Mercedes-Benz letos na evropském trhu jasně vládne luxusním značkám. Jasně patrné to bylo i minulý měsíc, kdy dokonce skončil třetí v celkovém pořadí všech značek!
Nárůst Volva - mě teda přijde, že Volvo i přes růst paběrkuje.V měsíčním žebříčku (který mi přijde zbytečný) je na úrovni Mazdy. A i v tom půlročním docela bída.Modelů mají dost.
No asi takhle, titulkový M-B má za měsíc nárůst 9%, Volvo 28%. Za celé zatímní období 2017 M-B 9.6%, Volvo 8%. Takže procentuální nárůst tam je. V absolutních číslech to už taková sláva není, to je jasný.
Nevim, zda jsi to ted myslel ironicky nebo vazne, ale kazdopadne ty ctyrvalce Renault, ktere se davaji do mensich modelu A, CLA, GLA, B, C... jsou opravdu strasny. Nemyslim ted spolehlivost, na to jsou ty motory jeste moc novy a vetsina ma moc malo najeto, ale minimalne na servis je to z pohledu mechanika hruza. 8-s
Nové motory jsou zatím jen v esklasse, a kolik těch faceliftů se mohlo zatím prodat, pár set, takže motory to není. Spíše nezapomínejme, že oproti ostatním z D3 má Mercedes auta typu citan, vito, třída V, třída X, to jsou čísla navíc, která se hodí.
Každopádně moc nerozumím smyslu podobných článků, rozborů prodejů z čísel jednoho měsíce, a ještě srpna, který je spec. v západní Evropě dost nestandardní. ;-)
Z takových tabulek se podstaty nedobereš, všechno sečteno dohromady, zajímavá tab. bude až po konci roku - jednotlivé modely ve třídách, to má smysl nějak hodnotit. Soutěžení premiových výrobců v absolutních prodejích mi přijdou o ničem, viz. různé portfolio a předpoklad, že v premii by ta absolutní čísla snad ani měřítkem být neměla, vede to jen k tomu, že na křižovatce pak vedle sebe zastaví dva řidiči coby mercedesí položky ze stejné "tabulky", jen jeden sedí v eskládě a druhý v citanu, renaultu s hvězdou na čele. ;-)
Jasně jasně, však to byl taky smysl původního zamyšlení... +10% je relativně dost, kdepak se to asi vzalo, když vlastně není žádná podstatná novinka? Když už tu o tom teda hodnou chvíli diskutujeme, tak jsem se podíval na základní modely... a je to E +35%, C +10% (1-6/17).
Myslím, že se podstaty dobereš, protože tyto statistiky (ACEA) nejsou o Citanech nebo Vitech či X-kách. Ty jsou ve statistice "Commercial Vehicle Registrations" a ne v této, která je o "Passenger Car Registrations". Mercedesu se v Evropě daří a získal docela slušný náskok jak na Audi, tak na BMW. Je to vidět i ze statistik klíčových tříd, C-klasse drtí druhou A4 a třetí 3er, E-klasse drtí druhé 5er a třetí A6 a S klasse drtí druhou 7er a třetí Panameru.
Zjevně máš větší přehled, mě by ty statistiky po modelech zajímaly, dej prosím odkaz, to co umím na ACEA webu najít, se vždy týká značky jako celku, po modelech jsem statistiku nenašel. Díky.
Jen jsem zběžně kliknul na premiovou střední za 1/2 roku 2017 a čtu:
"Audi takes the semgent lead with 110.822 sales, just ahead of BMW with 108.303 sales."
Céčko má dle grafu prodeje kolem 96 tis., ono jde o to, že pod céčkem se prodává vše od sedanu po kabrio, audi i bmw to mají rozdělené, po sečtení 3er a 4er (A4, A5) je to tedy jinak, min. v této třídě C-Klasse konkurenci nedrtí. ;-)
Nejede..vždyť je to jen auto.Za mě hezké,snad i spolehlivé a kvalitní,ale pořád jen auto.A jen tak mimochodem..dobrý "reklamy" pro změnu na škodofky jsou třeba zde,na acz.
A neni to proto, ze na nekterych trzich Skoda neprodava? Treba USA. Smysl ma porovnavat jen trh, kde prodavaji oba, nebo ktery nas zajima. A to je pro nas Evropa.
Přesně tak,článek je o prodejích v Evropě.Je jasné,že se zde bude nejvíc prodávat aut evropských značek.Že je Hyundai až vzadejc je logicky.No ale překvapuje mě stagnace(propad) vw.Renault roste,otázka času kdy ho vystřídá na prvním fleku..
Ja myslim, ze Skoda a Hyndai zacinaly na startovni care ve stejne dobe, Skodu v zapadni evrope do zacatku 90tych let vazne asi nikdo nebral a spis naopak, Hyundai mel urcity naskok. Skoda ma v Evrope sice domaci trh v CR, ale CR je mala zeme.. A to jeste az doted Skoda nemela SUV, Yeti snad ani nepocitam.
Hyundai je asijská automobilka a je jasný,že např v Evropě nebude prodávat nejvíc aut nikdy.Hyundai bude mít a má větší prodeje třeba v té Asii,kde je domácí zase ona..logicky.A to stejný i Japonci.Evropani jsou možná v tomhle (zbytečně) konzervativní.Narozdíl od USA.
