboch novych hybridov a zhodnotenia v komentaroch nemeckych testov ze na to nemaju nemci odpoved.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2019 11:57
Re: rav
1. no tak vidíš = a v lednu "Pád prodejů pokračuje a Toyota předstihla.."

2. jo? ani nevim

3. no nevim nevim = loni měla Toyota tržní podíl v Evropě za celej rok 4% teď 5% = tak holt uvidíme jak to bude za celej rok. Nabíhaj jí nový docela slušný modely + nemá problémy s WLTP + světově neni závislá na Číně takže to co v Evropě by se mohlo týkat i celosvětovejch prodejů
No sem na čísla za letošní rok zvědavej = tipuju to obráceně než Emel

Ale tohle bylo o lednu jak správně řikáš = takže ten titulek = je naprosto v pořádku :-!
19. 2. 2019 12:23
Re: rav
1. Titulek je nesmysl, těžko mohla Toyota předstihnout Škodu, když i vloni v lednu byla Toyota před Škodou.
2.
leden 2018
[odkaz]
Toyota 62386 Škoda 61337 rozdíl přes 1100 aut
leden 2019
[odkaz]
Toyota 61542 Škoda 60754 rozdíl necelých 800 aut
3. Nemá problém s WLTP a přesto jí tržní podíl klesl, naopak těm co problémy mají tržní podíl stoupl.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2019 14:31
Re: rav
1. no tak to autor bral podle čísel za celej rok = posledního co dělal >:-[]

3. No tak tohle fakt neokecáš = koncern má setsakra problém = s WLTP :-)
19. 2. 2019 15:13
Re: rav
1. Autor nadpisu (což nemusí být autor článku, protože v článku je to uvedené správně a přesně) prostě zmatlal páté přes deváté a vyrobil nadpis bez jakékoliv ambice na správnost, jen aby se na něj klikalo.
3. Koncern má možná problém s WLTP, ale v roce 2018 navýšil v Evropě tržní podíl, trh rostl o 0,1%, VW rostl o 0,9%. Takže bych to nenazval sestsakra problém, ale prostě nepříjemnost, která způsobila, že nerostl hodně, ale jenom vlažně, určitě to nebyla nepříjemnost, která by způsobila celoroční propad prodejů. Pokud měl někdo skutečný problém, tak to byli ti výrobci, kteří podíl na trhu v Evropě v roce 2018 ztratili, třeba Nissan, Land Rover, FCA, Honda a další. Koncern má daleko větší problémy s hloupými rozhodnutími, viz propad Porsche o 50% díky ukončení dieselů.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2019 19:05
Re: rav
No to Porsche je logický = aktuální fungování V6TDI prostě neodpovídá standardu Porsche
V8TDI museli kvůli WLTP výkonově snížit na úroveň BMW R6 3.0 = myslim že teď až bude zase v prodeji má mít jen o 10kW víc. Prostě současný WLTP plnící TDI = nejsou hodny = Porsche :-)

Většina textů tu je slabší a nadpisy sou kapitola sama pro sebe >:D
Nicméně tady to bude nejspíš jak sem psal = zkombinovaný poslední čísla tj za minulej rok s těma za leden

Jo a to s tim Porsche a naftou = to si nedělám srandu. Víš že už to ohlásili jednou pak snad blikla nějaká naděje ale současný V6 fakt do Porsche nepatří = MB i BMW každý trochu jinak ale sou = o parník jinde. Porsche nemůže mít horší motory teda správnějš = pohonný systém :-!
19. 2. 2019 07:06
Re: rav
Mě by zajímalo, jestli tady má Toyota funkční servis. S tou spolehlivostí přece ty lidi vůbec nemůže uživit. :-)
19. 2. 2019 07:29
Re: Toyota
Třeba v Tsushu v Průhonicích (Čestlicích) můžeš i koukat přes sklo, co tam ti chlapci servizáci provádějí. Dělají to, co všude jinde, tedy mění olej a filtry, občas destičky a pak hlavně opravují máčklé karosérie ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2019 14:35
Re: Toyota
Spolehlivost Toyoty a Lexusu [odkaz] je mj postavená na ročních prohlídkách a výměně oleje

