Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v lednu 2015: Mohutný růst Opelu Corsa a Nissanu Qashqai

David Bureš
Diskuze (70)
Na starém kontinentu se v lednu výrazně dařilo také Toyotě Yaris. Naopak Peugeotu 208 opět klesly prodeje.

Na evropských trzích se v průběhu letošního ledna prodalo o 6,4 procenta více aut než před rokem. To znamená, že registrace nových aut překročily hranici milionu aut, celkem se v Evropě minulý měsíc prodalo 1.028.796 aut. Vyplývá to ze statistik společnosti JATO Dynamics.

Podíl na růstu prodejů měly výsledky ve velkých státech. Ve Velké Británii prodeje aut meziročně vzrostly o 6,7 %, v Itálii o 11 % a ve Španělsku dokonce o 28,1 %. Velký nárůst prodejů evidovali také ve Švédsku (+9,3 %), Irsku (+30,8 %) nebo u nás, v České republice (+15,3 %). Naopak ve Švýcarsku nebo Řecku registrace nových vozů meziročně klesly o více než deset procent.

Evropským prodejům vládne Volkswagen, a to jak mezi značkami, tak mezi jednotlivými modely. Stálici Golf na první příčce doplnilo druhé Polo s 23.512 registracemi. Malý Volkswagen za sebe odsunul Renault Clio (22.238 prodaných kusů) i Ford Fiesta (21.833 registrací).

Velice úspěšný měsíc zaznamenaly Opel Corsa a Nissan Qashqai. Prodeje obou vozů meziročně vzrostly o více než 40 %. Japonský crossover se díky tomu vyšvihl na šesté místo, malý Opel zůstal pátý. Výsledkům obou aut pomohla jejich nedávná mezigenerační výměna.

Evropský trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ModelProdeje v 1/2015Meziroční změna [%]
1.Volkswagen Golf41.307+5,4
2.Volkswagen Polo23.512+3,3
3.Renault Clio22.238+5,4
4.Ford Fiesta21.833-2,6
5.Opel Corsa21.225+49,3
6.Nissan Qashqai18.163+42,0
7.Škoda Octavia17.294+2,1
8.Peugeot 20816.047-13,3
9.Audi A3/S3/RS 315.438-1,3
10.Toyota Yaris15.298+13,7

Škoda Octavia si proti minulému lednu pomohla o 2,1 %, výsledkem je sedmé místo mezi modely. Do nejlepší desítky pak poprvé od roku 2012 nakoukla Toyota Yaris. Její prodeje meziročně vzrostly o 13,7 %.

Mimo top ten si JATO všímá úspěchu nového Volkswagenu Passat (+27,3 %), Renaultu Captur (+25,5 %) nebo Mercedes-Benzu C (+71 %).

Díky úspěchu Yarisu se Toyota dostala do desítky nejlepších mezi značkami. V ní naopak tentokrát chybí Citroën nebo Škoda. Opel pak tentokrát skončil až pátý. Z dalších výrobců se dařilo také Nissanu (+34,1 %), Smartu (+36,1 %) nebo Jeepu (+169 %). Všechny tyto značky těžily z nových modelů – Pulsaru, Forfour a Renegadu.

Evropský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1/2015Meziroční změna [%]
1.Volkswagen133.126+8,5
2.Ford70.710+4,1
3.Renault66.410+11,8
4.Peugeot63.579+2,6
5.Opel/Vauxhall63.570+14,8
6.Audi54.632+0,7
7.Mercedes-Benz52.279+14,2
8.BMW51.541+5,5
9.Fiat47.638+3,9
10.Toyota47.425+6,1
-CELKEM1.028.796+6,4

Společnost JATO Dynamics počítá prodeje nových aut v 29 evropských státech. Z Evropské unie mezi nimi chybí Bulharsko a Malta, ze států mimo ni jsou v číslech zahrnuty prodeje z Norska, Srbska a Švýcarska.

David Bureš
Diskuze (70)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 2. 2015 15:50
A pak, že je Punto špatný auto...
;-)
Avatar - Emel
22. 2. 2015 13:57
Re: Zajímavé.
Jeho třída je mainstreamová střední. Relevantní konkurence je Mondeo, Insignia, Passat atd., ne 3er nebo MB-C.
Avatar - pelikoš
22. 2. 2015 13:43
jo
nissan qashqai je trefa do černého a pulsar ještě půjde nahoru. nedoceněný je note, ale snad mu pomůže momentální sleva o 20k na 209.000 v základu...
[odkaz]
22. 2. 2015 09:47
Re: Silne vlastenectvo nemozno Cechom upriet
ale vyskytuje ;-)predsa K1 :-)skodovka nepije krv na slovensku ved robia/robili v blave alebo poznam par ktorych chodia do mladej a celkovo treba podporovat eu automobilky takze je to uplne jedno aky pôvodma aka znacka ...inak ked sa tu uz spomina up... vw robil sutaz v elektromobiloch a jedna podpriemerna vs na slovensku pri rospocte 20000e v testoch vykazala lepsie vysledky ako e-up za 150000e >:D >:D >:D
22. 2. 2015 09:21
Re: Zajímavé.
Psal jsi, že je bronzový ve své třídě a ne, že je třetí ve skoro mrtvé mainstreamové střední třídě.