Jenže Hyundai je samostatná značka, která se nemá za koho schovat. Škodovka je pak VW s trošku jiným kabátem a lepší cenou. Pozice je tedy zcela jiná. Myslíš si třeba, že by někdo v Německu kupoval v takové míře Škodovky a Seaty, pokud by to nebyl převlečený VW?
Presne o tom to je.Pokial by za Škodou nebol VW group mám obavy,že by sa jej ťažšie žilo,hoc by mali sebalepšie auta .Prečo sa v Nemecku a nie len tam oháňajú deutsche kvalitet.Pozri kde je Toyota a to je svetová jednotka.
Podle mě je to dané hlavně modelovým cyklem, Golf je na trhu už pět let, Megane je pořád relativně novinka. VW navíc chybí SUV levnější než Tiguan. Nemyslím si, že tam je nějaký dlouhodobější trend ve prospěch Renaultu.
Jasně, až se naplno rozjede nové Polo (+ T-Roc/T-Cross...) a přijde Golf 8, karta se zase obrátí, takže je to vlastně zase jen ta "otázka času"... >:-[];-)
Já myslím,že trend tam je..navíc si přičti dieselgate.Prijde mě,že dlouhodobě klesá,stagnuje jen vw,narozdíl od značek koncernu.Možná si lidi tu aféru spojují jen s vw..proto ten pokles+modelová řada též stárne .Zato Renault má modely komplet relativně nové a přesně takové jaké zákazníci chtějí..
Renault má modely komplet relativně nové - a o tom to je. Zato za tři nebo čtyři roky je bude mít všechny komplet relativně staré ;-)
Když chceš trendy, musíš koukat na delší časový úsek. Když to vezmu od roku 2010, tak VW osciluje mezi 1.541.890 (2013) a 1.704.547 (2016). Tržní podíl je od 11,20% (2010) do 12,82% (2012). [odkaz]
Renault byl těch 2010 na 1.164.277 a 8,36%, ze kterých spadl na 797.577 a 6,51% 2013 a postupně se vrací (1.094.374 a 7,29% 2016). [odkaz]
Dlouhodobě je to tak, že Renault kdysi byl rovnocenným hráčem s VW a vyráběl resp. prodával v Evropě prakticky stejné množství aut a byl mezi nimi minimální rozdíl (výroba se u obou pohybovala někde mezi 1,3 a 1,6 mio aut a záleželo kdo měl zrovna novinky a podle toho byl vpředu). V letech 1994, 2002, 2003 a 2004 byl vítězem tohoto souboje Renault. Od roku 2005 ovšem nastal velký pád Renaultu až pod úroveň 0,8 mio (2013) ze které se nyní hrabe nahoru 1,1 (2016), ale dosud se nevyhrabal a k jeho bývalé úrovni mu chybí ještě pořádný kus cesty.
VW vs. Renault
2016 1.704.547 vs. 1.094.374
2015 1.699.221 vs. 970.454
2014 1.606.145 vs. 872.486
2013 1.541.890 vs. 797.577
2012 1.608.647 vs. 818.598
2011 1.703.915 vs. 1.068.600
2010 1.558.848 vs. 1.164.277
2009 1.664.443 vs. 1.124.622
2008 1.553.488 vs. 1.082.950
2007 1.610.684 vs. 1.180.115
2006 1.671.551 vs. 1.286.563
2005 1.604.470 vs. 1.577.920
2004 1.550.745 vs. 1.679.288
2003 1.420.458 vs. 1.526.968
2002 1.501.393 vs. 1.561.696
2001 1.613.585 vs. 1.583.400
2000 1.629.687 vs. 1.569.349
1999 1.738.201 vs. 1.662.226
1998 1.577.306 vs. 1.541.891
1997 1.385.501 vs. 1.325.864
1996 1.419.469 vs. 1.290.208
1995 1.287.799 vs. 1.241.584
1994 1.217.235 vs. 1.308.986
1993 1.212.689 vs. 1.195.732
1992 1.574.089 vs. 1.432.445
1991 1.447.522 vs. 1.343.241
1990 1.406.891 vs. 1.315.495
ticho Škodomile, ještě pár šikovných pokut za ty jejich levárny.....
Schválně jestli budeš dál budeš jezdit ve své modle , až to budou muset prodat a bude
tam napsáno Made In PRC....hehe
Pak za Korejce ještě oblízneš všech 10...
"Naopak Opel/Vauxhall (-1,6 %) a Ford (-3,5 %) jako jediní z top ten hlásí meziroční pokles registrací, z čehož mimochodem těžil již zmíněný Mercedes-Benz."
Vážně z poklesu Fordu těžil Mercedes?
Spíše snad Mercedes těžil z nepříliš dobrých výsledků Audi a BMW.
Zdá se že "elektro" divize BMW moc nepomáhá. :-)
Myslím si, že prodeje automobilů tak nějak hodně korespondují i s tím, jaké státy vlastní firmy mimo svá území. Pokud vlastní Německá firma další firmy v rámci EU, třeba ve Španělsku, Itálii, nakupují se německá auta.To samé platí i pro Francouze atd...myslím že fleet je tak nějak rozdílový, respektive hraje to povětšinou svoji roli.Nemyslím si, že by Německá firma nakupovala, ač je třeba ve Francii, Francouzké auta a tak dále...
Zalezi o ake auta sa jedna. Na robotu budu riesit TCO a az potom znacku. Ak to budu auta pre management ci ako benefit urcitym zamestnancom sa ten vzorec zrejme obrati. :-)