A moc jich tam nepracuje = ve výrobě i dá. sou vzorově efektivní = víc než některý tady v kraji oblíbený značky ;-)
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2019 20:33
Re: Toyota
Vidíš, já bych zase nebral tvarově překomplikované CH-R...
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2019 08:01
Re: Toyota
vidim to stejne.... ono to podivne CH-R sa nepaci ani mne vobec :-( ... pritom toyoty obecne mozem a celkovo su fajn ... za mna skor teda tu novu corollu nejaku naslapanejsiu za podobne prachy ako CH-R ... :yes:

PS: to zadne bocne okno je na CH-R tak male az to neposobi pekne a prirodzene [odkaz] .. mali to cele inak prekopat... ten bocny profil nie je moc stastny za mna... rovnako svetlost slaba ... predne lizatko pod naraznikom ma v reale takmer na zemi.... hodne neprakticke celkovo mi to auto pride... pritom uz taky kaskaj je fajn alebo eclipse cross ci compass .. tam uz posadis aj 4 dospelych. auto nebude na bruchu a zaroven dotycni aj z neho nieco cez vacsie okna aj uvidia von :yes:

PS: takto ma za mna vyzerat kompaktnejsie prakticke rodinne SUV [odkaz] .. proste ma byt vzdusnejsie s vyssou svetlostou s velkymi spatnymi zrkadlami... ma byt aj dostatocne kasnou vysoke aby to neposobilo zase ako nejaky skorohatch v kanadach ... uz RAV-ka pritom nema chybu a moc sa mi paci tam je to parada.. ale mensie CH-R je za mna proste nepekne nevkusne a neprakticke s mnohymi az zbytocnymi zadrhelmi na ukor praktickosti a jednoduchosti a elegancie ... velka skoda..
19. 2. 2019 08:37
Re: Toyota
Trochu na pripomenutie:
6.12.2017
Mitsubishi Cross
H/K_svwet dnes 20:40
trefa
tak toto bude pravdepodobne novy kral v nepremiovej triede kompaktnejsich SUV okolo s dlzkou okolo 4,4-4,5m ... cakam megauspech...

H/K_svwet 13.07.2018 23:50
« Re: losi test
oba vozy su na tom slusne.... ale obecne o podvozku mitsu by som fakt nepochyboval... ani o motore ako takom... tu eclipse este narobi vrasky verim ze aj zvucnejsim a vacsim menam triedy ako nejaky karoq ...tento model od mitsu este prekvapi... vidim tu velke moznosti len to chce este cas .. stale je to este nove auto ktore mnohi moc nepoznaju ale casom spoznaju verim ... ( a rozbehne sa na jesen uz aj dizel )
eclipse je u mna novy lider segmentu .. a karoq tu vidim kdesi az kusok za nim [odkaz]

A teraz sa teda pozri na predajne cisla. Mas jednoducho divny vkus.
18. 2. 2019 20:51
Hm
Krize se pomalu ale jistě blíží. Uvidíte.
Rozbalit vlákno
7
18. 2. 2019 21:06
Re: Hm
Záleží čemu říkáš krize..pokud tomu,že si místo 5ti dvanáctek dáš jen čtyři jedenáctky..tak to je krize ;-)..vtip,vím jak to myslíš.Popelnic jezdí hodně,pokud jich bude míň,jen dobře.
18. 2. 2019 21:27
Re: Hm
Krize se blíží neustále, vzdy od chvile co jedna skončí.. Dokonce i když je ekonomika na vzestupu tak se blíží krize...
18. 2. 2019 21:44
Re: Hm
Aneb,každým dnem jsme své smrti blíž..;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2019 23:17
Re: Hm
15. dubna :yes: ;-)

