Ja se taky nemusim zrovna potentovat z Prahy a i tak je to NASE hlavni mesto protoze jsem Cech, rozhodne se nepotentuju ze Zemana a presto je to (bohuzel) nas prezident... To ze trpis nejakym zvracenym antipatriotismem je v tomto kontextu zcela irelevantni... ;-)
Je správné být +- patriot, než rusko-korejský vlez do***ka. Který kvůli hozené dvoukoruně pošlape vše, co zde celé generace budovali. Měl by jsi se nad sebou zamyslet, Gilgíte ;-\
Smesny jsi tu mozna tak jedine Ty... Patriotismus je minimalne z ekonomickeho pohledu pomerne logicky a to zejmena, pro nas Cechy, v automotive. Co konkretne znamena patriotismus v automobilovem prumyslu si muzes prohlednout na zebricku prodeju v Jizni Korei. Jsou pro Tebe Korejci smesni...? ;-)
Obecne se ve svete malo vidi, aby se v jakemkoliv vyspelem narodu objevilo v diskusich takove mnozstvi opovrhovacu domaciho produktu a to zejmena s ohledem na to, ze se jedna o spickovy vyrobek v celosvetovem kontextu. Jsme v tomto smeru jeste ponekud pokriveni a nedospeli a diky nedavne historii je tu jeste dost lidi, kteri prezivaji v iluzi, ze to zahranicni je lepsi...
V textu je uvedeno, že Opel tentokrát spadl až na 5. místo.... což je vyloženě podrazácká formulace. Neboť Opel byl na 5. místě i loni! Zato došlo k prohození umístění mezi Peugeotem (loni 3.) a Renaultem (loni 4.). Nechybí moc a přidám se ke kritikům tohoto webu, kteří redakci vyčítají malou pozornost věnovanou správnosti textů!
Poř. Značka Prodeje v 1/2015 Meziroční změna [%] Prodeje v 1/2014 Poř. 2014
1. Volkswagen 133 126 8,50% 122 697 1
2. Ford 70 710 4,10% 67 925 2
3. Renault 66 410 11,80% 59 401 4
4. Peugeot 63 579 2,60% 61 968 3
5. Opel/Vauxhall 63 570 14,80% 55 375 5
Že byl Opel před rokem pátý, jsem si opravdu nevšiml. Zmínkou o propadu jsem nicméně odkazoval na výsledek Opelu za celý loňský rok, kdy byl mezi značkami v Evropě na třetí příčce.
Ved v teste na auto.cz Fabia Corsu jasne porazila? ze by tato info nedorazila do Europy?
alebo ludia radsej kupuju to horsie auto?
niekde sa stal chyba sudruhovia.... :-)
Podle toho nakolik je v různých / všech českých novinách oslavována Fabia III a všeobecně Škodovka, je pozoruhodné že se nedostala do top ten ani v řebříčku modelů, a ani do řebříčku značek.
Škodě se daří ve vyšších třídách. Bronz pro Superb a Octavii v rámci svých tříd, to je historický úspěch.
V těch ostatních třídách už to je slabší. Nová Fabia se ještě asi pořádně nerozjela, ale stejně je to pro Škodu (stejně jako pro VW) tradičně slabší kategorie a podobný úspěch se čekat nedá... Fabia by se musela nějak zázračně chytnout v UK, jenže tam je doma Corsa a Fiesta.
Zajímavé bude větší SUV a případně nějaké crossy... osobně myslím, že letos Škoda tu desítku dá.
Octavia těží hlavně z toho, že je na pomezí tříd a nemá přímého konkurenta. Často je v zahraničí v testech prezentovaná jako levná střední třída za cenu kompaktu. A na to zákazníci slyší. Kdo by nechtěl víc auta za stejné peníze. Superbu se v Ecropě moc neprodalo a třetí ve své třídě samozřejmě není. Fabia jde přímo proti silné a početné konkurenci. Navíc se tato auta prodávají na trzích, kde je Škodovka slabá.
2014, mainstreamová střední - Passat, Insignia, Superb, Mondeo.
[odkaz]
Fabia souhlas, Octavia souhlas... až na ty testy, Octavia je typicky testovaná proti Focusu & spol., ale samozřejmě formát "většího Golfu" je její největší trumf, nejvíc se prodá kombíku.