[odkaz]
Avatar - woody-alien
19. 2. 2019 08:32
Re: Hm
Pokud já vím, tak bílí havrani už vyletěli.... ;-)
18. 2. 2019 21:36
3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Radsej Toyotu 4valec ako 3 hrnec Skoda VW Seat.Takze namiesto Fabie kupujeme Toyotu yaris.Tento rok sme tiez vymenili Passata combi za Kiu Optima GT line
Na passata dali zlavu 3000eur vsetko okrem koze na Kiu 7000eur a v plnej vybave.Auto je na Firmu takze 7rokov zaruka ziadne problemy.
Rozbalit vlákno
15
18. 2. 2019 22:18
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Vzhladom k tomu, ze vo finale mojho vyberu bola toyota som si siel ten super uzasny 4valec vyskusat. Ostalo len horke konstatovanie, ze na R3 sa ani omylom nechyta a az vtedy som uplne zahodil predsudky a osvojil si tvrdenie - pocet valcov nehovori nic o tom ako to jazdi.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 23:13
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Co to je GT line? Znám jen GT s dvoulitrovým benzínem... a tam bych slevě 7t€ rozuměl, tam kdosi projevil dost velký cenový optimismus... u nás je asi za milion :-O , za 800 se to jakž takž dostává do roviny kdy se o tom dá aspoň uvažovat.

Jinak... žebříček prodávanosti se příliš nemění, za leden má Toyota meziročně -6,4%, VW -3,5% a Škoda -4,7%, takže spojení "předstihla Škodu" je trošku zavádějící.
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2019 23:16
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Jinak... viz já 23:12 neni to zavádějící ;-)
Avatar - Emel
18. 2. 2019 23:19
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Je na tom hůř, než na tom byla na konci loňského ledna. Jak absolutně, tak relativně. Pokud tomu chceš říkat "předstihla", tak budiž... je to lepší, než když Clio skoro předstihlo Golf :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2019 23:23
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Zajímavá nepoučitelnost = no zkusil sem poradit.. ;-)

To byl tehdy šok = s tim Golfem co? :-)
Avatar - Emel
18. 2. 2019 23:24
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Jo, od té doby se datuje přezdívka mistr odkazů >:D
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2019 23:30
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Fór je = že sem nic špatně nenapsal :-! Přes velkou snahu pár lidí to překroutit :-)

Narozdíl od tebe třeba teď ve 23:13 ;-)
Avatar - Emel
18. 2. 2019 23:45
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
V lednu byla Toyota před Škodou i 2016, 2017, 2018... každá značka to má trošku jinak během roku. Letos je náskok Toyoty za ty 4 roky ke konci ledna nejmenší. Jestli se ti chce, můžeš udělat tabulku i dál do minulosti. Samozřejmě z toho v dnešní době nelze úplně usuzovat na další vývoj, 2018 neměl typický průběh... Ale z klasické like 4 like analýzy by vyšlo, že na konci roku bude náskok Škody větší než byl loni.
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2019 23:52
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Tak jo = to předchozí necháme bejt a budeme se bavit o prognóze na letošek ;-)

Rok 2018 byl netypickej = koncernoVWý auta až nečekaně moc zasáhlo WLTP

Toyotě letos nabíhá spousta novejch modelů = až nevzvykle moc = takže si nejsem jistej jak to bude na konci roku = ale spíš bych tipnul že přesně naopak než píšeš

Prostě teď Toyota fakt předstihla Škodu a Audi a BMW = a uvidíme co nová RAVka, Corolla combi, hatchback a u nás spíš okrajově sedan a co Camry = ale na konci roku to možná bude trochu jinak než myslíš..
Avatar - KANKUNEN
19. 2. 2019 06:52
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Vždyť máte pravdu oba, ale pouze nadpis je pošahaný.
Avatar - Emel
19. 2. 2019 10:04
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Jo, Toyotě nabíhají důležité modely. Octavia ještě v nové generaci nebude a naopak bude muset čelit novější konkurenci. Na druhou stranu, Scala má taky potenciál si z toho koláče C segmentu něco ukousnout, nastoupí malé SUV. Můj tip je Škoda před Toyotou, něco málo bych na to vsadil, ale připouštím, že je to otevřené.