Přijde mi komická tahle hysterie, obrovský úspěch Octavie je ti málo? Jak se povede Fabii, ještě uvidíme...Corsa mě překvapuje, ale aby jí to nějakou dobu vydrželo. A jsem také zvědavý, zda propad prodejů zastaví u 208 modernizace.
Za prvy tohorocny mesiac sa v Europe predalo novych 1 028 796 aut, z toho bolo 17 294 znacky Skoda Octavia. V Cesku sa predalo 15 727 novych aut, z toho 2 043 znacky Skoda Octavia. Cesky trh predstavuje len 1,5 % europskeho, ale v Cesku bolo predanych 13 % z celkoveho poctu Octavii. Inymi slovami, celkovo len 1 z 67 aut predanych v Europe bolo predanych v CR, ale skoro kazda siedma Octavia bola predana doma.
Ostatní modely mají podíl aut prodaných doma zpravidla výrazně vyšší... hlavně proto, že modely v top 10 obvykle pocházejí ze zemí s velkým domácím trhem (v top 10 je 7 aut německých a francouzských značek).
Asi tě štve, že na slovensku se domácí značka nevyskytuje, tak tam není hlavní prodejnost, že?
Spíše se podívej někam jinam, třeba do Francie, jak vypadá jejich TOP10, do Německa, jak se tam v procentech Golfu a hlavně se podívej do Koreje jak drtivý podíl mají domácí značky.... Češi jsou ještě málo vlastenečtí a těch 30% mi příjde jako výsměch Škodovce vzhledem k tomu, že produkuje konkurence schopné a kvalitní produkty.
Ved na vlastenectve nie je nic zle. Ty sa pasujes za experta, tak mi prosim vysvetli jednu vec. Citigo z Devinskej je ceska znacka? A co WV up! montovane na tej istej linke a lisiace sa len par detailami? Nikdy som tymto veciam nerozumel.
Obvykle se na tomhle webu používaj dva způsoby, jak zrelativizovat (nebo spíše znectít) úspěch značky Škoda.
1. Pokud není nový model v druhém měsíci od zahájení výroby už v TOP 5, začnu sem chrlit příspěvky plné smajlíků, jakej je to s.ráč ve srovnání s mojí Corsou, Ibizou, Fiestou, Sanderem atd.
2. Pokud mi sklapne a musím přijmout fakt, že např. Octavia trůní před ikonami typu Focusu či Astry, stále mám možnost napadnout "čecháčky" za to, že jásají nad německým autem.
Nu, Češi jsou trochu zvláštní. Na všem hledají vši. Osobně mám z úspěchů Škodovky radost z mnoha příčin a jednou z nich je i země původu, jakkoli je to v dnešním globálním světě věc údajně pofidérní. A zrovna tak mám radost z úspěchů českých sportovců, i když v Česku nežijí, z úspěchů českých vědců, lékařů, třebaže působí v dalekém zahraničí, dokonce i z úspěchů občanů jiných národností českého původu. Proč ? Protože jsem se v této zemi narodil a mám k ní vztah. Vlastenectví má mnoho podob a k tomu, abys měl svou zemi v srdci, nepotřebuješ ani chodit s holou lebzou a v těžkých botách, ani nadávat na ostatní národy. A ty bys to měl chápat. I v jiných zemích se radují z každého úspěchu dosaženého pod jejich vlajkou. ;-)
[odkaz]
ale vyskytuje ;-)predsa K1 :-)skodovka nepije krv na slovensku ved robia/robili v blave alebo poznam par ktorych chodia do mladej a celkovo treba podporovat eu automobilky takze je to uplne jedno aky pôvodma aka znacka ...inak ked sa tu uz spomina up... vw robil sutaz v elektromobiloch a jedna podpriemerna vs na slovensku pri rospocte 20000e v testoch vykazala lepsie vysledky ako e-up za 150000e >:D >:D >:D
nissan qashqai je trefa do černého a pulsar ještě půjde nahoru. nedoceněný je note, ale snad mu pomůže momentální sleva o 20k na 209.000 v základu...
[odkaz]