Jinak ještě trochu statistiky: Škoda Toyotu v evropských prodejích předstihla až v roce 2014, do té doby byla vždy za Toyotou. Od roku 1990 byly jen dva roky, kdy Škodě nestoupl tržní podíl (2010 a 2015). V lednu ale byla vždycky lepší Toyota, která nejvíc ztratila v letních měsících (5-8) - tohle je schéma, které se rok co rok opakuje, proto mi ten nadpis nesedí.
Loni byl rozdíl na konci roku menší, než 1000ks.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2019 19:12
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Popravdě je mi úplně jedno kdo prodá o pár set kusů na kontinentu víc nebo míň ;-)

Ale Škoda začíná narážet na pro ní dosud neznámej problém [odkaz]

Mě se nová technika platforma i nová generace pohonů Toyoty hodně líbí. Skvěle dopadá i v bezpečnosti [odkaz] atd. takže jak to všichni berem podle sebe = myslim že by to na prodeje mohlo mít vliv = tipuju že Toyota i na evropskym kontinentu letos Škodovku dá :-)
Avatar - Emel
19. 2. 2019 20:27
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Jak se pozná, že "začíná narážet"? Že jedno britské periodikum otestuje Kodiaq RS, dá mu 4* a prohlásí, že je za ty peníze drahé?

No to se ale týká výhradně RS... a krom toho, tohle je zrovna problém, který se řeší celkem snadno, tím spíš v situaci, že je RS co jsem slyšel dost dopředu vyprodané (výrobní kapacita je větší problém).

Mimochodem, standardní Kodiaq má 4,5*, což je víc, než jakákoli Toyota i Lexus.
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2019 07:40
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Jo přesně to sem myslel = jeden autor to někde napíše = a tim to nastane

Mimochodem mě je Lexus a Toyota sympatická = proto jakym způsobem stavěj auta. Jak sou udělaný a promyšlený i nízký provozní náklady na celou dobu životnosti. Hodnocení 4 nebo 4,5* mě fakt nebere :-)

Ty si nemyslíš nepřipouštíš = bez toho aby sis to někde přečet = že Škoda začíná narážet, na pro ni zatim neznámej problém? ;-)
Avatar - Emel
20. 2. 2019 08:48
Re: 3 valec tiez meni rebricek predajnosti
Je potřeba rozlišovat pohled nezaujatého pozorovatele a pohled zákazníka.

Jako nezaujatý pozorovatel cenu jako problém nevidím. Naopak jsem měl pocit, že Škodovka kdysi nacenila zbytečně vstřícně Octavii RS, která se pak prodávala místo běžných služebáků... myslím, že RS by mělo mít nějako exkluzivitu, za kterou zákazník zaplatí. Případně tam je prostor pro slevy, zatím to ale nevypadá, že by bylo potřeba to tlačit.

Pohled zákazníka - Ty prachy bych za to nedal. A nemusím jen bychařit... předloni jsem vybíral služební auto a Škodovka se ukázala jako drahá, tak jsem koupil Opel, i když jinak se mi Superb líbil a rád bych domácí značku podpořil. Nezaujatý pozorovatel k tomu podotýká, že to je spíš problém Opelu, který v té době prodělával na každém prodaném autě.

Škodovka naráží na jiné problémy - výrobní kapacity v ČR, situace na trhu práce, přechod na EV, legislativa okolo emisí, závislost na Číně (i když ne tak silná jako jinde)... no ale to je holt život.
Avatar - JohnST
18. 2. 2019 22:05
Toyota zrazila kojota
Es kommt der Tag!! >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
18. 2. 2019 22:11
Re: Toyota zrazila kojota
Johne, píšeš jako de.bil, směješ se tomu jako de.bil.
Když něco vypadá jako kachna a kejhá jako kachna, většinou je to kachna.
19. 2. 2019 23:30
Re: Toyota zrazila kojota
>:D >:D >:D :yes: "On není rasista, on je jen..." >:D
Avatar - Ada je zase tady
19. 2. 2019 10:00
A co kdo čekal? Je to logické.
Přece si namísto dobrého auta s dieselem nepůjde někdo koupit nový ošklivý vůz se zastaralým neekologickým motorem a programově zkrácenou životností. O bonzovací krabičce Velkého bratra ani nemluvě.
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2019 16:26
veru je to logicke
Dôvodom cislo 1 je brutalne ZDRAZENIE - ja viem, vsetko drazie, ale neda sa do nekonecna. Cesi radi zanovne:D, ale niekto to najprv musi kupit nove a sukromne osoby sa do toho jednoducho nehrnu. Firmy maju vyrazne zlavy.

napr. A6 sa dalo kupit v slusnej vybave s naftovym sestvalcom do 70000 EUR po nejakej zlave, novy model v obdobnej specifikacii pod 90000 ani nie je - to ani vela bohatých ludi nie je ochotnych dat, superbohatych neriesim, tych je malo. Trieda D a vyssie budu trvalo iba klesat.

Na opacnom konci zanika trieda A, pretoze kvôli emisiam sa do buducna neoplati a ziskovost je tam minimalna ak vôbec nejaka u niektorých.

A bezny kupec nového auta sa velmi nezmenil - chce dat okolo 10000 EUR za triedu B a cca. 14-18000 za triedu C. Casto to dopadne tak, ze kupi napr. rio/fabiu za 13000 ako prve auto, alebo i30 za 16000, pripadne nejaky megane. U SUV je ochota priplatit si vacsia, ale aj tak vladnu SUV do 20000 EUR. A polovica premie sa predava s cenou do 35000 EUR.

Dalsim problémom je dojenie vodicov. Same dane, poplatky, najnovsie zakazy vstupu, drahe parkovne... Vodic sa stava triedny nepriatel, a bude horsie, niet divu, ze sa ludom do kupy nového nechce.

No a potom tu je ten ekoterorizmus - stoj co stoj presadzovat elektromobily? OK, ale elektromobil triedy B pod 25000 tak skoro nebude - kto si ho kupi? kupujuci triedy B, co dava za auto 12000? Asi tazko. Kupujuci triedy C? Mozno, ale potom klesne predaj tej triedy C.

Momentalne ide dacia - napriek trojvalcom a imidzu "sociálneho" auta, pretoze je auto cenovo dostupne ako nove, zacina aj celkom dizajnovo vyzerat a aj servis a udrzba su dostupne. Potom kia/Hyundai maju nasliapnute celkom fajn, su za primerane ceny a maju aj hybridy/elektromobily a alternativne paliva. Skoda je miestny fenomen, to skoda komentovat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
19. 2. 2019 16:50
Re: veru je to logicke
Pár poznámek
- Třída A zaniká, ale určitě ne kvůli emisím. Emise naopak hrajou Ačku do karet, protože každé prodané miniauto snižuje průměrné flotilové emise.
- Hyundai má sice našlápnuto, ale prodeje spíš stagnují. Když se podíváš na Hyundai, tak největší tržní podíl mělo v roce 2012, od té doby je to +- růst s trhem [odkaz]
- Škoda lokálně je fenomén, ale není to jen o ČR/SR... Octavia je nejprodávanější auto na mnoha dalších trzích od Bosny po Švýcarsko, v Evropě je #7 a #2 mezi kompakty s komfortním náskokem před Focusem a Astrou.